Strana 1 z 2
Vydrz a zivotnost skutra
Napísané: Ut Máj 01, 2007 10:01 pm
od užívateľa kukolarik
Zaujimala by ma zivotnost skutra.
Samozrejme zalezi to od mnohych faktorov. Dajme tomu, ze sa s nim jazdy len po cestach, len rekreacne,ziadne preteky, ziaden tuning ci iny zasah, pravidelne prehliadky a jazdy sa snim rozumne. Teda vzdy zahriaty, ziadne gumovanie. Jeden rok cca 6-8 tisic km.
Zaujimalo by ma, ako dlho vydrzi? Ci uz v rokoch alebo km?
Co prve zacne odchadzat?
Kedy usudit, ze skonal? Alebo kedy sa ho zbavit a kupit druhy?
Je rozdiel medzi znackovym a cinou co sa tejto otazky tyka?
Doplnujuca otazka, aky najstarsi skuter si videl? Kolko najviac nabehanych km si videl?
Teda ak niekto na auto povie, ze ma 10 rokov a nabehanych 300tis km, poviem ze dost, pomaly konci. Ako je to pri skutroch?
Napísané: Ut Máj 01, 2007 10:06 pm
od užívateľa jeffo
ja som videl 26 rocny skuuter fantom ale behalo to na vsetko:benzin,nafta,riedidlo,no haluz

a bol v takom kadejakom stave...
akurat teraz idem menit lozisko na zadnom, bo je uz vybehane po 5500km...
Napísané: Ut Máj 01, 2007 10:16 pm
od užívateľa dr.snake
berem spat bo zase budem najhosi
Napísané: Ut Máj 01, 2007 10:17 pm
od užívateľa alcatelko
2t by mal cca 50tisic a 4t cez 100tisic...samozrejme s vymenami dielov podliehajucich opotrebeniu...gufera a tesnenia...elektronika bohvie kolko prezije...cize sa bavime o valci,kluke a loziskach...
Napísané: Ut Máj 01, 2007 10:19 pm
od užívateľa george
dr.snake:
nedepci tu kukolarika :gt1: :gt2:
to si mu mohol rovno napisat predaj tu svoju hondu ...
Ale k teme teraz :
podla mňa je to veľmi individualne a je to aj o pristupe majitela k scootru kolko vydrží...
Napísané: Ut Máj 01, 2007 10:20 pm
od užívateľa dr.snake
berem spat bo zase budem najhosi
Napísané: Ut Máj 01, 2007 10:30 pm
od užívateľa janykaj
dr.snake napísal:berem spat bo zase budem najhosi
..ani si nič nenapísal a už bereš späť. žeby si sa hanbil

Napísané: Ut Máj 01, 2007 10:34 pm
od užívateľa momoo
aale on to zmenil nieco tam len bolo napisane .. ako vzdy .. bud nieco provokacne alebo zosmiesnujuce

Napísané: Ut Máj 01, 2007 10:34 pm
od užívateľa janykaj
momoo napísal:aale on to zmenil nieco tam len bolo napisane .. ako vzdy .. bud nieco provokacne alebo zosmiesnujuce

POZNÁME!!!!
Napísané: Ut Máj 01, 2007 11:53 pm
od užívateľa aumirek
alcatelko napísal:2t by mal cca 50tisic a 4t cez 100tisic...samozrejme s vymenami dielov podliehajucich opotrebeniu...gufera a tesnenia...elektronika bohvie kolko prezije...cize sa bavime o valci,kluke a loziskach...
při vší uctě to jsi trochu přehnal teda pokud tam bude puvodní válec píst a to by nesměl bejt žádnej tuning i když teda připustím že jsou lidé co jim to tak dlouho vydrží ale to jsou spíše vyjímky
Napísané: St Máj 02, 2007 12:11 am
od užívateľa alcatelko
vravim ze yamaha r1 co toci 14-15tis ot. vydrzala bez akehokolvek zasahu 200tis km...
ked dodrziavas servisne intervaly a nejazdis jak idiot tak v pohode tieto cisla...moj runner ked som kupoval mal total zanedbanu udrzbu a mal 30tis km...keby nerupol remen nahonu olejoveho a vodneho cerpadla tak tych 40-50 by zvladol bez problemov...vsetko ako nove z vnutra...vario remenica...kontraska uz chcela vymenu lebo za studena smykalo remen...prevody v pohode...lozisko zadneho kola uz chcelo vymenit...ked clovek daval plny kotol tak uz bolo jemne citit hlavne loziska ale nebolo to nic strasne (puch pri maximalke vibroval 10x viac)...a to je 2t o ktory sa nik nestaral...dal som zanovny valec,nove lozisko kolesa, nahon vodneho cerpadla azahodil olejove a jazdil jak novy...
Napísané: St Máj 02, 2007 12:26 am
od užívateľa aumirek
souhlas neberu ti to ale bavíme se asi o 50 tce silnější kubatura je zase něco jiného a samozřejmě záleží kdo a jak s tím jezdí to udělá i 200 procent rozdíl další věc někdo řekne už to nejede musím udělat GO druhej to bude trápit dál i když už to netáhne a žere jak prase.Nakonec znám člověka co udajně najel na mopedu 80 tisíc.No muj odhad je tak 30 a 60 u 4 taktu.Ale je pravda že rozdíl muže bejt obrovskej záleží jak se jezdí kdo teda i ta váha člověka a také kde velká prašnost kopce a pod no a samozřejmě udržba
Napísané: St Máj 02, 2007 10:41 am
od užívateľa alcatelko
ved som napisal pri predpisanej udrzbe...dnes by sa vozidla mali robit na cca 20rocnu zivotnost...to sa predpoklada jazdenie podla predpisov,spravna udrzba a celkovo spravavnie sa k tomu tak ako sa ma...
Napísané: St Máj 02, 2007 11:10 am
od užívateľa aumirek
alcatelko napísal:ved som napisal pri predpisanej udrzbe...dnes by sa vozidla mali robit na cca 20rocnu zivotnost...to sa predpoklada jazdenie podla predpisov,spravna udrzba a celkovo spravavnie sa k tomu tak ako sa ma...
no jen k té životnosti to snad dříve u dnešních vozidel se určitě teda stoprocentně nepředpokládá 20 letá životnost to už je dávno kkategorie veterán ony ty vozidla najedou mnohem více km jak dříve ale ta životnost se určitě nepředpokládá.No i tak by mne zajímalo kolik km tu kdo najel na motoru ale asi těch co najeli 50 na 50 tce 2 taktu mnoho nebude a ti co to dokázali jsou dobří a čest a sláva jim.
Napísané: St Máj 02, 2007 11:36 am
od užívateľa alcatelko
zivotnost vozidiel sa stale predlzuje...napr. auta su stavane na 500tis. km+
opotrebenie zavisi hlavne od strednej piestovej rychlosti (a tu maju vysokootackove 4t ovela vyssiu ako 2t ale zas 2t sa opotrebuvava na hranach kanalov)...a je rozdiel sa bavit o predpisanej udrzbe a jazdeni stylom dolievanie benzinu=vsetka udrzba...takym stylom je maximum asi tych 30tis. km

Napísané: St Máj 02, 2007 11:59 am
od užívateľa aumirek
souhlasím ale asi si nerozumíme s tou životností že maj třeba auta najet 500 tisíc je sice pravda ale předpokládaná životnost 20 let je blbost to jen u nás jezděj takové staré auta všude ve světě teda v tom trochu vyspělém se měněj max po 10 letech i u nás v podniku nejezdí auto starší 7 let vyjma speciálu kteří jezděj jen občas.
Napísané: St Máj 02, 2007 12:16 pm
od užívateľa alcatelko
to ze menia auta max. po desiatich rokoch nema nic s ich zivotnostou...bavime sa o zivotnosti a nie o tom po kolkych rokoch sa ma toho zbavit aby sa mu to nahodou nerozpadlo...ty mas svoje presvedcenie vo vsetkom a uz sa ho nepustis...

Napísané: St Máj 02, 2007 12:31 pm
od užívateľa aumirek
alcatelko napísal:to ze menia auta max. po desiatich rokoch nema nic s ich zivotnostou...bavime sa o zivotnosti a nie o tom po kolkych rokoch sa ma toho zbavit aby sa mu to nahodou nerozpadlo...ty mas svoje presvedcenie vo vsetkom a uz sa ho nepustis...

To není přesvědčení to jsou fakta a uznávaná že morální životnost auta je max 10 let i když samozřejmě vydrží déle a ani netvrdím že sám nemám starší to je ale otázka finančních možností každého a u nás i u vás nejsou ideální.A ne nadarmo nás přezdívají mimo jiné vrakoviště evropy.PS a není to jen s mé hlavy celej život jsem dělal v dopravě a chodili jsme na ruzná školení a semináře kde nám to tvrdily lidé rozhodně chytřejší než já nebo ty.Teda pokud nejsi inženýr nebo docent přes dopravu.
Napísané: St Máj 02, 2007 12:40 pm
od užívateľa alcatelko
nebavime sa ale o moralnej zivotnosti ale o mechanickej...to ze tu jazdia crepy je nieco uplne ine...moralne je zastarale hned jak vyjde novsi model...to je na inu debatu...akoze ked mam auto 10rokov v garazi a nejazdim neznamena ze je na odpis...bavme sa teda o nabehanych km...a nie o veku
Napísané: St Máj 02, 2007 12:49 pm
od užívateľa aumirek
alcatelko napísal:nebavime sa ale o moralnej zivotnosti ale o mechanickej...to ze tu jazdia crepy je nieco uplne ine...moralne je zastarale hned jak vyjde novsi model...to je na inu debatu...akoze ked mam auto 10rokov v garazi a nejazdim neznamena ze je na odpis...bavme sa teda o nabehanych km...a nie o veku
ano to s tebou souhlásím stopro ale to tvrdím od záčátku předpokládána životnost je dá se říct stejná jako morální a že tu jezděj auta které oficiálně spadaj do kategorie veteránu je dáno našimi fin možnostmi a je také pravda že takové auto správně udržované je v lepším stavu jak 5 let staré auto.
Napísané: St Máj 02, 2007 1:43 pm
od užívateľa alcatelko
to je pekne ale je to uz trosku dost OT...inac som si vsimol ze po prahe jazdi 10krat viac "veteranov" ako napr v blave

Napísané: St Máj 02, 2007 2:40 pm
od užívateľa Bacil-BA
Ohľadom YUKI Hawk 125 4T som pocul od cechov o generalkach az po vyse 50.tis. Takže týmto tempom by mi mal skutrik vydržať bez vážnych zásahov ešte tak 8 rokov.
Napísané: St Máj 02, 2007 6:41 pm
od užívateľa VLADY
BACILKO scooter Ti vydrží... len či dovtedy tie plasty nezoderieš

ak tej životnosti je rozdiel najazdiť 50 tisíc kilometrov za dva - tri roky po dialnici alebo za 10 rokov furt nastudeno na 5 kilometrovom úseku do roboty a nazad.

Napísané: St Máj 02, 2007 9:03 pm
od užívateľa scrat
alcatelko napísal:nebavime sa ale o moralnej zivotnosti ale o mechanickej...to ze tu jazdia crepy je nieco uplne ine...moralne je zastarale hned jak vyjde novsi model...to je na inu debatu...akoze ked mam auto 10rokov v garazi a nejazdim neznamena ze je na odpis...bavme sa teda o nabehanych km...a nie o veku
to nie je pravda, treba brat do uvahy aj vek nielen nabehane km. V USA je 70% vozovehu parku starších ako 15 rokov. Len pred týždnom som predal svojho Chryslera rv. 1989 nabehaných 215.000km. Motor tahal jak besný a bez problemov by vydržal aj 500.000km ale v aute su veci kt. podliehaju aj veku. Posledný rok som nič iného nerobil len menil tesnenia, hadice a guferá a iné p*čoviny pretože po 18r sa samé rozpadávali a dosť to nasere ked ti ... napr. gufero axialnej hriadele kt. cena bola 550,-sk ale výmena stála 3000,- lebo bolo treba zhodiť komplet rozvody...
Napísané: St Máj 02, 2007 9:07 pm
od užívateľa dr.snake
presne..odidu veci okolo toho