Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

tu sa prezentujte, čmárajte a podobné veci

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#26 Príspevok od užívateľa duky5 » So Okt 02, 2010 12:58 pm

vlady, mp3 nie je sirsi ako moj nexus a tvoj burger, tak neviem aky by tam mohol byt problem :) (nexus 780mm sirka, mp3 745mm)

ved o tom to je, 3 a 4 kola ta lepsie podrzi v hranicnych situaciach, v zahranici je bezna pozdlzna jazda po elektrickovych pasoch v meste a tam je to neocenitelne....kludne mozes aj brzdit s jednym kolesom na kolajnici a druhym na asfalte, to jedno z dvoch kolies ta podrzi....a co sa tyka jazdy, naozaj nie je citit rozdiel medzi tymto a klasikou, akurat ze mas lepsi grip
nevyhoda je len ta ekonomika, vyssia spotreba, viac gym na vymenu....ale bezpecnost za to stoji

ak do teba niekto nabura, tak je to rovnake ako pri beznom skutri, tie kolesa naviac tam nie su aby z toho urobili tank :)
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#27 Príspevok od užívateľa VLADY » Ne Okt 03, 2010 11:09 am

Papierová šírka v popise je možno aj zavádzajúca lebo sa udáva najväčší rozmer.....čiže zväčša šírka cez zrkadlá alebo šírka riadidiel. V reále čo sa týka šírky podvozku verím ,že bežný scooter je užší ako tá mp3ka.A ako sa tak poznám, tak viem že ak by som to mal doma, tak na to sadám a v hlave budem počuť : je to bezpečnejšie ako normálny scooter v zátačke....neboj sa....prišib mu :evil:
Kdežto na normálny scoter keď sadám , tak počujem :pozor opatrno neleť do tej zátačky nevieš čo ťa tam čaká....a to je dakedy možno lepšie.... :pardon: Nehody sa zväčša stávajú,ak si je človek moc istý a vtedy začína podceňovať nebezpečenstvá ...
PS: a vadilo by mi , že sa to nedá dať na bočný stojan! :beer:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#28 Príspevok od užívateľa theruck » Ne Okt 03, 2010 8:11 pm

duky5 napísal:to co predna na piaggio mp3. lepsi grip, vacsia bezpecnost, kratsia brzdna vzdialenost, stabilita pri prejazde na smyklavom povrchu ako trava, kolajnice atd...
vacsia stabilita pri zamknutom pruzeni ako pri mp3 (snad to bude mat tu funkciu), na cervenej nemusis dat dole nohy....

ja v tom vidim iba same plusy z hladiska bezpecnosti...minusy ze to je drahsie, tazsie a zvysi sa spotreba...
ci vzhlad niekomu paci alebo nie, to je kazdeho vec
kratsia brzdna draha pri navysenej hmotnosti...
lepsi grip za cenu dalsej pneu...
stabilita oproti 3kolesovemu skutru asi aj mensia
stabilita na trave a kolajnicach to co je :) nejake nove testovacie podmienky?
mne sa zda ze niekto vynasiel teplu vodu len to predava ako teple h2o aby to vyzeralo viac scifi ale vo vysledku si nic navyse teda okrem starosti nekupis
jedine ze by to malo iny pohon ako skuter ale aj tam pochybujem ze bude lepsia vydrz

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#29 Príspevok od užívateľa duky5 » Po Okt 04, 2010 7:46 am

vlady - sedel som na mp3, videl som to vedla inych skutrov, naozaj to nie je o nic sirsia opacha....mi pride ze iba hladate dovody preco je to blbost. a argument, ze bezpecnejsi skuter ta "nuti" podcenovat nebezpecenstvo, no comment....tak to aby sme zrusili ABS na motorkach nie? :)

theruck
kratsia brzdna draha pri navysenej hmotnosti - myslim ze vacsia stycna plocha zavazi viac ako trochu navysena hmotnost, cisla na porovnanie nemam, je o cisto moj subjektivny dojem oproti tvojemu
lepsi grip za cenu dalsej pneu - no a? zruinuje to niekoho?
stabilita oproti 3kolesovemu skutru asi aj mensia - argument? na mojom skutri musim dat nohu dole ked zastavim, na mp3 nie. v zakrute sa to sprava ako normal skuter, kedy je mensia stabilita?
stabilita na trave a kolajnicach to co je nejake nove testovacie podmienky - isiel si niekedy pozdlzne po kolajniciach? potreboval si odbocit cez ne? ja osobne mam pri takom prejazde strach, lebo v tom smere sa to na kolajnici sprava ako na lade....pri mp3 toto odpada, ani nemusis pri manevry znizovat rychlost, lebo ked jednym kolesom ides po/cez smyklavu kolajnicu, druhe koleso ti poskytne plnu podporu a mozes brzdit na maximum ked potrebujes.

ja zase v tych skutroch vidim velke pozitivum z hladiska bezpecnosti, na ukor drobnych negativ, skor financnych. nemal by som problem si taky kupit, ak by ma mal kam posunut....
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#30 Príspevok od užívateľa VLADY » Po Okt 04, 2010 11:52 am

Nehladám dôvody ja osobne si myslím že je to varianta scootra ktorá u náš v konzervatívnom Slovensku nemá moc šancu na úspech, lebo viem si predstaviť tie pohlady keby som na tom jazdil po meste...polovica ludí by si myslela že mám problémy asi udržať rovnováhu a preto mi treba trojkolku a dalšia polovica zas by závisťou pozerala že aha zbohatlík.... nemá kam dávať peniaze....A je aj chyba dovozcu že to viac nepropaguje...v BA ani netuším kde tu je nejaký obchod kde by sa to dalo minimálne očumnúť ...a to nehovorím o nejakej skúšobnej jazde...ak by aj mal človek záujem to kúpiť tak musím to predsa vyskúšať ako sa na tom jazdí....a verím že všade by na mňa pozerali jak na blázna...jak keď som pred dvoma rokmi zháňal dačo namiesto Dinka tak bol problém pozrieť si či už Majesty alebo Burgmana naživo a to že skúšobná jazda ...zabudni..daj zálohu mi Ti to dovezieme....jak keby som chcel vrtačku za 1OOE....Jedine nebol problém u Dvoch bratov v Šamoríne ale tam som skúšal jazdenky a hento tam nemali tak isto....
PS . nezatracujem to a nieje vylúčené že by som to nemohol mať doma...akurát neviem neviem ako by som to natláčal pri mojom parkovacom obmedzení v garáži dnu pomedzi tie dve autá..už teraz tam idem ozaj na centimetre.... :pardon:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#31 Príspevok od užívateľa duky5 » Ut Okt 05, 2010 3:01 am

videl som behat po BA par gilera fuoco a nejak sa nehambili :) mne stacili pohlady ludi, ked som prvu sezonu nahodil termoscud, ale uz sa to tu rozbieha :)
no a predajcovia u nas je kapitola sama o sebe, to netreba rozoberat. ja som mal asi stastie, ale na mp3 som si mohol dochuti zajazdit, ked som bol v cechach kupovat nexa...chlapik tam mal 250ccm mp3 ako predvadzacku a dal mi na tom zajazdit...nielen v okoli predajne na dvore, ale siel som v pohode dalej...pojazdil som si na tom dost....a bolo to bez zalohy, alebo nejakej zabezpeky, proste dal kluce, pojazdi. zalohu som dal az ked som objednal toho nexa....
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#32 Príspevok od užívateľa Luthar » Ut Okt 05, 2010 11:14 pm

nechapem co tu riesite.. proste je to nieco nove. veci treba posunut dalej a skusat nakoniec sa skusenosti zurocia v dalsich projektoch. Kam by sme sa inak dostali, kebyze sa nebude nic nove vyvijat...

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#33 Príspevok od užívateľa theruck » Po Okt 11, 2010 8:50 pm

duky5 napísal:vlady - sedel som na mp3, videl som to vedla inych skutrov, naozaj to nie je o nic sirsia opacha....mi pride ze iba hladate dovody preco je to blbost. a argument, ze bezpecnejsi skuter ta "nuti" podcenovat nebezpecenstvo, no comment....tak to aby sme zrusili ABS na motorkach nie? :)

theruck
kratsia brzdna draha pri navysenej hmotnosti - myslim ze vacsia stycna plocha zavazi viac ako trochu navysena hmotnost, cisla na porovnanie nemam, je o cisto moj subjektivny dojem oproti tvojemu
lepsi grip za cenu dalsej pneu - no a? zruinuje to niekoho?
stabilita oproti 3kolesovemu skutru asi aj mensia - argument? na mojom skutri musim dat nohu dole ked zastavim, na mp3 nie. v zakrute sa to sprava ako normal skuter, kedy je mensia stabilita?
stabilita na trave a kolajnicach to co je nejake nove testovacie podmienky - isiel si niekedy pozdlzne po kolajniciach? potreboval si odbocit cez ne? ja osobne mam pri takom prejazde strach, lebo v tom smere sa to na kolajnici sprava ako na lade....pri mp3 toto odpada, ani nemusis pri manevry znizovat rychlost, lebo ked jednym kolesom ides po/cez smyklavu kolajnicu, druhe koleso ti poskytne plnu podporu a mozes brzdit na maximum ked potrebujes.

ja zase v tych skutroch vidim velke pozitivum z hladiska bezpecnosti, na ukor drobnych negativ, skor financnych. nemal by som problem si taky kupit, ak by ma mal kam posunut....
jaaj ty merias stabilitu ked stojis na krizovatke. pozdlzne po kolajniciach jazdia vlaky. keby toto malo rozhodovat ci si kupim auto alebo motorku tak si motorku nikdy nekupim. nastastie ja tych kilometrov po kolajach najazdim za rok minimum.
to ze ti nejake dalsie koleso poskytne plnu podporu znamena len to ze sa to do tej chvile vyuzivalo maximalne na 50% cize je to balast.
ja tam zlepsenie bezpecnosti nevidim. je to prakticky hociaka ina 4kolka ktora sa mi zda ovela nebezpecnejsia ako motorka. by ma zaujimalo ci ma pohanane obidve zadne kolesa a ci to ma diferencial alebo co

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#34 Príspevok od užívateľa theruck » Po Okt 11, 2010 8:54 pm

Luthar napísal:nechapem co tu riesite.. proste je to nieco nove. veci treba posunut dalej a skusat nakoniec sa skusenosti zurocia v dalsich projektoch. Kam by sme sa inak dostali, kebyze sa nebude nic nove vyvijat...
a co buduci rok 5 koles? toto neni vyvoj toto je snaha byt na trhu nieco extra. neni to ani 4 kolka ani skuter

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#35 Príspevok od užívateľa duky5 » Po Okt 11, 2010 9:05 pm

theruck napísal: jaaj ty merias stabilitu ked stojis na krizovatke. pozdlzne po kolajniciach jazdia vlaky. keby toto malo rozhodovat ci si kupim auto alebo motorku tak si motorku nikdy nekupim. nastastie ja tych kilometrov po kolajach najazdim za rok minimum.
to ze ti nejake dalsie koleso poskytne plnu podporu znamena len to ze sa to do tej chvile vyuzivalo maximalne na 50% cize je to balast.
ja tam zlepsenie bezpecnosti nevidim. je to prakticky hociaka ina 4kolka ktora sa mi zda ovela nebezpecnejsia ako motorka. by ma zaujimalo ci ma pohanane obidve zadne kolesa a ci to ma diferencial alebo co
len kratko...
vystrc prdel na motorke napriklad do viedne, tam sa pozdl kolajnic jazdi bezne a ked v tejto situacii menit jazdny pruh a ist cez kolajnice, nie je to bohvie co - aj na videu mas na 2 sekundy ukazanu taku jazdu pozdlz kolajnic...OK u nas sa tak nejazdi (ale inde vo svete bezne) :) u nas nejazdi skoro nikto ak to porovnam so zahranicim :)

hocijaka ina stvorkolka je tak siroka, ze v zapche v meste sa neprederes dopredu....a diferencial a pohanane obe zadne kolesa? ach :)
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#36 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » So Okt 16, 2010 3:42 pm

Podľa definície našich predpisov by mal na to stačiť "B"-čkový vodičák. :D
Tak už zasa nič.

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#37 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » So Okt 16, 2010 9:49 pm

Na B-čkový vodičák to musí mať nožnú brzdu. Tak ako to urobili nedávno na piaggu MP3 LT.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
11erzo11
motorkár
motorkár
Príspevky: 2773
Dátum registrácie: Ne Aug 23, 2009 3:07 pm
Skúter: Aprilia SR 50 LC Light Tuning 2004
Bydlisko: Rišňovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#38 Príspevok od užívateľa 11erzo11 » Ne Okt 17, 2010 6:43 pm

ako ja zase nemozem s tohto.neviem ci je to motorka ci stvorkolka alebo nejaky sportiak :D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZW-62AN-F88[/youtube]
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#39 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » St Okt 27, 2010 5:44 pm

Našiel som na českom webe krátky článoček o tom skútry tak to sem kopírujem:
Chcete náklony jako na motocyklu, ale trakci a stabilitu všech 4 kol? Ne, to není fantasmagorická vize, ale koncept Quadro 4D.
S kyvnou přední nápravou s možností náklonu přišel už před pár roky koncern Piaggio s trojkolkou MP3. Italská firma Marabese Design přišla s prototypem vozidla, které se do zatáček naklání jako motocykl, ale přitom využívá všech výhod čtyř kol.

Marabese Design dlouhodobě vyvíjí techniku nazvanou Quadro Technologie, kde jsou obě nápravy s možností bočního náklonu. Tuto techniku již nějakou dobu úspěšně testuje v modelu Quadro 3D, kde jsou dvě kola vpředu a jedno vzadu (podobně, jako u MP3). Netradiční čtyřkolka Quadro 4D bude mít premiéru na výstavě EICMA začátkem listopadu v Miláně.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#40 Príspevok od užívateľa Luthar » St Okt 27, 2010 6:31 pm

kokos erzo to je nejaky hybrid vodneho skutra, motokary, stvorkolky, sportoveho auta a skutra :D
hovadina ako rampa :ROFL:

Užívateľov profilový obrázok
geetee =)
Riaditeľ Zemegule
Príspevky: 879
Dátum registrácie: St Máj 14, 2008 4:26 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#41 Príspevok od užívateľa geetee =) » St Okt 27, 2010 6:36 pm

theruck napísal:jaaj ty merias stabilitu ked stojis na krizovatke. pozdlzne po kolajniciach jazdia vlaky. keby toto malo rozhodovat ci si kupim auto alebo motorku tak si motorku nikdy nekupim. nastastie ja tych kilometrov po kolajach najazdim za rok minimum.
to ze ti nejake dalsie koleso poskytne plnu podporu znamena len to ze sa to do tej chvile vyuzivalo maximalne na 50% cize je to balast.
ja tam zlepsenie bezpecnosti nevidim. je to prakticky hociaka ina 4kolka ktora sa mi zda ovela nebezpecnejsia ako motorka. by ma zaujimalo ci ma pohanane obidve zadne kolesa a ci to ma diferencial alebo co
no pri autobusovke tu v BA su fajnove kolajnice ktore ma daju vzdy do pozoru a raz za dazda som sa skoro pokakal (ma to chytilo a nechcelo pustit a som sa presuval do druheho pruhu kde bola hrdzava plechovka), ale aj tak by som si nekupil tu trojkolku a 4 uz vonkoncom
http://www.lcd-display.cz náhradné displeje do laptopov, doručenie aj na SK do 24h http://www.lcd-display.cz

Užívateľov profilový obrázok
11erzo11
motorkár
motorkár
Príspevky: 2773
Dátum registrácie: Ne Aug 23, 2009 3:07 pm
Skúter: Aprilia SR 50 LC Light Tuning 2004
Bydlisko: Rišňovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#42 Príspevok od užívateľa 11erzo11 » St Okt 27, 2010 7:38 pm

Luthar napísal:kokos erzo to je nejaky hybrid vodneho skutra, motokary, stvorkolky, sportoveho auta a skutra :D
hovadina ako rampa :ROFL:
Neni to pekny stroj podla teba?je to podla mna cestna motork ako supersport len to je osadene do karoserie (podvozku) vsimni si ako je to robene.ma to klasicky motor ako motorka .mne sa to fakt pači...tie kolesa tam fakt dost spravia
podpis som si este nenastavil

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#43 Príspevok od užívateľa TomasARN » St Okt 27, 2010 8:44 pm

Perfektne, to by som rad skusil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#44 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Pi Nov 05, 2010 11:04 pm

Ešte som našiel nejaký článoček z práve prebiehajúcej výstavy EICMA 2010 v Miláne.

Je to jen několik let, co se Piaggio vytasilo s trojkolkou MP3, která jako první na světě přinesla nezávislé zavěšení dvou předních kol. Originální skútr si rychle získal velkou oblibu. To se ale brzo může změnit, na scénu totiž vstupuje Quadro. Zapoměňte na tříkolky, příští rok pofrčí čtyři kola!
Italskou společnost Quadro Technologie založil loni Luciano Marabese. Pokud je vám tohle jméno povědomé, tušíte správně, jde o šéfa studia Marabese Design, které se už od roku 1984 podílí na navrhování motocyklů především italských značek. Luciano Marabese, jeho dva synové Riccardo a Roberto a jejich studio tak stojí například za podobou Aprilie Pegaso, Gilery Runner a Guzzin Breva, Griso a Norge. Kromě toho ale Marabese Design spolupracuje i s Piaggiem, Yamahou nebo Triumphem a navrhuje také další strojírenské a architektonické zakázky. Asi nejvýznamějším dílem tohoto studia je Piaggio MP3. Marabese pro tento trojkolový skútr navrhli nejen jeho vnější kabátek, ale také vnitřek, tedy především rám a podvozek s jediněčnou technologií dvou nezávisle zavěšených kol. MP3ka se setkala s obrovským úspěchem. Luciano Marabese měl po vydařené trojkolce mnohem odvážnější ambici – vyrobit skútr ne se třemi, ale rovnou se čtyřmi koly! Proto tedy loni se syny založili společnost Quadro Technologie, která tento sen brzy naplní. A jelikož Marabese s partnery na netradičně řešených skútrech už nějaký ten pátek pracují, mohli v Miláně s pompou představit své chystané modely. A že se bylo s čím chlubit!

Quadro 4D je první skútr, který nabídne hydraulické nezávislé zavěšení kol na naklápěcích osách (HTS) vpředu i vzadu, tedy na čtyřech kolech! Marabese použil technologii z Piaggia MP3 a aplikoval ji na přední i zadní dvojici kol. O detailnějších technických parametrech skútru, který by měl na trh vyrazit na podzim 2001, zatím skoro nic nevíme, pouze to, že motor bude vyrábět taiwanská společnost AEON. Zatím se tak můžeme kochat jen videem, které jasně ukazuje hlavní výhody čtyřkolky. 4D bude bezpečné a stabilní i v hodně velkých náklonech. Získá tak velice malý poloměr zatáčení, díky kterému bude schopné vykrouhnout i na dost stísněném prostoru pořádně ostrou zatáčku. Přehazování ze strany na stranu by mělo naprosto lehce a na semaforech nebude třeba ani sundavat nohu z podlahy. 4D se bude hosit hlavně do úzkých a ucpaných městských ulic, kde díky čtveřici nezávisle zevěšených kol hravě zdolá i větší překážky, jako třeba vyskoké obrubníky a schody. Tuto výhodu, tedy snadnou prostupnost terénem, chce Quadro zužitkovat ještě víc, a tak už v Miláně prozradilo, že na rok 2012 připravuje offroad verzi čtyřkolového vozítka.

No a abychom na novinky Quadro nemuseli dlouho čekat, představí se z dílny Quadro už na jaře 2011 trojkolka 3D. Ta bude mít navlas stejný podvozek, jaký mělo už Marabeseho první trojstopé dítko, Piaggio MP3. Oproti němu však 3D nabídne modernější design, což je vidět hlavně na "špičatější" přední části skútru. Zajímavý design ostatně od 3D převzal i jeho čtyřkolový sourozenec. Další technické specifikace zatím nebyly zveřejněny. Quadro Technologie se však netají, že má pro příští rok s oběma svými modely ty největší ambice. Podaří se Quadru překonat úspěch MP3? To se dozvíme už příští rok...
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
Stando
cyklista
cyklista
Príspevky: 198
Dátum registrácie: St Júl 19, 2006 2:57 pm
Skúter: Honda NC700 Integra
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#45 Príspevok od užívateľa Stando » Po Nov 08, 2010 11:59 pm

Nemali to byt 2 skutre? :D

...kdepak soudruzy z NDR udelali chybu...
Yamaha NMAX 125 -2018 ->
HONDA NC700 Integra -2016 ->
Gilera Nexus 500i MK1 - 2010 -2016
Keeway Focus 50 - 2006-2013

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#46 Príspevok od užívateľa VLADY » St Nov 10, 2010 12:08 pm

JA takéto vozidlá už za scootre nepovažujem. :no: ....scooter ťažil dlhé roky zo svojej jednoduchosti či už v technickom prevedení alebo v údržbe...ale hentaké sa mi už zdá že hraničí zo zložitosťou auta ...takže je to nie ekonomické vozenie , ale vozidlo na voľný čas....a vtom sa v poslednej dobe dajú zarobiť tiež pekné prachy..tak preto sa to asi objavuje v ponuke, lebo neverím že konštruktérovi išlo v prvom rade o bezpečnosť jazdca....tá sa nedá dosiahnuť bez deformačných zón a istej minimálnej veľkosti vozidla .... :pardon:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
mucow
motorkár
motorkár
Príspevky: 1711
Dátum registrácie: Št Aug 19, 2010 9:13 am
Skúter: Aprilia Leonardo 150; Suzuki DR 600 S
Bydlisko: Jaklovce okr.Gelnica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#47 Príspevok od užívateľa mucow » St Nov 10, 2010 3:45 pm

No mne sa to ako som povedal páči, ale úplne súhlasím s Vladym. Určite by som to s klasikou nemenil. Chcel by som to potom vidieť po takých 20 000 km jazdy po našich cestách.
Spoiler: ukázať
Aprilia Leonardo150
http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... =42&t=9961
Suzuki DR 600 & Yamaha Neos 50.

Užívateľov profilový obrázok
Petom
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 518
Dátum registrácie: St Máj 06, 2009 1:58 pm
Skúter: BMW K1200 LT
Bydlisko: Bratislava N48 09.642 E17 07.281

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#48 Príspevok od užívateľa Petom » St Nov 10, 2010 4:28 pm

Kedze som dost stary, ja si pamatam na uvedenie carvingovych lyzi.
Nebojte nie je to OT
Presne rovnake argumenty proti nim zaznievali ako tu voci Kvádru. Paralelu este potvrdzuju vlastnosti popisane v clanku: mensie polomery, vacsie naklony, vyssia stabilita - presne ako carvingove lyze. Dnes na svahu uz carvingy nemaju len 2 skupiny ludi: najvacsi konzervativci (ti sa trapia na klasikach, aby svetu dokazali, ze to ide aj bez carvingu a je ich cim dalej tym viac, minuly rok ich bola 1/6, tento uz 1/8 a na buduci rok ocakavaju uz 1/10), druhou su fanaticki vyznavaci telemarku (tu si neodpustim skodoradostnu poznamku, ze karvingova lyza vychadza z principu telemerkovej lyze)

takze vyvoj nezastavis ani vlastnym telom, u nas ho asi na chvilu pribrzdi cena, ale pride aj sem.
VLADY napísal:....scooter ťažil dlhé roky zo svojej jednoduchosti
to je pravda Vlady este pridam aj vdaka cene, ale dnes mi taky Burgos s takmer sekvencnym radenim, Goldwing so spiatockou a hifi supravou nepridu ani jednoduche ani lacne a vozime sa na nich :beer:
Mne sa stratil podpis, aj vám?

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#49 Príspevok od užívateľa VLADY » St Nov 10, 2010 9:19 pm

No to áno.....Ale ten Burgoš len 650ka ...Keď som to videl ako je to zložité a ako je tam toho tak moc na pokazenie tak som usúdil že mi stačí aj tá moja pomerne jednoduchá.....400vka.Samozrejme ak nerátam samotné vstrekovanie.Ale také lyže sú furt len o dvoch doskách.....akurát sa zlepšuje matroš a mení troška dizajn a tvar....Ale furt sa tam nemá čo pokaziť okrem samotného viazania... a by som povedal že čím novší matroš tak tým sú asi aj odolnejšie na zlomenie a pod.....drevené voľakedy nebol problém zlomiť .Aj dvakrát za sezónu :%) Ale samozrejme pokrok nezavrhujem . A že som prešiel od malého a ľahkého a nenáročného karbecového poldecáku až po dnešnú už pomerne dosť veľkú a ťažkú ( ale zas sa na tom cítim pohodlnejšie a bezpečnejšie) 400vku je dané mojou rozmaznanosťou a :bad: neskromnosťou :evil: .Poznám ľudí čo im stačí taký poldecák furt ..do roboty sa na tom odvezú a viac im netreba.Ale to je tak aj s bicyklami. A asi aj komplet zo všetkou technikou okolo nás.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
Stando
cyklista
cyklista
Príspevky: 198
Dátum registrácie: St Júl 19, 2006 2:57 pm
Skúter: Honda NC700 Integra
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Je to ešte vlastne scooter? Ale inak je to bomba....

#50 Príspevok od užívateľa Stando » Št Nov 11, 2010 10:19 pm

VLADY s tym poldecakom mas pravdu, na cestu do prace v meste uplne idealny... A ta 500vka? Nazval by som to jednoducho "Bohapustý chtíč"... Je mi to treba? Nie! Ale preco si nespravit radost???

A tato novinka? Mozno este previest sa, ale kto je skalny aj zostane skalnym... A scooter je scooter.
Yamaha NMAX 125 -2018 ->
HONDA NC700 Integra -2016 ->
Gilera Nexus 500i MK1 - 2010 -2016
Keeway Focus 50 - 2006-2013

Napísať odpoveď

Návrat na "Voľná Diskusia"