Strana 1 z 1
Vymena olej Aprilia - VYRIESENE
Napísané: Pi Júl 06, 2007 9:45 pm
od užívateľa ferencciko
Mam velky porblem a potrebujem surne pomoc. Som siel dnes na mojom skutriku a zacala mi svietit kontrolka oleja tak som siel kupil olej... a vymenil a kontrolka stale svieti prosim pordte... co stym???
Napísané: Pi Júl 06, 2007 10:01 pm
od užívateľa dr.snake
fiter vymen..a pozor na loziska ma kluke u leonarda ...potom oprava drahsia jak cely skuter..potom lepsie druhy kupit na ND

zato nechcem 4T
Napísané: Pi Júl 06, 2007 10:03 pm
od užívateľa aumirek
no muže to bejt tlakovej spinač pokud ale dolejváš olej jenom jak se rožne kontrolka mazáni muže to bejt i něco horšího osobně znám člověka co mi tvrdil že kontrolka mazáni v autě je tam proto aby věděl kdy má dolejt olej.Ale nevím teda jak zrovna u tebe je ta kontrolka dělaná.
Napísané: Pi Júl 06, 2007 10:26 pm
od užívateľa ferencciko
dr.snake napísal:fiter vymen..a pozor na loziska ma kluke u leonarda ...potom oprava drahsia jak cely skuter..potom lepsie druhy kupit na ND

zato nechcem 4T
chces mi povedat ze ked vymenim filter tak kontrolka zhasne ???
Ja som v zasade ked treba tak menim a nie ze dolievam na aute mi kazu kazdych 15 000km ja menim kazdych 10 000km... ale ten skuter mam teraz kupeny a 1. moja vymena oleja no neviem co stou kontrolkou motor ide ako prdtym nevyzera ze by cosi hrkotalo alebo sa chcelo zadrat len ma to znervoznuje a nechcem riskovat... vlastne to potrebujem odstranit... aby mi to fungovalo otocim klucom zasvieti - a zhasne a môzem startovat a nebude mi ta blba kontrolka svietiti tak mi poradte prosim....
Napísané: Pi Júl 06, 2007 10:44 pm
od užívateľa aumirek
ta výměna filtru muže pomoct jinak teda nevím jak to tam je dělané jestli klasickej tlakovej spinač nebo to kontroluje množství oleje u mne teda u 50tky není žádná kontrolka tam se klika a píst maže sám rozstřikem zbytek vahadla a pod čerpadlem jinak muže to bejt opravdu blbost ale těžko říct
Napísané: Pi Júl 06, 2007 11:00 pm
od užívateľa kukolarik
preco si si to nedal spravit v servise??? Za 5kil aj s olejom a mas pokoj
Napísané: So Júl 07, 2007 6:31 am
od užívateľa ferencciko
RE: kukolarik
no vies aprilia servis je az v Bratislave a aj tak su tam tak trosku asi neschonpny jednu suciastku objednavam uz 2. tyzden a este mi hu ani neobjednali...
a neviem ci by mi ho vymenili tu v Ziline v Honde?
Napísané: So Júl 07, 2007 10:52 am
od užívateľa Bacil-BA
Ak to nie je kontrolka napojená na tlakový spínač, ale na počítadlo kilometrov, treba ju po výmene oleja resetovať.

Napísané: So Júl 07, 2007 12:19 pm
od užívateľa ferencciko
No podla vsetkeho je napojena na snimac oleja v motore no neviem ci je tlakovy alebo aky asi budem musiet ju zaviest do blavy do servisu

Napísané: So Júl 07, 2007 12:37 pm
od užívateľa ripper
na novych aprilkach 50 ccm ti zasvieti po 6 tis. km kontrolka prevodoveho oleja a aj ked ho vymenis stale svieti. musis natukat cislo co mas v tp a tam si aj naplanujes po kolko sa ma zas rozsvietit
Napísané: So Júl 07, 2007 12:55 pm
od užívateľa ferencciko
Aky vlastne ma ist olej do aprilie 4-tkatu ???? Mne kdosi povedal ze mineral... do prdele dal som tam syntu

Napísané: So Júl 07, 2007 1:35 pm
od užívateľa dr.snake
ferencciko napísal:Aky vlastne ma ist olej do aprilie 4-tkatu ???? Mne kdosi povedal ze mineral... do prdele dal som tam syntu

moze aj to ale sa mi zda ze 150ccm ide 5-40 olej polosynta
Napísané: So Júl 07, 2007 5:03 pm
od užívateľa matio
ferencciko napísal:Aky vlastne ma ist olej do aprilie 4-tkatu ???? Mne kdosi povedal ze mineral... do prdele dal som tam syntu

mne bolo povedane, ze sa nesmie naliat iny druh oleja ako mam, mam plnu syntetiku ... neviem co to spravi, ak tam bude daco ine, ale asi to bude ee
Napísané: So Júl 07, 2007 8:53 pm
od užívateľa aumirek
mužeš tam dát jakej chceš měl bys ale dodržet viskositu mužeš klidně smíchat minerál se syntetikou motoru to neuškodí jen trochu změníš vlastnosti toho oleje pokud ti někdo bude tvrdit že to zadřeš nevěř tomu to si žádnej výrobce nedovolí nedoporučují se míchat ale nesmí uškodit
Napísané: So Júl 07, 2007 10:22 pm
od užívateľa ferencciko
No diky za odpovede ale idem stym do servisu ... nemam no to nervy a chcem to mat na 100% v poriadku. Takže diky moc

Napísané: So Júl 07, 2007 10:36 pm
od užívateľa alcatelko
leo by malo mat kontrolku tlaku oleja...cize problem bude bud s cidlom alebo z tlakom oleja...cidlo sa mi zda ze je niekde zdola okolo valca ak si dobre pametam...u lea je nalozeny v oleji aj alternator tak ak daco odpadne moze to upchat olejove vedenie...ale to by si asi pocul ze volaco ide nasucho...
Napísané: Ne Júl 08, 2007 11:34 am
od užívateľa ferencciko
alcatelko napísal:leo by malo mat kontrolku tlaku oleja...cize problem bude bud s cidlom alebo z tlakom oleja...cidlo sa mi zda ze je niekde zdola okolo valca ak si dobre pametam...u lea je nalozeny v oleji aj alternator tak ak daco odpadne moze to upchat olejove vedenie...ale to by si asi pocul ze volaco ide nasucho...
Tak to mas recht volaco tam jemne hrkoce... ale jemne...
A stymi olejmi tu mate dôkaz ze mineral nieje vobec zly oil
http://www.ramaircraft.com/Whats-New-Ti ... ackage.htm
Napísané: Ne Júl 08, 2007 1:36 pm
od užívateľa aumirek
on minerální olej není špatný syntetika je sice kvalitnější ale není tam nutná tu vyžadují jinší stroje v elektronice se používaj také zláté dráty to ale neznamená že si je dáš všude musí k tomu bejt duvod
Napísané: Ut Júl 10, 2007 9:13 pm
od užívateľa VLADY
Skús si nájsť na scootr forach trebarz aj v CZ dakoho kto má taký istý scooter či nevie čo a ako ale aj ja mám dojem že tam nemusí byť kontrolka tlaku oleja ale len na počet KM aby sa nazabudlo meniť olej....inak kontrolka tam nebýva lebo ten mazací systém je tak jednoduchý že sa tam nemá čo pokaziť a ak tam je dosť oleja tak to maže vždy.
Napísané: Ut Júl 10, 2007 9:25 pm
od užívateľa aumirek
to celkem lehko zjistí pokud to je kontrolka km nejdou dráty do motoru pokud jdou do motoru a navíc když to odšroubuje jde tam olej je to tlakovej spínač.A opravdu tam nemusí bejt kontrolka ty nejduležitější místa se mažou rozstřikem čerpadlo tlačí olej nahoru na vahadla.
Napísané: Ut Júl 10, 2007 9:34 pm
od užívateľa dr.snake
OT:poviem vam ...tie rotaxi su dobre ked su dobre a nove....ale ked uz v nich zacne klepat a sustat....rychlo to predajte...bo sa nedoplatite

Napísané: Ut Júl 10, 2007 11:03 pm
od užívateľa ferencciko
No takze mistri a ministri

droty do motora idu ale neviem ci je to tlakovy spinac,alebo termostat - ktory sa ale neda vysrobovat pretoze tie droty idu do vnutra do motora aby som sa ktomu dostal musim zhodit veko motora... a asi to aj zhodim a kuknem ci tam neni daka smet...

Napísané: Ut Júl 10, 2007 11:08 pm
od užívateľa aumirek
termostat by měl jít nahoru do hlavy olej někde dolu na bloku motoru
Napísané: Ut Júl 10, 2007 11:10 pm
od užívateľa alcatelko
termostat draty nema...ked tak snimac teploty...bacha ked zhodis dekel aby si neposkodil tesnenie...lebo ked ho roztrhnes tak daj nove...len tmel nestaci lebo vraj zvykne potom drhnut zapalko (je to tam na tesno)
Napísané: St Júl 11, 2007 11:19 pm
od užívateľa ferencciko