CPI Aragon GP - Motor

tu sa prezentujte, čmárajte a podobné veci

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
Tomek
skútrista
skútrista
Príspevky: 262
Dátum registrácie: Ut Sep 05, 2006 6:18 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Hokovce
Kontaktovať užívateľa:

CPI Aragon GP - Motor

#1 Príspevok od užívateľa Tomek » Št Mar 25, 2010 11:40 am

Caute, chcel by som na leto trosku vytuningovat moje CPI.
Aky motor by ste mi odporucaly?

1. Moze byt aj 50 aj 70ccm
2. Potrebujem taky motor aby som nemusel menit kluku.
3. Chcem aby to islo lepsie do kopca cize nieco silnejsie.
4. A aby to vydrzalo dlhsie cesty.

A prosim k motoru potom poradte aj vyfuk,ale najlepsie by bolo keby vyfuk nemusim menit, mam LeoVince TT. :)

Dakuejm! :D
podpis som si este nenastavil

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon GP - Motor

#2 Príspevok od užívateľa TomasARN » Št Mar 25, 2010 12:08 pm

napisal si to tak, ako keby si chcel menit cely motor. Nemas na mysli len valec, karburator a podobne?

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon GP - Motor

#3 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Št Mar 25, 2010 1:39 pm

Hoď tam nejakú základnú liatinu 70 cc od malossi, k tomu 17,5 karburátor , karbónové lístky do klapiek, alebo karbónové klapky malossi MHR a výfuk nechaj pôvodný. Ešte bude treba odstrániť reštrikciu z airboxu.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

matrixko

Re: CPI Aragon GP - Motor

#4 Príspevok od užívateľa matrixko » Št Mar 25, 2010 3:57 pm

to je sice pekne ale ked ma ladak a aj 70tku liatinu tam uz je potrebne menit kluku nie nahodou?

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon GP - Motor

#5 Príspevok od užívateľa TomasARN » Št Mar 25, 2010 4:17 pm

urcite by to nebolo na skodu

Užívateľov profilový obrázok
Tomek
skútrista
skútrista
Príspevky: 262
Dátum registrácie: Ut Sep 05, 2006 6:18 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Hokovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon GP - Motor

#6 Príspevok od užívateľa Tomek » Pi Mar 26, 2010 8:24 am

napisal si to tak, ako keby si chcel menit cely motor. Nemas na mysli len valec, karburator a podobne?
Ano myslel som valec. Sorry

Kluku nechcem menit v ziadnom pripade!!!
Tak prosim navrhnite este nieco. :)
podpis som si este nenastavil

Mitko
motorkár
motorkár
Príspevky: 1321
Dátum registrácie: Št Mar 05, 2009 12:14 pm
Skúter: Aprilia sr street
Bydlisko: Sliač

Re: CPI Aragon GP - Motor

#7 Príspevok od užívateľa Mitko » Pi Mar 26, 2010 8:41 am

však deltoro Ti napisal čo tam dať.....Neviem čo viac čakáš že ti niekto poradí....mam ale obavy, že to kluka nejak dlhšie vydrži ked daš 70ccm valec. podla všetkeho nechceš rozoberať motor, len prehodiť valec. Neostava ti nič ine len to čo pisal deltoro. a potom sa len dufať že to cele neskolabuje na kluke, aj ked na českom fore pišu sem tam že liatinu by mala ustať aj seriova kluka, ale tam väčšinou sa uvadza kluka na novych značkovych skutoch. všeobecne plati ak je aj značkovy skut ale kluka ma už niečo nabehane,treba meniť. Vyhneš sa tak problemom a možeš aj zničiť novy valec vpripade zničenia kluky a tak či tak potom budeš musieť rozhodiť cely motor.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon GP - Motor

#8 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Pi Mar 26, 2010 8:54 am

Anubis má na huricane sériovú kluku a má tam nicasilový valec a vydržalo mu to. Zo scootlandu mi tiež odpísali že bežnú liatinu to vydrží nakoľko tam je 12mm piestny čap. Ja som menil kluku aj preto že som pôvodnú mal mierne vyhnutú.
Tomek: čo by si ešte chcel vedieť, myslím že sme ti napísali všetko. Ja ťa ešte upozorním, že takýto tunnig je dosť nákladná vec a výsledný výkon nezodpovedá vynaloženým peniazom. Viem čo vravím, sám som do toho nalial veľa veľa peňazí a teraz predávam skúter za 8 stoviek. Tunning je niečo ako závislosť, ktorá sa nedá vyliečiť :-)
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Mitko
motorkár
motorkár
Príspevky: 1321
Dátum registrácie: Št Mar 05, 2009 12:14 pm
Skúter: Aprilia sr street
Bydlisko: Sliač

Re: CPI Aragon GP - Motor

#9 Príspevok od užívateľa Mitko » Pi Mar 26, 2010 9:27 am

jasne može byť že vydrži. len ja som vychadzal z toho čo Tomek pisal že na dlhšie trasy a to predpokladam že nepojde dlhšiu trasu na štvrt plynu...čiže tam plynie ta obava o kluku. len je to podla mna kus od kusu....hlavne pri čine. Ved preto som pisal že deltoro, lebo viem že si investoval do tuningu a vieš čo to obnaša na focusovi. bude to kus silnejšie ale ako deltorko piše za nie male peniaze. najhoršie na tuningu je to , že nestači len vymeniť valec , ale s vymenou valca treba navezne na to prisposobiť cely setup skutra aby to malo nejaký pozitivny efekt. a je jasne že v dnešnej dobe Ti pri predaji nie že ludia nezaplatia tuning diely, ale momentalne ti nezaplatia ani adekvatnu cenu pri novom skutri. takže ked tunovať tzak jedine ako deltorko piše....z vlastneho presvedčenia a nadšenia. pri predaji treba počitať s malym uspechom predaja a s velkou stratou nakladov.
takže Tomek: nicasil by som asi neriešil ked si pisal že by si rad absolvoval dlhšie trasy. litinu nejaku bud malossi alebo DRko, karbec, tie klapky alebo aspon vymen listky, vymen aj ojnične ložisko aspon za nove ked budeš davať valec. moc od toho nečakaj skor pružnejšiu odozvu na plyn ale maximalku nejaku extra vysoku by som nečakal, ale podla všetkeho na tie dlhšie trasy chceš chodiť vo dvojici usudzujem podla toho, že chceš aby to bolo silnejšie že??
poprípade napiš "alcimu" ten ma nejake skusenosti s matrixami 2T čo sa z aragonom motorovo zhoduje tak by ti vedel poradiť ako postupovať. ma to odskušane a bude Ti vedieť povedať ako sa to sprava po uprave. ja som u neho jeden metrix skušal s 70ccm valcom a nešlo to zle.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Tomek
skútrista
skútrista
Príspevky: 262
Dátum registrácie: Ut Sep 05, 2006 6:18 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Hokovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon GP - Motor

#10 Príspevok od užívateľa Tomek » Pi Mar 26, 2010 10:35 am

Nebojte sa viem co to je tuning :D raz som nato uz doplatil :D
Na scootri budem chodit sam silu chcem len koly tomu aby to slapalo lepsie do kopca.
Maximalka mi staci 80-90km/h z toho 80km/h uz mam teraz tak hadam neaky ten novy valec mi pomoze na tych 90km/h.
Moj setup by mal vyzerat takto:
Malossi Multivar
Vyfuk LeoVince TT
Spojka Malossi fly alebo delta clutch
Spojkovy zvon Malossi
Neaky kevlarovy remen, a neake lepsie chladenie.

a ako ste odporucaly tak neaka malossi liatina valec, klapky atd.
A tu kluku este uvidim...

Tak dik za rady.
:)
podpis som si este nenastavil

Mitko
motorkár
motorkár
Príspevky: 1321
Dátum registrácie: Št Mar 05, 2009 12:14 pm
Skúter: Aprilia sr street
Bydlisko: Sliač

Re: CPI Aragon GP - Motor

#11 Príspevok od užívateľa Mitko » Pi Mar 26, 2010 10:49 am

No to už ten popis vyzera lepšie...:), tak tych 90km/h by bolo realnych. viem že si doplatil na tuning...tak ako ja činak Tajfun aj ja som taký tunoval s dosť velkou stratou..:)
inak spojku asi zvol radšej S6 ta sa kus lepšie nastavuje. sice neviem pomer ceny a či Ta tlačia financie. ale zase zpojka sa nešteluje každý den takže by mohla vyhovovať aj malossi. tan vetrak sa da kupiť neviem či sa to vola nejak "oversize" že ma lopatky riešene tak že je prudenie vzduchu okolo valca väčšie a ešte možeš pridať ten nahon vzduchu ja jeden mam z tajfuna čierny tak ti ho možem aj dať zadara ak chceš sa mi vala na "pongu" je to taka vyčnievajuca polgula umela čo sa prichytava na ten umely kryt na vzduch. je to od str8 firmy.
inak ešte ak Ti možem poradiť tak v jjmoto zvolen robi chalan čo predaval aragony a ma aj jeden porobený a odladeny ide mu to nejakych 110-120km/h tak skus napisať maila a mohol by Ti poradiť čoho sa vyvarovať popripade ake zladiť komponenty. jasne že už na nom ma vylepšenia ako prekopane na vodu a podobne ale za maila nič nedaš a ak ma skusenosti može nejaku radu dať aj on.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon GP - Motor

#12 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Pi Mar 26, 2010 1:39 pm

To chladenie samozrejme budeš musieť riešiť minimálne tým overzise ventilátorom. Ja som mal pôvodne liatinu poliny sport a valec sa nedokázal uchladiť. Keď som dal plný plyn tak to po 30 sekundách vyplo. Takto sa mi to zopakovalo myslím 3 krát a posledný krát už bol valec KO. Potom som zvolil nicasilový valec Airsal T6 a ten sa chladí úplne skvele. Najskôr som to otestoval na trase ZM-Zvolen a späť čo bolo 2x 100 km. Išiel som plný plyn stále a navyše som mal priateľku. Ani raz to nevyplo.
Čo sa týka maximálky tak valec naozaj vela nepridá, ale tá sila a hlavne do kopca je o poznanie lepšia.
Ak by si mal nejaké otázky kludne napíš, rád ti odovzdám nejaké skúsenosti, alebo si prečítaj môj projekt Keeway Focus by Deltoro aby si sa vyvaroval chýb ktorých som ja porobil neúrekom.
For Mitko: s tým predajom súhlasím a ešte doplním: nie že tunning ti na cene nepridá nič, ale dokonca to ludí odrádza kúpiť, keď počujú slovo tunning.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Mitko
motorkár
motorkár
Príspevky: 1321
Dátum registrácie: Št Mar 05, 2009 12:14 pm
Skúter: Aprilia sr street
Bydlisko: Sliač

Re: CPI Aragon GP - Motor

#13 Príspevok od užívateľa Mitko » Pi Mar 26, 2010 2:13 pm

tak to som teda prekvapený , že ten nicasil sa Ti chladil lepšie. keby si to nemal odskušane tak by som nuveril. zaujimavý poznatok. lebo vo väčšine tem ked ludia povedia vzduchač+nicasil nikdy to nedopadne dobre....ale tak prax je prax. hlavne si na tom jazdil a dokonca nie sam tak maš info priamo z ulice.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon GP - Motor

#14 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Pi Mar 26, 2010 2:49 pm

Presne tak som sa aj ja tváril keď mi ponúkali tento valec. Ale potom mi vysvetlil, že hliník lepšie odvádza teplo a preto sa aj lepšie chladí. Ono to vlastne je aj logické, len som bol v omyle z toho čo sa písalo na fórach. Máš pravdu najlepšie je všetko si odskúšať, len keby to nebolo také drahé. Ja som si už všeličo odskúšal a preto to chcem posunúť ďalej nech ostatný nemusia skúšať :-)

Edit: ešte ma napadla jedna dôležitá vec keď budeš meniť valec nezabudni zvoliť správnu teploty sviečky, veľmi dôležitá vec často opomenutá.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon GP - Motor

#15 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Pi Mar 26, 2010 3:36 pm

teraz napisem jednu (na scooter-tuning fore by sa mohlo zdat, ze kacirsku) myslienku, a totiz: mas 20 rokov, sprav si vodicak na A1 (resp. A/25) a kup 125ccm scooter (resp. vacsi), budes na tom lepsie a vsetko v sulade so zakonom... totiz tunovany scooter AM je mimo zakon, v pripade nehody (nemalujme certa na stenu) by boli problemy navyse... a peniaze vynalozene na tuning sa ti nikdy nevratia. Spotreba vacsieho motora v serii je tiez lepsia nez u tunovanych 50/70ccm, o zivotnosti ani nehovoriac...
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

m@jlo
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 544
Dátum registrácie: Po Júl 27, 2009 9:49 am
Skúter: Yamaha yzf-r125
Bydlisko: Žilina

Re: CPI Aragon GP - Motor

#16 Príspevok od užívateľa m@jlo » So Mar 27, 2010 11:17 am

musim suhlasit s THeBaNDiT-om je to presne tak ako hovori staci ze ta len odmeraju ze ides rychlejsie a uz je pruser lebo AM je len do 45km/h aj ja som 3 roky jazdil na 50ccm a chcel som do toho vrazit aj peniaze ale ked som si to pocital tak vyhodnejsie bolo spravit si A1 a kupit 125ccm motorku radsej som zainvestoval do tejto varianty a v spotrebe je to teda poriadny rozdiel jazdim podobne ako THeBaNDiT okolo 3,5 az 4 L co na skutri som spravil spotrebu 5 L podotykam v serii a jazdil som len 45km/h.............radsej by som si spravil vodicsky bud A1 alebo rovno pockat a spravit A :)

Užívateľov profilový obrázok
m4rk0
motorkár
motorkár
Príspevky: 2579
Dátum registrácie: Ut Jún 02, 2009 9:21 pm
Skúter: Gilera Runner 70 SP Replica Simoncelli
Bydlisko: BA lll
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon GP - Motor

#17 Príspevok od užívateľa m4rk0 » So Mar 27, 2010 1:53 pm

tych 45kmh neviem nikdy dodrzat ani za nic :D :D :D to sa neda ,...
Runner 70 sp simoncelli
viac tu --- >http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... =42&t=8232

m@jlo
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 544
Dátum registrácie: Po Júl 27, 2009 9:49 am
Skúter: Yamaha yzf-r125
Bydlisko: Žilina

Re: CPI Aragon GP - Motor

#18 Príspevok od užívateľa m@jlo » Ne Mar 28, 2010 1:51 pm

no ved prave ani ja teraz tie 50tky akosika :D ale snazim sa dodrziavat lebo jedna pokuta a rodkovia mi ju zoberu tak davam bacha :) sak zakony su na to aby sa porusovali :) a ako sa hovori nesudia ta preto ze si porusil zakon ale zato ze si sa nechal chytit :ROFL:

Napísať odpoveď

Návrat na "Voľná Diskusia"