Strana 1 z 1
prilis tvrda predna brzda (maly stisk packy)
Napísané: St Máj 28, 2008 9:06 pm
od užívateľa shobull
prosim o pomoc s mojim problemom (CPI Aragon GP 50):
Uz od novosti mam prilis tvrdu prednu brzdu... brzdi dobre, ale packa ma velmi kratky stisk (asi 3x kratsi, nez je bezne), proste je to nepohodlne a pre ruku namahave... Predajca/servisman mi poradil vypustit trosku brzdovej kvapaliny... a kedze sa do tejto problematiky velmi nevyznam, pytam sa Vas, odbornikov:
Ako zmakcit brzdu resp. zvacsit posun brzdovej packy? Je mozne dosiahnut to vypustenim trosky brzdovej kvapaliny, ako poradil predajca?
Napísané: St Máj 28, 2008 9:07 pm
od užívateľa patrez13
ak mas piestik rovno na packe tak s tym moc asi neurobis, ale ak to mas cez lanko ku piestiku niekde dole tak pomocou toho šrobu sa to da nejak nastavit teda viac uvvolnit
Napísané: St Máj 28, 2008 10:11 pm
od užívateľa momoo
aj ja by som toto potreboval ...
patrez13 napísal:ak mas piestik rovno na packe tak s tym moc asi neurobis, ale ak to mas cez lanko ku piestiku niekde dole tak pomocou toho šrobu sa to da nejak nastavit teda viac uvvolnit
.. ale s tohto tvojho vyjadrovania nevim nic
Napísané: St Máj 28, 2008 10:13 pm
od užívateľa VLADY
patrez13 napísal:ak mas piestik rovno na packe tak s tym moc asi neurobis, ale ak to mas cez lanko ku piestiku niekde dole tak pomocou toho šrobu sa to da nejak nastavit teda viac uvvolnit
Pane bože..a to si kde videl taký komplikáció...na prednej brzde ešte k tomu????
A teraz k tej tvrdosti.... neviem ako komu kde a prečo ale ja som mal zas opačný problém.... brzda zaberala až na konci a musel som dať podložku na piestik teda na ten koniec o ktorý sa opiera výstupok páčky ktorým tlačí piestik do vnútra pumpy teda medzi piestik a páčku ..a tým som dosiahol že zaberá skorej...
ale ak to máš takto naopak že je moc tvrdá tak buď sa nevracajú dostatočne piestiky v samotnom brzdiči alebo teda strmeni a teda skús to tam pozreť a vyčistiť a namazať tie vodítka ak je to plávajúci strmeň to je taký čo má len jeden piestik na boku... Ale to by si zas ciťil že ti stále pribrzďuje brzda a je moc horúci kotúč a také tie príznaky...a ak nepomôže tak skús aj tú kvapalinu aj keď si myslím že to nemá na to vplyv, a to by jej tam muselo byť ozaj moc cez normu aby to takto blblo že tam už nieje miesto a musela by byť nádobka uplne preplnená až po horný okraj o čom pochybujem... alebo potom ak je všetko OK tak je chyba nejaká výrobná buď v pumpe teda tam ako je páčka alebo v strmeni a v tom prípade by som asi zbrúsil ten výstupok na páčke brzdy čo tlačí na piestik pumpy aby zaberal neskorej ....

Napísané: St Máj 28, 2008 10:27 pm
od užívateľa THeBaNDiT
ano, to obrusenie nalitku, ktory tlaci na piestik, to napadlo aj mne (som shobullov brat), bude to take krajne riesenie, predtym skusime predosle moznosti... brzda je taka tvrda od novosti. Ani po 3500km nezmakla (pouzivanim resp. oderom platniciek, ak vobec nejaky zaznamenatelny je).
Napísané: Št Máj 29, 2008 9:08 am
od užívateľa VLADY
oderom platničiek sa nezväčší mrtvy chod pretože kolko sa posunie platnička tolko sa vysunie aj piestik a doplní to kvapalina z vyrovnávacej nádržky..takže akurát jej ubudne v nádržke a pribudne v strmeni... o to aby sa oddialili platničky od kotúča ak sa nebrzdí a nešúchali počas jazdy sa starajú tesniace gumičky ktorými je zatesnený piest v telese strmeňa a pomáha tomu aj nejaké to mierne zvlnenie kotúča... sú tam Okrúžky ale mávajú nie kruhový ale hranatý prierez... ale ak je piest vplyvom nečistoty pridretý tak ho gumička nevráti o tú nejakú desatinku mm naspäť a potom nieje ani mrtvy chod a platnička je v podstate stále pritlačená ku kotúču....
Napísané: Št Máj 29, 2008 2:48 pm
od užívateľa Bacil-BA
Super, Vlady, teoretick to máš zmáknuté, kedy by si mi mohol skontrolovať zadnú brzdu? Nejako mi pridirajú platničky a zadná páčka je neprimerane tvrdá a má krátky chod....
Napísané: Št Máj 29, 2008 3:46 pm
od užívateľa theruck
THeBaNDiT napísal:ano, to obrusenie nalitku, ktory tlaci na piestik, to napadlo aj mne (som shobullov brat), bude to take krajne riesenie, predtym skusime predosle moznosti... brzda je taka tvrda od novosti. Ani po 3500km nezmakla (pouzivanim resp. oderom platniciek, ak vobec nejaky zaznamenatelny je).
to obrusenie ti nic nepomoze akurat to zacnes citit neskor. tvrdost aj brzdny ucinok ti zostane rovnaky.
Napísané: Št Máj 29, 2008 7:03 pm
od užívateľa THeBaNDiT
ano, tvrdost bude vodic citit neskor, ale v tej polohe packy uz ma ruka vacsiu silu, takze isto by to pomohlo... je to ako analogia so spravnymi valcekmi, treba spravit spravne otacky, kedy ma motor najvacsi krutiaci moment... v tomto pripade ruka najvacsiu silu... ale ved uvidime, ono to nepali, ale sprijemnilo by to jazdu, ved sami viete, ako casto brzdite prednou brzdou...
ale mas pravdu, ze aj tak to nebude velke rozpatie davkovania brzdnej sily, ale aspon bude lepsie umiestnene...
Napísané: Št Máj 29, 2008 7:27 pm
od užívateľa VLADY
ale čím je brzda tvrdšia tým lepšie..... či nie? šak na čo sa potom dávajú všelijaké špeci pancierové hadičky aby sa nerozťahovali a brdza nepružila, alebo teda čo najmenej.
Napísané: Št Máj 29, 2008 7:58 pm
od užívateľa THeBaNDiT
ale s prilis tvrdou brzdou nemozes tak presne davkovat silu, nie? Na malej drahe packy mas rozptyl od ziadneho brzdenia po maximalne brzdenie... Lepsia je trosku vacsia draha, podla mna (ale zasa nie prilis velka). Ja na mojom Matrixe som mal vybornu prednu brzdu, nemozem na nu povedat jedno krive slovo. Brat mi ju zavidel... a ani sa mu necudujem.
Napísané: Št Máj 29, 2008 8:05 pm
od užívateľa VLADY
Máš pravdu... ale šak ja si ani neviem predstaviť brzdu tvrdú jak kameň.. to by musela byť neviem z jakého materiálu...lebo aj samotný brzdič alebo teda strmeň má svoju pružnosť... a aj páčka a aj hadička nech je akákolvek ....

Ak má niekto problém že má moc tvrdú brzdu nech ju troška zavzdušní...

Napísané: Št Máj 29, 2008 8:10 pm
od užívateľa THeBaNDiT
proste tu je problem ten, ze packa sa da stlacit tak 2 centimetre, potom uz nie... (viac sa stlacit neda) a to je velmi malo, bezna brzda sa da stlacit aspon 2x viac...
clovek nema silu na takom malom a dalekom stisku...
Napísané: Pi Máj 30, 2008 11:20 am
od užívateľa FoXiK
My sme mali presne taku brzdu na Yamahe YBR 125 tiez na predku v autoskole .. stalcil si ju len kusok a uz si letel cez riaditka.. presne ako pises ze na malom kusku strasne silno hned zacala brzdit.. mna napadlo tiez to ze by sa upustila kvapalina ale tiez som rozmyslal co by to vlastne pomohlo

... a zavzdusnit to radsej nie.. pretoze ta kvapalina musi mat urcitu aj hustotu a cistotu a ked je stara tak nema aj dostatocnu teplotnu odolnost lebo sa pri brzdeni dost zohrieva a ked tam je voda tak pri intenzivnom brzdeni moze jednoducho vriet

no a to uz nieje nic dobre

ale to byva vacsinou pri vacsich strojoch s vacsou valivou silou a teda aj potrebnym vacsim brzdiacim ucinkom

Napísané: Pi Máj 30, 2008 4:56 pm
od užívateľa THeBaNDiT
este stale sa trosku nerozumieme, ale nic to, pokusim sa upresnit... ta brzda je tvrda, ale nie je jedovata, bolo by ju treba poriadne silno stlacit, ak by sa chcel clovek pokusit o stoppie (ci ako sa to vola). Preto sa pytame, ci je mozne ju trosicku zmakcit, aby bol stisk packy vacsi, pretoze v tej krajnej polohe nema clovek v ruke taky silny stisk...
Nechceme robit stoppie, to ani nahodou, ale nie je pohodlne ani nejako velmi prijemne brzdit s takou tvrdou brdzou... navyse to nie je ani take bezpecne (v porovnani s mojou byvalou Matrixovou).
Napísané: Pi Máj 30, 2008 10:39 pm
od užívateľa theruck
jedine ze by si si packu posunul dolava na riadidlach a predlzil

Napísané: Pi Máj 30, 2008 11:07 pm
od užívateľa alcatelko
skusil by som inu nadrzku z packou...
ja som mal podobny problem zo zadnou bubnovkou...zlomil som uchyt tak som dal z ineho skutra...a zadok ledva brzdil...hroza...kedze origo drziak je skoro nemozne zohnat tak som kupil spojkovu packu aj s drziakom (v mojom pripade husquarna te od ramireza)...packa ma oovela vecsiu paku tak teraz ide zadne koleso do smyku jedinym prstom a je ovela lepsie davkovatelny ucinok...