kotuc vs bubon
Moderátor: Moderators
- matio
- st. skútrista
- Príspevky: 622
- Dátum registrácie: St Apr 25, 2007 11:01 am
- Skúter: Motorro Polly 50
- Bydlisko: Žilina, 49°11'55.69"N 18°44'7.44"E
- Kontaktovať užívateľa:
ABS (z nem. Antiblockiersystem - systém proti zablokovaniu - preklad) je podpor-ný subsystém v automobile, kontrolujúci činnosť brzdovej sústavy s cieľom zabrániť zablokovaniu kolies v prípade brzdenia na klzkom povrchu (čo spôsobí šmyk a neovládateľnosť vozidla). ABS systém sleduje počas brzdenia pohyb kolies a v prípade, že zistí, že niektoré z kolies sa na vozovke začína šmýkať, zmenší alebo úplne preň vypne brzdnú silu. Tým sa snaží medzi vozovkou a pneumatikou udržať valivé trenie a zabrániť klznému treniu, čo dáva predpoklad lepšej ovládateľnosti vozidla. Nevýhodou ABS asistencie je v niektorých prípadoch dlhšia brzdná dráha (čo vyplýva zo samotného princípu ABS). Problém s ABS nastáva i na tzv. roletách na ceste, kedy kolesá nadskakujú na nerovnostiach vozovky a tým predávajú senzorom informáciu o nepomere rýchlosti otáčania, ktorú ABS (v tomto prípade nesprávne) vyhodnotí ako nebezpečie šmyku.ripper napísal:sak abs funguje aj na snehu nie?
prevzate z wikipedie
na snehu ak dostanes smyk, tak na to aby si ho zvladol, potrebujes pustit brzdy...
podpis som si este nenastavil
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
ABS je dobré na to že odstráni totok: zlakneš skočíš na brzdu a šmýkaš sa a auto je smerovo volantom neovládatelné lebo bloknuté predné kolesá a v podstate ideš rovno ...takže ak máš ABS zlakneš skočíš ale je možnosť smerového riadenia lebo kolesá sa nebloknú ale!!!!! tým že koleso prenáša bočnú silu ktorá je potrebná na smerové riadenie tak prenáša zas menej brzdnej sily...takže dakedy je ABS vo výhode a dakedy aj nie..... ale vo všeobecnosti ABS drží kolesá v podstate na hranici šmyku a vtedy je brzdný účinok najväčší po začatí šmyku klesá takže neviem presne čo je lepšie..ale jedno viem fizikálne zákony s ABSkom neoklameš!!!! Mám vyskúšané že ak máš v zime na snehu letné gume tak sa šmýka viacej respektíve to vôbec nebrzdí lebo guma samotná nedrží na tom snehu ako keď máš zimnú gumu a auto bez ABS. Alebo ešte inak ...ak budeš flekovať často tak zodereš gumy..ak budeš často brzdiť s ABSkom nadoraz tak gumy síce nezodereš ale čapy na náprave dostanú dosť zabrať kvôli tým vybráciám a tomu sekaniu čo ABS robí...tak si vyber čo je lepšie??? Treba jazdiť tak že cesta nieje závodná dráha ...ale ťažko sa to mnohým vysvetluje keď majú 150-200 koní pod kapotou....
KUA!!zasa som sa nejak rozpísal




Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

-
- st. skútrista
- Príspevky: 754
- Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Klimkovice Ostravsko
no řeknu to asi takto jedeš li 50 na suché vozovce zabrzdíš na asi 20 metrech a je jedno jestli máš abs nebo ne.Jedeš li 50 na náledi zabrzdíš na třeba 100 metrech a tu už je trochu rozdíl s abs těch 100 metru pojedeš nebo teda měl bys jet rovně bez abs se budeš točit a pojede teda auto tam kam chce ono ne ty.Takže rozdíl mei sněhem a suchou cestou je těch 80 metru což muže bejt rozdíl mezi životem a smrti.Takže říct švagrovi kterej nějakou dobu s autem jezdí a tvrdí manželce že na hladkém má jet s ABS tak jak na suchém že je blb je na místě ale toto je problém většiny mladejch řidiču co se dostanou k silnému auto a myslej že pokud maj peníze daj se podplatit i fizikální zákony
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
inac som cital test big endura BMW ked tam fukli ABS este vetedy bez vypinaca...ze enduro...tak ho sli vyskusat do lesa...zjazd z kopca s listim...tak hura dole z full brzdami...a ABS kraaaaasne fungovalo,kola vobec nezaflekovali...lenze ani nebrzdili...takze to radsej polozili v svahu ako s tym napalit dole v plnej rychlosti do stromov...
ja tvrdim nech je v aute kadejaka elektronika ale nech sa da vsetko vypnut!!! abs,esp,asr a podobne voloviny...
ja tvrdim nech je v aute kadejaka elektronika ale nech sa da vsetko vypnut!!! abs,esp,asr a podobne voloviny...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
abs sa malokedy da vypnut na autach...na moto uz skoro vzdy...inac ked sme pri bmw motorkach...citali ste uz o ich elektrickom posilovaci brzd? genialna vec pokial vela nebrzdis...ze pri testoch davali dole horskym prechodom co to da a casto intenzivne brzdili...a motorke zrazu dosla elektrika a posilovac vypovedal sluzbu a tym padom to takmer vobec nebrzdilo...a odpoved technikov bmw...to sa v beznej prevadzke casto nevyskytuje take brzdenie
cize ak nahodou sa ti to stane tak je to ok...povolene straty 
inac zaujimalo by ma ci sa da aj na mechanicky bubon urobit abs


inac zaujimalo by ma ci sa da aj na mechanicky bubon urobit abs

............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
alcatelko napísal:abs sa malokedy da vypnut na autach...na moto uz skoro vzdy...inac ked sme pri bmw motorkach...citali ste uz o ich elektrickom posilovaci brzd? genialna vec pokial vela nebrzdis...ze pri testoch davali dole horskym prechodom co to da a casto intenzivne brzdili...a motorke zrazu dosla elektrika a posilovac vypovedal sluzbu a tym padom to takmer vobec nebrzdilo...a odpoved technikov bmw...to sa v beznej prevadzke casto nevyskytuje take brzdeniecize ak nahodou sa ti to stane tak je to ok...povolene straty
inac zaujimalo by ma ci sa da aj na mechanicky bubon urobit abs

podpis som si este nenastavil
- Jostobb
- motorkár
- Príspevky: 1563
- Dátum registrácie: Pi Okt 13, 2006 7:01 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: B.Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
no takže vrátim sa späť k téme
ja mám v predu kotúč (ktorý je perfektne účinný) a vzadu bubon ktorý vlastne slúži len na dobrzďovanie a preto ho aj čínsky inžinier nastavil tak že som na ňom ešte vživote nezašmikoval
aj keď idem 70 a dám plnú zadnú tak ani nešmikne pekne spomalý !! ale zato predná kde je kotúč tá keď idem rýchlo a dám plné brzdy tak len tak trochu šmýka ale keď idem pomaly tak dobre že nevyletím zo scoota lebo ona len pískne a stojím
a Vlady má pravdu s tým učením sa brzdiť ... ja som sa to tiež učil na ceste kde nechodia autá (teda málo aút) a proste skúšal som rôzne variácie situácií aké sa môžu stať na ceste napr: zákruta a náhodou mi vyletí auto tak ako pomaly brzdiť a nesplašiť sa ... a naučiť sa dá aj to ABS len človek potrebuje mať prax a hlavne pevné nervy
...a to najdôležitejšie sústrediť sa na to čo robím !!!! a už sa mi to stalo aj v praxi že som išiel do zákruty a vyletelo mi auto (ktoré išlo dosť rýchlo) a tak som si zachoval kľudnú hlavu a pomaly so pribrzďoval a aj som sa presúval na kraj cesty .... Proste na ceste netreba nič robiť splašene !!! 





podpis som si este nenastavil