Strana 1 z 2

Napísané: Ut Sep 04, 2007 1:42 pm
od užívateľa jean
Je tu z toho sranda, lebo polovica z vás (tá na tých poldecákoch) ešte nepochopila, že tým sa dá skrátiť celkový prevod, bez ovplyvnenia otáčkových pomerov v nízkych rýchlostiach. Takže, keď sme to urobili u pedra a tomu to zvýšilo akceleráciu a max. rýchlosť na skoro 90, pričom do 55 kmh to ide v tých otáčkach ako predtým, tak to sme si vymysleli.

Napísané: Ut Sep 04, 2007 1:48 pm
od užívateľa theruck
cinska 50tka ide 90? chcem to vidiet. ale ked tvrdis ze ti to zafungovalo tak ja sa z toho uprimne tesim. ako vsak moze podlozka vo variatore zvysit akceleraciu a maximalku asi nikdy nepochopim ale to je uz moj problem a dokazem sa s tym vyrovnat

Napísané: Ut Sep 04, 2007 1:50 pm
od užívateľa jean
125. No keďže predtým to vyliezlo na 8000 a ďalej nevládal lebo šiel 85. Potom vytočí 9500 pri 90. Comprende? Pri 85 má teraz okolo 9000+-.

Napísané: Ut Sep 04, 2007 1:52 pm
od užívateľa alcatelko
sry ale ked sa to prirovna k autu to je ako keby si mal 6 stupnovu prevodovku a odstranil by si 5ku a 6ku aby ti to slo rychlejsie.... :dontknow:

Napísané: Ut Sep 04, 2007 1:53 pm
od užívateľa jean
Nie to je ako by si skrátil 6, na ktorej predtým auto šlo 200 pri 4000 a terat ide 200 pri 5000. Kedy bude mať väčšiu silu na 6 a ak má max otáčky 6000, tak možno potiahne tú 6 aj za 200.
Inak koľko sériových áut do 2litrov dosiahne max rýchlosť na 6? Väčšina z nich to potiahne skôr na 5.

Napísané: Ut Sep 04, 2007 1:59 pm
od užívateľa alcatelko
ano ale u variatora nastavujes otacky (v priklade auta) na 6ke valcekmi...cize vdaka valcekom si mozes vybrat ci to bude na 4000 alebo 7000...

Napísané: Ut Sep 04, 2007 2:05 pm
od užívateľa jean
OK tak to ber tak že to auto radí do radu či chceš alebo nechceš až po tú 6 a na nej je potom lenivé. Tak potom tú 6 blokneš a auto bude jazdiť po 5. Lepšie?

Napísané: Ut Sep 04, 2007 2:09 pm
od užívateľa theruck
ale on chcel ist na 4ke v nizkych a na 6tke vo vysokych otackach
ja chapem tu teoriu - keby si mal stabilny prevod alebo prilis kratky remen a ides tych 60 na 5000 otackach a zrazu ho vytiahnes na 9000 otacok tak by si mal o tolko percent kolko si zvysil otacky zvysit aj rychlost (alebo to este nasobit/delit pomerom aky tam je)
ako ale povedal tomu variatoru aby uz pri 40 km/h nebol na tom limite to fakt neviem a neviem ani co by to spravilo keby siel z kopca 60 a zrychlovalo by mu to (roztrhol by remen?)

Napísané: Ut Sep 04, 2007 2:20 pm
od užívateľa jean
theruck tak už chápem prečo si nerozumieme. Ale pri nízkej rýchlosti ten ten remeň samozrejme vyššie nemôže ísť ako pri vysokej, veď to mu ten krúžok nedovolí. Lenže bude reguľovať až po hranicu, kam sa remeň dostane. A to sme znížili zo 60 na 55. Takže remeň už pri 55 dosiahne limit a tam aj ostane. Lenže do 55 ide ako predtým.
To spoločenstvo variátora ti vyšlo :D. 100 bodov.

Napísané: Ut Sep 04, 2007 2:44 pm
od užívateľa theruck
lenze ten remen by mal byt stale napnuty aby si ho neroztrhol ked pojdes z kopca s tou podlozkou tak remenica ti bude tocit tym remenom rychlejsie jak motor kde budes mat podlozku a remen pojde na variatore vyssie a bude ti tam plapolat co sa mi nezda vobec dobre

Napísané: Ut Sep 04, 2007 2:53 pm
od užívateľa jean
To by trhalo aj na 50kách s reštrikciou. Kontrastka to dotáhne :). Jazdil na tom už niekoľko stoviek km a nebol problém. Ale aspoň sme si to už vyjasnili. Aj tak je to divné ísť na čínskom skútri, ktorý vytočí okolo 10 000 :). Z môjho by šróby vypadali :(

Napísané: Ut Sep 04, 2007 3:02 pm
od užívateľa theruck
tak ale to asi nebude v poradku ked normalny pomer mas

O o

ty spravis z toho
o o
ale dole kopcom mas
o O
zatial co ostatni maju ked startuju
o O
a dole kopcom
O O alebo O o

aby to nedopadlo takto ;'o~O

predstav si ze ides dole kopcom na bicygli ktory ma prevod na pevno a ma volnu retaz a nestihas uz slapat nohami

Napísané: Ut Sep 04, 2007 3:06 pm
od užívateľa jean
Pozor pred štartom máš všetko ako predtým, ten variátor dole funguje rovnako, len sa nemôže škriabať až tak hore. Takže na začiatku máš
o O, pri jazde sa dostaneš na OO ale nie na OO

Napísané: Ut Sep 04, 2007 3:12 pm
od užívateľa scrat
Konečne som to pochopil. Jean chcel vlastne zvýšiť maximálku. Na 4T to ide iba zvýšením otáčok. Všetci by sme to riešili lahšími valčekmi, lenže tie zmenia cele radenie a to on nechcel, on chcel aby všetko islo v sérii a až na konci sa otáčky zvýšili nad seriové hodnoty. Ja by som to síce riešil prevodmi http://web18.server66.publicompserver.d ... -Gear.html alebo CDIčkom ale ked mu to funguje tak prečo nie.

Napísané: Ut Sep 04, 2007 3:19 pm
od užívateľa theruck
ale prevody su dlhsie a on potrebuje kratsie a prevody by boli stale rovnake a jemu by to posunulo cele otacky a takto mu do do 60 prdi a potom jakoze ide

Napísané: Ut Sep 04, 2007 3:24 pm
od užívateľa jean
Theruck prevody sa zaradením reštrikcie skrátia, preto aj 50ky po odblokovaní idú viac ako 45, pretože sa zväčší rozsah variátora a ten remeň môže vystúpať vyššie.

Napísané: Ut Sep 04, 2007 3:27 pm
od užívateľa theruck
a ja som napisal nieco ine?

Napísané: Ut Sep 04, 2007 3:28 pm
od užívateľa jean
A 150 na 5000 neprdí, ale dosť slušne ťahá a to poldecák nechce pochopiť :). Ja viem, prečo mi nerozumiete, lebo som sa vozil s mabim. 50 hneď po rozbehu ide na vysoké otáčky a tie si drží až do maximálky. A vďaka tomu veľmi slušne akcelerujú. Ale vyššie kubatúry radia pri najlepšom krútiacom momente a až po dosiahnutí určitej rýchlosti sa otáčky zvyšujú k max výkonu.
Tak scrat je prvý poldecák, čo to pochopil :).

Napísané: Ut Sep 04, 2007 5:06 pm
od užívateľa theruck
to neni o poldecaku ale o 2takte tomu zase nerozumies ty ale nevadi :)

Napísané: Ut Sep 04, 2007 5:13 pm
od užívateľa jean
Ja som dvojtakt mal :lol:. Síce 250 ccm, ale mal. A scrat má 4T a sám písal, že ho točí na max. otáčky hneď ako sa dá. Peace.

Napísané: Ut Sep 04, 2007 5:29 pm
od užívateľa scrat
ja ho točím na otáčky max. výkonu! do max. otáčiek motora mi este zostáva 2000rpm :)

Napísané: Ut Sep 04, 2007 5:39 pm
od užívateľa jean
A často ide na 10000? Že sa aj pýtam asi furt :)

Napísané: Ut Sep 04, 2007 6:01 pm
od užívateľa scrat
jean napísal:A často ide na 10000? Že sa aj pýtam asi furt :)
nie ide mi to 7500-8000. 10 je max. čo zvládaju seriove ventilove pružiny na činskych GY6 (50-125-150cc). Okrem toho seriova CDI ma na čínach programovaný predstih iba do 8000 takže nad 8000rpm už motor dobre netahá, tu je riešenie racing cdi, kt. podla skusenosti amerických tunerov urobilo na čina 150cc +15km/h real.
btw. CDI už mám na ceste tak ked dojde, poprosím GT aby dosiel a vyskusame ho na ARN150cc a potom napisem čo a ako.

Napísané: Ut Sep 04, 2007 6:35 pm
od užívateľa Bacil-BA
Jednoducho si mal dať valčeky o menšom priemere a zvládlo by to aj to čo chceš Ty, aj theruck-ovu teóriu o jazde dolu kopcom. :!:

Napísané: Ut Sep 04, 2007 11:14 pm
od užívateľa rspeed
..Bacil-BA:este ze si to nepovedal na zaciatku lebo by sa nehadali :lol: ....inak fakt je ze pravdu maju obaja ale valceky su viac logicke,ale tvoje riesenie je najvtipnejsie-vlastne si skoncil temu...