[Preview/recenzia] Termoscud (leg cover) Tucano Urbano
Moderátor: Moderators
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
[Preview/recenzia] Termoscud (leg cover) Tucano Urbano
Termoscud (leg cover) Tucano Urbano
Alebo byť mestský tukan je fajn ! :)
Termoscud som videl prvýkrát pred 10 rokmi v Londýne, potom dlho dlho nič a znova pred dvoma rokmi v Paríži. U nás sa proste nenosí, v zahraničných motoristicky vyspelejších krajinách je to ale bežná vec. A keď som si kúpil skúter, vedel som že raz ho budem mať aj ja :).
Ako už napovedá doslovný preklad (kryt nôh), termoscud je akási plachta chrániaca dolnú časť tela pred nepriazňou počasia (dážď, chlad). Ale nielen to. Po zaparkovaní sa dá použiť ako ochranná plachta na sedadlo, takže aj keď bude pršať na skúter celý deň, sedadlo ostane suché.
Pre mňa má ešte jednu výhodu. Keďže dobre chráni pred chladom a dažďom, na jazdu už netreba mať kvalitné motogate, ktoré sú na jazdu výborné, ale dobre vieme ktoré časti tela sa nám pri posedení v reštaurácii alebo prechádzke nákupným centrom zaparia...takže pod termoscud pekne civilné textilné gate. Ale to je aj zároveň drobná nevýhoda, motogate majú aspoň nejaké chrániče kolien a bokov, civilné nie (riešením sú textilné nohavice od Tucano Urbano :)). Termoscud takéto bezpečnostné prvky nemá.
Vrchná a bočná časť termoscudu je nepremokavá a „neprefúkavá“, v spodnej časti je na miestach styku termoscudu s nohami jazdca teplá kožušina, ktorá už na prvý dotyk hreje.
Ako sa s termoscudom jazdí? Parádne :). Pred jazdou sa zakryješ plachtou a ideš. Teda nie je to len tak jednoduché, ak plánuješ vybehnúť mimo mesto, kde sa pôjde rýchlejšie ako 80 km/h, je dobré použiť bezpečnostné prvky k tomu určené, pretože nad 80 km/h vznikajú celkom silné turbulencie. V praxi to vypadá asi tak, že pri jazde sa na teba termoscud tlačí náporom vetra, no zrazu sa od teba odlepí a nalepí sa na plexi, preč od teba...
Praktické bezpečnostné prvky tento jav úplne eliminujú. Nie je potom problém ísť aj 160 km/h po dialnici :).
Zaujímavosťou je aj tzv. antiflapping systém – teda aby termoscud vo vetre neplandal ako vyťahaná bunda. Systém pozostáva z dvoch nafukovacích balónov, ktoré tvoria výstuhu – bočnice termoscudu a plachta je potom stále napnutá a neplandá.
Ešte na jednu vec si musíš pri jazde zvyknúť, 9z10 ľudí sa za tebou otáča a smejú sa na tebe celé posádky auta..občas je to úsmevné sledovať reakcie na termoscud. Ak ti toto nebude vadiť, odmenou ti bude predĺžená motosezóna a to stojí za to ! Apoň mne určite :).
No ale poďme už aj na nejaké fotky, nech je vidno čo je to vlastne zač.
Takto vypadá odparkovaný skúter s termoscudom
Prekryje aj zadné sedadlo
Tá naťahovacia časť sa dá skovať do tohto vrecka
a zložené to vypadá asi takto, zakryté len jazdcove sedadlo.
Aby sme pohodlne zasunuli kľúčik do spímacej skrinky, Taliani nám urobili...
periskop :)
Ďalej tu máme jedno praktické vrecko,je prekvapivo objemné, nie je tam problém dostať zošit A4, dokladovku a mobily, prípadne notebook,
vrecko zazipsujeme a pokocháme sa kožušinkou....
Ten čierny pásik s oranžovou nášivkou je bezpečnostný prvok. V "kľudovom" stave je takto pricviknutý k termoscudu a nezavadzia.
Pred jazdou ho jednoducho odopneš, trochu nadvihneš prdel zo sedadla a pásy prisadneš. Termoscud bude na tebe držať ako prilepený aj pri 160 km/h. Nevadí keď na červenej v meste zastavíš a dáš nohy na zem, pasik sa ti z pod prdele nevyšmikne :)
Za jazdy môžeš mať termoscud takto zložený, chráni iba nohy. Takto to používam najčastejšie, pretože trup chráni motobunda.
Prípadne si môžeš chrániť pred chladom a dažďom aj hruď.
Do väčších rýchlostí je vhodne použiť ďalší bezpečnostný pás, tentokrát okolo krku, aby časť chrániaca trup nelietala vo vetre ako sa jej chce.
Nemusíš sa báť, že v prípade pádu sa obesíš o skúter, Taliani mysleli aj na to a na pás dali bezpečnostnú poistku :). No, je to obyčajný suchý zips, ktorý v prípade pádu jednoducho rupne a povolí :).
A výborná zimná vychytávka. Prieduchy na odvod teplého vzduchu od chladiča. Primárne určené na leto, aby sa v horúčave lepšie chladilo, no v kombinácii s termoscudom použiteľné aj v zime. Predstav si že si to prdkáš po meste, vonku je sotva 5°C a tebe fúka na nohy príjemne horúci vzduch, balada....použiteľné naozaj iba v meste, lebo od cca 80 km/h sa vzduch prúdiaci cez chladič už nestačí oteplit a potom ti na nohy fúka chladný vzduch, čo nie je príjemné ani zdravé. Jedným pohybom prieduchy zavrieš aj je po probléme, keď prídeš znova do mesta, na červenej prieduch znova otvoríš...
Ešte jeden drobný detail - termoscud sa dá aj jednoducho zložiť/zhrnúť ako karimatka a zviazať zabudovanými pásikmi, takže nehrozí že sa budeš pod ním potit keď sa náhle oteplí.
Ako by povedal plešatý Horst Fuchst z telešopingu, Termoscud mozem naozaj doporučiť :lol: .
Alebo byť mestský tukan je fajn ! :)
Termoscud som videl prvýkrát pred 10 rokmi v Londýne, potom dlho dlho nič a znova pred dvoma rokmi v Paríži. U nás sa proste nenosí, v zahraničných motoristicky vyspelejších krajinách je to ale bežná vec. A keď som si kúpil skúter, vedel som že raz ho budem mať aj ja :).
Ako už napovedá doslovný preklad (kryt nôh), termoscud je akási plachta chrániaca dolnú časť tela pred nepriazňou počasia (dážď, chlad). Ale nielen to. Po zaparkovaní sa dá použiť ako ochranná plachta na sedadlo, takže aj keď bude pršať na skúter celý deň, sedadlo ostane suché.
Pre mňa má ešte jednu výhodu. Keďže dobre chráni pred chladom a dažďom, na jazdu už netreba mať kvalitné motogate, ktoré sú na jazdu výborné, ale dobre vieme ktoré časti tela sa nám pri posedení v reštaurácii alebo prechádzke nákupným centrom zaparia...takže pod termoscud pekne civilné textilné gate. Ale to je aj zároveň drobná nevýhoda, motogate majú aspoň nejaké chrániče kolien a bokov, civilné nie (riešením sú textilné nohavice od Tucano Urbano :)). Termoscud takéto bezpečnostné prvky nemá.
Vrchná a bočná časť termoscudu je nepremokavá a „neprefúkavá“, v spodnej časti je na miestach styku termoscudu s nohami jazdca teplá kožušina, ktorá už na prvý dotyk hreje.
Ako sa s termoscudom jazdí? Parádne :). Pred jazdou sa zakryješ plachtou a ideš. Teda nie je to len tak jednoduché, ak plánuješ vybehnúť mimo mesto, kde sa pôjde rýchlejšie ako 80 km/h, je dobré použiť bezpečnostné prvky k tomu určené, pretože nad 80 km/h vznikajú celkom silné turbulencie. V praxi to vypadá asi tak, že pri jazde sa na teba termoscud tlačí náporom vetra, no zrazu sa od teba odlepí a nalepí sa na plexi, preč od teba...
Praktické bezpečnostné prvky tento jav úplne eliminujú. Nie je potom problém ísť aj 160 km/h po dialnici :).
Zaujímavosťou je aj tzv. antiflapping systém – teda aby termoscud vo vetre neplandal ako vyťahaná bunda. Systém pozostáva z dvoch nafukovacích balónov, ktoré tvoria výstuhu – bočnice termoscudu a plachta je potom stále napnutá a neplandá.
Ešte na jednu vec si musíš pri jazde zvyknúť, 9z10 ľudí sa za tebou otáča a smejú sa na tebe celé posádky auta..občas je to úsmevné sledovať reakcie na termoscud. Ak ti toto nebude vadiť, odmenou ti bude predĺžená motosezóna a to stojí za to ! Apoň mne určite :).
No ale poďme už aj na nejaké fotky, nech je vidno čo je to vlastne zač.
Takto vypadá odparkovaný skúter s termoscudom
Prekryje aj zadné sedadlo
Tá naťahovacia časť sa dá skovať do tohto vrecka
a zložené to vypadá asi takto, zakryté len jazdcove sedadlo.
Aby sme pohodlne zasunuli kľúčik do spímacej skrinky, Taliani nám urobili...
periskop :)
Ďalej tu máme jedno praktické vrecko,je prekvapivo objemné, nie je tam problém dostať zošit A4, dokladovku a mobily, prípadne notebook,
vrecko zazipsujeme a pokocháme sa kožušinkou....
Ten čierny pásik s oranžovou nášivkou je bezpečnostný prvok. V "kľudovom" stave je takto pricviknutý k termoscudu a nezavadzia.
Pred jazdou ho jednoducho odopneš, trochu nadvihneš prdel zo sedadla a pásy prisadneš. Termoscud bude na tebe držať ako prilepený aj pri 160 km/h. Nevadí keď na červenej v meste zastavíš a dáš nohy na zem, pasik sa ti z pod prdele nevyšmikne :)
Za jazdy môžeš mať termoscud takto zložený, chráni iba nohy. Takto to používam najčastejšie, pretože trup chráni motobunda.
Prípadne si môžeš chrániť pred chladom a dažďom aj hruď.
Do väčších rýchlostí je vhodne použiť ďalší bezpečnostný pás, tentokrát okolo krku, aby časť chrániaca trup nelietala vo vetre ako sa jej chce.
Nemusíš sa báť, že v prípade pádu sa obesíš o skúter, Taliani mysleli aj na to a na pás dali bezpečnostnú poistku :). No, je to obyčajný suchý zips, ktorý v prípade pádu jednoducho rupne a povolí :).
A výborná zimná vychytávka. Prieduchy na odvod teplého vzduchu od chladiča. Primárne určené na leto, aby sa v horúčave lepšie chladilo, no v kombinácii s termoscudom použiteľné aj v zime. Predstav si že si to prdkáš po meste, vonku je sotva 5°C a tebe fúka na nohy príjemne horúci vzduch, balada....použiteľné naozaj iba v meste, lebo od cca 80 km/h sa vzduch prúdiaci cez chladič už nestačí oteplit a potom ti na nohy fúka chladný vzduch, čo nie je príjemné ani zdravé. Jedným pohybom prieduchy zavrieš aj je po probléme, keď prídeš znova do mesta, na červenej prieduch znova otvoríš...
Ešte jeden drobný detail - termoscud sa dá aj jednoducho zložiť/zhrnúť ako karimatka a zviazať zabudovanými pásikmi, takže nehrozí že sa budeš pod ním potit keď sa náhle oteplí.
Ako by povedal plešatý Horst Fuchst z telešopingu, Termoscud mozem naozaj doporučiť :lol: .
Naposledy upravil/-a duky5 v Pi Apr 04, 2008 12:55 am, upravené celkom 1 krát.
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
to ze si nabijam akumulator predsa nesuvisi s termoscudom, ci ako to myslis? bateria ma nijako nezohrieva, nou predsa startujem skuter. jedine ze myslis napajanie vyhrievaneho potahu z baterie, ale to tiez nesuvisi s termoscudom.
ked si prisadnes tie 2 pasy, tak mozes ist kludne aj 160, drzi to ako prikovane, ten antiflapping system kupodivu funguje. mam to vyskusane sak ti dam omakat moje airbagy
ked si prisadnes tie 2 pasy, tak mozes ist kludne aj 160, drzi to ako prikovane, ten antiflapping system kupodivu funguje. mam to vyskusane sak ti dam omakat moje airbagy
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
da sa to zhrnut a zviazat, takze to nezavadzia a rozprestres ked to pouzijes.
ale ja to mam rozprestrete stale, lebo to pouzivam aj ako zakryvaciu plachtu. ked parkujem cely den pred robotou, tak mam vzdy zaprasene sedadlo a to nehovorim ze uz nemusim sledovat ci prsi a bezat zakryt skuter...takto ho zakryjem automaticky a nic neriesim
ale ja to mam rozprestrete stale, lebo to pouzivam aj ako zakryvaciu plachtu. ked parkujem cely den pred robotou, tak mam vzdy zaprasene sedadlo a to nehovorim ze uz nemusim sledovat ci prsi a bezat zakryt skuter...takto ho zakryjem automaticky a nic neriesim
- Hedo
- chodec
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: Ut Jan 08, 2008 10:20 pm
- Skúter: Vespa- VBA 150 rv.59,VBB 150 rv.60, Cosa 150,,GTS 300,T-max 500
- Bydlisko: Dunajská Streda
...chlapci Tucano má veľmi dobré riešenia pre každého, lebo sa zaoberajú špeciálne vecami pre scootristov... komu sa nelúbi temoscud klasický, existuje niečo podobné na nohavice, volá sa to takeawai a je to prakticky termoscude na nohavice, niečo ako vzadu rozpárané oteplovačky, ktoré sa dajú zapnúť suchým zipsom... máš civilné nohavice dáš si na to tento takeawai a hotovo ... prídeš do práce alebo do obchodu, za pár sekúnd ho strhneš, dáš pod sedlo a hotovo... koho zaujímajú tieto talianske srandy tu je link: www.tucanourbano.com
Hedo von DS
PS: Tucano mám v ponuke od tohto roku... kto má záujem nech sa prihlási: hedo@ajs-webshop.com alebo office@ajs-webshop.com
Hedo von DS
PS: Tucano mám v ponuke od tohto roku... kto má záujem nech sa prihlási: hedo@ajs-webshop.com alebo office@ajs-webshop.com
podpis som si este nenastavil
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
mam tu maly update pre tych co to zaujima.
dnes v BA pekne lialo a ja som samozrejme presne vtedy musel ist na stretnutie na druhu stranu mesta....
na skutri toho bolo dost naprsane, obleceny do platenych motogati, motobundy, zimnych rukavic, nakrcniku a helmy skladam termoscud. sadam na SUCHE sedadlo napriek tomu ze este stale mierne mrholi. vyrazam do premavky a zakratko sa pusta dalsi lejak. pocas jazdy termoscud nemusi plnit ochrannu funkciu, vsetky kvapky zachytava kapotaz a bunda je nepremokava (nakoniec nie je ). vdacny za termoscud zacinam byt az vtedy, ked stojim na cervenej alebo sa deriem dopredu pomedzi auta a pri pomalej alebo ziadnej rychlosti pada dazd rovno na nohy. v mojom pripade na termoscud.
ochranu proti chladu som uz mal vyskusanu, teraz prisiel poriadny dazd a tesmoscud opat uspel, som spokojny.
skusku dazdom obstali aj nepremokave rukavice probiker z louisa, sklamal ma bunda padana estoril, premokla v oblasti laktov, nie moc, ale ked som si ju dal dole, mal som sveter na tych miestach mierne vlhky.
takze mozem povedat, ze aj v dazdi sa da ostat v suchu
este drobnost, kupil som si v louise tak gumeny stierac co sa da na prst a utres si s tym plexy - asi som nesikovny ale prd som s tym utrel, viac sa mi osvedcilo dat pri vacsej rychlosti hlavu nabok a prud vzduchu kvapky odfukol
dnes v BA pekne lialo a ja som samozrejme presne vtedy musel ist na stretnutie na druhu stranu mesta....
na skutri toho bolo dost naprsane, obleceny do platenych motogati, motobundy, zimnych rukavic, nakrcniku a helmy skladam termoscud. sadam na SUCHE sedadlo napriek tomu ze este stale mierne mrholi. vyrazam do premavky a zakratko sa pusta dalsi lejak. pocas jazdy termoscud nemusi plnit ochrannu funkciu, vsetky kvapky zachytava kapotaz a bunda je nepremokava (nakoniec nie je ). vdacny za termoscud zacinam byt az vtedy, ked stojim na cervenej alebo sa deriem dopredu pomedzi auta a pri pomalej alebo ziadnej rychlosti pada dazd rovno na nohy. v mojom pripade na termoscud.
ochranu proti chladu som uz mal vyskusanu, teraz prisiel poriadny dazd a tesmoscud opat uspel, som spokojny.
skusku dazdom obstali aj nepremokave rukavice probiker z louisa, sklamal ma bunda padana estoril, premokla v oblasti laktov, nie moc, ale ked som si ju dal dole, mal som sveter na tych miestach mierne vlhky.
takze mozem povedat, ze aj v dazdi sa da ostat v suchu
este drobnost, kupil som si v louise tak gumeny stierac co sa da na prst a utres si s tym plexy - asi som nesikovny ale prd som s tym utrel, viac sa mi osvedcilo dat pri vacsej rychlosti hlavu nabok a prud vzduchu kvapky odfukol
- Domco
- motorkár
- Príspevky: 1193
- Dátum registrácie: St Sep 12, 2007 1:48 pm
- Skúter: Piaggio X8
- Bydlisko: Nitra
Slovak dnes ukradne aj keby to mal hned zahodit do kontajnera,uz len pre ten pocit vies .Mne sa to paci a velmi ,ak kupim maxika tak si to urcite zadovazim,je to dobra vec. Nezalezi ako to vyzera ale ako to pomahaduky5 napísal:kto by to kradol? je to skarede ako noc, nikto by si to na skuter okrem mna nedal a sedi to iba na nexusa. tak naco by to niekto bral
bud sa to da odrezat ale uz to nijako nepouzijes, alebo odsrobovat par srobov ktore drzia plasty...
Gilera runner => Piaggio X8
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Termoscud (leg cover) Tucano Urbano
Takze mierne ozivujem staru temu, nedavno som nahodil zase termoscud a prihodil k tomu aj "grip covers" vnutri je takisto kozusinka . Je to skvele, nefuka na paprce a nevadi ani dazd. IMHO je to lepsie ak vyhrievane rukovate, lebo tie v dazdi nezabrania premoknutiu nepremokavych rukavic ....momentalne v tom "nosim" letne kozene rukavice, jednu jazdu som siel aj uplne bez rukavic, bolo v tom prijemne teplo, len mi bola zima na prsty zo studenych pacok brzd
-
- moderátor
- Príspevky: 6105
- Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
- Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
- Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Termoscud (leg cover) Tucano Urbano
ozaj to moze byt dobre, mozes jazdit, pokial nebude sneh alebo lad, len na male skutre to je nepouzitelne alebo sa mylim?
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Termoscud (leg cover) Tucano Urbano
mylis sa
termoscud aj to na gripy sa objednava podla modelu a ked to v zozname nie je, existuju aj univerzalne nielen na skuter ale aj na motorku...a niektore dokonca krajsie, take zralocie
tusim neopren...
termoscud aj to na gripy sa objednava podla modelu a ked to v zozname nie je, existuju aj univerzalne nielen na skuter ale aj na motorku...a niektore dokonca krajsie, take zralocie
tusim neopren...
- DOM
- st. cyklista
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: So Aug 30, 2008 10:07 am
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Bratislava/Michalovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Termoscud (leg cover) Tucano Urbano
kvalitna ukazka.... tiez sa cudujem, ze u nas to vobec nie je vidiet ... napr. v Zeneve to ma skoro kazdy skuter a jazdia kym nie je sneh ...
podpis som si este nenastavil
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Termoscud (leg cover) Tucano Urbano
ja som tu taka lastovicka co leto nerobi
vonku je to bezna vec, tuna nie lebo vacsina uz zazimovala...
vonku je to bezna vec, tuna nie lebo vacsina uz zazimovala...
-
- moderátor
- Príspevky: 6105
- Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
- Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
- Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Termoscud (leg cover) Tucano Urbano
tu ,,deku,, na nohy maju teraz v louise za 19.90 Euro, zlacnene z 29.90 Euro, je to v katalogu na oktober a je to na mensie skutre