auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
Moderátor: Moderators
auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
### tema o brzdeni motorom oddelena od povodnej diskusie... THeBaNDiT
chcem sa spytat neda sa nejako obist ta motorova brzda na stvorkolke sa to da je nato pack ktory zaslepi motorovu brzdu take ako cerpadlo to vyzera neviem ci ma chapete ale ked skuter rozbehnem tak chcem aby siel aj na volnobeh a nie hned pribrzdoval motorom...
chcem sa spytat neda sa nejako obist ta motorova brzda na stvorkolke sa to da je nato pack ktory zaslepi motorovu brzdu take ako cerpadlo to vyzera neviem ci ma chapete ale ked skuter rozbehnem tak chcem aby siel aj na volnobeh a nie hned pribrzdoval motorom...
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: uprava nexus 125
o ničom takom som nepočul (čo automaticky neznamená, že to neexistuje, ale za tých skoro 7 rokov, čo som na fóre, som tu nič také nepostrehol), ako by to v systéme motor-variátor-remeň-spojka-prevody malo fungovať?
- Damo555
- motorkár
- Príspevky: 3825
- Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
- Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
- Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
- Kontaktovať užívateľa:
Re: uprava nexus 125
On asi myslel brzdenie motorom keď uberieš plyn lebo vtedy spojka zostane ešte zopnutá a pri jazde npr. dole kopcom je to cítiť že ťa motor brzdi... Ale to nevyriešiš nijako keďže je tam automatická odstriedivá spojka. Jedine teoreticky možno tvrdšími pružinkami v spojke aby vypla o niečo skôr, ale to zase aj bude zaberať pri vyšších otáčkach...
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: uprava nexus 125
Jo, ja viem, o akom brzdení motorom písal
, ale nepočul som o žiadnom systéme pre scootre, ktorý by toto riešil... 
Teoreticky - manuálne ovládaná spojka by to dokázala...


Teoreticky - manuálne ovládaná spojka by to dokázala...
Re: uprava nexus 125
no ano presne to som myslel brzdenie motorom pri pusteni plynu spojku nerozopne... no lebo na atv sa to da vyriesit... je to brzdenie moc citit na tom skutri? lebo na atv to je ako keby ste brzdili po ubrati plynu preto sa pytam niesom skuseny v skutroch teraz v piatok budem uplny zaciatocnik v jazdeni nie ale v skutroch ano
ak nie no nevadi tak budem musiet furt pridavat len sa bojim toho ze to bude take razantne na ake som zvyknuty...

-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: uprava nexus 125
Stvorkolka ma prevodovku a velky objem, pri variatore a 125 to brzdenie nie je take velke.
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: uprava nexus 125
A načo by to bolo dobré??? Veď ani na klasickej moto sa nezvykne vyhadzovať do neutrálu a gúľať sa na volnobehu... Samozrejme stačila by na to blbá voľnobežka v podstate niekde medzi motorom a kolesom, ale zas by bol problém možno kvôli odstredivej spojke a že aj variátor tam je a jeho prevod je závislý na jeho otáčkach a zas zbytočná komplikácia konštrukčne , ktorá by toho asi aj moc nepriniesla....Možno nejakú úsporu pár deci paliva ročne...aj to je otázne.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

Re: uprava nexus 125
stvorkolka ma tiez variator..ako kazda uzitkova to som potreboval vediet ze to brzdenie nieje take velke a setrenie paliva hlavne o to by islo si nevies predstavit kolko paliva by si usetril...
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: uprava nexus 125
Aj moc nie nakoľko ak zavrieš plyn tak tam toho moc nejde .Ak máš striekačku tak tam nejde nič. A koľko % jazdy ideš dole kopcom? vôbec čo by si ušetril na palive by si dal do zodratých platničiek...možno že kecám ale aspoň teda ja si myslím, že to tak je.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: uprava nexus 125
osobne neverim tomu, ze pri jazde bez plynu (teda pri brzdeni motorom) sa pri elektronickom vstrekovani nespaluje ziadne palivo - dovod je jednoduchy, pri jazde dole kopcom, ak dam nohu dole z plynu, stale pocujem motor, teda neustale tam dochadza k exploziam hoc minimalneho mnozstva paliva... a polemizuje sa o tom, ze prave to robi rozdiel medzi spotrebou paliva nameranou palubnym pocitacom a skutocnou spotrebou...
Na druhu stranu je ouspornejsie ist dole kopcom na neutral nez brzdit motorom, pretoze na ten neutral dojdem pekne daleko pri minimalnej spotrebe (na neutral je minimalna, potrebna len na udrzanie motora v chode), kdezto ked brzdim motorom, tak vlastne spomalujem a o to skor budem musiet opat pridat plyn...
Samozrejme vsetko zavisi od stupna klesania, predsa sa nezabijem niekde dole prudkym kopcom, resp. nebudem obrusovat platnicky, ked mozem brzdit motorom... a na druhu stranu pri miernom kopci nebudem predsa brzdit motorom, aby som potom musel o to skor opat pridavat, ked sa mozem plynulo a pekne standardnou rychlostou zviezt na neutrali...
A na scootri je to vsetko jedno, pretoze neutral nema... akurat sa clovek moze zviezt z nuly na volnobehu, ale neodporuca sa potom pridat plyn pri rychlosti vyssej nez povedzme 20km/h (u maxikov vyssej), pretoze spojka zopne a dostane kopanec...
Na druhu stranu je ouspornejsie ist dole kopcom na neutral nez brzdit motorom, pretoze na ten neutral dojdem pekne daleko pri minimalnej spotrebe (na neutral je minimalna, potrebna len na udrzanie motora v chode), kdezto ked brzdim motorom, tak vlastne spomalujem a o to skor budem musiet opat pridat plyn...
Samozrejme vsetko zavisi od stupna klesania, predsa sa nezabijem niekde dole prudkym kopcom, resp. nebudem obrusovat platnicky, ked mozem brzdit motorom... a na druhu stranu pri miernom kopci nebudem predsa brzdit motorom, aby som potom musel o to skor opat pridavat, ked sa mozem plynulo a pekne standardnou rychlostou zviezt na neutrali...
A na scootri je to vsetko jedno, pretoze neutral nema... akurat sa clovek moze zviezt z nuly na volnobehu, ale neodporuca sa potom pridat plyn pri rychlosti vyssej nez povedzme 20km/h (u maxikov vyssej), pretoze spojka zopne a dostane kopanec...
-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: uprava nexus 125
Aha nevedel som ze mas tiez vario ja som isiel na suzuki ltr a ta mala prevodovku.
V aute so vstrekovanim pri brzdeni motorom sa palivo nevstrekuje, takze mas nulovu spotrebu, na volnobehu motor bezi co je jasne.
V aute so vstrekovanim pri brzdeni motorom sa palivo nevstrekuje, takze mas nulovu spotrebu, na volnobehu motor bezi co je jasne.
Re: uprava nexus 125
odpoved banditovy : uvaha je to dobra ale pani velkych automobiliek vedia co robia
u naftakov viem ze pri brzdeni motorom dole kopcom sa uzavre privod paliva uplne a podstate sa piest iba premazava nedochadza k ziadnemu vybuchu je tam iba kompresia vzduchu nasavaneho cez sacie potrubie ktora brzdi to auto cize odpor tvori trenie motora a kompresia samotneho stlacaneho vzduchu cim menej paliva tym vacsia brzdna sila motora a samozrejme ze odpor rastie s otackami.. takto to je u naftakov neviem ci presne tento popis je aj u benzinovych agregatoch ale malo by to byt tak isto... kedze studujem tento odbor vozidla a motory na unize tak mam nejaku taku znalost aj zo skusacich diesel agregatov od vw (ono to je aj zretelne pocut ako vstreky prestanu vstrekovat a palubny pocitat vypise aktualnu spotrebu paliva 0.0)
su tu dve veci:
1. brzdenie motor so zaradenim rychlostnym stupnom sa vyuziva na dobrzdenie a setrenie brzdoveho systemu vozidla a na usporu paliva pri dochadzani s kopca alebo kdesi do krizovatky bolo tos pravene najme pre kamiony aby im nedoslo k prehrievaniu brzd ano maju aj ine druhy brzdenie motorom potom laicky nazvanu ponornu brzdu kde sa nori v hustom oleji lopatka ktora ma v sebe diery a potom brzdovy system hydraulicky... takze vysvetlene brzdenie motorom...
2. ked ides s kopceka mierneho a vidis ze nasleduje rovinka tak mas dve moznosti bude tam hodis co najvyssi kvalt aby si mal mensi odpor motora pri brzdeni to znamena ze tam nehodis za 2 pri 50km/h a ot. ti vyletia do krista a budes motorm brzdit intenzivnejsie ako ked tam hodis za 4 alebo za 5 a zvezies sa a vydrzi ti to aj kusok na tej rovinke potom uz len si budes drzat rychlost alebo vyradis a zvezes sa dalej a potom tak ci tak pridas na danu rychlost no toto sa snazili simulovat na iba 3litroch paliva kdesi na discover som to pozeral to je jedno a dosli dalej s autom ktory malo zaradeny prevodovy stupen a neslo ten usek na volnobeh... asi vysvetlim inak
cela draha ma 2500m auto zozerie za usek 2L paliva
ides 500m za Ol -> rovinka ma dlzku 1700m(300m si dosiel este na zaradenom stupni) takze spalis 1.7litra
ides 500m za 0.3L -> rovinka ma dlzku 1500m (500m si presiel na ten volnobeh) takze spalis este 0,3+1,5= 1.8litra aby si ju presiel
to su podmienky laboratorne pri ktorych to vyjde takto ale zober si real... mas kopec kde mas zakruty musis do nich pribrzdit deries platnicky aj kotuc... na rychlosti ked ides tak ti to vyda lebo nenaberies az taku rychlost ako ked auto nieje v zatazi...
vela ludi usetri viac paliva ked dobrzduje motorom je to styl jazdy a kazdy ho ma iny... bavime sa o autach na scoot fore

su tu dve veci:
1. brzdenie motor so zaradenim rychlostnym stupnom sa vyuziva na dobrzdenie a setrenie brzdoveho systemu vozidla a na usporu paliva pri dochadzani s kopca alebo kdesi do krizovatky bolo tos pravene najme pre kamiony aby im nedoslo k prehrievaniu brzd ano maju aj ine druhy brzdenie motorom potom laicky nazvanu ponornu brzdu kde sa nori v hustom oleji lopatka ktora ma v sebe diery a potom brzdovy system hydraulicky... takze vysvetlene brzdenie motorom...
2. ked ides s kopceka mierneho a vidis ze nasleduje rovinka tak mas dve moznosti bude tam hodis co najvyssi kvalt aby si mal mensi odpor motora pri brzdeni to znamena ze tam nehodis za 2 pri 50km/h a ot. ti vyletia do krista a budes motorm brzdit intenzivnejsie ako ked tam hodis za 4 alebo za 5 a zvezies sa a vydrzi ti to aj kusok na tej rovinke potom uz len si budes drzat rychlost alebo vyradis a zvezes sa dalej a potom tak ci tak pridas na danu rychlost no toto sa snazili simulovat na iba 3litroch paliva kdesi na discover som to pozeral to je jedno a dosli dalej s autom ktory malo zaradeny prevodovy stupen a neslo ten usek na volnobeh... asi vysvetlim inak
cela draha ma 2500m auto zozerie za usek 2L paliva
ides 500m za Ol -> rovinka ma dlzku 1700m(300m si dosiel este na zaradenom stupni) takze spalis 1.7litra
ides 500m za 0.3L -> rovinka ma dlzku 1500m (500m si presiel na ten volnobeh) takze spalis este 0,3+1,5= 1.8litra aby si ju presiel
to su podmienky laboratorne pri ktorych to vyjde takto ale zober si real... mas kopec kde mas zakruty musis do nich pribrzdit deries platnicky aj kotuc... na rychlosti ked ides tak ti to vyda lebo nenaberies az taku rychlost ako ked auto nieje v zatazi...
vela ludi usetri viac paliva ked dobrzduje motorom je to styl jazdy a kazdy ho ma iny... bavime sa o autach na scoot fore

- davtex
- motorkár
- Príspevky: 1105
- Dátum registrácie: Po Júl 13, 2009 5:37 pm
- Skúter: Yamaha FZ6N
- Bydlisko: Nitra - Stare mesto
Re: uprava nexus 125
Pravda lahko overitelna pri jazde na aute dole Donovalmi. Zaradena manualne 3/4 a nejakych 10 km spotreba 0.0L, pri neutrali 1.2L.
Pri skutri to moze byt kazdemu aj tak jedno, kedze nie je moc na vyber a pri moto mozno tak ako nahrada zadnej brzdy abo dobrzdeni pred krizovatkou. Aj tak si myslim, ze clovek spali viac benalu stojac na 3 cervenych ako keby nebrzdil motorom.
Sent juzing Tapatok Hd, korekt gramar not garantyd
Pri skutri to moze byt kazdemu aj tak jedno, kedze nie je moc na vyber a pri moto mozno tak ako nahrada zadnej brzdy abo dobrzdeni pred krizovatkou. Aj tak si myslim, ze clovek spali viac benalu stojac na 3 cervenych ako keby nebrzdil motorom.
Sent juzing Tapatok Hd, korekt gramar not garantyd
podpis som si este nenastavil
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: uprava nexus 125
ak to overujes podla palubneho pocitaca, tak neviem, ci to mozeme pokladat za 100%-nu istotu...davtex napísal:Pravda lahko overitelna pri jazde na aute dole Donovalmi. Zaradena manualne 3/4 a nejakych 10 km spotreba 0.0L, pri neutrali 1.2L.

- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: uprava nexus 125
Tak je , že benzínové striekačky nestriekajú ak sa brzdí motorom.Netreba to nijako overovať. Skrátka je to tak.
(A ja som to na mojom dokonca overoval a pri brzdení motorom bol vstrekovač bez napätia .Mal som tam zavesenú LEDku ako kontrolku.Nebolo to presne kvôli tomu že by som neveril alebo nevedel že to tak je ale vtedy som riešil to zdechýňanie na volnobeh a tak som tam dal kontrolku aby som overil či to neskape z dôvodu že blbne RJ motora alebo teda že vypadne vstrekovanie.)
Práveže Tento problém bol u karburátorových motorov , že si aj pri brzdení motorom prisávali nepatrné množstvo paliva cez voľnobežný systém. Ale postupným zdokonalením sa do karburátorov montovali volnobežné systémy ktoré sa uzatvárali či už elektromagnetickým ventilom alebo nejakým podtlakovým, ak motor bežal na zvýšené otáčky a pritom bol plynový pedál uvoľnený. Takto to mali riešené z fabriky už napríklad Žigule 2105 a zvyklo sa to dorábať aj do Š 105-120 nakoľko v karbe ten ventil bol osadený, len sa k nemu dorobila riadiaca jednotka. Pôvodne ten ventil odpájal volnobeh pri vypnútí motora aby nevznikali samozápaly.Ale v reálnej praxi pri jazdení sa toho moc neušetrilo.
(A ja som to na mojom dokonca overoval a pri brzdení motorom bol vstrekovač bez napätia .Mal som tam zavesenú LEDku ako kontrolku.Nebolo to presne kvôli tomu že by som neveril alebo nevedel že to tak je ale vtedy som riešil to zdechýňanie na volnobeh a tak som tam dal kontrolku aby som overil či to neskape z dôvodu že blbne RJ motora alebo teda že vypadne vstrekovanie.)
Práveže Tento problém bol u karburátorových motorov , že si aj pri brzdení motorom prisávali nepatrné množstvo paliva cez voľnobežný systém. Ale postupným zdokonalením sa do karburátorov montovali volnobežné systémy ktoré sa uzatvárali či už elektromagnetickým ventilom alebo nejakým podtlakovým, ak motor bežal na zvýšené otáčky a pritom bol plynový pedál uvoľnený. Takto to mali riešené z fabriky už napríklad Žigule 2105 a zvyklo sa to dorábať aj do Š 105-120 nakoľko v karbe ten ventil bol osadený, len sa k nemu dorobila riadiaca jednotka. Pôvodne ten ventil odpájal volnobeh pri vypnútí motora aby nevznikali samozápaly.Ale v reálnej praxi pri jazdení sa toho moc neušetrilo.

Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- Rips.
- motorkár
- Príspevky: 1043
- Dátum registrácie: Po Jan 26, 2009 3:21 pm
- Skúter: Kawasaki er6n 2010
Re: uprava nexus 125
Vsetky moderne motory tak funguju ci uz disle alebo benziny uz aj rotacky disle to tak mali a aj PD. A Bandit dochadza k uspore paliva inak by kazdy moderny automat vyradoval rychlost pri pusteni plynu. To s tymi cervnimi je tiez pravda ze sa spali kopu paliva preto je tu start-stop (motor zhasne ked zastavis) otazne je ako moc tymi startami trpi motor.Ak odide daco tak cena dielu bude urcite vyssia ako usporene palivo a je jasne ze za prve dva roky kim je auto v zaruke sa to nepokadi 

podpis som si este nenastavil
-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: uprava nexus 125
Najviac trpi starter a prave tieto auta so star stopom ich maju silnejsie
- Rips.
- motorkár
- Príspevky: 1043
- Dátum registrácie: Po Jan 26, 2009 3:21 pm
- Skúter: Kawasaki er6n 2010
Re: uprava nexus 125
No podla mna ked si ficim po dialnici a zastavim dakde na odpocivadle a ono si to hned vypne motor tak ani take turbo nebude skakat od radosti nie ? V zime taky disel kym pridem do roboty sa ledva ohreje takto ked ma po ceste este 5 startov
Neviem akoze ujovia v automobilkach su urco mudry a vedia co robia ale ja osobne by som si to aj tak do auta nedal 


podpis som si este nenastavil
-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: uprava nexus 125
Jasne dnes je priorita ekologia tak kaslu na zivotnost ale myslim ze si vedia poradit s tymito kritickymi rezimami naprogramovanim RJ
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
stop-start systemy tiez neustale napreduju, inteligentnejsie spraveny stop-start system pracuje len za idealnych podmienok, teda ked ma motor spravnu teplotu a pod. Preto by pri studenom motore nemal vypinat a takisto pri horucom motore (a potrebe chladenia turba) tiez nie... alebo sa chladenie turba moze riesit osobitne nezavisle od beziaceho motora.
Novinarom vsak prislo u jedneho testu namakanej masiny (uz nepamatam, ci nejake Ferrari alebo Porsche, alebo nieco podobne) dost smiesne, ked zastavili na krizovatke a ono to zdechlo...
Novinarom vsak prislo u jedneho testu namakanej masiny (uz nepamatam, ci nejake Ferrari alebo Porsche, alebo nieco podobne) dost smiesne, ked zastavili na krizovatke a ono to zdechlo...

-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
Tak teda dolu kopcom przdime motorom, bo setrime platnicky/kotuce, setrime palivo a motor sa aj tak zohreje.
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
hmm... ak budeme polemizovat dalej: ako je mozne, ze sa motor i pri brzdeni motorom zohreje, ak sa tam nespaluje ziadne palivo?
Snad nie trenim (od toho je tam olej, aby to mazalo). 


-
- moderátor
- Príspevky: 6105
- Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
- Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
- Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
- Kontaktovať užívateľa:
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
Mne osobne dole kopcom vychladne motor, diesel
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
to by potvrdzovalo to, ze diesel pri jazde bez plynu naozaj palivo do valcov nedodava... 
a komu sa motor zahrieva i pri jazde dolu kopcom bez plynu, tomu tam palivo ide i pri brzdeni motorom...
(pretoze nevidim iny sposob ohrievania motora, nez exploziami zmesi... aspon moja logika mi to takto tvrdi)

a komu sa motor zahrieva i pri jazde dolu kopcom bez plynu, tomu tam palivo ide i pri brzdeni motorom...

- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
K štart-stop systému.... niektoré tie motory sú už tak konštruované, že sa tam nepoužíva klasický štartér s vysúvacím pastorkom a alternátor hnaný cez remeň, ale alternátor a štartér sú zlúčené do jedného a je to pripojené k motoru cez trvalý prevod. Čiže životnosť je vyššia určite. A k otázke či brzdiť motorom alebo vyhadzovať rýchlosť a dogúľať sa...záleží predsa od situácie, na to nieje jednoznačná odpoveď čo je lepšie a čo horšie a správne a nesprávne....Ak mám zelenú a z nenazdania skočí červená a treba brzdiť tak je to iné ako keď vidím z dialky že je červená.... vyhodím rýchlosť a doguľam sa. Motor mi síce žere palivo na volnobeh počas toho gúľania, ale ak rýchlosť nevyhodím tak pôjdem pod plynom dlhší čas až potom začnem brzdiť motorom, tak dlhšiu dobu bude ten motor žrať viac ako na volnobeh a pri brzdení mtorom zas nebude žrať nič, ale v konečnom sumáre budem asi na rovnakej spotrebe...
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
