Strana 1 z 1
Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Po Apr 13, 2015 6:25 pm
od užívateľa Keejwak
Mozno trochu blba otazka ale ako sa jazdi dolu kopcom na 2-takte?

zvlast na skutri kde neviem odpojit spojku od motora ....ide o to ze pri strmom kopci a bez plynu ma skuter otacky okolo 7000 a dostava zmes iba na volnobeh .... nemoze sa zadriet? Zatial to robim tak ze aj dolu kopcom stale pridam a brzdim pridam brzdim .....

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Po Apr 13, 2015 6:31 pm
od užívateľa THeBaNDiT
to je správna otázka... základ je neubrať náhle plyn, pretože zmes sa náhle ochudobní a motor sa pridrie... ja som tak pridrel Keeway Matrix 50 2T - najprv s bratom ako spolujazdcom pomerne silné stúpanie, motor (vzducháč) dostal zabrať... a potom pozvoľné klesanie 60-tkou a brzdenie motorom... ten potom náhle zdochol a už sme ho nenaštartovali. Stratil kompresiu.
Riešenie, ktoré som aplikoval po oprave - pri klesaní ísť stále s plynom, hoc' miernym... a dobrzďovať striedavo prednou a zadnou brzdou, aby sa neprehriali...

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Po Apr 13, 2015 6:53 pm
od užívateľa Keejwak
No to robim

stale pridam a dobrzdujem

vlastne sa to inak ani neda nie?

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Po Apr 13, 2015 7:21 pm
od užívateľa THeBaNDiT
tak hore píšeš, že pridáš, brzdíš, pridáš, brzdíš...
ja som dole kopcom pri klesaniach jazdil stale s pootočeným plynom a ak bolo treba, brzdil som... (ale stále s plynom)
Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Po Apr 13, 2015 11:17 pm
od užívateľa dragster
ja pribrzdím až kým neodpojí motor alebo na pol plynu to je bohužiaľ nevýhoda scootrov
Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Ut Apr 14, 2015 10:26 am
od užívateľa THeBaNDiT
To s tým pridieraním motora pri brzdení motorom je nevýhoda 2T. U 4T to nehrozí...
Nevýhoda variátora je jazda z kopca ako taká, kde sa proste nedá zaradiť neutrál... a ak človek nechce brzdiť motorom (spomaľovať), musí motoru dávať palivo. Na motorke ale tiež nikdy nevyhadzujem z kopca na neutrál, na to je od 5-ky ďaleko...

A jazda s vymáčknutou spojkou tiež nie je dvakrát osožné pre mechaniku.
Využitie jazdy na neutrál tak nachádzam len pri jazde autom, ale o tom sme už diskutovali v inej téme...
A ešte pozor - ak na scootri spomalíš na takú rýchlosť, že odpojí spojku, a potom sa dole kopcom rozbehneš na vyššiu rýchlosť, odporúčam potom opäť spomaliť na rýchlosť odpojenia spojky. Ak totiž niekto s odpojenou spojkou pridá plyn povedzme pri 50tke, spojka náhle zopne a poriadny kopanec priamo úmerný rýchlosti pri zopnutí dostanú prevody, spojka, remeň i motor... ani jednému z toho to neprospeje.

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Ut Apr 14, 2015 8:23 pm
od užívateľa Stanleey
Bavíte sa tu o 2T motore, ktorý má odpojené olejové čerpadlo, že?
Lebo ak idem z kopca bez plynu a motor mi točí príklad 7000 ot/min. na voľnobežnú zmes, tak čerpadlo mi predsa stále tlačí viacej oleja.
Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Ut Apr 14, 2015 8:27 pm
od užívateľa Dusan
No neviem nemaju niektore stroje 2 lanko jedno pre karburator a druhe pre olej, viac plynu viacej oleja, tak ze ziaden plyn malo oleja
Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Ut Apr 14, 2015 8:36 pm
od užívateľa Keejwak
Myslim ze Bandit tam cerpadlo mal no ja nie

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Ut Apr 14, 2015 8:45 pm
od užívateľa Stanleey
Moja Minarellka nemá na čerpadle žiadne tiahlo na lanko...
...ale ako pozerám niektoré olejové čerpadlá 2T motorov ho majú.

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Ut Apr 14, 2015 9:48 pm
od užívateľa THeBaNDiT
Stanleey napísal:Bavíte sa tu o 2T motore, ktorý má odpojené olejové čerpadlo, že?
Lebo ak idem z kopca bez plynu a motor mi točí príklad 7000 ot/min. na voľnobežnú zmes, tak čerpadlo mi predsa stále tlačí viacej oleja.
to je zaujímavá úvaha, ja sa nevyznám do technických detailov, ale mal som za to, že zmes sa mieša v karburátore, a že v prípade dvojtaktu sa tam mieša vzduch, benzín a olej... a to vždy v tom (jedinom) správnom pomere... tuším 1:50? A ak tam pri brzdení motorom ide minimum zmesi, tak by tam malo ísť aj minimum oleja...
...ale ako píšem, nevyznám sa v tom do takých detailov, možno sa tam ten olej pridáva nezávisle na karburátore. No o tom, že pri klesaní sa na 2T nemá jazdiť bez plynu resp. ubrať náhle plyn, som počul už x rokov dozadu, a to od takej kapacity, ako je alcatelko.

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: St Apr 15, 2015 8:49 am
od užívateľa alcatelko
o olej ide az v druhom rade...v prvom rade je pri jazde z kopca problem ten ze zaklapnutim plynu sa otacky motora neznizia kedze je velka zotrvacnost...takze zmes sa prudko ochudobnmi cim zasadne vzrastie teplota vo valci, vznikne detonacne spalovanie a uz len par sekund detonacneho horenia vie zadriet motor...
u dobre vyladeneho 2t motora nikdy nezadriete pod plnym plynom ale vzdy po nahlom ubrati plynu (ak je zle naladeny motor tak sa zadrie vtedy ked je zmes najchudobnejsia...)
Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: St Apr 15, 2015 9:12 pm
od užívateľa Stanleey
Myslel som si, že to bude mať na svedomí palivová zmes a nie olej, kedže sa
vstup pre olej nachádza až za
„šúpatkom" karburátora, takže to nemá vplyv na množstvo oleja vháňaného čerpadlom.

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Št Apr 16, 2015 7:41 am
od užívateľa Dusan
Ano lenze ten olej tam ostava ale ked je otvorene supatko tak vzduch strhava benzin a olej do priestoru pod kluku maze a chladi. Takze okrem toho ze tam olej tecie musi byt aj na spravnom mieste

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Št Apr 16, 2015 9:14 am
od užívateľa Stanleey
Lenže šúpatko nikdy neuzatvára úplne prísun vzduchu, ale zostáva mierne pozdvihnuté pre prísun vzduchu na voľnobeh, inak by Ti motor zdochol. (Pri nastavovaní otáčok voľnbehu skrutkou šúpatko zdvíhaš alebo znižuješ a tým otváraš, alebo privieraš prívod vzduchu.)
A podtlak v klukovom priestore si už olej s volnobežnou zmesou potiahne.

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Št Apr 16, 2015 9:34 am
od užívateľa dolar100
Áno

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Št Apr 16, 2015 5:14 pm
od užívateľa alcatelko
ale olej ti je na dve veci ked ti hori piest

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Št Apr 16, 2015 6:03 pm
od užívateľa VLADY
Dobre to chápem, že je to potom také prilievanie oleja do ohňa???

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Št Apr 16, 2015 6:23 pm
od užívateľa lubomir11
Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Št Apr 16, 2015 6:36 pm
od užívateľa dolar100
Myslim si ze ak je oil pumpa v poriadku a karb dobre naladeny tak by si zadret nemal.
Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Št Apr 16, 2015 7:40 pm
od užívateľa Keejwak
Ja potrebujem otacky a pocut motor

oilmaster nemam

no ako vidim najlepsie je mat trosku pridany plyn a dobrzdovat

Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Št Apr 16, 2015 9:14 pm
od užívateľa Stanleey
Alcatelko - Len som vyvracal
Dusan-ovu hypotézu.
Dolar100 - Asi jo, lebo priznám sa, že som cestou z kopca jazdil aj bez plynu a nič...
Ale mám zámerne trocha bohatejšiu zmes a nastavené vyššie otáčky voľnobehu (+- 2000 ot/min.), tak možno preto.
Re: Jazdenie dolu kopcom na 2-takte
Napísané: Št Apr 16, 2015 10:13 pm
od užívateľa dolar100
Ked su vsetky trysky ake maju byt aj vzdusnik nastaveny tak si mysli to je ok

....vzdy sa da trosku pridat dolu kopcom, preplachnut to