Strana 1 z 1

neos 09

Napísané: Ne Jún 07, 2009 9:51 pm
od užívateľa mmv38
chcel by som sa len spytat, ci sa uz niekto vozil na takomto scootri, http://www.youtube.com/watch?v=c_XPutJyUKE, zaujimalo by ma ci vyvoj motorov poskocil o nieco dopredu, lebo nase motory su vlastne z roku 1980, http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_GY6_Engine, ci je to zivsie ako china 4t scooter, ci sa vam 2t uz viacej paci 4t.

Re: neos 09

Napísané: Ne Jún 07, 2009 9:58 pm
od užívateľa theruck
mmv38 napísal:chcel by som sa len spytat, ci sa uz niekto vozil na takomto scootri, http://www.youtube.com/watch?v=c_XPutJyUKE, zaujimalo by ma ci vyvoj motorov poskocil o nieco dopredu, lebo nase motory su vlastne z roku 1980, http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_GY6_Engine, ci je to zivsie ako china 4t scooter, ci sa vam 2t uz viacej paci 4t.
4t motor je v principe somarina jak zabradlie na dveroch ale co uz. na 50 ccm by som 4takt zakazal alebo ked tak tak len pre deti do 12 rokov

Re: neos 09

Napísané: Ne Jún 07, 2009 10:08 pm
od užívateľa mmv38
sorry, nepytal som sa co by si zakazal, alebo povolil, zaujima ma ten skok v kvalite vozenia, ak yamaha robi svoje motory, neviem, mohol by to byt vlastne o skoro 30 rokov motor konstrukcne mladsi, takze ma zaujimaja, ci sa uz niekto na nom povozil. dakujem

Re: neos 09

Napísané: Ne Jún 07, 2009 10:16 pm
od užívateľa VLADY
A zas dokola....Jak ak počujem alebo čítam kombináciu že poldecák a k tomu že 4-Takt tak ma obklučujú smrtelné stony!!! A presne jak vedúci píše zakazať to !!! šak keď sa to nedáva ani do kosačiek lebo je to slabé na kosenie trávy, tak jak to má ťahať cca 80 kilo železa plus človeka na tom???? :fool:
Je síce jasné že by sa dal vyrobiť aj taký motor čo by mal výkon jak 2T ale by bol zrejme dosť drahý kvôli tomu že treba použiť kvalitnejší matroš a pod. Ale aj tak 4T má odpal len každú druhú otáčku a pritom väčšie trecie straty kvôli tomu že točí ešte aj vačku a aj stláčanie ventilových prúžín je nejaká energia navyše a pod.Alebo aj napríklad olejové čerpadlo potrebuje nejakú energiu ...skrátka v poldecákoch sa 2t nedá len tak lahko nahradiť 4T.Síce sú záhradné stroje 4t napríklad krovinorezy a pod ale aj tie sú kvôli úspore hmotnosti a celkovej velkosti a komplikovanosti robené tak , že mazanie tam nieje klasika tlakové s olejom v klukovej skrini ale sa to maže tak jak 2t zmesou.4Tmá výhodu v kvalitnejšom spalovaní a plnení valca a že nehádže zmes aj do výfuku a tým je ekologickejší a úspornejší.Ale za s výrobne náročnejší a tým pádom drahší. :twisted:

Re: neos 09

Napísané: Ne Jún 07, 2009 10:21 pm
od užívateľa mmv38
ja nechcem sa rypat v tejto diskusii v problematike 4t, mna zaujima tento model, a hlavne preto, ze taka znacka ako yamaha sla do 4t-50ccm, mna zaujima zlepsenie 4t motorov, ci vobec nejake je. a do kosaciek sa 4t motory bezne davaju.

Re: neos 09

Napísané: Ne Jún 07, 2009 10:35 pm
od užívateľa VLADY
Jasné že dávajú do kosačiek 4T ale všetko to je nad 100ccm. Prečo sa vymyslel 2T A bolo okolo toho veľa očakávaní? lebo bol nenormálne jednoduchý lacnejší na výrobu a teoreticky mal byť pri danom obsahu 2 krát výkonnejší lebo odpaluje každú otáčku a má menšie straty trením a tak... samozrejme je to nereálne kvôli tomu nedokonalému plneniu a vyplachovaniu aby mal 2násobný výkon oproti 4T.Skorej si myslím že všetko to je len kompromis kvôli priblblej a skostnatenej legislatíve a tým obmedzením že 50ccm a vodičáku AM. Ak by nebola takáto požiadavka a bral by sa do úvahy len výkon motora trebarz že na AM papíre môže byť max 5kW motor v motorbicykli čo by mi pripadalo tak nejak normálne, tak by také motorčeky do scootrov nikto nerobil....A ak to nejak obmedziť tú maximálku tak jedine elektronicky tak by to aj malo zmysel ale nie že ide scooter síce 55 real ale len po rovinke a ak si na to sadnú dvaja alebo ide do kopca tak ledva 25 a potom je to len brzda plynulosti dopravy a predbiehajú ho aj bicykle. :unknown: Kto chce normálne jazdiť s poldecákom tak nech sa NIKDY NEDÁ namotať na niečo také ako 50ccm 4T...a je asi aj jedno či je to značka alebo nejaká čína... :P

Re: neos 09

Napísané: Ne Jún 07, 2009 11:12 pm
od užívateľa mmv38
ok, dobre, beriem tvoj nazor, ale takychto nazorov je tuna na fore habadej, nie som clovek co to nepochopi, vysvetlil si to "po lopate", viem o tychto fyzikalnych vlastnostiach, ale stale opakujem, ze ma zaujima nazor niekoho, kto mal v rukach tento neos 09, najlepsie by bol clovek co ma uz cosi preskakane s poldecakmi, ale nie v krcme :beer: , a ako sa posunul vyvoj 4t motorov 50ccm dopredu, v com su dnes lepsie, predsa motor z 1980 bude troska horsie na tom, ako motor z nejakej dnesnej doby, a ver mi nehladam v tom nejake brutalne zlepsenie vykonu motora, a ani nikoho nechcem presvedcovat na 4t.

Re: neos 09

Napísané: Po Jún 08, 2009 6:36 am
od užívateľa jean
Tak ja ti odpoviem, pokrok v motoroch 4t je, ale 2k výkonu sú rovnako veľké ako v roku 1980. Akurát vtedy neboli emisné normy, tak ani pri ich menšej účinnosti nemajú väčšiu spotrebu. 50ccm a 4t je kravina. Minimálne 100 ccm. Už by mali konečne upraviť aj legislatívu, aby aj poldecky mali povolenú aspoň 55 kmh. Takto by nezavadzali v meste nikomu a 50 ccm 4t by asi ani nikto nerobil. Tie zákony vznikali v dobe, keď autá mali zrýchlenie na 50 kmh za hodinu a max. išli 100.

Re: neos 09

Napísané: Po Jún 08, 2009 8:37 am
od užívateľa Mitko
dovolim si teda tvrdiť že ked 4T tak jedine 125ccm značkový a min. 250ccm čina. 125 4T čina dosahuje real rychlosť ako 2T gilera runner alebo aprilia a pod. vidim že sa snažiš debatu viezť smerom k tomu aby Ti niekto potvrdil že vyber neos 09 4T je dobra volba. bohužial je jedno či je to 4T Yamaha alebo 4T xinling stale to je len 4T motor 50ccm a rozlišuje sa len kvalitou materialu ale vo svojej podstate budu zhodne či už Yamaha 50 alebo xinlig 50. možno u Yamaha motore bude vyšší vykon o pol kona. jediny rozdiel bude vo vyššej kvalite spracovania komponentov ci už motora, plastov, tlmičov a kostry samotneho skutra. ja po osobnych skusenostiach by som už do poldecaku 4T nešiel ani keby bol ako kolvek značkovy.....zvýšiť rychlosť na tychto motoroch stoji penieze a nehovoriac že zvyšovanie rychlosti je o cca max. 5-10km/h oproti serii. neviem ake maš kriteria na čo chceš skuter použivať, ak je tvojim prvoradym spotreba a spracovanie materialu a nezaleží Ti na vykone (chceš skuter len na jazdenie po meste a na vzdialenosť tak do 5-10km a nebude Ti vadiť cestovna rychlosť tak do 70km/h) tak je to pre Teba vhodny skuter. ale dvihanie predneho kolesa pri rozbehoch neočakavaj a ani to že by ti pri rozbehu išlo odtrhnuť ruky z volantu.

Re: neos 09

Napísané: Po Jún 08, 2009 1:51 pm
od užívateľa jean
Problém je v tom, že cestovnú rýchlosť 70 to bude mať tak dole kriváňom

Re: neos 09

Napísané: Po Jún 08, 2009 2:50 pm
od užívateľa alcatelko
4t motor prichadza do uvahy len ak je to 4 ventil a ma na vahadlach aspon dake loziska...nie ako gy6 (technika ako z roku 1920 :D )

Re: neos 09

Napísané: Po Jún 08, 2009 3:21 pm
od užívateľa jean
Takže sme razom vylúčili všetky hondy do objemu 280 ccm :oops: . Všetko dvojventily. Ono stačí vedieť naladiť motor a všetko sa dá.