Strana 1 z 2

clanok o neuznanej reklamacii zadretia

Napísané: Po Feb 25, 2008 9:36 pm
od užívateľa THeBaNDiT
V prvom rade upozornujem, ze nezakladam tuto temu preto, aby vznikol flamewar medzi majitelmi cinskych a tych zvysnych scootrov, ale aby sme mohli podiskutovat o tom, ci bol alebo nebol zakaznik v prave... tak prosim reci o cine-necine bokom, dakujem.

Komu sa nechce citat cely text, dolezite som zvyraznil cervenou farbou... alebo nech si pozrie povodny clanok, tam je toho textu akoby menej... :mrgreen:
(zdroj: http://staznosti.sme.sk/cpld/402/BIAGIN ... azdit.html)
Mám skúter BIAGGINI, nemôžem na ňom jazdiť
Sťažnosť na BIAGINNI SK s. r. o., 13. februára 2008

Vo firme BIAGINNI SK Bratislava som kúpil novučičký skúter Biaginni Dragon 125 po prvej výmene oleja, ktorý my na moju žiadosť vymenili za špičkový.

Cca po 800 km sa zadrel motor po tom, čo vytiekol olej, mám to na fotkách a boli tam dalsie problémy typu odtrhnutý blatník, prasknutá predná maska, nefunkčné jedno z dvoch diaľkových ovládaní a predajca ma uisťoval že sa helmy dostanú do odkladacieho priestoru, no nebolo tomu tak. K vybaveniu mojej reklamácie mi tvrdí: "stalo sa to vašim zavinením"

Zaujímavé - po 800 km bez problému a po jednej výmene oleja zrazu zadrem motor. Hovorím si je to možné?
Nie, ale teda súhlasil som s tým, že do dvoch týždnov bude hotová a zaplatil 4000sk ako zálohu a dalších 4000 po oprave.

Ale čo sa nestalo - volajú mi: "motorku máte hotovú dojdite"
Došiel som a skúšam štartovať - nič, takže ešte je tam cievka zlá, musia ju objednat. Po mesiaci volám mechanikovi kde je problém?

No ešte jedna závada, dalšia cievka, už ma to štvalo a do teraz sa to takto ťahá v slimačom tempe volám na biaginni sk a nemožem sa dovolať, hovorím si, čo sa deje - už je to od podania reklamácie šiesty mesiac, čo podniknem?

Našťastie som našiel vás - staznosti.sme.sk lebo už ma to vážne nebaví. Viem len, že servis ako taký za túto skutočnosť nemože, oni len čakaju na dodanie súčiastok od biaginni sk.

----------------------------------------
Mário Chrupka
Vyjadrenie spoločnosti


Odpoveď sme dostali v termíne:

"Sťažnosť považujeme za čiastočne opodstatnenú, nie však v plnej miere tak, ako to sťažovateľ uvádza. Pre Vašu informáciu uvádzame, že spoločnosť BIAGINNI SK s.r.o. vznikla v roku 2007 a naviazala na úspešné podnikanie firmy BIAGINNI CZ s.r.o. v Českej republike.

Firma BIAGINNI CZ s.r.o. je dovozcom a predajcom skútrov a náhradných dielov značky BIAGINNI z Číny do Čiech a na Slovensko. Preto sme v plnej miere závislí na dodávkach náhradných dielov pre Slovensko z Českej republiky a predaj skútrov vrátane predaja náhradných dielov je viac menej sezónnou záležitosťou.

Bežné náhradné diely sú na sklade v Čechách, avšak motorické časti je potrebné objednávať z Číny, dodacie lehoty mimo sezóny sa pohybujú v niekoľkých mesiacoch a náklady na dopravu sú veľmi vysoké. O tejto skutočnosti sme informovali aj sťažovateľa, že zabezpečenie náhradných dielov tohto typu, bude zdĺhavejšie, s čím napokon aj súhlasil.

K samotnej sťažnosti uvádzame :

· Sťažovateľ absolvoval so svojim skútrom Dragon 125 1. garančnú prehliadku a s tým spojenú výmenu oleja u nás s jeho dovezeným kvalitným olejom po ubehnutých 300 km. Pri celej tejto kontrole a následnej výmene oleja bol prítomný, pričom skúter bol riadne prezretý a závady neboli zistené.

· Zhruba po ubehnutých 800 km prišiel do servisného strediska s tým, že sa mu odskrutkovala skrutka na výmenu oleja, tento mu vytiekol a pri jeho ďalšej jazde zadrel motor.

Po prezretí našim technikom bolo zistené, že síce skrutka z motora chýba, ale nie tá, cez ktorú sa olej vymieňal, ale tzv. „blendová“ /poznámka: bežne sa táto skrutka nedá odskrutkovať voľnými rukami a aj za pomoci náradia je k nej sťažený prístup/. Servisný pracovník v rámci reklamácie vyhotovil fotodokumentáciu a tieto skutočnosti máme taktiež zadokumentované.

· Nakoľko sa nejedná o výrobnú vadu, reklamácia na zadretie motora mu nebola uznaná, nakoľko sťažovateľ nedodržal pokyny uvedené v návode na obsluhu skútra tým, že sa pred jazdou nepresvedčil o bezzávadnosti jednotlivých časti skútra a taktiež v súlade s návodom na obsluhu zjavne nedodržal predpísanú rýchlosť skútra v „Zábehu“.


· Následne podľa dohody mu bola oprava zadretého motora vyčíslená na sumu 8.000.-Sk s tým, že polovicu uvedenej sumy zaplatil ako zálohu a druhú polovicu doplatí po oprave. Servisný pracovník vykonal opravu motora a zistil rozsiahlejšie poškodenie ako pôvodne predpokladali. V dôsledku zadretia motora nastalo v elektrickej inštalácií prepätie a vznikol skrat v indukčnej cievke, ktorú bolo potrebné objednať a vymeniť.

Po výmene indukčnej cievky bolo následne zistené, že je skrat prepálil aj magnetocievku motora. Nakoľko sa nejedná o bežnú závadu a uvedenú súčiastku sme nemali my a ani naši partneri v Čechách na sklade bolo potrebné ju objednať až z Číny. O uvedenej záležitosti bol telefonicky sťažovateľ informovaný s tým, že nakoľko je mimo motorkárskej sezóny dodávka náhradného dielu potrvá dlhšie

· Ako kompenzáciu sme mu ponúkli bezplatnú ďalšiu opravu – t.j. za výmenu náhradných dielov a opravu nezaplatí viac ako bolo pôvodne dohodnutých 8.000.-Sk, s čím súhlasil.

· O to viac je preto pre nás prekvapujúca jeho sťažnosť, nakoľko sme s ním boli neustále v kontakte a uvedených skutočnostiach ho presne a podrobne informovali i počas jeho pobytu v zahraničí a navyše s týmto postupom aj súhlasil.

· A čo sa týka odtrhnutého blatníka a prasknutej prednej masky ktoré chcel taktiež riešiť ako reklamáciu: Obe poškodenia vykazovali stopy mechanického poškodenia, t.j. nejedná sa o výrobnú závadu a reklamácia mu preto nebola uznaná.

Našim cieľom je sťažovateľa vybaviť a nie ho odsúvať. Za veľmi nešťastné považujme skutočnosť, že tento problém vznikol v období mimo sezóny, kedy je dodávka tovaru, ale aj motorických náhradných dielov len občasná a nepravidelná a tým sa aj predlžuje vybavenie jeho zákazky.

Samozrejme sťažovateľa budeme kontaktovať a navrhneme mu viaceré varianty vybavenia jeho zákazky.

Dana Schubertová
konateľka

-------------------------------
Vyjadrenie redakcie

Spoločnosť BIAGINNI SK i BIAGINNI CZ sme opakovane kontaktovali na všetkých dostupných telefónnych číslach, ktorá ma firma zverejnené aj na svojej webstránke, mobilných i pevných linkách.

Poslali sme jej aj sms so žiadosťou o vyriešenie reklamácie na jedno z čísel. Odpoveď na sťažnosť sme síce dostali v termíne, ale ako zákazník by sme sa s touto spoločnosťou pravdepodobne neskontaktovali (s výnimkou servisného zastúpenia).

Po tom, ako sme dostali stanovisko firmy sme o našej skúsenosti informovali konateľku a dostali sme nasledujúce odporúčanie:

Ak máte, alebo ste v minulosti mali problém dovolať sa v akejkoľvek veci, alebo reklamácii do tejto spoločnosti, použite kontaktné číslo
p. Schubertovej: 0907 191 329.

Máme od nej prísľub, že počnúc dnešným dňom sa vám vždy podarí dovolať a problém riešiť. Ak by sa tak nestalo, informujte našu redakciu.
Tak vyjadrite svoj nazor, kto ma pravdu? Mna zarazilo najma to, ze zakaznik ma pred kazdou jazdou kontrolovat aj skrutku, ktora sa da odkrutit len naradim a ku ktorej je stazeny pristup... a proste reklamacia je zamietnuta.
(opakujem: v pripade, ze sa to tu zvrhne na cinsko-necinsky flamewar, necham na adminovi ci moderatoroch, aby s topicom nalozili podla svojej vole)

Napísané: Po Feb 25, 2008 9:57 pm
od užívateľa Jostobb
No jednoznačne chyba je v majiteľovi :) lebo keď mu príde vozidlo zo servisu tak si ho má dobre obzrieť .... bohužiaľ týmto je servis chránený :) že oni povedia že si to majiteľ spravil sám ... a že všetko bolo v poriadku keď scooter odchádzal

Napísané: Po Feb 25, 2008 10:11 pm
od užívateľa Tao
Jostobb ako si ma to vozidlo obzriet? Ved 80% ludi vie o tom kulove nie to aby este po servise kontrolovali ci je dotiahnuta kazda skrutka alebo co, ked si dam menit olej tak si po vymene snad nebudem odoberat vzorku ci ho skutocne vymenil. Pokial servis vrati zakaznikovi opticky nezmenene vozidlo tak to nikto kontrolovat nebude.

Nebudem riesit ci bolo to zadretie vecou odflaknuteho servisu alebo chyba sposobena uzivatelom pretoze viem o tom kulove a podla takehoto clanku nemozem nikoho sudit, zaraza ma akurat pristup predajcu, nemoznost kontaktovat atd. ale toto je na Slovensku zial bezna zalezitost.

Napísané: Po Feb 25, 2008 10:13 pm
od užívateľa Jostobb
ale tak vieš keď už viem že mi menili olej tak by som si skontroloval či je všetko tak ako má byť :) .. no a samozrejme tak všeobecne si pozrieť

Napísané: Po Feb 25, 2008 10:13 pm
od užívateľa dr.snake
ked pojdem v ramci zaruky vymenit na aute olej a blby mechanik mi nezatahne srubu dobre vypustacu a zadrem motor ta je to moja chyba???
potom kupim 5 litrov benziu naplnim 5 flias od vina a trosku handricky :D

Napísané: Ut Feb 26, 2008 12:06 am
od užívateľa iwinko1
suhlasim so snakem, a to odkedy ked je mimo sezony je problem s nahradnymi dielmi?? je to smutne, ale dalsia vec nemozeme vediet aky je ten majitel clovek, kazdy mame svoje pravdy, stranu nedrzim nikomu :D skoda

Napísané: Ut Feb 26, 2008 3:30 pm
od užívateľa jean
Nechápem, čo má zo zadretím motora indukčná cievka. Nejaký súvis.... A keď sa odmontovala skrutka, tak to podľa mňa výrobná vada je, veď ju na pikaču zatiahli v závode. Inak, ako mám skontrolovať šróbky na skútri, ktorému prakticky ani nevidno motor, lebo je pod plastami... Podľa mňa ho j.., ale nemal pristúpiť na opravu nad 1 mesiac a muselo by sa to riešiť náhradou alebo vrátením peňazí. To by chcelo SOIku na nich. Okrem toho v rámci servisnej má technik skontrolovať všetky spoje.

Napísané: Ut Feb 26, 2008 3:34 pm
od užívateľa alcatelko
dodavka dielov...ako zakaznika ma nemusi zaujmat ze maju mimo sezony...ked som importer drzim aspon jeden kus z kazdeho dielu, prip jeden scoot na nahradne diely...to ze sa povoli skrutka vypustania oleja je chyba najskor servisu...kontrola pred jazdou je skontrolavat ci svietia svetla a pod nie dotiahnutie vsetkych skrutiek zvlast tych s ktorymi mqanipulovali v servise...zase nevsimnut si ze pod motorkou je mlaka oleja a ist dalej...no comment...to by musel stratit za jazdy a dlho dlho nezastavovat...a keby to malo aspon kontrolku mazania... stale sa divim nad tym ako sa ta cina moze ako tak mazat...a dalsia otazka co je to ten spickovy olej...co je spicka pre formulu 1 je zabijak pre skodovku...

Napísané: Ut Feb 26, 2008 3:36 pm
od užívateľa jean
OK, tak SOI :oops: slovenská obchodná j-inšpekcia.

Napísané: Ut Feb 26, 2008 3:42 pm
od užívateľa konti
mpershing: SOJ, je skratka pre SOI (Slovenská Obchodná Inšpekcia)

Napísané: Ut Feb 26, 2008 3:59 pm
od užívateľa jean
Konti a načo 2x :roll:, keď som to sem dal ja?

Napísané: Ut Feb 26, 2008 4:08 pm
od užívateľa Bacil-BA
alcatelko napísal:stale sa divim nad tym ako sa ta cina moze ako tak mazat...a dalsia otazka co je to ten spickovy olej...co je spicka pre formulu 1 je zabijak pre skodovku...
Toto napadlo aj mne. Aj vďaka tomu, že si priniesol vlastný olej sa v servise môžu vykrútiť z toho, že sa to zadrelo. A to by sa im podarilo aj v prípade ak by ten olej nevytiekol. Nie vždy sa oplatí za každú cenu špekulovať, v záruke tam treba dať to, čo píše užívateľský manuál. :wink:

Napísané: Ut Feb 26, 2008 4:13 pm
od užívateľa jean
To je už druhá vec. napr. ja som sa na záruku vysral a prípadné následky si ponesiem sám.

Napísané: Ut Feb 26, 2008 5:47 pm
od užívateľa konti
prosím vymazať môj prvý príspevok, mal som to rozpísané asi 10 minút, a nevšimol som si že medzitým to pridal aj jean .... :wink:

Napísané: Ut Feb 26, 2008 6:29 pm
od užívateľa iwinko1
odveci : uz je to Štátna Obchodná Inšpekcia
k veci : a suhlasim aj s alcim a jeho teoriou kontroly pred jazdou :D to aj pak v autoskole by mali ucit pred jazdou kontrolovat ci su zavesy kolies dobre zasrobovane, nie??

Napísané: Ut Feb 26, 2008 6:38 pm
od užívateľa Tao
To je jedno ci je to cina alebo riadna znacka, vzdy to vsetko dod*be vyhradny distributor lebo ta cesko slovenska buzerantska zberba vie len od*bavat a kradnut.

http://motoride.sk/?ID=2033

vycuc:

Kawasaki vymienala unasace prednych kolies ZADARMO podla VIN cisla na par kusoch.
distributor v BRNE:
- prislubene ze vymenia zadara
- po 1 mesiaci vyhovorky ze nemaju suciastku, su dovolenky, blablabla
- po 2 mesiaci suciastku maju ALE chcu zato cca 10 000Sk

chlap sa nasral a napisal priamo do ameriky
- po 2 tyzdnoch odpoved ze posielaju suciastku ze si to ma dat vymenit a poslat im fakturu kolko ho to stalo ze mu to preplatia

Napísané: Ut Feb 26, 2008 6:46 pm
od užívateľa alcatelko
taka debilna otazka...ma kawasaki...kupenu u strednej europe...co s tym ma americky importer??? este tak v japonsku pochopim...ale preco by mali americania preplacat europanovi fakturu za japonsku motorku?... a zvolavanie do servisu je uplne bezna vec...aj suzuki hayabusa mala problemy s napinatkami rozvodovej retaze, harlej V rod tiez nieco take...a ked sa nieco take deje tak ako prve vyrobca doda importerom potrebne vybavenie na odstranenie a potom to ide autorizovanym servisom a ty vyzvu konkretnych majitelov na opravu (aspon tak to ma fungovat)

Napísané: Ut Feb 26, 2008 7:13 pm
od užívateľa Tao
Alci bola to americka verzia kupena v nemecku, teda oficialne distribuovana len v amerike. Na letaku o zvolavacej akcii bolo ze v pripade ak dealer bude mat problem treba im napisat do Kawasaki USA.

precitaj si ten clanok tam je to rozpisane

A nejde o to kto to mal ci nemal spravit a kto koho kontaktovat, ide o to ako sa k tomu postavil CZ SK distributor a ako USA distributor, imo ten ho mohol poslat handry fajcit este skor :evil:

Napísané: Ut Feb 26, 2008 7:16 pm
od užívateľa alcatelko
ked to je americka verzia kupena v nemecku chapem problem so zhananim dielov...aj to ze bol problem s tym aby to bolo zadara...

Napísané: Ut Feb 26, 2008 7:26 pm
od užívateľa Tao
to je mozne ale nic to nemeni na postoji distributora, najprv povie ze bude vsetko OK, potom zakaznika natahuje 2 mesiace a potom chce peniaze, mal ho poslat do haja hned alebo to spravit tak ako slubil.

Napísané: Ut Feb 26, 2008 7:46 pm
od užívateľa Scarp
Niektory predajcovia ... ja som peniaze za okular co mi praskol dostal po 6 mesiacoch aj to som tam musel naklusat s otcom a vyhrazat sa im parvnikmi a inspekciov ked osm mal prachy v ruke som ich do takej pi... poslal nikdy viac nevkrocim btw Kalamar Hlinik nad Hronom

Napísané: Ut Feb 26, 2008 7:48 pm
od užívateľa alcatelko
celkovo by som o importerovi VONROAD pomlcal... :lol: stacilo mi vidiet ako sa riesia zarucne opravy...

Napísané: Ut Feb 26, 2008 8:31 pm
od užívateľa DracikVTH
Ja som svoju prvu reklamaciu vyhral len kvoly tomu ze servis mal hlavu v prdeli a nedodrzal 30 dni.a druhu mi neuznali, prisiel som do servisu a povedal o probleme on mi odpovedal ze o tom vie ze tie moto maju taku chybycku a zacne sa vykrucat o tom ako som ju zanedbal a bla bla(manual a pipip), vtom vosiel do predajne taky 16rocny chlapec aj z otcom ze idu kupit scoot(125 asi pre synacika) a predavac sa im hned zacal venovat ake su ich moto kvalitne a kaleraby im tlacil do hlavy. ked som si zaplatil svoju poslednu navstevu(reklamaciu mi neuznali)a zaruka mi o mesiec koncila, prisiel som k nim a vravel som im: Je to dobra moto len si dajte pozor lebo po 10km vam odpadne kufrik, ked na to sadnu dvaja tak sacie hrdlo to nevydrzi a hl stojan by som dal dole lebo to ta spruzinka na pritahovanie nevydrzi(moja to nevydrzala a tak som siel domov jak curak a nohou som drzal stojan) sem tam vypadne elektrika ale to staci len zatriast ze scootrom a naskoci a nakoniec sa treba pripravit na mesacnu navstevu v servise vramci reklamacie pocas 2 rokov. potom som sa otocil a s kludom na dusi siel domov. odvtedy sa servisu vyhybam a radsej si to opravim sam. Nelutujem ze mam bambusovy scooter len ma seru tie peniaze co som tam nechal za servisne prehladky a ked idem reklamovat tak su prd platne, skoncil som!

a ktomu clanku, hm, no v dnesnej dobe ide zakon proti zakonu a hujkovia(dodavatelia) sa vzdy vykrutia

Napísané: Ut Feb 26, 2008 9:54 pm
od užívateľa jean
Ono meno značke robia najmä predajcovia a servis. Zoberte si napr. aj <> auto, v NR sú tam arogantní hajzli už pri predaji, nechcem vidieť, čo tam je pri reklamácii. Asi preto veľa ľudí z NR nosí <>auto do TT.

Napísané: Ut Feb 26, 2008 9:59 pm
od užívateľa THeBaNDiT
co za znacku je <>auto? :lol: