Strana 1 z 2
Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Št Apr 28, 2011 9:15 pm
od užívateľa shushen1
Servuste chlapi, som tu trochu nový, začínam so skútrikom, dnes som kúpil Keeway Flash 50. Zatiaľ som nikde nenarazil na recenziu ani užívateľský test tak by som sa chcel opýtať na nejaké skúsenosti a podobne. Ak sa nemýlim, motorovo by to mal byť Hurricane a ten bol držiak. Doteraz som mal iba normálne motorky, ale do mesta som sa rozhodol pre skútrika a zopár vecí mi nie je jasných.
-Ako trebárs zistím že sú na trt valčeky?
-Aké spotreby dosahujete na 2t 50ccm bez motorových úprav?
-Keewayovské diaľkové štartovanie a alarmy vyciciavajú baterky, je ťažké to odpojiť?
-Sú na týchto motoroch bežné horšie štarty pri teplom motore? (Pri pridaní plynu a dlšom podržaní štartéru chytí vždy)
-Ako je to s STKčkami? Skútrik je r.v. 2007 vraj po štyroch rokoch treba urobiť, čo bude za chvíľu..
-Je normálne že niekedy na neutráli slabšie svieti? Po pridaní a pustení plynu už kontrolky aj všetko ostatné má normálnu silu (vraj je tam nová gélová batéria, je možné, že ešte nie je "naformátovaná"?).
-Takisto som dnes behal po pumpách a zháňal nejakú polosyntetiku do dvojtaktu a nič som nenašiel, kde kupujete vy a aký odporúčate?
Vopred ďakujem za odpovede, ak sa pýtam na veci čo tu už sú tak buďte na mňa dobrý, veľmi sa tu nevyznám a najradšej by som konkrétne o tomto skútriku niečo pozisťoval a našiel som tu len jedného užívateľa, ktorý ho tunil, čo ja zatiaľ neplánujem.
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Št Apr 28, 2011 9:34 pm
od užívateľa Bamma_boy
Vitaj na fóre...
O tom aké sú čínske skútre čo sa kvality týka už asi vieš a nie je treba Ti to znova opakovať. Takže k tvojím otázkam:
1. zistíš to slabou maximálkou, nanič rozbehmi
2. 3L zhruba, záleží od váhy ruky, štýlu jazdy..
3. Neviem povedať, nemal som to.. ale určite to pár ľudí z fóra odpájalo, takže budú vedieť poradiť.
4. Áno, je to bežné...keď je zohriaty treba mu už obohatiť zmes plynom, resp. nezaberá sitič, preto mu bežná zmes nestačí..
ak trepem opravte ma
5. STK každé 4 roky, aj prvý aj posledný krát..
6. Tiež normálka, silnejšia cievka problém vyrieši.. Porkyyy z fóra navíjal silnejšiu a tento problém už nemal..
7. Nie je možné aby si nezohnal polosyntu olej do 2T...Agip, Shell čerpačky ich určite majú.. keď nezoženieš, dá sa aj cez net za ešte o niečo lepšie peniaze, myslím, že na olejposta.sk Agip City za 4,99€.
A v neposlednom rade som asi jediný kto ti tu takto vypisuje odpovede...čítaj, čítaj, čítaj fórum.. na väčšinu otázok ktoré sa pýtaš je tu určite už odpovedané a na zvyšok prídeš už potom aj sám..

Musíš pochopiť aj ty, že nikoho tu už stále nebaví opakovať niečo čo už bolo raz povedané..tá chvíľka hľadania po fóre ťa už nezabije..
Toť vsio z mojej strany....

Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Št Apr 28, 2011 9:41 pm
od užívateľa shushen1
Díky moc
Čo sa týka kvality tak som radšej zobral keewaya miesto nejakého adamoto, príde mi lepšejší trebárs aj ako yuki, uvidíme časom..
Zatiaľ som šiel 65 tuším, takže maximálka je asi oki, len pri rozbehoch mám pocit že od 0-10 ide v pohode, potom je chvíľu hluchý a potom chytí druhý dych tak som nevedel či ma valčeky čakajú alebo ako..
Polosyntu som hľadal na shell a omv a mali len mineral alebo plnu syntetiku.
Ešte raz pekne ďakujem za odpovede, na viacerých fórach poznám začiatočnícke otázky ale vyhľadávače nie vždy fungujú spoľahlivo a chcel som trošku ucelenejšie info a hlavne by som bol rád ak by sa nejaký užívateľ s konkrétnym modelom ozval.
Skútrom zdar

Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Št Apr 28, 2011 10:12 pm
od užívateľa Erikos
z ktorej casti BA si?
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Št Apr 28, 2011 10:22 pm
od užívateľa THeBaNDiT
Bamma_boy ti sice odpovedal a s jeho odpovedami suhlasim, ale pridam svoje postrehy (a vitaj na fore, chvalim ta za vyplneny profil a pridany avatar, ako aj sympaticke uvedenie sa na fore vo forme prispevku, ktory ma hlavu aj patu...)
Pred Apriliou som mal Keeway Matrix (taky trosku vacsi Hurricane), tak podelim sa o par vedomosti...:
shushen1 napísal:-Ako trebárs zistím že sú na trt valčeky?
scooter ma problem so zrychlovanim, v priebehu otacok je velka diera (pretoze valceky sa vo variatore neodvaluju plynulo, ale skokovito, teda otacky silno kolisu v priebehu zrychlovania)
shushen1 napísal:-Aké spotreby dosahujete na 2t 50ccm bez motorových úprav?
ja som mal cca 3.2 a po nahodeni ladeneho vyfuku mi to vyskocilo na 3.6-3.8 (ako na terajsej Aprilke

), ale moj kus bol akysi piatkovy na spotrebu... inac sa da zovseobecnit, ze od 2.5 do 3.5, kus od kusu rozne, kedze kvalita kolise...
shushen1 napísal:-Keewayovské diaľkové štartovanie a alarmy vyciciavajú baterky, je ťažké to odpojiť?
s tym som nemal najmensi problem, rozhodne bol pre mna alarm pridana hodnota, clovek bol kludnejsi, ked scootrik strazil alarm, ktory bol mimochodom prijemne citlivy... na Aprilke mi alarm chyba, ale som lenivy pustit sa do hladania a potom do namontovania...
shushen1 napísal:-Sú na týchto motoroch bežné horšie štarty pri teplom motore? (Pri pridaní plynu a dlšom podržaní štartéru chytí vždy)
je to bezne, cinske scootre su kus od kusu rozne, a zaroven vela zalezi od naladenia karburatora a momentalnych poveternostnych podmienok... pokial ti to startuje bez vacsich problemov, neries.
shushen1 napísal:-Ako je to s STKčkami? Skútrik je r.v. 2007 vraj po štyroch rokoch treba urobiť, čo bude za chvíľu..
ako povinnu vybavu ti treba len lekarnicku v zaruke, a kontroluje sa, ci scooter svieti, blika, trubi, a ci sedia identifikacne udaje...
shushen1 napísal:-Je normálne že niekedy na neutráli slabšie svieti? Po pridaní a pustení plynu už kontrolky aj všetko ostatné má normálnu silu (vraj je tam nová gélová batéria, je možné, že ešte nie je "naformátovaná"?).
mne to pri nizsom volnobehu svietilo slabo, normalna vec... najma aby to pocas jazdy svietilo dostatocne...
shushen1 napísal:-Takisto som dnes behal po pumpách a zháňal nejakú polosyntetiku do dvojtaktu a nič som nenašiel, kde kupujete vy a aký odporúčate?
odporucam hocijaku polosyntetiku, a kupoval som v miestnom obchode so scootrami, kazdy predajca scootrov nejake ponuka...

Ale odporucam ostat pri polosyntetike.
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Št Apr 28, 2011 10:37 pm
od užívateľa Bamma_boy
shushen1 napísal:Čo sa týka kvality tak som radšej zobral keewaya miesto nejakého adamoto, príde mi lepšejší trebárs aj ako yuki, uvidíme časom..
Áno, to máš pravdu, že Keeway je v tomto prípade o niečo kvalitnejší.. stále síce nanič, ale kvalitnejšie nič..
THeBaNDiT napísal:ako povinnu vybavu ti treba len lekarnicku v zaruke, a kontroluje sa, ci scooter svieti, blika, trubi, a ci sedia identifikacne udaje...
nene..pre kategóriu L1e nie je predpísaná
žiadna povinná výbava..Už si to jakosi pozabúdal, keď máš 250tku..
Zdroj
Pre malé motocykle (L1e = do 50ccm a do 45km/h) nie je predpísaná žiadna povinná výbava.
Inak dieru vo výkone som mal od tých 10km/h až do 30-40 aj ja.. je to asi normálne, nie je to tá pravá diera ktorá vznikne pri zodratých válčekoch.. je to taký slabý pokles výkonu.. Stratilo sa to pri nahodení Malossi Multivaru..
pomaly ťa zatiahneme ťa do drogy zvanej tuning..chichi..
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Št Apr 28, 2011 10:53 pm
od užívateľa THeBaNDiT
Bamma, mas pravdu, zabudol som, ze na L1e netreba nic... ale to asi preto, lebo uz dlhsie sme to na fore nerozoberali, a ja som napriek tomu lekarnicku aj v poldecaku vozil vzdy, pretoze co ak by nieco? Vela miesta nezaberie, a uzitok moze byt k nezaplateniu...

Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Št Apr 28, 2011 11:02 pm
od užívateľa shushen1
Fíha, pekne sa mi to tu rozbehlo. Ja som dnes kúpil lekárničku ale tak 10e ma nezabije a hádam sa dakedy zíde. Fajn že na to som sa ani nepýtal a odpovedali ste mi, zhodou okolností som to chcel ísť googliť ale že najprv pozriem či nie je dačo nové v diskusii.
THeBaNDiT
-Ináč avatar mi porobil vrásky na čele kvôli obmedzeniu veľkosti ale zvládol som to nakoniec.
-Ty funguješ aj na motoride, všakže?
Erikos - je dôležitá moja časť BA? Veľmi to sem nechcem písať, človek nikdy nevie..
Bamma_boy
-píšeš, že tá kvalita je nanič.. je mi jasné že za túto cenu nemôžem očakávať hondu ale v čom presne sa to môže prejaviť? že mi skôr kľakne trebárs kluka alebo že sa mi to rozpadne na polovicu celé?

-Malossi multivar je variátor, ak sa nemýlim. V čom všetkom je výhodná výmena (myslím ako sa menia jazdné vlastnosti/spotreba/životnosť) a koľko to tak koštuje?
Ináč aj sa nejak stretávate alebo spolu chodíte na výjazdy?
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Št Apr 28, 2011 11:24 pm
od užívateľa THeBaNDiT
shushen1 napísal:Ja som dnes kúpil lekárničku ale tak 10e ma nezabije a hádam sa dakedy zíde.
radsej naopak dufajme, ze ju nikdy nebudes potrebovat...
shushen1 napísal:THeBaNDiT
-Ty funguješ aj na motoride, všakže?
som tam zaregistrovany uz nejaky ten rok, v nejakych diskusiach som sa zapojil, aj clanok o mojej Aprilke som napisal... ale daleko aktivnejsi som tu na fore...
shushen1 napísal:-Malossi multivar je variátor, ak sa nemýlim. V čom všetkom je výhodná výmena (myslím ako sa menia jazdné vlastnosti/spotreba/životnosť)?
s Malossi Multivarom, ak sa vyladi, tak je scooter zivsi, teda lepsia reakcia a plyn, lepsie zvlada kopce, maximalka zvykne o nejakych par kilometrikov/h stupnut... spotreba moze o nieco malo stupnut, ale to zalezi od scootra a od jazdca, nakolko ho bude potom zmykat, ked to bude take zive... A co sa tyka zivotnosti, vymenis v podstate cinsku suciastku za znackovu, teda v tomto posun k lepsiemu. A co sa tyka vzplyvu na zvysok cinskeho motora, ten to zvladne bez nejakej vacsej ujmy, ba dokonca da sa predpokladat, ze Multivar je kvalitnejsie vypracovany, teda vibracie napr. na kluke budu mensie nez s povodnym, takze v tomto smere opat zlepsenie...
Na cinske 2T sa ako tuning odporuca ladeny vyfuk a ladeny variator (spominany Multivar), viac sa uz povacsinou neoplati... Ja som na Matrixe este vymenil pneumatiky Kenda za znackove pneumatiky, pretoze tie Kendy sa pomerne dost smykali... najma za chladnejsieho pocasia a za mokra.
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Št Apr 28, 2011 11:39 pm
od užívateľa Bamma_boy
THeBaNDiT napísal: viac sa uz povacsinou neoplati...
ale kuš.. čo by sa neoplatilo..

ale nie, potom ak ťa tuning nechytí tak treba ísť na väčšiu kubatúru, ak ťa chytí tak už to pôjde samo, 70cc válec, kľuka, karb, spojka..
Malossi Multivar je super vec, osobne mi pridal cca. 10km/h na maximálke a skúter bol o dosť živší, hlavne do kopcov, čo som inak chodil 30 tak som s mulivarom vybehol 40 aj s dvomi ľudmi.. teraz už aj s ladeným výfukom 70 ale to už je o inom..hh..
shushen1 napísal:-píšeš, že tá kvalita je nanič.. je mi jasné že za túto cenu nemôžem očakávať hondu ale v čom presne sa to môže prejaviť? že mi skôr kľakne trebárs kluka alebo že sa mi to rozpadne na polovicu celé?
Prejaví sa to hlavne v nekvalite plastov, čo je tiež síce u každého individuálne ale skôr budú praskať ako nie..potom pájkovačku do ruky a hor sa zvárať..

A potom v takých veciach, že ti možno odíde gufero na prevodoch, osobná skúsenosť.. prejaví sa to tak, že začneš mať pri zohriatom motore na kolese škvrny od oleja.. alebo sa ti odlomí kus tlmiča.. pretočí sa ti pár šrobov (už pri minimálnom momente 10N)..
A ešte k stretnutiam..áno, skútristi sa spolu samozrejme stretávajú, usporadúvajú sa zrazy, stretnutia atď. na hlavnej stránke fóra si dole vyber Západ, Stred, Východ slovenska a tam uvidíš témy o zrazoch atď v tvojom okolí.. Hlavne v BA je to veľmi pestré, preto sa ťa aj Erikos pýtal na tú časť BA..

Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Pi Apr 29, 2011 7:00 am
od užívateľa TomasARN
Este mas motorku alebo si ju predal ? Ak si si kupil skuter len do mesta a na ine vozenie mas moto, tak neries ziadny tuning. To je len ladenie a na cine nikdy nevies co sa ti vdaka tomu pokazi. Mozno budes stale servisovat a nie jazdit
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Pi Apr 29, 2011 8:10 am
od užívateľa shushen1
Skúter je len do mesta, MZ som predal už dávno, na výlety mimo mesto mám auto
Koľko tak vyjde ten variátor? Len orientačne sa pýtam do budúcna, nemám pocit že by mi to okamžite trebalo.. A má význam meniť to bez výfuku či to treba len naraz spraviť aby to malo dáky efekt?
Ďakujem pekne za odpovede

Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Pi Apr 29, 2011 8:26 am
od užívateľa TomasARN
http://www.scootland.sk/skutr-keeway-flash-50/
ale odporucam opytat sa uzivatela alcatelko, predava diely na skutre
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Pi Apr 29, 2011 1:23 pm
od užívateľa parky
shushen1 napísal:Skúter je len do mesta, MZ som predal už dávno, na výlety mimo mesto mám auto
Koľko tak vyjde ten variátor? Len orientačne sa pýtam do budúcna, nemám pocit že by mi to okamžite trebalo.. A má význam meniť to bez výfuku či to treba len naraz spraviť aby to malo dáky efekt?
Ďakujem pekne za odpovede

lepšie to máš aj s výfukom (ladíš iba raz).
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Pi Máj 13, 2011 12:58 pm
od užívateľa shushen1
No neviem či sa mi neporúčalo to gufero, dnes som si všimol dáke olejové škvrny na kolečku čo predtým nebolo :-/ Servisujete si svojpomocne alebo je niekto na to v BA fajn?
Ináč čaká ma čoskoro STK, kde by ste odporučili. Vraj tie kontroly nie sú tak dôkladné ako som zvyknutý z auta, ako to cca prebieha?
Vďaka!
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Ne Máj 15, 2011 2:52 pm
od užívateľa 123DUSAN321
Bamma_boy napísal:Vitaj na fóre...
O tom aké sú čínske skútre čo sa kvality týka už asi vieš a nie je treba Ti to znova opakovať. Takže k tvojím otázkam:
1. zistíš to slabou maximálkou, nanič rozbehmi
2. 3L zhruba, záleží od váhy ruky, štýlu jazdy..
3. Neviem povedať, nemal som to.. ale určite to pár ľudí z fóra odpájalo, takže budú vedieť poradiť.
4. Áno, je to bežné...keď je zohriaty treba mu už obohatiť zmes plynom, resp. nezaberá sitič, preto mu bežná zmes nestačí..
ak trepem opravte ma
5. STK každé 4 roky, aj prvý aj posledný krát..
6. Tiež normálka, silnejšia cievka problém vyrieši.. Porkyyy z fóra navíjal silnejšiu a tento problém už nemal..
7. Nie je možné aby si nezohnal polosyntu olej do 2T...Agip, Shell čerpačky ich určite majú.. keď nezoženieš, dá sa aj cez net za ešte o niečo lepšie peniaze, myslím, že na olejposta.sk Agip City za 4,99€.
A v neposlednom rade som asi jediný kto ti tu takto vypisuje odpovede...čítaj, čítaj, čítaj fórum.. na väčšinu otázok ktoré sa pýtaš je tu určite už odpovedané a na zvyšok prídeš už potom aj sám..

Musíš pochopiť aj ty, že nikoho tu už stále nebaví opakovať niečo čo už bolo raz povedané..tá chvíľka hľadania po fóre ťa už nezabije..
Toť vsio z mojej strany....

v tom bode 5 to stou STK to máš po 4 rokoch iba ked máš nový skúter nie? a potom už každé 2 roky...či zmenilo sa to??
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Ne Máj 15, 2011 2:59 pm
od užívateľa shushen1
Lehoty technických kontrol:
Lehoty , v ktorých je prevádzkovateľ povinný svoje vozidlo podrobiť technickej kontrole, stanovuje vyhláška MDPT SR č. 578/2006 Z.z.
- L1e, L2e 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom každé 4 roky
(zdroj
http://www.stk-pu.com/technicka.html)
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Ne Máj 15, 2011 6:08 pm
od užívateľa 123DUSAN321
shushen1 dakujem veľmi pekne za upresnenie:)
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Ne Máj 15, 2011 8:18 pm
od užívateľa shushen1
V pohode

Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Ne Máj 15, 2011 11:38 pm
od užívateľa m4rk0
v Ba je na galvaniho vyborny servis a predaj ...ja som z race keby si nieco potreboval napis
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Pi Sep 30, 2011 1:36 pm
od užívateľa shushen1
tak by som potreboval pár rád. isto budem odvolaný na vyhľadávač ale mám toho viac a predsa len flasha nemá každý tak tu by som dal taký sumár toho, čo ma tak trochu trápi.
najazdených 7000km, remeň je pomerne nový, spotreba furt rovnaká, možno o decko vyššia ale napr hore dlháčmi po molecke som predtým vyšiel 40 jak mládenec a teraz ide niečo medzi 30-35 a mám z neho pocit že je nejaký zadýchaný. menil som aj vzducháč ale moc nepomohlo.. mám ale taký pocit že keď je chladno a hlavne prvé kilometre po rannom štarte jazdí normálne tak ako predtým.. až potom stratí silu. čo by to mohlo byť? premýšľam či netreba vyčistiť výfuk ale asi by som prišiel o obočie, neporadíte niekoho vhodného na to?
takisto mávam pocit, že niekedy je na chvíľu prerušená dodávka paliva alebo nehádže iskru, lebo asi raz za týždeň mi na nanosekundu vynechá motor, neviem či to má súvis.
no a posledný problém, po svižnejšej jazde a po vypnutí motora sa zvykne z výfuku ozvať "puf!", prečo?
no a vlastne ešte taká bonusová prkotina, ochladilo sa a začína mi byť kosa na ruky. v rukaviciach sa mi blbo jazdí tak rozmýšľam nad ušami. neviem ako sa to oficiálne volá, preto mi ani pán google nepomáha, skrátka jedná sa o plastovú vec na páčkach, vďaka ktorej by mi nefúkalo na ruky. neviem či to existuje ako originálny diel alebo kde to zohnať za rozumnú cenu. nejaké rady?
vopred díky za odpovede!
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Pi Sep 30, 2011 5:10 pm
od užívateľa kubo HC
1, takže to že ti ten čínsky motor občas zhasne vynechá a podobne stoho si hlavu nerob ja už si toho nevšímam napr. dva týždne idu super príde jeden den a zničoho nič zhasne natočím fachám dalej

nechápem, 2, po tej svižnejšej jazde že idu divné zvuky z fuku je to preto lebo všetky tie nánosy a podobne prkotiny su rozhorúčené a samotný napečený karbón prípadne nespálený olej a podobne vtedy to lúbi vydávať zvuky taktiež nepodstatná vec ... a k tej ,,bonusovej prkotine´´ volá sa to ,,blastre,, vela štastných km
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Pi Sep 30, 2011 5:14 pm
od užívateľa shushen1
blastre! jasné, díky moc
tak si ma potešil, ešte keď zistíme prečo je v poslednej dobe po zahriatí lenivší, tak pozývam na pivo

)
Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Pi Sep 30, 2011 7:18 pm
od užívateľa kubo HC
to je všeobecne každý motor ja ked vyletím z garáže tak je to živučké len to nechcem moc nahanať za studena lebo je to 4T ako sa to ohreje je to horšie, ta máš predpokladám to iste stým rozdielom že 2T neublížiš ked ho točíš za studena alebo za tepla, preto je to lenivišie za tepla pretože za tepla sa všetky súčiastky roztiahnu a vzniká tak menšia odchylka (nedošlo mi to správne slovo na klávesnicu) medzi krúžkami,piestom,válcom vzniká vačšie trenie tým pádom je to lenivšie može byť? pozvanie si nechaj

možno niekedy

Re: Keeway Flash + základné info o skútrovom živote
Napísané: Pi Sep 30, 2011 7:53 pm
od užívateľa shushen1
tak môže, lenže predtým to nebývalo.. a hlavne môj testovací kopec (hore moleckou) tam cítim ten úbytok, predtým tade chodil rapídne lepšie