Strana 1 z 2

Ako dat dole maticu z variátora ?

Napísané: So Sep 15, 2007 10:58 am
od užívateľa Scarp
Táto vec ma trápi už velmi dlhú dobu uz niekolkokrát som to potreboval dať dole a nerobím nič iné len stále zhánam servisy z utahovačkou neviete o nejakom inom spôsobe ako to dať dole resp. pomôcť z výrobou niečoho čo by s tím pomohlo ? Podotkínam je to 4T Pridávam foto :
Obrázok
Obrázok

Napísané: So Sep 15, 2007 11:01 am
od užívateľa Scarp
Ak by sa dalo niečo aj kúpiť nejaká vŕtačka alebo niečo čím by to šlo dole tak by som kludne kúpil (samozrejme normal cena) len zatial som to skúšal klasickími pneumatickimi vrtackami a akumulátorovími a tím to nešlo

Napísané: So Sep 15, 2007 11:04 am
od užívateľa jean
Dá sa kúpiť rázová uťahovačka, najlacnejšie cca 2-2,5 tisíc.

Napísané: So Sep 15, 2007 11:07 am
od užívateľa Scarp
Tak o tom viem to je dosť nad rozpočet keby sa dalo niešo presné vyrobiť na ozubenie tak by to šlo ale nemám nato materiál ani nástroje

Napísané: So Sep 15, 2007 11:39 am
od užívateľa sthil
ja to mam trocha inak na mojom scoot ale ja som zvikol zaseknut ten ventilator a potom povolim srob

Napísané: So Sep 15, 2007 11:46 am
od užívateľa Scarp
JJ ot navrhoval scrat nech sa vyjadri odbornik ci by to mohlo ist v pohode ze golou chytim uchyt ventilatora z druhej strany a sruhou golou povolim maticu ?

Napísané: So Sep 15, 2007 12:05 pm
od užívateľa jean
Neviem aké pevné máš lopatky, ale s pedrom používame niečo takéto.

Obrázok

Cez tú dieru prechádza nástavec do goly, s očkom na tú maticu. Tie skrutky sa zaprú o lopatky a fixujú variátor.

Napísané: So Sep 15, 2007 12:10 pm
od užívateľa Scarp
hmm vyzera to zaujimavo ale to som pisal ja nemam doma nastroje ani material aby som nieco take vyrobil

Napísané: So Sep 15, 2007 12:17 pm
od užívateľa jean
Na výrobu stačí pílka na železo a vŕtačka. To hádam nejaký kamarát má. A dva šróbiky a matky kúpiš za 10 korún v železiarstve. Kúsok pásoviny niekde nájdeš, možno aj u deda na povale :)

Napísané: So Sep 15, 2007 12:22 pm
od užívateľa Scarp
Aj tak si podla obrazku neviem celkom predstavit ako to myslis s tim tvojim systemom

Napísané: So Sep 15, 2007 1:13 pm
od užívateľa aumirek
z toho fota nevím přesně jak to je ale pod tou vlastní matkou je zase šestihran pokud ano mužu ti tu dát foto mého přípravku co jsem dělal jednoduchej a perfekt mám to na ditecha

Napísané: So Sep 15, 2007 1:42 pm
od užívateľa scrat
Chlape chlape, tak skus toto:

Obrázok

Napísané: So Sep 15, 2007 1:50 pm
od užívateľa aumirek
ted již to vidím dobře je to jiné jak u mého přest bych ti poradil na kousek trubky asi tak 10 mm navařit plocháč do něj vypilovat ty 3 zářezy na ty zobáčky pak nasadíš a dovnitř normální golou povolíš.Doufám že chápeš jak to myslím to samé mám udělané jen místo té trubky mám šestihran jinak já nerad chytám za ruzné lopatky větrák a pod již se mi to podařilo zlomit.Ps asi je to blbost protože ty zobáčky jsou zapuštěné pak jedině pokud to pujde na ty zářezy na té podložce.Nebo to co scrat to je také dobré

Napísané: So Sep 15, 2007 2:09 pm
od užívateľa G
zbehni do pneuservisu a nech ti to povolia pneumatickou pistolou. :wink:

Napísané: So Sep 15, 2007 2:15 pm
od užívateľa aumirek
G napísal:zbehni do pneuservisu a nech ti to povolia pneumatickou pistolou. :wink:
to je sice pravda ale proč stále někam běhat když řešení je jednoduché a levné a to i v době kdy servis je zrovna zavřenej nakonec i takovej píst stoper se dá lehko udělat nebo i koupit

Napísané: So Sep 15, 2007 2:24 pm
od užívateľa Scarp
Piston stopper na 4T asi velmi nie ... a ten napad s plechom nemusi byt zly

Napísané: So Sep 15, 2007 3:06 pm
od užívateľa aumirek
dá se s každým tím přípravkem pokud to děláš s rozumem ovšem kde je ta hranice kdy je to s rozumem a kdy něco praskne nebo se ohne

Napísané: Ne Sep 16, 2007 2:00 pm
od užívateľa Scarp
scrat napísal:Chlape chlape, tak skus toto:

Obrázok
akurat som doskusal tvoj napad nefunguje jednoducho neviem cim spravit tie dierky aby do nich sadlo to uzubenie stale len preklzuje skusal som aj diery aj vyseknute vyrezy sroubovakom a nic

Napísané: Ne Sep 16, 2007 2:06 pm
od užívateľa aumirek
no podle mne tam nejsou žádné dírky ale navařeny takové válečky a ty v podstatě nahrazují zuby

Napísané: Ne Sep 16, 2007 2:50 pm
od užívateľa Scarp
V tom co scrat poslal ako obrazok a co je 3 prispevky vyzsie su dierky len neviem ake velke maju byt ja som dal presne take ako su na sroubach co drzia vario a zuby do nich nesadli

Napísané: Ne Sep 16, 2007 2:56 pm
od užívateľa aumirek
pokud jsou tam dírky musej mít rozteč jak ty zuby a bejt dostatešně velké aby se do nich vlezli a zakousli nevyděl jsem to naživo přesto na obrázku alespon se mi zdá že je nějakej váleček každej druhej zub a navíc i ten plech má na začátku ozubení.Jinak podotýkám opravdu v nouzi a je to prasárna stačí dát otvorem svíčky mosaznou kulatinu co největší pruměr na konci zakulacenou a ten pist stoper neudělá nic ani u 4 taktu při rozumném použití

Napísané: Ne Sep 16, 2007 8:00 pm
od užívateľa VLADY
akurát tak dobré na poškodenie závitu alebo dačo horšie pretože zrejme všetky klasické 2 ventilové 4takty majú sviečku zboku asi v 45°uhle.... zväčša len 4ventily ju majú v strede medzi ventilmi zhora ....Ja mám šťastie že mám na remenici dva náliatky a v nich diery cez ktoré sa dá remenica zaisťiť....
Obrázok

Napísané: Ne Sep 16, 2007 8:03 pm
od užívateľa jean
Vlady, z tých som kúsok odlomil :). Strašné, ten hliník mi nedal šancu, len sa tak nenápadne začal drobiť.

Napísané: Ne Sep 16, 2007 8:13 pm
od užívateľa Scarp
keby mam take diery tak sem asi nepisem hmm chcel by som ... no po dnesnom celom dni pokusov kaslem na to a ide mna stary system z utahovackou

Napísané: Ne Sep 16, 2007 8:19 pm
od užívateľa VLADY
Ja som si spravil z plocháču cca 5X20 prípravok v tvare Y teda že jedna noha je dlhá cca 70cm a k nej je prišroubená krátka cca 20cm a na koncoch sú M6 imbusáky šrouby ktoré trčia asi 15-20mm a tie strčím nadoraz do tých dier a išlo to, síce na prvý krát dosť ťažko som mal prstencový klúč a ten je dosť dlhý asi 45cm a ledva som to povolil ale základ je aby boli tie šrouby dlhé presne tak ako je hlboká diera a teda bol prenos sily po celej ploche a nie len na kraji pár mm vtedy sa to zvykne olámať...a najideálnejšie by bolo spraviť kolíky presne do tvaru tých dier lebo som mal dojem keď som im meral priemer že sú kónické asi kvôli vyberaniu z formy a teda že vnútri bol ten priemer cca 6,5 a pri konci asi 7mm...