
Aprilia Atlantic 500 - skusenosti?
Moderátor: Moderators
- KlonK
- st. trojkolkár
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: Po Júl 21, 2008 12:17 am
- Skúter: Aprilia atlantic 500ccm
- Bydlisko: Lieskovec (akoby kamenom dohodil od ZV)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Aprilia Atlantic 500 - skusenosti?

Rozmyslal som bud nad klasickym atlantic-om 400 alebo novym sprint 500.( mam vodicak do 25kw a tam by sa ta 400 este zmestila, 5-kilo uz nie, ale zas je tam pomer pod 0,160 tak neviem, na motoride sa o tom popisali strany a niesom o nic mudrejsi, ale to je na iny topick)
Zaujimalo by ma ako je to na tychto maxikoch s parkovacou brzdou, najazd do dvoru mame na kopci a uz teraz mam problem vytlacit moje male kymco na hlavny stojan kym otvorim branu.
Ako to je s viditalnostou na tachometer pri jazde, ci treba hlavu velmi sklanat ( cca 190 cm vyska), dalej ako je to s obratnostou v meste aaa co by som sa este spytal, aa ma sprint , ta novsia verzia tiez dva tlmice v zadu?
podpis som si este nenastavil
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Aprilia Atlantic 500 - skusenosti?
tak ako majitel AA250 ti velmi rad odpoviem z vlastnych skusenosti, aj ked 500ccm nemam...
Aprilia Atlantic sa vyraba(la) v 2 vyhotoveniach:
starsie rocniky sa robili v kubature 500ccm a vyzerali takto:

potom prisla nova generacia Atlanticov 500 a 400, pre odzlisenie im pridali do nazvu slovicko Sprint:

a potom prisli verzie 125, 200 a 250, tu uz slovicko Sprint je alebo aj nie je, ale Sprint ako taka je proste ta novsia verzia:

Pre uplnost uvediem, ze maju 13-palcove kolesa (400/500 ma 14-tky a nizkoprofilovejsie), razvor kolies je u 250 a mensich kratsi (vsimnite si zadny blatnik, kam sa montuje ECV), a domnievam sa, ze je tam rozdiel aj v nadrziach.
A teraz k odpovediam na tvoje otazky, podla toho, na co budem vediet odpovedat:
- takze verzie 400/500 maju dva tlmice vzadu nastavovatelne skokovo tusim v piatich polohach (vyhoda oproti 250 a menej, ktore maju vzdadu iba jeden tlmic (to by nevadilo), ktory sa nastavuje krutenim objimky, je tam zavit, a je to dost namahave a zdlhave)
- ohladom parkovacej brzdy, to ti neporadim, moja 250tka ju nema, ale doteraz mi nechybala... ak potrebujem postavit scooter v kopci, ho postavim zadkom dole na hlavny stojan... alebo aj zadkom hore na hlavny stojan, ale pojde to malicko tazsie nez v prvom pripade, ale ide to (ak samozrejme nehovorime o superkopci). Parkovacia brzda by sa mi zisla v tom pripade, ze by som chcel davat scooter na bocny stojan, bez nej sa scooter aj v kopci posuva...
- dat scooter na hlavny stojan je lahke (mam 190cm a 72kg), dat scooter z hlavneho stojana dole, pokial sedis na scootri, je malicko tazsie, ale chce si to len zvyknut... ak stojis vedla scootra, je to lahke aj do kopca
- viditelnost na tachometer, to je bez problemu, mam rovnakych 190cm ako ty... s odcitanim rychlosti som nemal nikdy najmensi problem (ale zasa zavisi to aj od toho, ako mas hlavu naklonenu pri jazde)
- obratnost v meste, na 250tke vyborna, scooter je velmi obratny, pohotovy, ochotne meni smer a ked sa naucis ratat s jeho hmotnostou, pojde to ako po masle... 400/500ccm su od 250ccm trosku tazsie, samozrejme, ale ked sa pohnes, hmotnost sa strati...
- u maxikov je treba dat si pozor na ich hmotnost, ked zastavis a das nohu na zem, kto prejde z 50ccm, prekvapi ho ta hmotnost, a ked sedi vzadu spolujazdec, tak fakt pozor na rovnovahu... ale chce to len trosku zvyku, potom s tym nie je problem
Kedze som to mozno nenapisal uplne jasne, pouzijem citaciu a odpoviem priamo:
Aprilia Atlantic sa vyraba(la) v 2 vyhotoveniach:
starsie rocniky sa robili v kubature 500ccm a vyzerali takto:

potom prisla nova generacia Atlanticov 500 a 400, pre odzlisenie im pridali do nazvu slovicko Sprint:

a potom prisli verzie 125, 200 a 250, tu uz slovicko Sprint je alebo aj nie je, ale Sprint ako taka je proste ta novsia verzia:

Pre uplnost uvediem, ze maju 13-palcove kolesa (400/500 ma 14-tky a nizkoprofilovejsie), razvor kolies je u 250 a mensich kratsi (vsimnite si zadny blatnik, kam sa montuje ECV), a domnievam sa, ze je tam rozdiel aj v nadrziach.
A teraz k odpovediam na tvoje otazky, podla toho, na co budem vediet odpovedat:
- takze verzie 400/500 maju dva tlmice vzadu nastavovatelne skokovo tusim v piatich polohach (vyhoda oproti 250 a menej, ktore maju vzdadu iba jeden tlmic (to by nevadilo), ktory sa nastavuje krutenim objimky, je tam zavit, a je to dost namahave a zdlhave)
- ohladom parkovacej brzdy, to ti neporadim, moja 250tka ju nema, ale doteraz mi nechybala... ak potrebujem postavit scooter v kopci, ho postavim zadkom dole na hlavny stojan... alebo aj zadkom hore na hlavny stojan, ale pojde to malicko tazsie nez v prvom pripade, ale ide to (ak samozrejme nehovorime o superkopci). Parkovacia brzda by sa mi zisla v tom pripade, ze by som chcel davat scooter na bocny stojan, bez nej sa scooter aj v kopci posuva...
- dat scooter na hlavny stojan je lahke (mam 190cm a 72kg), dat scooter z hlavneho stojana dole, pokial sedis na scootri, je malicko tazsie, ale chce si to len zvyknut... ak stojis vedla scootra, je to lahke aj do kopca
- viditelnost na tachometer, to je bez problemu, mam rovnakych 190cm ako ty... s odcitanim rychlosti som nemal nikdy najmensi problem (ale zasa zavisi to aj od toho, ako mas hlavu naklonenu pri jazde)
- obratnost v meste, na 250tke vyborna, scooter je velmi obratny, pohotovy, ochotne meni smer a ked sa naucis ratat s jeho hmotnostou, pojde to ako po masle... 400/500ccm su od 250ccm trosku tazsie, samozrejme, ale ked sa pohnes, hmotnost sa strati...
- u maxikov je treba dat si pozor na ich hmotnost, ked zastavis a das nohu na zem, kto prejde z 50ccm, prekvapi ho ta hmotnost, a ked sedi vzadu spolujazdec, tak fakt pozor na rovnovahu... ale chce to len trosku zvyku, potom s tym nie je problem
Kedze som to mozno nenapisal uplne jasne, pouzijem citaciu a odpoviem priamo:
Najazd do dvora, na hlavny stojan to das polahky, horsie to pojde z hlavneho stojana, ale ked sa naucis spravne pohyby, pojde to - neslo by to snad, len ak by to bol superkopec.KlonK napísal:Zaujimalo by ma ako je to na tychto maxikoch s parkovacou brzdou, najazd do dvoru mame na kopci a uz teraz mam problem vytlacit moje male kymco na hlavny stojan kym otvorim branu.
- viper
- motorkár
- Príspevky: 1035
- Dátum registrácie: So Júl 08, 2006 7:59 pm
- Skúter: Kawasaki Versys 2009
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Aprilia Atlantic 500 - skusenosti?
Ako pisal Bandit,treba si zvyknut na inu hmotnost skutra a nieje problem.
Najazd do dvora - zaparkuj pred najazdom a otvor si branu.Neviem si predstavit ze das dole cca 220kg z hlavneho stojanu
do kopca.Nehovorim ze to nejde ale...
Ja mam tu starsiu verziu atlantica a az na drobne zavady som s nim spokojny.Spotreba cca 4 litre,je to svizne a pohodlne odvezenie.Ja mam vpredu 15 a vzadu 14 palcove disky.Tie novsie verzie maju mensie kolesa ako pisal Bandit.
Rozdiel je aj v palubovke - nova verzia tusim nema palubny pocitac.
Najazd do dvora - zaparkuj pred najazdom a otvor si branu.Neviem si predstavit ze das dole cca 220kg z hlavneho stojanu
do kopca.Nehovorim ze to nejde ale...
Ja mam tu starsiu verziu atlantica a az na drobne zavady som s nim spokojny.Spotreba cca 4 litre,je to svizne a pohodlne odvezenie.Ja mam vpredu 15 a vzadu 14 palcove disky.Tie novsie verzie maju mensie kolesa ako pisal Bandit.
Rozdiel je aj v palubovke - nova verzia tusim nema palubny pocitac.
Kawasaki Versys Touring Edition


- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Aprilia Atlantic 500 - skusenosti?
novsia verzia 250ccm isto nema palubny pocitac... 400/500ccm neviem...
400/500ccm AA Sprint maju vpredu i vzadu 14-tky, Sprinty 250/200/125 maju vpredu i vzadu 13-tky a o nieco malo kratsi razvor (vzdialenost osiek predneho a zadneho kolesa), opat napisem, ze najlepsie to vidno na tom zadnom blatnicku s ECV-ckou, 250-tka ho ma hlbsie dovnutra, 500-vka ho ma vysunuty viac von.viper napísal:Tie novsie verzie maju mensie kolesa ako pisal Bandit.
- KlonK
- st. trojkolkár
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: Po Júl 21, 2008 12:17 am
- Skúter: Aprilia atlantic 500ccm
- Bydlisko: Lieskovec (akoby kamenom dohodil od ZV)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Aprilia Atlantic 500 - skusenosti?

Naozaj su tam rozdieli ako v razvore tak vo velkosti kolies . Mozno dakomu tiez pomoze toto porovnanie

Dufam ze to je mensia machula
EDIT: pridany cerveno cierny obrazok
Naposledy upravil/-a KlonK v So Máj 02, 2009 5:31 pm, upravené celkom 2 krát.
podpis som si este nenastavil
- dr.snake
- motorkár
- Príspevky: 3092
- Dátum registrácie: Pi Jan 27, 2006 11:06 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: KE
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Aprilia Atlantic 500 - skusenosti?
jeden trebalo cierny a mensi komplet biely >>nebola by z toho taka machula 

podpis som si este nenastavil