Klapky
Moderátor: Moderators
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Troška mimo...... klapky sú nie nie na každom 2Takte ..niektoré staršie stroje to mali robené samotným piestom... je to vlastne nasávací ventil. pri nasávaní prúdi zmes pod piest a pri pracovnom takte ak ide piest dole a nastáva v klukovej skrini kompresia klapky bránia tomu aby zmes prúdila nazad do karbecu..ona sa tam vlastne troška stlačí a potom prúdi cez prefukové kanály do pracovného priestoru nad piest. Si treba naštudovať ako pracuje 2T motor ..učí sa to na ZŠ na fyzike ..aspoň teda v minulom storočí to tak bývalo akurát vtedy sa o klapkách moc nevedelo ... lebo motory boli skoro všetky robené že mali rozvod buď piestom alebo rotačným šúpatkom. Neviem kto to kedy zaviedol do praxe , alebo teda vôbec vymyslel, mám dojem že sa to najprv začalo používať na motorových pílach a podobných malých motoroch a až potom na scootroch...Ako to bolo naozaj ,to by mohol vedieť napr. Alči alebo Jean. 

Naposledy upravil/-a VLADY v Po Sep 08, 2008 8:42 pm, upravené celkom 1 krát.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
U nás sa to nepoužívalo, bežne sa používal len klasický podtlak pod piestom, ale v 60 rokoch jawa vyrobila motor s obsahom 90ccm, ktorý mal sanie ovládané rotačným šupátkom a v prepočte na litrový výkon to bol svojho času najvýkonnejší sériový motor svojej triedy na svete (možno aj najnespoľahlivejší). Takže ani u nás neboli ľudia sprostí. Kedy sa začali používať klapky neviem
. Ale mám pocit, že niečo také používali čz crosky, neviem, nikdy som nevidel. Ale 90 enduro jawa do 80kmh natrhla riť aj 350 


podpis som si este nenastavil
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
u nas (teda v cr) sa klapky pouzivali hlavne na cestne motocykle aj ked vecsina sla smerom rotacnych supatiek...klapky asi akko prva seriovka dostala jawa 250 (neviem oznacenie ale to cestovne enduro vodou chladene)
motor neskor odkupila praga do svojich krosiek (terajsi vn moto)
motor neskor odkupila praga do svojich krosiek (terajsi vn moto)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
slovensko malo vyvoj motorov do 100ccm, cz mala do 250 a jawa vsetko ostatne...spicka sveta bola CZ v terennych motoyckloch jawa v cestakoch (50te a 60te roky) manet bol sice spicka vo vyvoji malych motorov ale so vsetkym prisli po funuse (koncom 70tych rokov 125ka pre GP...dvojvalec a 12stup. prevodovka...prisli s nim rok po zakaze dvojvalcov a max 7stup prevodovkou...atd...)
ale to je uz dost od temy...kym neprisli japonci ceskoslovensko bola spicka
ale to je uz dost od temy...kym neprisli japonci ceskoslovensko bola spicka
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov