Strana 1 z 1
Klapky
Napísané: Po Sep 08, 2008 6:42 pm
od užívateľa TABIK
Mna by zaujimalo , na co su rie klapky...vselikde sa o nich pise ale neviem naco su...mam ich aj ja na hurikane ?
Napísané: Po Sep 08, 2008 7:18 pm
od užívateľa yanchi
ma ich asi kazdy 2T. sluzia nato aby sa do motora dostavalo v spravny cas spravne mnozstvo paliva... pri nasavani sa otvoria - nasaje sa zmes, a pri vyfuku sa zas zatvoria.
dobre som to povedal?

Napísané: Po Sep 08, 2008 7:30 pm
od užívateľa gogo
myslim ze hej.. proste ked otocis plynom klapky sa otvoria a benzin a dostavadalej tam kde ma ist

Napísané: Po Sep 08, 2008 7:38 pm
od užívateľa TABIK
ked otocim plyn tak lanko potiahne ihlu a gas zacne tiect cez trisku...si myslim . nechcem sa tu snikym hadat.
Napísané: Po Sep 08, 2008 7:45 pm
od užívateľa yanchi
hej, ihla sa dvihne, dvihne sa tiez supatko, zvacsi sa podtlak, nasaje sa benzin a taktitez sa otvoria klapky...
Napísané: Po Sep 08, 2008 7:51 pm
od užívateľa matopn
ked odmontujes karbec mas tam gumenu prirubu o co je priamo chyteny a pod nu su klapky proste funkcia taka ako vstrekovace bo inak by ti tiekol benzin stale do valca
Napísané: Po Sep 08, 2008 8:30 pm
od užívateľa VLADY
Troška mimo...... klapky sú nie nie na každom 2Takte ..niektoré staršie stroje to mali robené samotným piestom... je to vlastne nasávací ventil. pri nasávaní prúdi zmes pod piest a pri pracovnom takte ak ide piest dole a nastáva v klukovej skrini kompresia klapky bránia tomu aby zmes prúdila nazad do karbecu..ona sa tam vlastne troška stlačí a potom prúdi cez prefukové kanály do pracovného priestoru nad piest. Si treba naštudovať ako pracuje 2T motor ..učí sa to na ZŠ na fyzike ..aspoň teda v minulom storočí to tak bývalo akurát vtedy sa o klapkách moc nevedelo ... lebo motory boli skoro všetky robené že mali rozvod buď piestom alebo rotačným šúpatkom. Neviem kto to kedy zaviedol do praxe , alebo teda vôbec vymyslel, mám dojem že sa to najprv začalo používať na motorových pílach a podobných malých motoroch a až potom na scootroch...Ako to bolo naozaj ,to by mohol vedieť napr. Alči alebo Jean.

Napísané: Po Sep 08, 2008 9:29 pm
od užívateľa yanchi
VLADY napísal:Troška mimo...... klapky sú nie nie na každom 2Takte ..niektoré staršie stroje to mali robené samotným piestom...
takze som to nepovedal zle, ci hej?

Napísané: Ut Sep 09, 2008 9:27 am
od užívateľa jean
U nás sa to nepoužívalo, bežne sa používal len klasický podtlak pod piestom, ale v 60 rokoch jawa vyrobila motor s obsahom 90ccm, ktorý mal sanie ovládané rotačným šupátkom a v prepočte na litrový výkon to bol svojho času najvýkonnejší sériový motor svojej triedy na svete (možno aj najnespoľahlivejší). Takže ani u nás neboli ľudia sprostí. Kedy sa začali používať klapky neviem

. Ale mám pocit, že niečo také používali čz crosky, neviem, nikdy som nevidel. Ale 90 enduro jawa do 80kmh natrhla riť aj 350

Napísané: Ut Sep 09, 2008 9:41 am
od užívateľa alcatelko
u nas (teda v cr) sa klapky pouzivali hlavne na cestne motocykle aj ked vecsina sla smerom rotacnych supatiek...klapky asi akko prva seriovka dostala jawa 250 (neviem oznacenie ale to cestovne enduro vodou chladene)
motor neskor odkupila praga do svojich krosiek (terajsi vn moto)
Napísané: Ut Sep 09, 2008 9:44 am
od užívateľa jean
Tak pozor alči, 90 cross so šupátkovým rozvodom vyvinuli na Slovensku, tak ako aj fichtla. JAWA to malo kvôli lepšiemu predaju. A teraz si to Češi prisvojujú, že pionier bol vymyslený u nich. A pritom to bolo všetko z Považských strojární.
Napísané: Ut Sep 09, 2008 10:34 am
od užívateľa alcatelko
slovensko malo vyvoj motorov do 100ccm, cz mala do 250 a jawa vsetko ostatne...spicka sveta bola CZ v terennych motoyckloch jawa v cestakoch (50te a 60te roky) manet bol sice spicka vo vyvoji malych motorov ale so vsetkym prisli po funuse (koncom 70tych rokov 125ka pre GP...dvojvalec a 12stup. prevodovka...prisli s nim rok po zakaze dvojvalcov a max 7stup prevodovkou...atd...)
ale to je uz dost od temy...kym neprisli japonci ceskoslovensko bola spicka
Napísané: Ut Sep 09, 2008 10:52 am
od užívateľa jean
Nuž, keď vývoj bol robený takpovediac v rámci voľného času a prakticky bez peňazí, pretože pre ruský a náš trh stačilo hocičo
