Hlavu má každý z nás len jednu a každé jej zranenie je ťažký prúser. Žiadna novinka. Skús sa ale postaviť na kraj cesty a za chvíľu sa presvedčíš, že o tomto mojom tvrdení nie je presvedčený každý.
http://motoride.sk/?ID=210
Kritériá pri výbere prilby:
1. Na čom jazdím – iná je vhodná na čopra / jogurt / turistiku
2. Či prilba sedí na hlave – nie je nič horšie, ako prilba, ktorá tlačí. Neroztiahne sa ani časom. Aj najmenší nekomfort sa po hodine dokáže zmeniť na silne otravujúci pocit. Všimni si aj ako sa ti nasadzuje, aby si si zakaždým nemusel dať dole rukavice a naprávať pokrčené uši.
3. Výhľad – hlavne do strán (nech vidíš plechovky prichádzajúce zboku). Dôležitý je, aby ti prilba neclonila ani budíky a cestu pred kolesom (je nepohodlné hýbať hlavou zakaždým, keď si chceš skontrolovať rýchlosť). Na druhej strane keď ležíš na nádrži je vhodné vidieť dosť dovrchu...
4.
Hmotnosť – ťažká prilba viac namáha krk a po pár hodinách to naozaj cítiť na únave .
5. Vyklápačka – je to super vec, hlavne na pumpe alebo keď sa pýtaš na cestu.
Daňou za pohodlie je vyššia hmotnosť, hlučnosť a nižšou bezpečnosťou. Vyklápačky sa zvyknú ľahšie nasadzovať ako integrálky.
6. Sklo / dvojsklo / slnečná clona – dvojsklo je fajn, menej sa rosí, hlavne za dažďa. Ak na to máš, neváhaj. Clona je vítaný bonus, nie všetky sa ale pohodlne ovládajú. Tvrdené plexi považujem za štandard.
7. Možnosť umiestniť komunikačnú sadu – zamysli sa, či je v prilbe dostatok priestoru pri ušiach na repráčiky. Ak necestuješ sám, skôr či neskôr komunikátor aspoň vyskúšaš. Ak nemáš miesto, bude ťa prilba tlačiť.
8. Hlučnosť – ťažko hodnotiť v predajni, ale niečo napovie tlmenie hluku z predajne a niečo poklepkanie nechtami po prilbe. Ale nie je nad to, previesť sa...
9. Bradový deflektor – super vec, tlmí hluk a nepustí studený vietor. Nevedel som, že mi chýba, kým som nevyskúšal.
10. Vetranie – tiež ťažko overíš v predajni, ale zle vetraná prilba sa v zime rosí a v lete... však vieš. Nesmie cez neho zatekať.
11. Tuhosť konštrukcie – pri vyšších rýchlostiach chvenie nedoliehajúceho plexi alebo inej časti robia hluk. Nehovoriac o bezpečnosti. Pri vyklápačkách sa treba pozrieť na kvality zámkov a aretácie vyklopenej helmy (nech ti nespadne, keď sa pri chôdzi pozrieš pod nohy).
12. Cena

13. Značka – na neznačkovú prilbu asi nebude jednoduché zohnať náhradné diely. Stačí vypadnutá skrutka alebo plexi vyleštené do mliečna papierom na pumpe...