Ahojte,
všade na nete vidím len články ktoré autá môžu tankovať nový benzín. Ale o motorkách a skútroch ani slovo. Vie niekto niečo viac?
Mám gileru nexus 300 r.v. 2010 a neviem či ho teda môžem tankovať aby sa niečo nepoškodilo...
Ďakujem vopred za info.
Nový benzín E10
Moderátor: Moderators
- Keejwak
- st. skútrista
- Príspevky: 838
- Dátum registrácie: So Nov 23, 2013 7:39 pm
- Skúter: -
- Bydlisko: Košice
Re: Nový benzín E10
mozes .... akurat ten benzin obsahuje viac biozlozky ... ak ju chces mat co najmenej tak tankuj 98-100vku
Gilera Runner SP 70 - Valec Malossi Sport 70cc ,Tecnigas TREK vyfuk, Malossi multivar 2000 vario + 7,2gr, Malossi MHR klapky, Malossi red sponge filter, Malossi fly clutch spojka ,Stage6 "WingCooler" zvon, Malossi X-special belt lang remen ...
-
- st. cyklista
- Príspevky: 220
- Dátum registrácie: Ne Jún 28, 2015 9:20 pm
- Skúter: Kymco Downtown 125i ABS
- Bydlisko: Bratislava - Petržalka
Re: Nový benzín E10
Premiove paliva maju biozlozku kvalitnejsiu ako bezne. Dlhsie vydrzi bez degradacie. Preto hlavne na zimu tankuj premiovy benzin.
Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
Kymco Downtown 125 i ABS od 6.5.2015
-
- chodec
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: Ne Mar 31, 2019 2:01 am
- Skúter: Piaggio Skipper 125
- Bydlisko: RK
Re: Nový benzín E10
Na jar uvidíš, či ti "prežerie" hadice .....
Ja viem tak, že prémiové palivá majú menej bio ... prípadne vôbec = vhodnejšie na dlhodobé odloženie (okrem iného)
Ta "BIO" zložka = etanol - ten je agresívny na určité druhy plastov a gumených komponentov (tesnenia, hadice, potrubia....) + viaže vodu (= korózia dotknutých častí) a v E10 je ho cca 10% oproti 5% v do dnes používanom benzíne.
Takže, ak si niekoľko rokov jazdil na E5 a všetko bolo OK .... tak môžeš jazdiť aj ďalej aj na E10.
Dlhodobo by som ho v nádrži (bandaskách) nenechával/neskladoval !!!
Ja viem tak, že prémiové palivá majú menej bio ... prípadne vôbec = vhodnejšie na dlhodobé odloženie (okrem iného)
Ta "BIO" zložka = etanol - ten je agresívny na určité druhy plastov a gumených komponentov (tesnenia, hadice, potrubia....) + viaže vodu (= korózia dotknutých častí) a v E10 je ho cca 10% oproti 5% v do dnes používanom benzíne.
Takže, ak si niekoľko rokov jazdil na E5 a všetko bolo OK .... tak môžeš jazdiť aj ďalej aj na E10.
Dlhodobo by som ho v nádrži (bandaskách) nenechával/neskladoval !!!
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: Po Mar 02, 2020 5:29 pm
- Skúter: Aprilia Rally 50LC 1996
- Bydlisko: Lužianky(NR)
Re: Nový benzín E10
ahojte,
viete mi prosim poradit ako to je s tymto E10 benzinom na dvojtaktoch ?
mam minarelli horizontal 50ccm s karburatorom delortho 17.5 s manualnym syticom.
volal som do servisu, kde robia aprilie, ale dvojtakty uz moc neriesia, tak mi povedali akurat toloko ze E10 ma mensiu vyhrevnost oproti E5(co som sa na internete uz docital). Ale na otazku: "ci musim prestavovat karburator?" mi nevedeli/nechceli odpovedat... ja som len vozic, ked nieco potrebujem spravit, vzdy utekam za servisakmi. tak ze ci mam ist aj koli tomuto.
dakujem pani
viete mi prosim poradit ako to je s tymto E10 benzinom na dvojtaktoch ?
mam minarelli horizontal 50ccm s karburatorom delortho 17.5 s manualnym syticom.
volal som do servisu, kde robia aprilie, ale dvojtakty uz moc neriesia, tak mi povedali akurat toloko ze E10 ma mensiu vyhrevnost oproti E5(co som sa na internete uz docital). Ale na otazku: "ci musim prestavovat karburator?" mi nevedeli/nechceli odpovedat... ja som len vozic, ked nieco potrebujem spravit, vzdy utekam za servisakmi. tak ze ci mam ist aj koli tomuto.
dakujem pani