nova konstrukcia variatora: J-Costa

tu sa prezentujte, čmárajte a podobné veci

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
dr.snake
motorkár
motorkár
Príspevky: 3092
Dátum registrácie: Pi Jan 27, 2006 11:06 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: KE
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#176 Príspevok od užívateľa dr.snake » Po Jún 08, 2009 4:01 pm

TomasARN napísal:Podla mna je to skoda penazi. Je to vela eurasov za nieco, co sa mozno za chvilku znici. Treba ist do overenej klasiky a to Malossi. Ten kupis do 150 € a tiez pomoze
asi tak
a kupit ho za 130eur este lepsie
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Rips.
motorkár
motorkár
Príspevky: 1043
Dátum registrácie: Po Jan 26, 2009 3:21 pm
Skúter: Kawasaki er6n 2010

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#177 Príspevok od užívateľa Rips. » Po Jún 08, 2009 7:01 pm

Lenže rátaj , že do malosi musíš kúpiť ďalšie valčeky a meníš ich častejšie takže cenovo sa to vyrovná , ale podla testov je pri správnom naladení malosi vario výkonnejšie (lepšie zrýchlenie a max.r ) Aspoň podla testov ale problém je práve v tom vyladení :(
podpis som si este nenastavil

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#178 Príspevok od užívateľa TomasARN » Po Jún 08, 2009 8:46 pm

Pre seriu motor je uz variator malossi vyladeny, dostanes k nemu aj spravne valceky aj pruzinu do spojky

Užívateľov profilový obrázok
dr.snake
motorkár
motorkár
Príspevky: 3092
Dátum registrácie: Pi Jan 27, 2006 11:06 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: KE
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#179 Príspevok od užívateľa dr.snake » Po Jún 08, 2009 8:50 pm

asi tak
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#180 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Jún 09, 2009 7:46 am

A tak teda zas sa overilo ,že klasika je klasika a netreba moc špekulovať ....Varec ničím nenahradíš... :cry:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#181 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ut Júl 21, 2009 10:37 am

ano, ale to odieranie skrine sa zvykne diat vtedy, ked sa zabudne vlozit medzi polremenice variatora podlozka na to urcena, sluzi na to iste ako restrikcny kruzok u blokovanych 50cc scootrov, a totiz aby sa remen nedostal vyssie, nez je povolene... ak sa zabudne dat ta podlozka, tak remen vystupa prilis vysoko, co je dobre pre maximalku, ale zle pre skrinu motora u niektorych typov motorov, ktore ju maju prilis blizko samotneho variatora.

A zial tento problem vznika aj u scootrov, ktore tu podlozku sice osadenu maju, ale ich konstrukcia variatora povoluje, aby sa polremenice spojili aj s podlozkou medzi nimi... vtedy pri istych cinnostiach (akceleracia resp. uberanie plynu v rychlostiach, ked je variator uplne otvoreny) dochadza k rozlicnej rychlosti polremenic a ich vzajomnemu odieraniu... a cim je oder vacsi, tym sa polremenice dostavaju blizsie k sebe, a remen tym padom vyssie, az opat zacne odierat skrinu.

Je to daň za technologicky pokrok, proste tento variator ma plno plusov, ale tomuto minusu nezamedzili. Dalo by sa, ak by namiesto tej podlozky dodavali s variatorom dva uzke teflonove kruzky, ktore by sa navzajom uplne polahky aj bez mazania a akehokolvek oderu treli. Problem by bol vyrieseny.

Ja som pocul o tomto probleme iba u istych Piaggio 250 motorov, zhodou nahod aj u mojho motora, a docital som sa o tom asi den dva po tom, co som si v scootlande J-Costu objednal, ale po vysvetleni situacie mailom mi vysli v ustrety (napokon, aj tak ten variator este nestihli objednat).

Skoda, no, pretoze som sa velmi tesil na zlepsenu pruznost a dalsie plusy tejto konstrukcie... teraz cakam, kedy vymyslia novsi model, ktory to bude mat odstranene... :) (neplanujem zatial prechod na vyssiu kubaturu)
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#182 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ut Júl 21, 2009 11:09 am

kdesi v tomto topicu je aj odkaz na porovnanie Malossi Multivaru, variatora Polini, valcekov DrPulley a variatora J-Costa... a tusim Polini tam vysiel ako vitaz testu.
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#183 Príspevok od užívateľa duky5 » Ut Júl 21, 2009 6:15 pm

ta chyba sa tyka iba 250 ccm motorov alebo aj 500viek?
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#184 Príspevok od užívateľa TomasARN » Ut Júl 21, 2009 6:17 pm

to j podla mna uplne jedno, motor ako motor

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#185 Príspevok od užívateľa duky5 » Ut Júl 21, 2009 6:25 pm

v tom cervenom texte hore sa spominaju iba 125, 250 a 300 ccm motory, 500 nie a aj bandit pise ze zatial na vyssiu kubaturu nepresedla....tak mi z toho vychadza ze by to malo byt ok.

lebo rozmyslam nad niecim novym, bud vyfuk alebo toto....
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Užívateľov profilový obrázok
Rips.
motorkár
motorkár
Príspevky: 1043
Dátum registrácie: Po Jan 26, 2009 3:21 pm
Skúter: Kawasaki er6n 2010

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#186 Príspevok od užívateľa Rips. » St Júl 22, 2009 6:39 am

Na 50ccm to nerobilo a na 125ccm neviem takže je otázne či to robí aj na 500ccm , a niej motor ako motor pretože problém robí veľkosť skrinky kde je uložené vario .Ak vymeníš výfuk rátaj stým , že si budeš musieť dať vyladiť vstrekovanie a robí to strašne málinko servisov :-(
EDIT: Po dôslednom skúmaní bi som šiel do multivaru :pardon:
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#187 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Júl 22, 2009 11:15 am

na 4t si ladak dokaze uregulovat striekacka...tam je kus ine vstrekovanie ako na 2t...a zvlast na velkom motore
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#188 Príspevok od užívateľa duky5 » St Júl 22, 2009 1:05 pm

jj, myslim ze po montazi je doporucene akurat odpojit bateriu na par minut, dojde k "resetu" jednotky a prenastavi sa to na ladak, laicky povedane :)
sorry za OT..
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Užívateľov profilový obrázok
Rips.
motorkár
motorkár
Príspevky: 1043
Dátum registrácie: Po Jan 26, 2009 3:21 pm
Skúter: Kawasaki er6n 2010

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#189 Príspevok od užívateľa Rips. » St Júl 22, 2009 1:42 pm

Mne bolo povedané v servise , že to treba dať nadstaviť inak sa môže posrať :cry: :cry:
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#190 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » St Júl 22, 2009 9:42 pm

OK, ale stop OT, na tuto temu si mozete zalozit iny topic... :) (necham to tu, ale dalsi OT na tuto temu uz premazem ;))
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kto mi vymení variator v okolí R.Soboty za fin. odmenu?

#191 Príspevok od užívateľa TomasARN » St Sep 23, 2009 6:59 pm

### prispevok som presunul z ineho topicu a upravil citacie pre nevodenie do kontextu - THeBaNDiT
mino2 napísal:Takže kupil som si J-Costu a hladám niekoho kto mi to pomože vymeniť...Nechcem to zadarmo...Vdaka
(ina diskusia)
mino2 napísal:Vdaka za odpoved ale nieako som to zvládol aj sám...už to aj fičí
a aky mas pocit z toho noveho variatora ?

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kto mi vymení variator v okolí R.Soboty za fin. odmenu?

#192 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » St Sep 23, 2009 7:06 pm

tak verme, ze bude spokojny... a ak by nebol, tak dodam, ze vraj si musi variator akoby sadnut (teda zrejme si zvyknut na remen a valceky malicko otlacit), a potom sa to vyrazne zlepsi... :)


a zaroven dufajme, ze to poskladal spravne (poradie podloziek a pod.) a ze to dotiahol poriadne... :)
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

mino2
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 414
Dátum registrácie: Pi Máj 18, 2007 9:10 am
Skúter: neuvedený
Bydlisko: R.Sobota

Re: Kto mi vymení variator v okolí R.Soboty za fin. odmenu?

#193 Príspevok od užívateľa mino2 » Št Sep 24, 2009 7:56 am

Takže takto- nakoľko som dosť chorý tak bola len jedna skušobná jazda. Ta dopadla dobre. Maxim sa zvýšila cca o 8-10 km. Najviac sa mi páčí ako to pracuje s otáčkami. Ked uberiem plyn tak otáčky padaju ako keby som vytlačil spojku na aute. Nie ako predtým že klesali skoro umerne s rýchlostou. Ked pridám tak poriadne vyletia. Pohýnam sa skoro na tých istých ako predtým ale ked pridám naplno tak vyletia na cca 8 tis. Ako predbieha sa s tým ovela lepšie. Aspon jeden kamion čo som spravil do kopca. Kto to pozná tak hore cielom som vyletel cca 80 kou. Na týžden to pojazdím lepšie. A zložil som to v pohode. Len tá matka mi dala zabrat. A cena za J-Costu som dal 130 e. Ešte nieaký výfučík a bude to OK.
Honda PS 150i

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#194 Príspevok od užívateľa duky5 » Ut Okt 06, 2009 1:19 am

duky5 napísal:ta chyba sa tyka iba 250 ccm motorov alebo aj 500viek?
banditaku, citujem sa, nevies mi povedat ci sa ten problem tyka aj 500viek motorov?
pomaly sa mi blizi servis, tak rozmyslam ci do toho ist :) ladeny vyfuk by som tiez rad, ale tolko prachov za zvuk nedam, radsej j-costu....
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#195 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Okt 06, 2009 7:56 am

Na laďák kašli.Mne LeoVince robí problém, že mi občas na volnobeh skape motor,.Občas je niekedy aj 5 krát za deň ...a výkonovo som si nevšimol nejaké zlepšenie.Asi by to chcelo doladiť palivovú mapu ale zrejme by to potom žralo viacej a to ja moc nechcem...Mal som tam na skúšku dva mesiace original výfuk a nešlo to horšie ani maximálka a ani rozjazdy neboli lenivšie ....Akurát to ani raz neskapalo.Takže mám istotu že Leo má na svedomí to skapíňanie...mám ho tam len a len kvôli zvuku a preto že je menší a lahší asi o polovicu a mal som ho ku scootru...ale ak by som ho mal za nejakých 300E kupovať tak to nie...Sa dajú peniaze aj lepšejšie použiť. :beer:

PS: a k tomu Costovi to podla mna nieje chyba ako taká ale konštrukčná nedokonalosť daná princípom a fungovaním toho varia...to vario pracuje tak že je tam malý sklz medzi remenicami a preto pri dlhodobom použití sa tie styčné plochy postupne vyderú hlavne asi ak sa jazdí systémom plný kotel pri rozjazde .... podla mňa to ale nieje stav ktorý by ohrozoval funkčnosť.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

mino2
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 414
Dátum registrácie: Pi Máj 18, 2007 9:10 am
Skúter: neuvedený
Bydlisko: R.Sobota

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#196 Príspevok od užívateľa mino2 » Ut Okt 06, 2009 8:58 am

Takže už som trošku pojazdil a nelutujem...Len jedno čo mi vadí su tie otáčky ako na 2 takte. Pohýnam sa zhruba na tých istých možno 0 500 viac ale potom to vyletí až skoro k 8500. Ale je fajn ze ked idem okolo 40-50 a pridám tak to ide naozaj fajne dopredu...
Honda PS 150i

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)

#197 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ut Okt 06, 2009 9:31 am

duky5 napísal:
duky5 napísal:ta chyba sa tyka iba 250 ccm motorov alebo aj 500viek?
banditaku, citujem sa, nevies mi povedat ci sa ten problem tyka aj 500viek motorov?
pomaly sa mi blizi servis, tak rozmyslam ci do toho ist :) ladeny vyfuk by som tiez rad, ale tolko prachov za zvuk nedam, radsej j-costu....
vsetko, co o J-Coste viem, je tu v tomto topicu... takze viac ti o tom povedat neviem. Zalezi len a len na tom, ci sa polremenice pri maximalne tazkom prevode stretnu, alebo je medzi nimi stale remen... v takom pripade by sa navzajom neodierali.
VLADY napísal:PS: a k tomu Costovi to podla mna nieje chyba ako taká ale konštrukčná nedokonalosť daná princípom a fungovaním toho varia...to vario pracuje tak že je tam malý sklz medzi remenicami a preto pri dlhodobom použití sa tie styčné plochy postupne vyderú hlavne asi ak sa jazdí systémom plný kotel pri rozjazde .... podla mňa to ale nieje stav ktorý by ohrozoval funkčnosť.
pri rozjazde predsa nie su polremenice pri sebe, ale je medzi nimi remen, nie? (variator pracuje, dufam, ze sa chapeme) K oderu dochadza vtedy, ked je variator uz uplne otvoreny tak, ze je remen uz v hornej polohe a to je vtedy, ked uz zvysenie rychlosti nastava len zvysovanim otacok od pracovnych hore. Vtedy ked prudko pridas plyn, alebo naopak uberies plyn, pohybliva polremenica sa bude tocit inou rychlostou nez pevna, a ak sa dotykaju, tak sa budu logicky odierat.

Ja som J-Costu planoval, ale nateraz som od toho upustil, pretoze poskodenie sa objavi nielen na polremenici J-Costa, ale aj na pevnej (seriovej) polremenici...
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

mino2
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 414
Dátum registrácie: Pi Máj 18, 2007 9:10 am
Skúter: neuvedený
Bydlisko: R.Sobota

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#198 Príspevok od užívateľa mino2 » Ut Okt 06, 2009 9:37 am

Ja Vám to potom otvorené po nieakých km nafotím... :good:
Honda PS 150i

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#199 Príspevok od užívateľa duky5 » Ut Okt 06, 2009 10:43 am

vlady - viem ze na nexovi ma ladak plno ludi a problemy nemaju. vyssi vykon od toho necakam, iba lepsi zvuk, ale ako obaja vravime, dat za to cez 300e, to radsej miniem inde....aj ked ten zvuk je teda paradny, aj ten tvoj burgerking si dobre pradie :)

bandit - njn, vcera som precital snad cez 200 stranok, vsade si to chvalia, dost chvaly som cital na mp3/fuoco forach, kde to maju namontovane na 400 a 500 vkach...len jeden manik udaval, ze po 7000 milach ma dost nacatu spojku a vraj za chvilku odide (podla tvrdenia servisaka, ktory na to dosiel pri garancke), druhy manik mu kontroval, ze ma na tom najazdene 15 000 mil a spojku ma ok....toto je teda asi jediny tuning co by som bol ochotny do toho vrazit


BTW na autobazary niekto predava nexusa 500 s ladakom a namontovanym j-costom, skoda ze tu neni regnuty :P ...
http://gilera-nexus.autobazar.eu/500-id1178441.html rocnik 2005 s 9000km??? hm :evil:

nechcel by niekto z okolia BB ist na skusobnu jazdu ako potencionalny kupec? :)
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#200 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Ut Okt 06, 2009 11:35 am

Duky: ja po tom nexovi poškulujem ,ale ma odrádza dosť vysoká cena a taktiež neverím udávaným km. Inak som sa dočítal na fórach že tuning variátor pridal na nexovi cca 1 až 1,5 l na spotrebe.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Napísať odpoveď

Návrat na "Voľná Diskusia"