Núdzové vypnutie motora // červený gombík

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
damien11
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 63
Dátum registrácie: Ne Apr 10, 2011 10:40 am
Skúter: Aprilia SR 300 IE
Bydlisko: Havelkova, Lamač

Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#1 Príspevok od užívateľa damien11 » St Máj 29, 2013 3:00 pm

Ahojte,

zaujíma ma, na čo je, k čomu slúži, ako vy používate "Červený gombík" - núdzové vypnutie motora.

Rozmýšľal som, či vypnúť motor gombíkom, kľúč ostane otočený a následne len gombík prepnem a naštartujem elektrickým štartérom, či to neslúži na to ... Lebo naozaj netuším načo to je :(

Dakujem
Aprilia SR 300 IE + Givi Maxia 3

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#2 Príspevok od užívateľa theruck » St Máj 29, 2013 3:07 pm

cerveny gombik je naozaj na nudzove vypinanie ale mozes ho pouzivat aj na bezne vypinanie lebo na talianskych skutroch to vacsinou vybija viac bateriu ked ho nevypnes takze vypnutie sa tak ci tak odporuca.
ak mas vstrekovanie tak v tom moze byt teoreticky rozdiel lebo cital som take debaty kde borci riesili ze vypnutie klucom odpoji vsetku elektriku zatial co gombik iba zapalovanie takze vraj to skodi motoru vypinat gombikom. ale este som nepocul ze by niekto kvoli tomu znicil motor alebo vstreky alebo volaco...

Užívateľov profilový obrázok
damien11
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 63
Dátum registrácie: Ne Apr 10, 2011 10:40 am
Skúter: Aprilia SR 300 IE
Bydlisko: Havelkova, Lamač

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#3 Príspevok od užívateľa damien11 » St Máj 29, 2013 3:18 pm

Mam Aprilia SR 300 ie MAX, tak neviem ci mne to tiez vypne alebo nevypne. Ale iste je, ze vypnutim len klucom ostava motorka "ziva" ... Takze nieco na tom cervenom tlacitku bude... no nechapem vyznamu toho zahadneho vypinaca :D
Aprilia SR 300 IE + Givi Maxia 3

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#4 Príspevok od užívateľa theruck » St Máj 29, 2013 3:28 pm

co nechapes? sak vyklobasdis sa v prikope a motor ti stale pojde a koleso ti bude drat nohu. dobehne babka s predzahradky coto videla povis jej nech stlaci to cervene a vypne ti motor. happyend

Užívateľov profilový obrázok
Wasi
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 540
Dátum registrácie: Po Mar 05, 2012 6:10 am
Skúter: Jawa 353, Vespa GTS300
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#5 Príspevok od užívateľa Wasi » St Máj 29, 2013 3:42 pm

u mna to ma vyuzitie ked dochadzam na parkovacie miesto. Vypinam motor tak aby som dosiel volnobehom.
Je to pohodlnejsie bezpecnejsie ako natahovat sa na kluc a pustat volant. Ale to je moj zlozvyk :)

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#6 Príspevok od užívateľa theruck » St Máj 29, 2013 3:50 pm

no to je teda ozaj konina. jedneho dna sa ti stane ze tam na teba bude cakat zaskodnik s trojkami vidlami a ty mu nebudes moct utect lebo budes mat uz vypnuty motor :)

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#7 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » St Máj 29, 2013 5:00 pm

theruck napísal:co nechapes? sak vyklobasdis sa v prikope a motor ti stale pojde a koleso ti bude drat nohu. dobehne babka s predzahradky coto videla povis jej nech stlaci to cervene a vypne ti motor. happyend
to mi pripomina diskusiu o tom na motoride tusim, kde ktosi popisoval historku, ako zavaleny motorkou pytal okoloiduceho, aby prepol ten cerveny gombik, a ten (tu bola v historke pouzita nadavka) namiesto toho stlacal klakson a trubil a trubil... :fool: :D


Ja vypinam motor tlacidlom a nasledne klucom... som tak zvyknuty uz dlhe roky a teraz uz ani nemam dobry pocit vypinat ho rovno klucom, pride mi to take nasilne, ze vsetka elektrika nahle off... :D
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
Damo555
motorkár
motorkár
Príspevky: 3825
Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
Kontaktovať užívateľa:

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#8 Príspevok od užívateľa Damo555 » St Máj 29, 2013 5:56 pm

Ja som chcel tak dnes vypnúť môjho skútra :D Pozerám aha to nie je CB 500F :D
Obrázok
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad

Užívateľov profilový obrázok
damien11
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 63
Dátum registrácie: Ne Apr 10, 2011 10:40 am
Skúter: Aprilia SR 300 IE
Bydlisko: Havelkova, Lamač

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#9 Príspevok od užívateľa damien11 » St Máj 29, 2013 6:14 pm

Takze dospeli sme k tomu ze zazracny vypinac pouzit len po zavaleni motorkou :D
Aprilia SR 300 IE + Givi Maxia 3

Užívateľov profilový obrázok
lacosta
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 947
Dátum registrácie: Ne Júl 26, 2009 10:34 am
Skúter: Aprilia SR50 Factory only ...
Bydlisko: Okres Skalica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#10 Príspevok od užívateľa lacosta » St Máj 29, 2013 6:30 pm

Hmm, mne sa cerv. tlacidlom vypina EFI, cerpadlo a pod., ostatne je pod stavou, takze klucom uz vypinam celkovo moto.
Naposledy upravil/-a lacosta v St Máj 29, 2013 6:34 pm, upravené celkom 1 krát.
Hail to the king baby !
Obrázok
Utíkej foreste utíkej, honí te kocour divokej ...

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#11 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » St Máj 29, 2013 6:33 pm

4 z 5 diskutujucich v tejto teme odporuca pouzivanie cerveneho gombika ;)
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
Rips.
motorkár
motorkár
Príspevky: 1043
Dátum registrácie: Po Jan 26, 2009 3:21 pm
Skúter: Kawasaki er6n 2010

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#12 Príspevok od užívateľa Rips. » St Máj 29, 2013 6:38 pm

Mne príde ,že ked je dačo červené je to na núdzové vypnutie. Aj v dielni nevypínate prístroje tak ,že capnete po červenom tlačítku a vyhodíte elektriku v celej dielni. Neoznačujú sa červenou núdzové spínače ? Čo píše výrobca v múdrej knižke ? Ja som také na runneri nemal :(
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
damien11
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 63
Dátum registrácie: Ne Apr 10, 2011 10:40 am
Skúter: Aprilia SR 300 IE
Bydlisko: Havelkova, Lamač

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#13 Príspevok od užívateľa damien11 » St Máj 29, 2013 6:58 pm

Mudra knizka pise "Nudzove vypnutie motora" :D :D preto som to tu zacal rozoberat. Ale @Rips. suhlasim s tebou ... tiez sa mi nepaci tym vypinat motor ale potom neviem naco tam je ... :D je to zamotane
Aprilia SR 300 IE + Givi Maxia 3

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#14 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » St Máj 29, 2013 7:03 pm

dalsi nazor do diskusie btw overeny i na bratovom Xcitingu 300i:
ja keby som nevypinal motor s cervenym tlacidlom,tak po kazdom zapnuti spinacky by mi zbytocne zapinalo palivove cerpadlo. takto mi zapne az ked zapnem cervene tlacidlo
samozrejme, ze je mozne dosiahnut to aj vypnutim pomocou kluca a potom este pred zapinanim zapalovania klucom vypnut cervene tlacidlo...


nudzove tlacidlo sa nazyva nudzovym preto, lebo ma dolezite bezpecnostne vlastnosti, ktore klucik nema:
1.) je vzdy dostupne na kazdej motorke na tom istom mieste
2.) vypina motor, ale nechava zapnute ostatne el. systemy, teda trebars zapnute svetla, co v pripade privalenia motorkou za znizenej viditelnosti moze zachranit zivot
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
damien11
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 63
Dátum registrácie: Ne Apr 10, 2011 10:40 am
Skúter: Aprilia SR 300 IE
Bydlisko: Havelkova, Lamač

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#15 Príspevok od užívateľa damien11 » St Máj 29, 2013 7:10 pm

@THeBaNDiT a teraz odporucas vypinat motor tymto tlacitkom bezne, alebo len ked sa naozaj stane nejaka vazna situacia?
Aprilia SR 300 IE + Givi Maxia 3

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#16 Príspevok od užívateľa Luthar » St Máj 29, 2013 7:54 pm

Ja mam to tlacitko furt v rovnakej polohe a vypinam klucom, len malokedy tlacitkom, to jedine vtedy ked idem po tme do garaze a uz chcem mat vypnuty motor a chcem mat rozsvietene svetla :)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#17 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » St Máj 29, 2013 8:15 pm

ja vypinam tymto tlacidlom bezne... na mojej Aprilke sluzi na to, aby vyplo iba motor, ostatne el. systemy ostavaju zapnute/funkcne (svetla, smerovky, brzdove svetla, klakson...)

teda vypnem tlacidlom motor, nasledne vypnem klucom zvysok...



Neviem ti povedat, ktore je skodlivjsie/prospesnejsie, ale mne sa vidi postupne vypinanie setrnejsie nez nahle vypnutie vsetkeho... (a rovnako pri zapinani). Odporucat vypinat tymto tlacidlom mozem najma ludom s el. cerpadlom, ak maju situacie, ze potrebuju zapnut el. systemy z nejakeho dovodu, ale nechystaju sa startovat... s vypnutym tlacidlom sa im cerpadlo zbytocne nerozbehne.



Ale vzhladom na to, ze i na motoride sa viedlo viacero dlhsich diskusii na temu kluc/tlacidlo, a k nicomu sa nedobrali, je to v podstate jedno... kazdy nech si vypina, ako mu vyhovuje... :)
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#18 Príspevok od užívateľa theruck » St Máj 29, 2013 8:17 pm

a na ktorej motorke sluzi na nieco ine ako na vypnutie motora?

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#19 Príspevok od užívateľa VLADY » St Máj 29, 2013 10:41 pm

Vypínam kľúčikom bežne. Netreba mi svietiť a nevrčať.Takže ak mi to dakedy dakto vypne občas len tak , tak pri nasledujúcom štartovaní som zmätený že prečo netočí štartér a už aj pomali vyťahujem mobil a idem volať servis... :D Ale je to v podstate jedno čím a ako sa motor vypne, a nemalo by hroziť žiadne poškodenie nakoľko ak má motor vstrekovanie tak sa tým červenýmk spínačom zvykne odpájať komplet všetko napájanie do RJ motora a aj čerpadlo a nie len zapalovanie. Býva to zapojné v obvode s bočným stojanom a náklonovým spínačom.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
SnoopyBA
moderátor
moderátor
Príspevky: 2538
Dátum registrácie: St Máj 23, 2012 12:15 pm
Skúter: Honda Vision 110
Bydlisko: Bratislava

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#20 Príspevok od užívateľa SnoopyBA » St Máj 29, 2013 11:09 pm

Este ze nemam cervene tlacidlo na vypinanie motora. Ale len na vystrazne smerovky. :pardon:


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#21 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » Št Máj 30, 2013 12:51 am

theruck napísal:co nechapes? sak vyklobasdis sa v prikope a motor ti stale pojde a koleso ti bude drat nohu. dobehne babka s predzahradky coto videla povis jej nech stlaci to cervene a vypne ti motor. happyend
Keď sa vyklobásim, tak sa skúter vypne aj sám. Ale mám tam aj červené tlačítko. Neviem načo. Keď ho občas nedopatrením krpec prepne, ja potom maturujem, prečo mi to neštartuje.
Tak už zasa nič.

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#22 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Št Máj 30, 2013 1:00 pm

theruck napísal:co nechapes? sak vyklobasdis sa v prikope a motor ti stale pojde a koleso ti bude drat nohu. dobehne babka s predzahradky coto videla povis jej nech stlaci to cervene a vypne ti motor. happyend
natoto slúži náklonové čidlo, ktoré vypne motor po páde na stranu
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3304
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: Núdzové vypnutie motora // červený gombík

#23 Príspevok od užívateľa duky5 » Št Máj 30, 2013 2:39 pm

Senzor náklonu mám otestovaný a funguje.

Červeným tlačítkom som vypínal motor asi 2x v živote, keď som chcel vypnúť motor a zároveň som chcel mať zapnutú prístrojovú dosku kvôli údajom z PP.

Inak vypínam vždy kľúčom.
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Napísať odpoveď

Návrat na "Ostatné otázky a odpovede"