Strana 1 z 1

nastavovanie ventilov

Napísané: Po Máj 11, 2015 4:37 pm
od užívateľa mkari
Nazdar priatelia.
Na skutri jazdim len kratko a tak sa radsej idem pytat na veci ktorim nerozumiem.
V technickej prirucke sa spomina ze nastavovanie ventilov po prvych 3tisic potom po 6, 12tisic km. Teda sa chcem opytat k comu je to dobre. A ci to vobec robi niekto. Kedze pri autach alebo inych spalovacich motoroch som sa s tymto nestretol.
Inak jedna sa o yamahu xmax 125 (2013)

Re: nastavovanie ventilov

Napísané: Po Máj 11, 2015 6:42 pm
od užívateľa alcatelko
je to dobre kontrolovat...v autach uz dnes byva vacsinou hydraulicke vymedzovanie ventilov...kde to nie je tak sa tiez kontroluje...

Re: nastavovanie ventilov

Napísané: Po Máj 11, 2015 7:44 pm
od užívateľa mkari
Ako sa prejavuje vola na ventiloch? Ja som to totiz kupil ako jazdenku a ziadna servisna historia neexistuje. Zatial to sice nehrka neklepe ani nevydava ziadne neziaduce zvuky len ci mam ako zistit ci je to v poriadku. Samozrejme mimo servis nakolko ja vo vseobecnosti autorizovanym servisom uz nedoverujem. Diky

Re: nastavovanie ventilov

Napísané: Po Máj 11, 2015 9:04 pm
od užívateľa theruck
ja som este nevidel motorku kde to bolo treba nastavovat. zas moc som ich nevidel ale vsetky co som kedy mal mali cez 20 000 aj cez 30 000 a vzdycky som to robil zbytocne lebo som nameral normalne hodnoty. ak nemas zadny problem s motorom tak to vobec neries.

Re: nastavovanie ventilov

Napísané: Po Máj 11, 2015 9:44 pm
od užívateľa VLADY
Si myslím že trvácnosť záleží priamo od systému...Ak sa použuje SOHC a vahadlá s nastavovacími šroubíkmi, tak je tam vždy väčšia šanca že sa to časom vyklepe a zväčší vôla pretože je tam viac styčných bodov ktoré podliehajú opotrebeniu. Ak je použitý systém DOHC a vačky stláčajú priamo ventily cez hrnčekové zdvihátka (nastavovanie vôle je podložkami), tak tam to vydrží isto dlhšie , bežne sa to len skontroluje a netreba nič riešiť aj po 50-60 000km to býva v norme.

Re: nastavovanie ventilov

Napísané: Po Máj 11, 2015 9:57 pm
od užívateľa mkari
A ako zistim aky system je pouzity?
Inak dakujem za vase odpovede ☺

Re: nastavovanie ventilov

Napísané: Po Máj 11, 2015 10:23 pm
od užívateľa driversk
Mal by si mať OHC
Valve clearance (intake): KALT 0,10-0,14 mm - sací ventil
Valve clearance (exhaust): KALT 0,16-0,20 mm - výfukový ventil

Re: nastavovanie ventilov

Napísané: Ut Máj 12, 2015 9:59 am
od užívateľa alcatelko
theruck...asi si este nevidel cina 4t motor...tam to mas kontolovat kazdych 1000km a ver tomu ze vzdy je to rozhasene...
doma skontrolujes tak ze das dole dekel hlavy valca a skarometrom skontrolujes aka je vola
ked je mala vola vecsinou je problem so startovanim v extremnom pripade sa podpalia ventili a netesnia uz vobec...velka vola klepanie hlavne za studena, pokles vykonu lebo sa neotvaraju uplne ventily

Re: nastavovanie ventilov

Napísané: Ut Máj 12, 2015 8:54 pm
od užívateľa theruck
sak ale on ma normalnu yamahu ne cinu tak to nemusi ani robit

Re: nastavovanie ventilov

Napísané: Ut Máj 12, 2015 11:37 pm
od užívateľa mkari
Takze to nebudem riesit pokial nebudem pocut divne zvuky od motora ci nepocitim zmenu vykonu. Zatial je ale (musim poklopat) vsetko v poriadku.
Takze diky chlapi za reakcie a prajem vela stastnych km ;)
Ps; snad sa niekedy aj stretneme :auto-sportbike:

Re: nastavovanie ventilov

Napísané: St Máj 13, 2015 7:12 am
od užívateľa Dusan
No ,nviem tym ze je to jazdenka ani nepises kolko to ma najazdene, ja by som tie ventili pozrel, radsej skontrolovat ako davat dole hlavu. Brusit vetili, zhanat tesenia a kto vie co okolo toho, a budes vediet ako na tom si.

Re: nastavovanie ventilov

Napísané: St Máj 13, 2015 2:24 pm
od užívateľa mkari
Ma najazdene momentalne 8tisic. Z toho 2 tis. som nabehal uz ja... a v ktorom servise to aj realne premeraju? A nie ze to len nakopnu a aha hrka nehrka podla toho bud pokracuju alebo nie...

Re: nastavovanie ventilov

Napísané: St Máj 13, 2015 2:44 pm
od užívateľa macostr
mkari ja som si daval kontrolot a nastavovat volu ventilov v KTM /adamote na bardejovskej.. po 37 000km to bola (zrejme) prva kontrola ventilov a vravel ze boli iba minimalne rozladene..takze myslim ze pri 8000 to vobec nemusis riesit
...a nepocitil som popravde ziadnu vykonovu zmenu. Akurat niekedy ked som mal studeny motor a zastal na prvej krizovatke tak zdochol.. toto sa mi zcasti napravilo