[Preview/recenzia] Termoscud (leg cover) Tucano Urbano
Napísané: Pi Apr 04, 2008 12:44 am
Termoscud (leg cover) Tucano Urbano
Alebo byť mestský tukan je fajn ! :)
Termoscud som videl prvýkrát pred 10 rokmi v Londýne, potom dlho dlho nič a znova pred dvoma rokmi v Paríži. U nás sa proste nenosí, v zahraničných motoristicky vyspelejších krajinách je to ale bežná vec. A keď som si kúpil skúter, vedel som že raz ho budem mať aj ja :).
Ako už napovedá doslovný preklad (kryt nôh), termoscud je akási plachta chrániaca dolnú časť tela pred nepriazňou počasia (dážď, chlad). Ale nielen to. Po zaparkovaní sa dá použiť ako ochranná plachta na sedadlo, takže aj keď bude pršať na skúter celý deň, sedadlo ostane suché.
Pre mňa má ešte jednu výhodu. Keďže dobre chráni pred chladom a dažďom, na jazdu už netreba mať kvalitné motogate, ktoré sú na jazdu výborné, ale dobre vieme ktoré časti tela sa nám pri posedení v reštaurácii alebo prechádzke nákupným centrom zaparia...takže pod termoscud pekne civilné textilné gate. Ale to je aj zároveň drobná nevýhoda, motogate majú aspoň nejaké chrániče kolien a bokov, civilné nie (riešením sú textilné nohavice od Tucano Urbano :)). Termoscud takéto bezpečnostné prvky nemá.
Vrchná a bočná časť termoscudu je nepremokavá a „neprefúkavá“, v spodnej časti je na miestach styku termoscudu s nohami jazdca teplá kožušina, ktorá už na prvý dotyk hreje.
Ako sa s termoscudom jazdí? Parádne :). Pred jazdou sa zakryješ plachtou a ideš. Teda nie je to len tak jednoduché, ak plánuješ vybehnúť mimo mesto, kde sa pôjde rýchlejšie ako 80 km/h, je dobré použiť bezpečnostné prvky k tomu určené, pretože nad 80 km/h vznikajú celkom silné turbulencie. V praxi to vypadá asi tak, že pri jazde sa na teba termoscud tlačí náporom vetra, no zrazu sa od teba odlepí a nalepí sa na plexi, preč od teba...
Praktické bezpečnostné prvky tento jav úplne eliminujú. Nie je potom problém ísť aj 160 km/h po dialnici :).
Zaujímavosťou je aj tzv. antiflapping systém – teda aby termoscud vo vetre neplandal ako vyťahaná bunda. Systém pozostáva z dvoch nafukovacích balónov, ktoré tvoria výstuhu – bočnice termoscudu a plachta je potom stále napnutá a neplandá.
Ešte na jednu vec si musíš pri jazde zvyknúť, 9z10 ľudí sa za tebou otáča a smejú sa na tebe celé posádky auta..občas je to úsmevné sledovať reakcie na termoscud. Ak ti toto nebude vadiť, odmenou ti bude predĺžená motosezóna a to stojí za to ! Apoň mne určite :).
No ale poďme už aj na nejaké fotky, nech je vidno čo je to vlastne zač.
Takto vypadá odparkovaný skúter s termoscudom
Prekryje aj zadné sedadlo
Tá naťahovacia časť sa dá skovať do tohto vrecka
a zložené to vypadá asi takto, zakryté len jazdcove sedadlo.
Aby sme pohodlne zasunuli kľúčik do spímacej skrinky, Taliani nám urobili...
periskop :)
Ďalej tu máme jedno praktické vrecko,je prekvapivo objemné, nie je tam problém dostať zošit A4, dokladovku a mobily, prípadne notebook,
vrecko zazipsujeme a pokocháme sa kožušinkou....
Ten čierny pásik s oranžovou nášivkou je bezpečnostný prvok. V "kľudovom" stave je takto pricviknutý k termoscudu a nezavadzia.
Pred jazdou ho jednoducho odopneš, trochu nadvihneš prdel zo sedadla a pásy prisadneš. Termoscud bude na tebe držať ako prilepený aj pri 160 km/h. Nevadí keď na červenej v meste zastavíš a dáš nohy na zem, pasik sa ti z pod prdele nevyšmikne :)
Za jazdy môžeš mať termoscud takto zložený, chráni iba nohy. Takto to používam najčastejšie, pretože trup chráni motobunda.
Prípadne si môžeš chrániť pred chladom a dažďom aj hruď.
Do väčších rýchlostí je vhodne použiť ďalší bezpečnostný pás, tentokrát okolo krku, aby časť chrániaca trup nelietala vo vetre ako sa jej chce.
Nemusíš sa báť, že v prípade pádu sa obesíš o skúter, Taliani mysleli aj na to a na pás dali bezpečnostnú poistku :). No, je to obyčajný suchý zips, ktorý v prípade pádu jednoducho rupne a povolí :).
A výborná zimná vychytávka. Prieduchy na odvod teplého vzduchu od chladiča. Primárne určené na leto, aby sa v horúčave lepšie chladilo, no v kombinácii s termoscudom použiteľné aj v zime. Predstav si že si to prdkáš po meste, vonku je sotva 5°C a tebe fúka na nohy príjemne horúci vzduch, balada....použiteľné naozaj iba v meste, lebo od cca 80 km/h sa vzduch prúdiaci cez chladič už nestačí oteplit a potom ti na nohy fúka chladný vzduch, čo nie je príjemné ani zdravé. Jedným pohybom prieduchy zavrieš aj je po probléme, keď prídeš znova do mesta, na červenej prieduch znova otvoríš...
Ešte jeden drobný detail - termoscud sa dá aj jednoducho zložiť/zhrnúť ako karimatka a zviazať zabudovanými pásikmi, takže nehrozí že sa budeš pod ním potit keď sa náhle oteplí.
Ako by povedal plešatý Horst Fuchst z telešopingu, Termoscud mozem naozaj doporučiť :lol: .
Alebo byť mestský tukan je fajn ! :)
Termoscud som videl prvýkrát pred 10 rokmi v Londýne, potom dlho dlho nič a znova pred dvoma rokmi v Paríži. U nás sa proste nenosí, v zahraničných motoristicky vyspelejších krajinách je to ale bežná vec. A keď som si kúpil skúter, vedel som že raz ho budem mať aj ja :).
Ako už napovedá doslovný preklad (kryt nôh), termoscud je akási plachta chrániaca dolnú časť tela pred nepriazňou počasia (dážď, chlad). Ale nielen to. Po zaparkovaní sa dá použiť ako ochranná plachta na sedadlo, takže aj keď bude pršať na skúter celý deň, sedadlo ostane suché.
Pre mňa má ešte jednu výhodu. Keďže dobre chráni pred chladom a dažďom, na jazdu už netreba mať kvalitné motogate, ktoré sú na jazdu výborné, ale dobre vieme ktoré časti tela sa nám pri posedení v reštaurácii alebo prechádzke nákupným centrom zaparia...takže pod termoscud pekne civilné textilné gate. Ale to je aj zároveň drobná nevýhoda, motogate majú aspoň nejaké chrániče kolien a bokov, civilné nie (riešením sú textilné nohavice od Tucano Urbano :)). Termoscud takéto bezpečnostné prvky nemá.
Vrchná a bočná časť termoscudu je nepremokavá a „neprefúkavá“, v spodnej časti je na miestach styku termoscudu s nohami jazdca teplá kožušina, ktorá už na prvý dotyk hreje.
Ako sa s termoscudom jazdí? Parádne :). Pred jazdou sa zakryješ plachtou a ideš. Teda nie je to len tak jednoduché, ak plánuješ vybehnúť mimo mesto, kde sa pôjde rýchlejšie ako 80 km/h, je dobré použiť bezpečnostné prvky k tomu určené, pretože nad 80 km/h vznikajú celkom silné turbulencie. V praxi to vypadá asi tak, že pri jazde sa na teba termoscud tlačí náporom vetra, no zrazu sa od teba odlepí a nalepí sa na plexi, preč od teba...
Praktické bezpečnostné prvky tento jav úplne eliminujú. Nie je potom problém ísť aj 160 km/h po dialnici :).
Zaujímavosťou je aj tzv. antiflapping systém – teda aby termoscud vo vetre neplandal ako vyťahaná bunda. Systém pozostáva z dvoch nafukovacích balónov, ktoré tvoria výstuhu – bočnice termoscudu a plachta je potom stále napnutá a neplandá.
Ešte na jednu vec si musíš pri jazde zvyknúť, 9z10 ľudí sa za tebou otáča a smejú sa na tebe celé posádky auta..občas je to úsmevné sledovať reakcie na termoscud. Ak ti toto nebude vadiť, odmenou ti bude predĺžená motosezóna a to stojí za to ! Apoň mne určite :).
No ale poďme už aj na nejaké fotky, nech je vidno čo je to vlastne zač.
Takto vypadá odparkovaný skúter s termoscudom
Prekryje aj zadné sedadlo
Tá naťahovacia časť sa dá skovať do tohto vrecka
a zložené to vypadá asi takto, zakryté len jazdcove sedadlo.
Aby sme pohodlne zasunuli kľúčik do spímacej skrinky, Taliani nám urobili...
periskop :)
Ďalej tu máme jedno praktické vrecko,je prekvapivo objemné, nie je tam problém dostať zošit A4, dokladovku a mobily, prípadne notebook,
vrecko zazipsujeme a pokocháme sa kožušinkou....
Ten čierny pásik s oranžovou nášivkou je bezpečnostný prvok. V "kľudovom" stave je takto pricviknutý k termoscudu a nezavadzia.
Pred jazdou ho jednoducho odopneš, trochu nadvihneš prdel zo sedadla a pásy prisadneš. Termoscud bude na tebe držať ako prilepený aj pri 160 km/h. Nevadí keď na červenej v meste zastavíš a dáš nohy na zem, pasik sa ti z pod prdele nevyšmikne :)
Za jazdy môžeš mať termoscud takto zložený, chráni iba nohy. Takto to používam najčastejšie, pretože trup chráni motobunda.
Prípadne si môžeš chrániť pred chladom a dažďom aj hruď.
Do väčších rýchlostí je vhodne použiť ďalší bezpečnostný pás, tentokrát okolo krku, aby časť chrániaca trup nelietala vo vetre ako sa jej chce.
Nemusíš sa báť, že v prípade pádu sa obesíš o skúter, Taliani mysleli aj na to a na pás dali bezpečnostnú poistku :). No, je to obyčajný suchý zips, ktorý v prípade pádu jednoducho rupne a povolí :).
A výborná zimná vychytávka. Prieduchy na odvod teplého vzduchu od chladiča. Primárne určené na leto, aby sa v horúčave lepšie chladilo, no v kombinácii s termoscudom použiteľné aj v zime. Predstav si že si to prdkáš po meste, vonku je sotva 5°C a tebe fúka na nohy príjemne horúci vzduch, balada....použiteľné naozaj iba v meste, lebo od cca 80 km/h sa vzduch prúdiaci cez chladič už nestačí oteplit a potom ti na nohy fúka chladný vzduch, čo nie je príjemné ani zdravé. Jedným pohybom prieduchy zavrieš aj je po probléme, keď prídeš znova do mesta, na červenej prieduch znova otvoríš...
Ešte jeden drobný detail - termoscud sa dá aj jednoducho zložiť/zhrnúť ako karimatka a zviazať zabudovanými pásikmi, takže nehrozí že sa budeš pod ním potit keď sa náhle oteplí.
Ako by povedal plešatý Horst Fuchst z telešopingu, Termoscud mozem naozaj doporučiť :lol: .