Strana 1 z 2

Setup CPI

Napísané: Po Mar 03, 2014 7:42 pm
od užívateľa mira58
Zdravím,
mám v plánu rozjet novou přestavbu mého CPI-čka (nestojím o kecy, ať to prodám a koupim Runnera/Roxe/SR-ko). Chtěl bych Vás tím poprosit, jestli byste mi dokázali poradit, případně napsat zkušenosti.
Setup si představuji nasledně:
válec - Stage6 StreetRace 70 (12mm čep) - (nakonec chci litinu. btw. Corsa je drahá a hlavně se v ČR blbě shání, takže musim vyloučit)
výfuk - Tecnigas NextR (použiju, jelikož mam na skutru, časem bych viděl třeba ProRepliku od S6)
klika - Naraku Racing HPC 12mm čep (tady trochu nevím, jak je na tom s kvalitou a do kolika otáček je dimenzovaná a jestli by nebylo lepší jít do S6 HPC, ale měla by bohatě stačit + by měly být v ceně i ložiska)
karbec - Dellorto 17,5mm s aut. sytičem (je 17,5mm dostačující? Rozhoduji se mezi 17,5 a 19. Od 19mm už jsou ale pouze na man. sytič, takže bych musel dokupovat táhlo, což se mi nechce)
sání - kit sání Stage6 minarelli + boost bottle (tady my mě zajímalo, jak je na tom domek s klapkama co se týče výkonu, jestli to není jen lepší náhrada za originál)
variátor - Malossi Multivar (mam už nahozenej) + Ventilvar nebo S6 CNC (jak je na tom s chlazením, když nemá lopatky?)
+ blbosti jako Oversize vrtulku, náhon vzduchu, možná přídavnej větrák k válci, odlehčenou spojku...
Samozřejmě plánuju slícovat obě půlky karteru vůči sobě a válci a vyleštit kanálky, prostě si s tim vyhrát.
Snad jsem na nic nezapomněl. Myslíte si, že je to OK nebo by byly lepší jiné díly?
Předem díky

Re: Setup CPI

Napísané: Po Mar 03, 2014 9:07 pm
od užívateľa Piaggio
Prajem veľa šťastia nech ťa hlavne nič neodradí. Kľuku skôr to HPCčko myslím, liatinu určite zober na AC motor. Aj keď mám obavy keďže StreetRace-i sú dosť náchylné na zadrenie aspoň čo som čítal.. Tú vrtuľku kúp spolu aj s náporovým saním určite ako tak by to malo pomôcť. Výfuk uvidíš či bude stačiť, ložiská by som odporučil SKF a karb 17,5 by mala stačiť aj keď nie som si istý :pardon:

Re: Setup CPI

Napísané: Po Mar 03, 2014 9:28 pm
od užívateľa mira58
Díky, neodradí, už si se skútrama hraju pár let :) akorát jako mladší jsem o většim projektu jen snil (finance).
HPC jsou obě :D akorát ta Naraku je horší, ale nevim jak moc, tak se ptám. Ale má plastovou vložku okolo ojnice, což by mohlo být lepší při roztáčení - akceleraci (zkušenosti z modelařiny). Zase tenhle válec není žádnej high-end, tak by mohla stačit. S6 je kvalita a je do 16 000 rpm (ale to stejnak na tomhle točit nebudu).
Jinak zrovna na SKF ložiska jsem moc chvály neslyšel. Nicméně kdybych je bral, tak od jedný firmy od nás ve městě, kde vyjdou na pár korun a kvalitově jsou perfektní. (koukal jsem, že tam patřej klasický normalizovaný 6204 C3). A u tý Naraku klikovy by měly být. Značka tuším NTN.
Karb mi přijde tak akorát na hraně, ale to je jen můj pocit :)

Re: Setup CPI

Napísané: Ut Mar 04, 2014 1:12 am
od užívateľa nigdais02
Možno ti tie moje bludy niečo pomôžu... http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... 188&t=8712

s replikou to potom išlo slušne :)

Re: Setup CPI

Napísané: St Mar 05, 2014 5:29 pm
od užívateľa mira58
Díky za odkaz :) Tvůj projekt jsem před nějkým časem už sledoval. No, včera jsem dotáhl druhý karter z Keewaye (typ stejný jako můj CPI) a dneska začal rozdělávat. Většina dílů je rezavá nebo zoxidovaná, takže práce na tom bude opravdu hodně, ale to se nějak dá :)

Re: Setup CPI

Napísané: Št Mar 06, 2014 3:18 pm
od užívateľa CPIFR
tak to ti držím palce ... ja som dal na moje CPI-čko nicasil a spravil som blbosť ... a ideš kupovať valec na cpi-čko alebo minarelkoví?

Re: Setup CPI

Napísané: Št Mar 06, 2014 5:55 pm
od užívateľa mira58
Válec bude pro CPI/Keeway blok (viz. http://www.scooter-tuning.cz/valec-stage6-70cc)
Nejdřív jsem chtěl taky nicasil kvůli výkonu a chlazení, ale když mi kamarád ukázal zadřený nicasily, tak jsem změnil názor. (Chtěl jsem S6 Sport Pro MK II) Hlvaně čínskej vzducháč by to asi nezvládal. Tak jsem to vzal cestou menšího výkonu, ale větší životnosti. (výkon se pokusim nahnat na správným slícování a menší úpravě karteru, boost bottle, klapkách atd.) Navíc ta litina má 2 pístní kroužky, nicasil jen neden.
CPIFR, co se ti pokazilo?

EDIT: Tak jsem si pročetl začátek tvého topicu. No, pokud jsi to špatně naladil, tak se nedivím. Kvůli tomuhle jsem zvolil litinu, protože snese víc a když se podělá, tak se dá udělat výbrus. Hlavně na čína AC motoru je nesmysl stavět bůhví jaký výkon.

Re: Setup CPI

Napísané: Št Mar 06, 2014 8:46 pm
od užívateľa CPIFR
zadrel som valec ale dal som novú piestnu sadu a už to frčí ale stále to nie je dobre naladené ale už sa chystám ho spraviť v blízkej dobe ... urobil si dobre že dávaš liatinu aj ja som chcel najprv s6 streetrace ale nakoniec ani neviem prečo som kupil airsal.. ved uvidíš ale bez prevodov s toho moc nevytlačíš .. a boost bottle by som asi nekupoval ale tvoja vec :) hlavne si kúp náporové sanie a vrtulu ako napísal piaggio :) som zvedavý čo s toho spravíš aku raketu :wink:

Re: Setup CPI

Napísané: Št Mar 06, 2014 10:12 pm
od užívateľa mira58
Tak přeju hodně štěstí s laděním :) Jo, o převodech jsem taky přemýšlel, někde jsem četl, že tyhle jsou omezený do 80-90km/h (zkušenost nemám, teď jsem to se sníženou hlavou, multivarem, Tecnigas NextR nevytáhl nad 80). Akorát se bojim, aby to delšíma převodama neztratilo na akceleraci. Ikdyž +10-15% by nemělo bejt tak hrozný. Náporové sání už mam, je lepší být připraven, než přehřát.
Proč nedoporučuješ boost bottle? Zjišťoval jsem si o něm informace a měl by být dost znát pří reakci na plyn nebo reakci při jízdě z kopce a následnýmu přidání. Ale 700 Kč (cca 30€) je docela dost na to, co to udělá. No, já jsem taky zvědavý :D Všechno se bude odehrávat podle financí.

Re: Setup CPI

Napísané: Št Mar 06, 2014 11:04 pm
od užívateľa CPIFR
Diký a aj ja tebe ...ja som na mojom išiel najviac tacho 90km/h aj to už ledva...boost bottle nie že neodporúčam nemám skúsenosti ale je to na bežne vozenie zbytočná vec podla mňa.. za 30€ môžeš radšej kupiť napríklad podložku pod klapky alebo niečo iné..kedy to planuješ začať robiť? či už sa na tom pracuje?

Re: Setup CPI

Napísané: Št Mar 06, 2014 11:54 pm
od užívateľa mira58
Skvěle.. sepisuju román a svojí blbostí si ho smažu :doh: takže ve zkratce...
*Delší převod vemu, udělám to pořádně, když už to bude rozkuchaný.
*Boost bottle neplánuju hned, spíš chci bejt připravenej na budoucí montáž, až všechno bude šlapat (proto kit sání od S6 se vstupem na bb)
*K čemu je přesně dobrá ta podložka pod klapky? Něco jsem o tom už četl, ale nehledal jsem si ještě bližší informace. (jak je znatelná)
*stav "projektu".. V úterý jsem dovezl druhý karter včetně plastů a ve středu začal s rozebíráním. Bohužel jsou díly v žalostným stavu - rez, oxidace, takže budu muset všechno vyčistit případně vyměnit. Až přibudou nějaký peníze a čas, tak nakoupim základ, abych to mohl složit a připravit - válec, klapky, klikovku, převody, ložiska atd.. A pak se bude uvidí. Nicméně na to nepospíchám, vidím to na příští jaro/léto, že by se mohlo startovat (podle peněz, nechci to uspěchat a odfláknout). Teď chci hlavně v klidu odmaturovat a vyřešit papíry s vejškou a dlouhodobkou. Ale to neznamená, že práce stojí :)

Re: Setup CPI

Napísané: Pi Mar 07, 2014 1:49 pm
od užívateľa CPIFR
podložka pod klapky večšia citlovosť na plyn,maximalka o trochu lepšia.. tak držím palce aby si to čo najrýchlejšie spravil a hlavne aby si zmaturoval :)

Re: Setup CPI

Napísané: Pi Mar 07, 2014 8:38 pm
od užívateľa mira58
Dobrá, děkuju za tip :) Jinak pokračuju v rozebírání a očišťování dílů. Zjistil jsem ale, že budu potřebovat stahovák, abych sundal zapalování, tak si snad nějak poradim. Jinak jsem se informoval u prodejce a klika Naraku by měla být v pořádku, akorát jsem se od jiného prodejce zase dozvěděl, že válce StreetRace byly problémový, tak už je nedělají. Prý měli nějakej kaz z výroby a měli snahu sehned zadřít. Z toho mam trochu dilema, jestli nevzít Malossi Sport 70. Ten by měl být ale míň výkonej. Nicméně, kdybych se rozhodl ho vzít, tak v sadě jsou i uhlíkové klapky do sání. Tuningový domek sání se nějak liší od originálu? Jestli by potom nestačilo vyměnit jenom lístky.

Re: Setup CPI

Napísané: Pi Mar 07, 2014 8:53 pm
od užívateľa CPIFR
Ja by som skôr zobral Top performance trophy ale neviem aká je tam cena naň... a v tuningovýom domčeku sa tie klapky viacej hýbu alebo niečo také...

Re: Setup CPI

Napísané: Pi Mar 07, 2014 9:00 pm
od užívateľa mira58
Top Performance Trophy jsem nenašel nikde na CZ shopech. Jediný válec od TP je tento: http://www.scootland.cz/zbozi/topperfor ... -cpi-12mm/
Výkon jako Malossi, cena podobná jako Streetrace. (Malossi je dražší)
OK, lepší bude ten tuningový. :)

Re: Setup CPI

Napísané: Pi Mar 07, 2014 10:01 pm
od užívateľa martin2411
Ja si myslim ze streetrace nieje problemovy valec a predajca ti to povedal z dovodu aby predal malossi. (moj nazor).
Ja som kukal fora konkretne na PIAGGIO LC ohladne valcu streetrace a vsetci mali na tom nabehane aj cez 10tis km a bez problemu. Skus pokukat nejake forum no myslim si ze problem v nom nebude ale skor neni naskladneny u predajcu ... :D.
Jedine co viem ze je u AC problem je chladenie a streetrace sa prehrieva.

Re: Setup CPI

Napísané: Pi Mar 07, 2014 10:35 pm
od užívateľa BacaNR
Ahoj na tvojom mieste najprv kupim ten valec a skusim ako to bude behat a ci to vydrzi aby si do toho nenatlacil plno penazi a vysledok bude taky ze sa potom vykasles na to a das tam seria valec. Nechcem ta od toho odradzat ale neverim tomu ze uchladis AC liatinu s ladakom na tom motore. Nepoznam nikoho komu by sa to podarilo :) a to som pobehal skoro vsetky dostupne fora cz-sk lebo sam som 3x zadrel tak som zistoval ako je to :pardon:

Re: Setup CPI

Napísané: Pi Mar 07, 2014 10:55 pm
od užívateľa nigdais02
hm..nám malossi šport vydržal 200km :D ja by som liatinu nedával na AC :) ideál bola tá T6-ka

ale to je len môj názor :)

Re: Setup CPI

Napísané: Pi Mar 07, 2014 11:32 pm
od užívateľa mira58
martin2411: Je to možné, ale je lepší se optat, než pak vyhodit peníze :)
BacaNR: Přehřívání se taky trochu bojím. Takže oversize vrtulka a nápor vzduchu beru jako samozřejmost. Jinak jsem přemýšlel jsem i nad přídavným větrákem. Teplota motoru je ale dána směsí a tím, kolik točím (když bude směs OK a nebudu jeszdit pernamentně plenej, tak by to nemělo být tak zlý, ne? Chi to mít jako rychlý přibližovadlo pro zábavu do města na léto)
Právě, že plánuju komplet přestavbu, proto druhý karter na blbnutí a originální zůstane s aktuálním setupem.
nigdais02: Bojim se nicasilu, proto beru litinu. (srovnání snad nemusim vypisovat :) ) Jinak bych bral Sport PRO II.

Re: Setup CPI

Napísané: Pi Mar 07, 2014 11:41 pm
od užívateľa CPIFR
určite zober liatinu...neviem ako je to možné ale bratranec má piaggio nrg dt 2006 valec top performance a dneska mu nakladal asi 30km stále plný tacho max mi hovoril že má 107 a nezadrel a nemá ani náporové sanie ani oversize vrtulu ... je pravda že na čínanoch je to horšie vymyslene ale treba sa s tým pohrať :) a hlavne dobre naladiť zmes..

Re: Setup CPI

Napísané: Pi Mar 07, 2014 11:51 pm
od užívateľa BacaNR
ja som mal naporove sanie aj vacsiu vrtulu a nic to nebolo platne :) pri prvom ostrejom jazdeni to zadries :D kup radsej nicasil a teplomer tam je aka taka sanca to uchladit ....myslis ze by napr. uzivatel "jano" navaral vacsie rebra a nakoniec to prerabal na vodnika keby to nebol problem uchladit? :D

Re: Setup CPI

Napísané: So Mar 08, 2014 12:29 am
od užívateľa CPIFR
bača necháme to nanho nech spraví ako to chce on ;) .. a kde by sa dal najsť ten teplomer na ac valec?

Re: Setup CPI

Napísané: So Mar 08, 2014 2:36 pm
od užívateľa mira58
Na navařená žebra jsem koukal :D vypadá to opravdu šíleně, ale pokud to funguje, tak proč né.
Nicasil fakt ne, o předělání na vodníka jsem už přemýšlel, ale než se s tim všim s***t, tak radši koupim NRG nebo SR-ko. Tím se mi ovšem zase nevyřeší problém s CPI. (vesměs jsem ho dostal, ale prodat ho nemůžu.. je to složitější). Navíc už jsem sehnal karter s dílama. Prostě risknu tu litinu a uvidím. Pořád doufám, že mi to trasy po městě bude stačit.

CPIFR: Když jsem před dvěma rokama dával sníženou hlavu, napíchnul jsem do hlavy obyčejný teploměr za 80,- Kč z netu, protože se mi nechtělo vyhazovat přes 1000 Kč za teploměr od S6. Překvapivě držel a ani voda mu nevadila. Problém byl, když jsem často sundával svíčku a hrál si se směsí, takže jsem časem utrhl drátek od senzoru mojí blbostí (asi po roce a půl). Bohatě to pro odhad stačilo.

Re: Setup CPI

Napísané: So Mar 08, 2014 3:00 pm
od užívateľa Piaggio
Malossi sport by nebolo zlé riešenie je tam menší výkon ale možnosť že to uchladíš. Nemôžeš zrovnávať chladenie na AC motory u Piaggio a čína.. piaggio to inak lepšie vyriešené ( vlastná skúsenosť ). Prerábka z AC na LC by ťa vyšla + - 100 eur.

Re: Setup CPI

Napísané: So Mar 08, 2014 7:29 pm
od užívateľa Jano
mira58 napísal:Na navařená žebra jsem koukal :D vypadá to opravdu šíleně, ale pokud to funguje, tak proč né.
Nicasil fakt ne, o předělání na vodníka jsem už přemýšlel, ale než se s tim všim s***t, tak radši koupim NRG nebo SR-ko. Tím se mi ovšem zase nevyřeší problém s CPI. (vesměs jsem ho dostal, ale prodat ho nemůžu.. je to složitější). Navíc už jsem sehnal karter s dílama. Prostě risknu tu litinu a uvidím. Pořád doufám, že mi to trasy po městě bude stačit.
No ono tie rebra boli fajn,ale stalo sa mi,ze som daval stale nizsiu trisku,lebo mi to nejak pomaly akcelerovalo,myslel som ze ma preto stale vela benzinu,nakoniec som zistil ze to bol prilis husty filter a tak som ho dal dole no a ked som valec chvylu vytocil na maximum,tak som zadrel,lebo bolo zas prilis vela vzduchu a mala triska samozrejme.No a potom som chcel dat valec na prevlozkovanie,ale nikto to na Slovensku nevedel urobit a tak mi ho vratili naspet postou,ze sa teda nepustia do toho.U nas proste dat repasovat nicasil,tak to je katastrofa.A tak som sa rozhodol to prerobit na vodníka a osadil som to liatinou od polini.Chladice som si sam vyrabal,snad ta povzbudí aspon tato fotka.Ked dokoncím,tak na svoj profil nahadzem vsetky veci a postup,ako som to vsetko robil.uz mi zbýva len nepodstatny detail a budem zo vsetkym hotový :)