Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
weebo
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 27
Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125

Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#1 Príspevok od užívateľa weebo » Ne Máj 19, 2013 1:35 am

Ahoj, konečně jsem tak nějak rozchodil Zipa, ale furt to nějak nejede. Má (absolutní) maximálku 53 km/h. Je tam skoro vše nové - kontrastka Stage 6 soft, pružinky Naraku +1500, origo řemen, vodítka, válečky (není na nich uvedená váha, ale někde jsem četl, že by měly mít cca 7,5g), AC válec litina - náhrada originálu. Teď jsem ještě namontoval výfuk Gianelli Extra chrom Piaggio a maximálka se vůbec nezměnila! Skútr má lepší zátah (ne o moc, ale je to znát), ale rychlost je furt stejná.

Tak jsem zkusil dát lehčí válečky - 5,5g a je to s nima horší - dřív se dostane do "největšího" tahu, ale hůř dosahuje vyšších rychlostí, takže jsem tam zas vrátil ty originální.

Kontroloval jsem i variátor a je vidět, že řemen jezdí po celé řemenici, takže v tom by snad neměl být problém. Kroužek z variátoru je samozřejmě vyndán a sání by taky nemělo být uškrceno, ale je tam origo karbec Dellorto PHVA 10, což se mi zdá dost málo, ale při správným natryskování by to neměl být problém, ne?

Jsem z toho docela zklamanej, protože na stránkách Scootlandu maj grafy z brzdy při použití tohohle výfuku na starým Zipovi a maj tam nárůst maximálky o víc jak 30km/h !!

Nemáte s tím někdo zkušenosti? Předem díky za rady :)

dolar100
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
Bydlisko: Bratislava

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#2 Príspevok od užívateľa dolar100 » Ne Máj 19, 2013 11:47 am

Neviem ako by to malo jazdit s tou 10 karbom, ale nemas dlhsi remen nez by mal byt, nic ma ine zatial nenapada

weebo
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 27
Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#3 Príspevok od užívateľa weebo » Ne Máj 19, 2013 2:58 pm

řemen mám právě nový - originál Piaggio, a na délku se v podstatě neliší od toho starého. Navíc italové maj na tyhle skútry jen jeden řemen, takže chyba v něm být vlastně ani nemůže.

Řekl bych, že motor se dostane do dost vysokých otáček, nic přehnanýho, ale tak akorát, aby to mělo výkon a že víc už by stejně asi nezvládal. Jen nechápu, že se ta maximálka vůbec nezměnila..

Přijde mi, jako by ta nová kontrastka (doopravdy je na ní napsáno SOFT) byla moc tvrdá a řemen se nedokázal dostat na spojce na menší průměr. Protože na variátoru je vidět, že jezdí po celém průměru až na kraj.

Myslíte, že by pomohl lepší variátor? Je možný, že by "sportovní" variátor měl o proti originálu větší průměr a tak by mohl řemen vyjet ještě výš? Nic jiného mě s tím nenapadá a vracet tam originální 17 let starou kontrastku mi přijde jako blbost..

weebo
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 27
Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#4 Príspevok od užívateľa weebo » Ne Máj 19, 2013 9:45 pm

doopravdy nikdo nevíte co s tím? :(


Co má největší vliv na maximální rychlost?

Případně jaké všechny restrikce měl tento skútr? Výfuk je jiný, podložka ve variátoru je už vyndaná, v karbci nic navíc není a v airboxu je sice jen taková škvíra, ale není tam co vyndat a oproti těm restrikcím co bývají v airboxech je mnohem mnohem větší, takže to by restrikce být neměla.

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#5 Príspevok od užívateľa rspeed » Po Máj 20, 2013 9:36 pm

bud okopci setup ineho pia od niekoho z fora alebo si to dolad - nemozes cakad ked tam z brucha nahadzes veci ze to pojde - zozen si testovacie valceky a lad - skusaj kym nenajdes spravnu gramaz - 7,5 g bude vela ... a sleduj farbu sviecky kedze si menil fuck a nepisal si nic o triske ...

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#6 Príspevok od užívateľa alcatelko » Ut Máj 21, 2013 8:23 am

weebo napísal: Co má největší vliv na maximální rychlost?
no najvacsi vplyv na maximalnu rychlost ma vykon a otacky... a dobre zladenie komponentov motora= vykon
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#7 Príspevok od užívateľa rspeed » Ut Máj 21, 2013 1:51 pm

... takze to nalad do otacok, v ktorych mas max. vykon ...

weebo
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 27
Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#8 Príspevok od užívateľa weebo » Ut Máj 21, 2013 10:42 pm

Samozřejmě, že neočekávám, že to tam jen namontuju a stane se z toho meziplanetární raketa ;-). Je mi jasný, že se musí doladit válečky a tryska.

Jak jsem už psal - válečky jsem zkoušel 5,5g, ale z hlediska výsledný rychlosti to bylo horší a rozjezdy o tolik lepší zas nebyly. Nicméně o víkendu zkusím kombinaci těch 7,5g a 5,5g.

Jinak trysku řeším už od začátku - z neznámých důvodů tam měl minulý majitel trysku 73, přičemž i s tim laďákem to bylo moc bohatý. Od známýho jsem dostal 53, která je montovaná jako originál do nových Zipů s větším karburátorem, ale s tou je to zas moc chudý, takže jsem dočasně přelepoval airbox, abych dosáhnul ideálnější směsi. Svíčku už mám téměř cihlovou, ale jede to furt stejně a žere mi to přes 5 litrů.

Sehnal jsem teď trysku 60, tak snad bude v pohodě a uvidím jaká bude ta směs.

Řekl bych ale, že do větších otáček se jen tak nedostanu, protože ani s těma lehkýma válečkama, ani z kopce jsem si nikdy nedostal na o moc větší otáčky než po rovině s těma těžkýma. I když jedu z kopce, tak otáčky vzrostou jen trochu, ale skútr nezrychlí..

Další problém je teď ten, že mám špatný nějaký ložiska u zadního převodu, protože když jsem se dostal někam k "maximálce", tak celý skútr začal vibrovat a rachtat. Teď po ujetých cca 200km to už začíná dělat neplechu i ve středních rychlostech, takže hned co budu mít čas, tak vyndám ložiska koupím podle nich nový..

Jak jinak kromě válečků a trysky (pružinky ve spojce tam už mám) dostat motor víc do otáček? A hlavně jak zjistím ideální otáčky, na které to musím naladit, když nemám brzdu na měření výkonu?

weebo
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 27
Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#9 Príspevok od užívateľa weebo » Ut Máj 21, 2013 10:45 pm

Jinak asi budu muset dát větší karbec - ta 17,5 by byl ideál (jak říkal Alcatelko), mám možnost levněji sehnat 19, ten už bude asi moc velký na základní válec, že?

JakubMravec
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 28
Dátum registrácie: St Jan 02, 2013 1:52 pm
Skúter: CPI EURO2

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#10 Príspevok od užívateľa JakubMravec » Ut Máj 21, 2013 10:58 pm

vymen trisku v karbeci :D alebo odblokované CDI

weebo
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 27
Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#11 Príspevok od užívateľa weebo » Ut Máj 21, 2013 11:04 pm

nejsem si jistej, jestli může mít takhle starej skútr (r.v.1996) zablokovaný CDI. Ale všechno je možný..

weebo
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 27
Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#12 Príspevok od užívateľa weebo » Pi Máj 31, 2013 3:12 pm

Ahoj,
tak skútra jsem svěřil na sladění do scootlandu, protože už na něm potřebuju jezdit a kvůli práci a zkouškám nemám moc času na laborování..
Objednal jsem si to i s větším karburátorem (17,5mm), a výsledek je takový, že s laďákem, větším karburátorem a dokonce i s Multivarem je maximálka na brzdě 55km/h.. Sice má prý perfektní rozjezdy a celkový průběh zrychlení, ale na 55km/h to končí a dál už nic.. S origo variátorem se to na brzdě nedostane přes 45km/h a rozjezdy jsou hrozný trápení..
Moc se mi ten výsledek nelíbí... Samozřejmě jsem od takovýho prcka na denní ježdění neočekával, že by jezdil 90, ale po takových investicích jsem v alespoň 70km/h doufal, když této rychlosti dosáhne každá druhá 50tka po odstranění restrikcí.

Jaký na to máte názor?

Alcatelko: Ty máš stejného skútra - zdá se ti to v pořádku?

Díky za odpovědi

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#13 Príspevok od užívateľa alcatelko » Po Jún 03, 2013 11:41 am

ja mam z toho skutra uz len ram...ja ho mam na race, je tam vymeneny blok a cely podvozok...vymen valec za normalny
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#14 Príspevok od užívateľa rspeed » Ut Jún 04, 2013 9:28 pm

... len ma tak napadlo ci si vybral restrikciu z fucku ....

Užívateľov profilový obrázok
VendeTTa
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 359
Dátum registrácie: Ne Apr 01, 2012 11:50 am
Skúter: Keeway Outlook 125
Bydlisko: Leopoldov

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#15 Príspevok od užívateľa VendeTTa » Ut Jún 04, 2013 9:48 pm

Možno ho brzdí CDI. Kamarát má síce čínsky keeway, ale po výmene valca za Malossi 70, multivaru, výfuku stage 6 replica mu nešiel viac ako 65km/h. Ja som ho na 50tke obiehal s radosťou a úsmevom. Neskôr vymenil CDI a v pohode mu ide okolo 90km/h. Nechcem porovnávať neporovnávatelné, ale na to CDI by som sa pozrel.
Keeway Outlook 125 - waiting for a visit ;)
Good rice, bad rice, no rice - It's still best machine in the world :beer:

weebo
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 27
Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125

Re: Piaggio Zip SSL 25 - nízká maximálka i po "tuningu"

#16 Príspevok od užívateľa weebo » So Jún 08, 2013 12:56 am

Ahoj,
tak už mám skútra doma ze scootlandu a konečně jsem se dostal k tomu, abych vám tu napsal, co a jak.

Přikládám graf výsledného výkonu na zadním kole - 4 koně. V únoru tam měli o trochu novějšího Zipa, úprav měl míň, než ten můj a na grafu má 5 koní a maximálku 82 km/h... o tom se mi může jen zdát...

Dělali s tím co mohli a víc než 54km/h z toho nevymáčkli. Nakonec změřili kompresi a zjistili, že je cca 5-5,5. Zatímco by prý měl mít cca 7. Měli sundaný válec, jestli není přidřený, měřili dilatačku a vše je v pořádku, ale komprese malá. Takže jediná možnost je to, že je to nekvalitní druhovýroba - je to ta nejlevnější varianta od Motoforce - komplet sada válce za 1300,-kč.

Subjektivně jede docela pěkně - za studena je několik prvních rozjezdů po zadním kole, jakmile se prohřeje spojka, tak už jsou vlažnější, ale pořád dost rychlé. Na maximálku se dostane celkem rychle, s tím jsem spokojenej, ačkoliv vždy to může být i lepší :D . Ale ta maximálka je prostě malá.. Ve městě se na tom dá jezdit, ale potřeboval bych alespoň o 10 km/h víc.

Jinak restrikce ve výfuku by být neměla - výfuk jsem kupoval jetý ze skútra, který lítal 90km/h, žádné restrikce jsem si při montáži nevšiml a navíc ve scootlandu měli výfuk sundaný a pochybuju, že by tam nějakou restrikci nechali, když jsme bojovali o každou desetinku koně.

Tím CDI by to taky nemělo být, protože i Alcatelko říkal, že ten jeho byl omezený jen tím malým karburátorem a navíc i mechanici v Piaggiu mi říkali, že sice takhle starýho Zipa tam ještě neviděli, ale že ani ty noví Zipové nejsou omezený pomocí CDI, takže ten starý by taky neměl být.

Jediný co mě ještě napadlo je ta škvíra v airboxu (na druhý fotce), ale na druhou stranu plocha tý škvíry bude srovnatelná s průřezem kolínka airboxu.

Tak už mě napadá jen, že by tam byl nějaký krátký převod, protože se mi zdá, že to běží v dost velkých otáčkách a vyšší už by to asi dlouhodobě nesneslo.

Jinak, ne že bych chtěl dělat nějakou reklamu, ale přístup lidí z pražského Scootlandu je víc než ukázkový a s lepším jsem se zatím nikde nesetkal. :)

PS: pomohly by mi v něčem nějaké lepší klapky? Někde jsem tu četl, že snad Alcatelko vyvinul nějaké téměř zázračné :)
WP_000590.jpg
airbox - restrikce???
CIMG2482.JPG
graf po "úpravě"

Zamknuté

Návrat na "VARIÁTOR A SPOJKA"