Kawasaki ER-6n - TomasARN

veľké moto

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#376 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Po Mar 04, 2013 8:33 am

Vlady tentokrát sa mýliš. Nieje správne nechávať tam nemrzku viac ako 3 roky. Poprvé by si sa čudoval koľko bordelu sa tam nazbiera (teraz som menil a nestačil som sa čudovať) a za druhé ako si už napísal znižuje sa korozívna ochrana. Škoda že to tu nemám teraz ale videl som fotku vodného čerpadla kde nechali 6 rokov nemrznúcu zmes a takého istého čerpadla kde ju obmienali každé 2 roky. Hádaj ktoré čerpadlo museli vymeniť kvôli nánosom a korózií?
Samozrejme nemrznúcu zmes treba aj vedieť vymeniť. Ono nestačí starú len vypustiť a naliať tam novú. Postup je taký, že po vypustení je potrebné do systému naliať čistič chladiaceho okruhu potom to nechať chvíľu bežať na voľnobehu, vypustiť a znova naliať destilovanú vodu nechať bežať na voľnobehu, vypustiť a až potom naliať novú nemrznúcu zmes.
Takže za 6 € to nebude.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#377 Príspevok od užívateľa TomasARN » Po Mar 04, 2013 9:07 am

Cistic je zbytocny, staci dobre preplachnut system dest. vodou a pri nej je zbytocne sa vyjadrovat o cene, je zanedbatelna. Cize ak to nebude 6 eur alebo 8 ci 9 je uz uplne jedno.
Viete aky je bod varu vody a origo chladiacej zmesy? Samozrejme ked je pod tlakom v chladiacom systeme

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#378 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Po Mar 04, 2013 10:48 am

Myslím že pri tlaku 1,2 atmosféry by to malo byť niečo cez 120 stupňov. Voda vrie pri 100 stupňoch pri atmosferickom tlaku 101305 Pa.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#379 Príspevok od užívateľa TomasARN » Po Mar 04, 2013 11:35 am

Na motoride sa dost pise o tom, ze bod varu origo chladiacej kvapaliny je vyssi ako obycajnej destilovanej vody pouzitej v chladici

Užívateľov profilový obrázok
SnoopyBA
moderátor
moderátor
Príspevky: 2538
Dátum registrácie: St Máj 23, 2012 12:15 pm
Skúter: Honda Vision 110
Bydlisko: Bratislava

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#380 Príspevok od užívateľa SnoopyBA » Po Mar 04, 2013 11:37 am

načo sú tieto "hodnoty" dobré..?? :D :D jazdíte a parkujete snáď na Sibíri? :pardon:

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#381 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Po Mar 04, 2013 11:50 am

Chladiaca kvapalina má vyšší bod varu ale záleží to od použitej kvapaliny. Napríklad ja som menil teraz za shell advance ultra a tam píšu bod varu 135 stupňov.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#382 Príspevok od užívateľa TomasARN » Po Mar 04, 2013 11:57 am

A vraj to je dolezite pri motorkach, nakolko motor sa viac zohrieva na motorke ako na aute

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#383 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Po Mar 04, 2013 12:20 pm

Tak ale pokiaľ je všetko v poriadku tak sa na také hodnoty nikdy nedostaneš. A keby aj hej tak elektronika by mala motor vypnúť.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#384 Príspevok od užívateľa VLADY » Po Mar 04, 2013 11:37 pm

Akurát že nemrznúca zmes má horší prenos tepla...takže teoreticky chladí horšie ako voda. O koľko percent neviem...
Ale mám poznatok z roboty, že začala sa meniť v motoroch nemrznúca zmes, a po pár mesiacoch jazdenia sa začali sypať upchávky a rôzne komponenty v chladiacom systéme...a dokiaľ sa jazdilo na pôvodnej starej tak všetko držalo a fachalo v poriadku...takže z môjho pohľadu je to diskutabilné....A pritom sa tam menilo a lialo to čo odporúčal výrobca motora-MB...A inak ak človek parkuje v garáži kde nemrzne tak asi by bolo najlepšie dať tam obyčajnú destilku na koľko mám dojem že tá je najmenej agresívna ....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#385 Príspevok od užívateľa TomasARN » Ut Mar 05, 2013 1:09 am

Prave ze chcem pouzit origo zmes do chladicov motocyklov, ma vyssi bod varu a lepsie chladiace ucinky. Lenze ci to tak aj je. Ale aj tak to pravdepodobne urobim

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#386 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Ut Mar 05, 2013 8:23 am

Vlady: Samotná destilka síce bude chladiť najlepšie, ale tá ti bude extra zanášať systém, nakoľko takú dokonalú destilku aby ti systém nezanášala asi nezoženieš.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#387 Príspevok od užívateľa TomasARN » Ut Mar 05, 2013 9:26 am

v lekarni sa da zohnat dobra, na lekarske ucely alebo na chladiace ? :)

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#388 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Ut Mar 05, 2013 10:40 am

Áno tá v lekárni je lepšia ako v tescu alebo na pumpe. Volá sa to aporygénna sterilná voda, my ju dodávame a používame do zvlhčovačov pre pacientov ale aj tak po čase sa v tom zvlhčovači tvoria usadeniny hlavne keď sa tá voda zahrieva, preto ju na dlhodobé používanie nedoporučujem.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#389 Príspevok od užívateľa TomasARN » Ut Mar 05, 2013 10:43 am

chladiaca ktora sa neriedi ma vide na 12 Eur a destilku pouzijem na preplachnutie motora

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#390 Príspevok od užívateľa theruck » St Mar 06, 2013 8:22 pm

to sme to dospeli s tym eurom. sak ty si kupis spinavu vodu za 360 korun ani okom nemrknes :) ja hovorim radsej nehaj povodnu a lej do nadrze.

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#391 Príspevok od užívateľa TomasARN » St Mar 06, 2013 8:43 pm

Stale mam viac a viac dojem, ze pre teba je pravidelna udrzba moto uplne neznama vec a cudujem sa, ze ti este jazdi. Tak od teba by som moto asi nechcel

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#392 Príspevok od užívateľa VLADY » St Mar 06, 2013 10:52 pm

To je normálne ...čím sa menej staráš tým to lepšie funguje... :ROFL:
Viď moje akvárko...síce ryby mám ako spotrebák, ale čo ja za to môžem, že nič nevydržia???? :pardon: :ROFL:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#393 Príspevok od užívateľa TomasARN » Št Mar 07, 2013 8:48 am

Hehe, u mna v akva sa zas dozivaju nejakeho extremu, ryby co maju zivotnost 3 az 5 rokov mam 7.
Je pravda, ze netreba sa v moto zbytocne vrtat, ale vymenit po case brzdovu kvapalinu, aj chladiacu treba. A nie, ze to je blbost (hlavne brzdovu)

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#394 Príspevok od užívateľa theruck » Št Mar 07, 2013 2:33 pm

sak vymen to jasna vec ale ty kym to odvzdusnis tak sa ti do tej brzdovky dostane viac vodnej pary jak si tam mal pred vymenou a vysledok nebude vobec citelny. ty nebudes nikdy jazdit na er6 tak ze by si dosiahol bod varu brzdovej kvapaliny. uz len kvoli tym gumenym hadicam brzdovym nie... a s tou vodou v chladici... co take sa asi moze stat s vodou v systeme ktory je uzavrety ak ti nefuka cez tesnenie do vody? v com bude ta nova voda lepsia ako ta co tam mas teraz? jasne ze pravidelnu udrzbu treba a to co ja davam do mojej to by si platit asi nechcel ale vodu v chladici by som urcite preventivne nikdy nemenil. brzdovu menim kazdy rok ale ja to pouzivam trochu inak a aj mi to trochu inak brzdi a mat tvoju motorku tak by som ju po 4 ani pi 5 rokoch urcite nemenil pokial by som bol spokojny s tym ako to brzdi a nevidel by som v nadrzi ciernu brzdovku.

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#395 Príspevok od užívateľa TomasARN » Št Mar 07, 2013 8:02 pm

Brzdova je tam od 2009 cize to bez debaty. Chladiacu je vraj dobre menit pre jej korozivne ucinky a ide jej tam malo, cize ma to nepolozi. Odvzdusnenie brzd je spravene rychlo, cize toho sa neobavam. Mozno sa na chladiacu vykaslem, ale len vtedy, ak by bolo moc zlozite sa dostat k chladicu

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#396 Príspevok od užívateľa theruck » Št Mar 07, 2013 9:20 pm

preco k chladicu? ved vypustat ju musis co najnizssie. ajtak vsetku odtial bez odmontovavania veci nedostanes

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#397 Príspevok od užívateľa TomasARN » Št Mar 07, 2013 11:05 pm

Lebo do chladica ju musim naliat? A plus do nadrzky.

Užívateľov profilový obrázok
Petom
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 518
Dátum registrácie: St Máj 06, 2009 1:58 pm
Skúter: BMW K1200 LT
Bydlisko: Bratislava N48 09.642 E17 07.281

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#398 Príspevok od užívateľa Petom » Pi Mar 08, 2013 11:47 am

Tomas, pri dobrom postupe (odsavanim starej brzdovky) system vobec nezavzdusnis a nebude treba odvzdusnovat (lepsie sa to robi dvom, ak nemas kvalitne pomocky, ale len domacky vyrobene) a aj ruckov argument o naberani vzdusnej vlhkosti padne (hoci ten je aj tak nespravny - brzdovka nabera vlhkost zo vzduchu nie v radoch minut ci sekund ale dni a mesiacov). Pri odsavani bude v styku so vzduchom len hladina vo vyrovnavacej nadobke a to je aj tak vzdy.
Mne sa stratil podpis, aj vám?

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#399 Príspevok od užívateľa TomasARN » Pi Mar 08, 2013 12:44 pm

Budeme to dvaja robit a to tak, ze sa odsaje kvapalina z nadrzky, naleje sa tam nova, na odvzdusnovak sa da akvaristicka hadicka, stlaci sa pedal a povoli sa odvzdusnovak, kvapalina stara vytecie do pohara, zatiahne sa srob, povoli pedal, stlaci sa a znova sa povoli atd. Pocas toho sa dolieva kvapalina do nadrzky a robi sa to kym nezacne z hadicky tiect cista nova. Takto sa zamedzi tomu, aby sa to zavdusnilo

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kawasaki ER-6n - TomasARN

#400 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Pi Mar 08, 2013 1:05 pm

Ja osobne by som neodsával kvapalinu z nádržky, lebo vtedy sa ti tam ten vzduch dostane. Normálne len mačkaj páčku/pedál a zároveň dolievaj novú kvapalinu, až kým nezačne vytekať nová. Minieš jej možno viac ale takto to nemáš šancu zavzdušniť, lebo to bude stále ponorené.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Napísať odpoveď

Návrat na "nad 25kw"