auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

tu sa prezentujte, čmárajte a podobné veci

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#26 Príspevok od užívateľa theruck » Ut Máj 07, 2013 10:11 pm

to ci vam striekacky striekaju aj pri uvolnenom plyne sa da pozriet z palivovej mapy. zavisi to od danej mapy a aktualneho zatazenia motora pripadne aj inych podmienok. ak by to bolo take jednoduche tak keby si byval na donovaloch a pustil by si sa rano v zime z kopca dole do banskej bystrice, tak v bystrici by si musel mat studeny motor co je zrejme somarina.

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#27 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Máj 07, 2013 10:26 pm

No ale zas celú cestu, ak by si ozaj išiel bez plynu tak sa motor asi troška aj zohreje nakoľko bude stláčať vzduch a to nejaké teplo vyvinie tak isto.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#28 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » Ut Máj 07, 2013 10:27 pm

THeBaNDiT napísal:to by potvrdzovalo to, ze diesel pri jazde bez plynu naozaj palivo do valcov nedodava... :)
a komu sa motor zahrieva i pri jazde dolu kopcom bez plynu, tomu tam palivo ide i pri brzdeni motorom... :) (pretoze nevidim iny sposob ohrievania motora, nez exploziami zmesi... aspon moja logika mi to takto tvrdi)
Nechcem Ti nabúravať logiku, len Ti doplním chýbajúce informácie. Mne sa diesel zohrieva aj dolu kopcom, dokonca teplota stúpa ešte aj 2-3 minúty po vypnutí motora. Mám tam originál namontovaný nejaký extra ohrev motora, lebo motor je taký úsporný a účinný, že v zime by sa nezohrial asi nikdy. Dodatočný ohrev motora má už veľa nových dieselov, hlavne v minivanoch, lebo tie by sa prakticky nedali vykúriť iba od tepla z motora a motor by bol stále podchladený.
Tak už zasa nič.

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#29 Príspevok od užívateľa TomasARN » Ut Máj 07, 2013 10:34 pm

Ale bez toho ohrevu zas klesa, co mu nenaburava logiku

dolar100
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
Bydlisko: Bratislava

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#30 Príspevok od užívateľa dolar100 » Ut Máj 07, 2013 10:47 pm

Motor sa zohreje lebo plati zakon zachovania energie kedy sa mechanicka energia premeni na tepelnu.

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#31 Príspevok od užívateľa theruck » Ut Máj 07, 2013 10:51 pm

a z fyziky si mal sestku ? :) ked tak sa nejaka meni tak polohova na kineticku a mozno zanedbatelne kineticka trenim na tepelnu. ale urcite nie tolko aby ti to zohrialo motor

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#32 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ut Máj 07, 2013 11:07 pm

taketo argumentacne diskusie mam rad :D
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#33 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » Ut Máj 07, 2013 11:13 pm

TomasARN napísal:Ale bez toho ohrevu zas klesa, co mu nenaburava logiku
Však píšem, že na logiku mu nechcem šahať, len mu dopĺňam info k tomuto "...pretoze nevidim iny sposob ohrievania motora, nez exploziami zmesi..."
Tak už zasa nič.

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#34 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ut Máj 07, 2013 11:15 pm

samozrejme som pocul i o nezavislom ohreve motora, ale ten do nasho filozofovania radsej nemiesajme, v ramci nasej diskusie by to bol taky argument od boka, ktory by diskusiu nikam neposunul, len skor pomotal... :D
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
Bobo
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 573
Dátum registrácie: Št Máj 03, 2007 2:29 pm
Skúter: BMW R 1200 RT
Bydlisko: MA (teda skôr okolie)

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#35 Príspevok od užívateľa Bobo » Ut Máj 07, 2013 11:25 pm

Pri brzdení motorom sa pri striekačke odstavuje vstrekovanie paliva, čím sa vraj znižuje teplota výfukových plynov a spotreba. Pri aute podľa mňa to má minimálny vplyv na spotrebu, pri moto neriešim. Akurát sa šetria platničky. Na Xc som ich po 28000 km mal stále vo veľmi slušnom stave a na Burgošovi sú zatiaľ po 21000 tiež OK. A brzdenie motorom mi vyhovuje, lebo mi to pritom pekne buble z Leoša Vincka a niekedy to aj decentne strelí :D
KYMCO XC 250, SUZUKI Burgman 650, BMW R 1200 RT

Užívateľov profilový obrázok
Rips.
motorkár
motorkár
Príspevky: 1043
Dátum registrácie: Po Jan 26, 2009 3:21 pm
Skúter: Kawasaki er6n 2010

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#36 Príspevok od užívateľa Rips. » Ut Máj 07, 2013 11:26 pm

Veduci a mas vyskusane ze ked sa spustis z donovalov dole na rychlosti motor sa ohreje ? Podla mna iba minimalne od trenia ktore vznika pri pohibe piestu plus nieco pri stlacani vzduchu ako vlady pisal.
podpis som si este nenastavil

dolar100
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
Bydlisko: Bratislava

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#37 Príspevok od užívateľa dolar100 » St Máj 08, 2013 9:15 am

Tak diesel motor zapaluje zmes teplotou vziknutou stlacanim vzduchu nad piestom. Takze motor sa ohreje pretoze stlaceny vzduch ma 600 C. Je to vidiet aj pri kompresore ako sa zohrieva.

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#38 Príspevok od užívateľa VLADY » St Máj 08, 2013 9:55 am

To sa teda zohrieva parádne......to je pravda, kompresory na el. rušňoch sú dvojstupňové trojvalce a tlačia vzduchojemy celého vlaku na cca 10 bar. A majú aj medzichladič vzduchu kvôli zlepšeniu účinnosti a teda než sa natlačí celý vlak tak to dostáva iné kapky ...normálne cítiť spálený olej dakedy . A pomocný kompresor tak isto je občas dobre cítiť spáleným olejom.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#39 Príspevok od užívateľa theruck » St Máj 08, 2013 10:05 am

dolar100 napísal:Tak diesel motor zapaluje zmes teplotou vziknutou stlacanim vzduchu nad piestom. Takze motor sa ohreje pretoze stlaceny vzduch ma 600 C. Je to vidiet aj pri kompresore ako sa zohrieva.
ked ale ratas zdvih teploty pri stlaceni tak musis ratat aj pokles teploty pri rozpinani...

dolar100
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
Bydlisko: Bratislava

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#40 Príspevok od užívateľa dolar100 » St Máj 08, 2013 10:07 am

theruck napísal:a z fyziky si mal sestku ? :) ked tak sa nejaka meni tak polohova na kineticku a mozno zanedbatelne kineticka trenim na tepelnu. ale urcite nie tolko aby ti to zohrialo motor
Ked uz ja som mal 6 z fyziky tak ty by si mal vediet, ze kineticka energia je prave jednou z foriem mechanickej energie a nie ze ked sa nejaka meni lebo ona sa ozaj meni. Tento princip premeny dobre vidis na brzdach ako sa ohrievaju.

dolar100
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
Bydlisko: Bratislava

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#41 Príspevok od užívateľa dolar100 » St Máj 08, 2013 10:08 am

Ale to sa rozpina do vyfuku takze by bol vyfuk chladeny? Nie chyba pri kompresii su ventily zatvorene
Myslim si ze ohriaty vzduch ohrieva okolie, kov, ten si drzi teplotu naprik tomu ze sa vzduch ochladi pri rozpinani, či?

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#42 Príspevok od užívateľa theruck » St Máj 08, 2013 10:19 am

dolar100 napísal:
theruck napísal:a z fyziky si mal sestku ? :) ked tak sa nejaka meni tak polohova na kineticku a mozno zanedbatelne kineticka trenim na tepelnu. ale urcite nie tolko aby ti to zohrialo motor
Ked uz ja som mal 6 z fyziky tak ty by si mal vediet, ze kineticka energia je prave jednou z foriem mechanickej energie a nie ze ked sa nejaka meni lebo ona sa ozaj meni. Tento princip premeny dobre vidis na brzdach ako sa ohrievaju.
mechanicka energia = kineticka energia + polohova energia
celkova mechanicka energia telesa sa pocas pohybu nemeni.
mechanicka sa teda nemeni pri jazde z kopca, iba sa meni polohova na kineticku. kineticka sa trenim moze menit na tepelnu ale tam platia uz ine rovnice

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#43 Príspevok od užívateľa theruck » St Máj 08, 2013 10:20 am

dolar100 napísal:Ale to sa rozpina do vyfuku takze by bol vyfuk chladeny? Nie chyba pri kompresii su ventily zatvorene
Myslim si ze ohriaty vzduch ohrieva okolie, kov, ten si drzi teplotu naprik tomu ze sa vzduch ochladi pri rozpinani, či?
no teoreticky ak si nespalil ziadne palivo tak by to ozaj malo ten vyfuk chladit :)

marcel-ko
chodec
chodec
Príspevky: 13
Dátum registrácie: So Máj 04, 2013 12:08 pm
Skúter: neuvedený

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#44 Príspevok od užívateľa marcel-ko » St Máj 08, 2013 10:24 am

Rips. napísal:Veduci a mas vyskusane ze ked sa spustis z donovalov dole na rychlosti motor sa ohreje ? Podla mna iba minimalne od trenia ktore vznika pri pohibe piestu plus nieco pri stlacani vzduchu ako vlady pisal.
takze k teme ci sa ohreje motor rano dolekopcom z donoval chlapci poculi ste uz daco take ako prikrmovanie auta ked je studene staci sa pozriet na spotrebu v zime a v lete myslim priemernu vzdy v zime je o nieco vyssia lebo auto sa furt prikrmuje naftou ma aj vyssi volnobeh aby sa zohrialo na prevadzkovu teplotu takze auto pri spusteni s donoval na volnobeh by malo mat dosiahnut prevadzkovej teploty lebo je prikrmovane na ohrev motora nieco ako sitic na starych autach dalej existuju take veci ako bufil ala pridavne vykurovanie ktory ma vlastny agregat umiestneni kdesi pod seferom montuje sa vo vacsine na diesel motory vykon ma od 3-5kw a zohrieva vodu aj v motore ktora nasledne dokaze vykurit auto takze motor v zime ma teplotu okolo 50stupnom uplne v pohode v zime iba tak a hlavne nemate pracu s rozmrazovanim okien :D

julko6070
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 121
Dátum registrácie: Ne Okt 07, 2012 9:33 am
Skúter: Yuki cross 125
Bydlisko: Banská Štiavnica

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#45 Príspevok od užívateľa julko6070 » Ut Máj 21, 2013 7:59 am

tak, teda dole kopcom na mojej karburatorke teoreticky mozem jazdit s nulovou spotrebou, pokial brzdim motorom a mam tam tu membranu co spominal vlady?
ja som to doteraz dole kopcom riesil tak, ze neutral a motor som nechal normalne vyhasit, po par sekundach som prehodil vypinacom a ked bolo treba pod kopcom tak som si presiel plynule do 4ky-5ky a pustil spojku, motor naskocil a islo sa.. je pravda ze som si pribrzdoval zadnou brzdou, ale paltnicky az take strasne drahe niesu.. ale teda, ako zistim ci tam mam tu membranu? pochybujem ze by to tam rejžožrouti dali, ale ak nahodou ako to zistim? viem ze ked sa pusti plyn tak ten valcek v karbe ma medzierku, kvoli volnobehu, no neviem ci sa tam aj zmiesava dake palivo...
Yuki Cross 125-CHINA POWER- In the past...

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: uprava nexus 125

#46 Príspevok od užívateľa alcatelko » Ut Máj 21, 2013 8:41 am

marcel-ko napísal:no ano presne to som myslel brzdenie motorom pri pusteni plynu spojku nerozopne... no lebo na atv sa to da vyriesit... je to brzdenie moc citit na tom skutri? lebo na atv to je ako keby ste brzdili po ubrati plynu preto sa pytam niesom skuseny v skutroch teraz v piatok budem uplny zaciatocnik v jazdeni nie ale v skutroch ano :) ak nie no nevadi tak budem musiet furt pridavat len sa bojim toho ze to bude take razantne na ake som zvyknuty...
na to je uplne jednoduchy trik...zabrzdit aby sa vypla spojka a len sa spustit dole kopcom s motorom na volnobeh :)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
PeterZ
motorkár
motorkár
Príspevky: 1727
Dátum registrácie: Ut Júl 17, 2007 10:31 am
Skúter: Peugeot Vivacity Silversport
Bydlisko: ZH
Kontaktovať užívateľa:

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#47 Príspevok od užívateľa PeterZ » Ut Máj 21, 2013 9:15 am

no na toto sa treba pozrieť detailne a z mnohých aspoktov:
Definícia termodynamiky
Termodynamika študuje transformáciu energie v makroskopických
systémoch.
Termodynamický popis systému je založený na niekoľkých relatívne
jednoduchých zákonoch.
Termodynamika neposkytuje žiadne informácie o mikroskopickom
stave hmoty, ani o rýchlosti procesov v systéme.
Termodynamický systém
Pod termodynamickým systémom rozumieme časť vesmíru
ohraničenú nejakou hranicou.
Každý termodynamický systém je charakterizovaný istými
termodynamickými vlastnosťami, ktoré sa nazývajú stavové veličiny:
- p (tlak)
- V (objem)
- T (teplota)
- E (energia)
- c (koncentrácia)
- n (látkové množstvo)
Cez hranice systému sa môže vymieňať látka a energia vo forme
tepla a práce.
Typy termodynamických systémov
- otvorený : s okolím môže vymieňať aj látku, aj energiu
- uzatvorený : s okolím môže vymieňať energiu, ale nie látku
- adiabatický : s okolím nevymieňa ani látku, ani energiu vo forme tepla
(vo forme práce energiu vymieňať môže)
- izolovaný : s okolím nevymieňa ani látku, ani energiu
Stavy termodynamických systémov
Systém je v stave termodynamickej rovnováhy (angl. thermodynamic
equilibrium), ak vlastnosti systému a termodynamické parametre
charakterizujúce systém sú časovo nezávislé (neexistuje výmena
energie, ani látky s okolím).
Systém sa nachádza v ustálenom stave (angl. steady state), ak
hodnoty termodynamických parametrov sa nemenia, ale existuje
tam tok látky a energie medzi systémom a okolím.
Termodynamické zákony
Tzv. nultý zákon termodynamiky (zákon tepelnej rovnováhy):
Ak objekt A je v tepelnej rovnováhe s objektom B a objekt B sa
nachádza v tepelnej rovnováhe s objektom C, tak potom aj objekt C sa
nachádza v tepelnej rovnováhe s objektom A.
Inými slovami, ak termodynamické systémy sú vo fyzikálnom kontakte,
tak v rovnovážnom stave je teplota týchto systémov rovnaká.
1. termodynamický zákon
( zákon zachovania energie)
Energia sa môže zmeniť z jednej formy na inú, ale nemôže samovoľne
vznikať ani zanikať.
Tento zákon je empirický, nie je matematicky odvodený z nejakých
základnejších princípov.
1.termodynamický zákon dáva do súvisu teplo (Q), prácu (W) a vnútornú
energiu (E).
Vnútorná energia
E = K + U
Celková energia systému :
K - kinetická energia
U - potenciálna energia
E - predstavuje stavovú funkciu, jej veľkosť závisí len od konkrétneho stavu
systému
Teplo (Q) a práca (W) - formy energie, prostredníctvom ktorých systém
mení svoju vnútornú energiu
Teplo – neusporiadaná forma energie
Práca – usporiadaná forma energie (mechanická, chemická, elektrická..)
Entalpia
V = konšt.:
p = konšt.:
entalpia:
Entalpia - teplo absorbované resp. uvoľnené systémom pri konštantnom
tlaku
Entalpia je stavová funkcia Þ teplo uvoľnené resp. prijaté počas reakcie
pri konštantnom tlaku nezávisí od konkrétneho priebehu reakcie, ale len
od počiatočného a konečného stavu (Hessov zákon).
Štandardná entalpia molekúl:
Entalpia 1 molu molekúl pri štandardných podmienkach ( t=25o C,
p=100 kPa). Tieto hodnoty sú uvedené v tabuľkách. Využitie týchto
hodnôt pri určovaní zmien entalpie v chemických reakciách.
Tepelná kapacita
Tepelná kapacita vyjadruje množstvo tepla potrebného na zvýšenie
teploty látky o 1 K.
Merná tepelná kapacita je tepelná kapacita vztiahnutá na jednotkové
množstvo, hmotnosť, objem.
2. Termodynamický zákon
(zákon entropie resp. zákon spontánnosti procesov)
Nie je možné zostrojiť permanentne pracujúci cyklický stroj, ktorý by
prijaté množstvo tepla z okolia úplne premenil na prácu.
Teplo nemôže samovoľne prechádzať z telesa chladnejšieho na teleso
teplejšie.
Celková entropia izolovaného systému pri spontánnych procesoch
narastá.
Spontánne fyzikálne procesy sú spojené s rastom entropie vesmíru.
Entropia
Termodynamická stavová funkcia, ktorá dosahuje maximum
v rovnovážnom stave izolovaného systému.
Vyjadruje stupeň neusporiadanosti daného systému.
3. Termodynamický zákon
Ak absolútna termodynamická teplota čistej, perfektne kryštalickej
látky sa rovná nule, tak entropia tohto systému je nulová.
Termodynamická stavová funkcia umožňujúca predpovedať smer
fyzikálno-chemických procesov pri konštantnom tlaku a teplote sa
nazýva Gibbsova voľná energia (G).
Gibbsova voľná energia
V rovnovážnom stave systému G nadobúda minimálnu hodnotu.
Pre každý spontánny proces pri konštantnom tlaku a teplote je ΔG<0.
Hodnota ΔG určuje veľkosť „hnacej“ sily nejakého procesu, avšak
neposkytuje žiadne informácie o rýchlosti tohto procesu.
Ak teda vezmeš všetky tieto aspekty do úvahy a aj tie čo nie sú tu uvedené dostaneš tú správnu odpoveď či brzdiť motorom alebo zjazďovať neutrálom. Ale treba si aj zodpovedať otázku či cieľ je minimálna doba zjazdu či nízke prevádzkové náklady alebo dlhá životnosť motora a dopravného prostriedku :P

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#48 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » Ut Máj 21, 2013 9:17 am

No hlavne cestou dolu kopcom, keď budeš mať odpojenú spojku a pojdeš >30-40km/h nebrnkni na plyn ani omylom. 8)
Tak už zasa nič.

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#49 Príspevok od užívateľa alcatelko » Ut Máj 21, 2013 10:59 am

Bacil-BA napísal:
THeBaNDiT napísal:to by potvrdzovalo to, ze diesel pri jazde bez plynu naozaj palivo do valcov nedodava... :)
a komu sa motor zahrieva i pri jazde dolu kopcom bez plynu, tomu tam palivo ide i pri brzdeni motorom... :) (pretoze nevidim iny sposob ohrievania motora, nez exploziami zmesi... aspon moja logika mi to takto tvrdi)
Nechcem Ti nabúravať logiku, len Ti doplním chýbajúce informácie. Mne sa diesel zohrieva aj dolu kopcom, dokonca teplota stúpa ešte aj 2-3 minúty po vypnutí motora. Mám tam originál namontovaný nejaký extra ohrev motora, lebo motor je taký úsporný a účinný, že v zime by sa nezohrial asi nikdy. Dodatočný ohrev motora má už veľa nových dieselov, hlavne v minivanoch, lebo tie by sa prakticky nedali vykúriť iba od tepla z motora a motor by bol stále podchladený.
najlepsi diesel ma aku ucinnost? 50%? takze ak mas 100konovy motor do tepla ti ide cca 95k (cca 70kw)...cast ti ide prec vyfukom ale aj keby ti ostalo len 10kw co ide prec chladicom tak tym vykuris rodinny dom...nezavisle ohrevy su koli tomu ze dieslak musi mat masivne odliatky aby sa nerozpadol a tym padom sa dlho zohrieva na prevadzkovu teplotu (preto nie su diesle dobre na kratke trasy, mne pri nefunkcnom nezavislom kureni len s elektrickym prihrevom vody trva skoro 20km kym sa dostane na plnu teplotu (2,2liter 95kw))...a ked idem dlhy zjazd na 5ke bez plynu tak motor chladne (cca jednu palicku na palubovke)

boze uz ake teorie sa tu vedu o totalnej hovadine :lol:
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)

#50 Príspevok od užívateľa Luthar » Ut Máj 21, 2013 11:10 am

Bacil ked ides 30 na volnobehu a pridas tak sa nic nestane, teda aspon u mne vypina spojka pri 21 km/h jed ju zopne pri 30 tak to nieje taky rozdiel, ako ked ides 50-60.
A ajtak jazdit na volnobehu dole kopcom na skutri je pekna hovadina, parkrat som to skusil a je to dost neprijemny pocit


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Napísať odpoveď

Návrat na "Voľná Diskusia"