CPI Aragon 50- vibrácie

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
Keejwak
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 838
Dátum registrácie: So Nov 23, 2013 7:39 pm
Skúter: -
Bydlisko: Košice

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#26 Príspevok od užívateľa Keejwak » Ut Okt 07, 2014 10:08 pm

Ano ma tam byt podlozka .... remen odporucam sirsi a dlhsi (dvihne maximalku) .... o vela viac uz od toho ne necakaj, mas kratke prevody.... a pozeral si ci sa ty oska nekyve?ta na ktorej je spojka.... za ten cas co si jazdil bez loziska v dekli sa ti mohlo rozbit lozisko na tej oske...
Gilera Runner SP 70 - Valec Malossi Sport 70cc ,Tecnigas TREK vyfuk, Malossi multivar 2000 vario + 7,2gr, Malossi MHR klapky, Malossi red sponge filter, Malossi fly clutch spojka ,Stage6 "WingCooler" zvon, Malossi X-special belt lang remen ...

Doktor56
chodec
chodec
Príspevky: 12
Dátum registrácie: St Okt 01, 2014 11:21 am
Skúter: CPI Aragon 50
Bydlisko: Nová Dedina (pri Leviciach)

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#27 Príspevok od užívateľa Doktor56 » Ut Okt 07, 2014 10:43 pm

Osku som skusal hmatom, necitit ziadnu volu. Ani na zadnej remenici opticky nevidno vyosenie ("osmicku").
Ten remen myslis Malossi kevlar? Mas odskusane, ze to pomoze?
CPI Aragon Malossi Sport 70 cc, vario Malossi Multivar valčeky 6g, výfuk Giannelli Extra Chrome, karb. DellOrto 17,5 tryska 92, otvorený filter Malossi.

Užívateľov profilový obrázok
Keejwak
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 838
Dátum registrácie: So Nov 23, 2013 7:39 pm
Skúter: -
Bydlisko: Košice

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#28 Príspevok od užívateľa Keejwak » St Okt 08, 2014 7:01 am

Ja mam Malossi Special Belt.... pomohlo :)
Gilera Runner SP 70 - Valec Malossi Sport 70cc ,Tecnigas TREK vyfuk, Malossi multivar 2000 vario + 7,2gr, Malossi MHR klapky, Malossi red sponge filter, Malossi fly clutch spojka ,Stage6 "WingCooler" zvon, Malossi X-special belt lang remen ...

Doktor56
chodec
chodec
Príspevky: 12
Dátum registrácie: St Okt 01, 2014 11:21 am
Skúter: CPI Aragon 50
Bydlisko: Nová Dedina (pri Leviciach)

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#29 Príspevok od užívateľa Doktor56 » St Okt 08, 2014 9:31 am

Je to s tým remeňom citeľný rozdiel? Nejde mi to celkom do hlavy. Aký je to rozmer?
CPI Aragon Malossi Sport 70 cc, vario Malossi Multivar valčeky 6g, výfuk Giannelli Extra Chrome, karb. DellOrto 17,5 tryska 92, otvorený filter Malossi.

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#30 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Okt 08, 2014 10:12 am

spravny remen je len jeden...sirsi nerobi maximalku...
remen mas mat po vypnuti motora zlezeny na variu az na valcek (resp max 1mm nad valcekom) a vzadu ma byt zaroven s remenicou (pripadne 1mm moze trcat von)

siroky remen nevie zliezt dole na valcek...pri rozbehu je teda tazky prevodovy pomer a spojka zabera v nizsich otackach (robi to rozdiel v TISICOCH OTACOK!!!...ked som laboroval s remenmi tak siroky remen bol skoro 10mm nad valcekom a spojka zaberala v 7000 otackach...ked sa dal remen co zliezol uplne dole a vzadu bol uplne hore tak v identickom nastaveni spojky zaberala pri 11000 otackach!!! )

ked vam remen nezlezie uplne dole tak stracate vela rozsahu varia (az 1/3) tym padom ako keby ste jazdili na aute len 2-3-4 a 1 a 5-6 ani nepouzivali...to ze na zadnej remenici remen nie je uplne hore az tak zasadne nevadi...ked je vpredu remen na valceku tak potom sa da hrat s dlzkami remena a tym aj s maximalkou...skuste si nakreslit svoje vario na papier a spocitat ake prevodove pomery to robi ked date kratsi dlhsi remen uzsi a sirsi...budete prekvapeny

a na zaver rozdiel kevlar a obyc remen...kevlar sa teplom nenatahuje ale remen je tuhsi...cize kladie vacsi odpor a zozerie viac vykonu...je dobry ak sa pouzivaju najtuhsie kontrastky a motor ma dostatok vykonu...a dlho mu trva kym sa ojazdi a sadne si...klasika polyamidovy remen znesie v pohode vykony okolo 15k, 13000 otacok a aj ostru zavodnu jazdu...(polovicu tejto sezony som odjazdil na zavodaku na lacnom zakladnom remeni bando co ma 5 rokov a najazdenych xy km...)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Doktor56
chodec
chodec
Príspevky: 12
Dátum registrácie: St Okt 01, 2014 11:21 am
Skúter: CPI Aragon 50
Bydlisko: Nová Dedina (pri Leviciach)

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#31 Príspevok od užívateľa Doktor56 » St Okt 08, 2014 11:12 am

Presne to, čo píše alcatelco, mi vychádza z logickej úvahy. Max. a min. prevodový pomer je daný krajnými polohami remeňa na remeniciach. Do týchto polôh sa remeň dostane pri daných vnútorných a vonkajších priemeroch remeníc presne pri jednej hodnote dĺžky a šírky. Keď zmením dĺžku alebo šírku remeňa, nedostane v prevádzke do týchto krajných polôh a zmenšujem rozsah medzi max. a min. prevodom.
Vplyv má samozrejme aj tuhosť remeňa a trenie. Možno kvalitnejšie remene menej prešmykujú (nemyslím tým len preklzovanie pri zrýchľovaní, ale aj prešmykovanie pri ustálenom prevode počas prevádzky) a tým sú menšie straty na výkone.
CPI Aragon Malossi Sport 70 cc, vario Malossi Multivar valčeky 6g, výfuk Giannelli Extra Chrome, karb. DellOrto 17,5 tryska 92, otvorený filter Malossi.

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#32 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Okt 08, 2014 11:27 am

velky presmyk remena = jeho destrukcia vo velmi kratkom case...maly preklz hlavne pri rozbehu je normalny...davat kevlar za kazdu cenu je zbytocne...radsej dat kvalitny klasicky remen ako lacny kevlar...
a vplyv na presmyk remena ma aj vario a pevna remenica...pevna remenica je ideal cisty hlinik bez povrchovej upravy...ma sice kratsiu zivotnost ale je to diel za par eur (napr. rms remenica sa da kupit od 4-5e a je fakt dobra aj na race)...varia mavaju rozne povlaky...lacne varia maju lacny povlak co casom zacne opadavat (za urcitych okolnosti sa stane aj na super znackovom variu) a ten povlak hlavne smyka...nemal by byt vylesteny na zrkaldo ale stale aspon polomatny
mat to idealne je vela laborovania, skusania a merania
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
Keejwak
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 838
Dátum registrácie: So Nov 23, 2013 7:39 pm
Skúter: -
Bydlisko: Košice

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#33 Príspevok od užívateľa Keejwak » St Okt 08, 2014 11:37 am

Ale mne logicky vypliva ze ked das remen dlhsi tak pojdes rychlejsie :) nechcem sa s nikym hadat ale ja to tak vnimam (remen vinde vyssie na prednej remenici, ako keby si na bicykli prehodil rychlost v prevedu na tahzsi vacsi prevod ... ) no mne urobil remen malossi special belt asi 5 km maximalku oproti seriovemu .... a rozbeh som nejak nepocitil :) a aj keby .... viac jazdis alebo sa rozbehujes?
Gilera Runner SP 70 - Valec Malossi Sport 70cc ,Tecnigas TREK vyfuk, Malossi multivar 2000 vario + 7,2gr, Malossi MHR klapky, Malossi red sponge filter, Malossi fly clutch spojka ,Stage6 "WingCooler" zvon, Malossi X-special belt lang remen ...

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#34 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Okt 08, 2014 11:48 am

dlhsi remen...vpredu vyjde viac hore...ale vzadu viac dole nezide...ked mas idealne dlhy remen tak zo zadnej remenice vyuziva maximalne 2/3 moznej drahy (vario je mensie ako zadna remenica) cize ak si spocitas prevodove pomery v krajnych polohach pri kratkom a dlhom remeni vyjde ti ze dlhy ti dava mensi rozsah prevodu...a neviem ako ty ale ja maximalnou rychlostou jazdim tak maximalne 5% doby...zvysok vecsinou jazdim v ramci otacok kde pracuje vario...

a ako som vravel...skus si nakreslit vario remenicu a remen na to...ked som riesil aky remen na zavodak tak som si to nakreslil zakreslil tam vecsinu dostupnych remenov a pocital ake pomery mi z nich vyjdu...dopracoval som sa k idealnej dlzke remena a ten tam dal...a rozdiel bol obrovsky...(skusal som jazdit od kratkych remenov po najdlhsie dostupne, celkovo to bolo myslim ze 6 roznych dlzok , sirky som skusal tiez s tym ze vysledok bol ze pokial remen neklesol uplne dole boli problemy s rozbehom...

p.s.: mozes mat aj 6m dlhy remen ale pokial sa ti nevie vario otvorit tak aby ho vytlacilo az na uplny vrch je to zbytocna namaha...to si tiez skus pozriet...porovnaval som si tiez rozne varia kam sa vedia otvorit a su to ozaj velke rozdiely
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
Keejwak
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 838
Dátum registrácie: So Nov 23, 2013 7:39 pm
Skúter: -
Bydlisko: Košice

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#35 Príspevok od užívateľa Keejwak » St Okt 08, 2014 11:59 am

:good: pravda :) a aky odporucas na keeway?
Gilera Runner SP 70 - Valec Malossi Sport 70cc ,Tecnigas TREK vyfuk, Malossi multivar 2000 vario + 7,2gr, Malossi MHR klapky, Malossi red sponge filter, Malossi fly clutch spojka ,Stage6 "WingCooler" zvon, Malossi X-special belt lang remen ...

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#36 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Okt 08, 2014 12:04 pm

neviem...tam som nemeral...ale vzdy sa daval piaggiacky myslim ze ten starsi do 98roku a behali pekne...mozno by stalo za to sa pohrat aj s remenom na gileru dna 50...a hlavne spravne vypodlozkovat vario
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
Keejwak
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 838
Dátum registrácie: So Nov 23, 2013 7:39 pm
Skúter: -
Bydlisko: Košice

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#37 Príspevok od užívateľa Keejwak » St Okt 08, 2014 12:16 pm

No dobre dakujem :) :good:
Gilera Runner SP 70 - Valec Malossi Sport 70cc ,Tecnigas TREK vyfuk, Malossi multivar 2000 vario + 7,2gr, Malossi MHR klapky, Malossi red sponge filter, Malossi fly clutch spojka ,Stage6 "WingCooler" zvon, Malossi X-special belt lang remen ...

Užívateľov profilový obrázok
dreamer
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 376
Dátum registrácie: St Feb 12, 2014 8:44 pm
Skúter: Aprilia SR MAX 300
Bydlisko: Bratislava

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#38 Príspevok od užívateľa dreamer » St Okt 08, 2014 4:54 pm

@alcatelko: Fajne informacie a skusenosti.
Aprilia SR MAX 300
Obrázok
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207

Doktor56
chodec
chodec
Príspevky: 12
Dátum registrácie: St Okt 01, 2014 11:21 am
Skúter: CPI Aragon 50
Bydlisko: Nová Dedina (pri Leviciach)

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#39 Príspevok od užívateľa Doktor56 » Št Okt 09, 2014 10:17 am

re alcatelko: Čo myslíš pod pojmom správne vypodložkovať vario. Nie som si istý, či je to u mňa správne poskladané. Samozrejme nemyslím jednotlivé diely na osi, ale podložky. Keď mi tam dávali pred 5 rokmi vario Malossi, viem, že váhali nad podložkami (pôvodné vario - Malossi). Nakopávačka mi nechodí správne (ostava visieť, možno prešmykuje). Nie je niekde obr. kde majú byť podložky, príp. nejaké pravidlá medzi jednotlivými dielmi?
CPI Aragon Malossi Sport 70 cc, vario Malossi Multivar valčeky 6g, výfuk Giannelli Extra Chrome, karb. DellOrto 17,5 tryska 92, otvorený filter Malossi.

Užívateľov profilový obrázok
Jano
skútrista
skútrista
Príspevky: 296
Dátum registrácie: Št Jún 28, 2012 6:55 pm
Skúter: keeway f-act
Bydlisko: Zvolen

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#40 Príspevok od užívateľa Jano » Št Okt 09, 2014 10:22 am

Je dobre a mne sa to osvedcilo - zadnu poloremenicu vypieskovat.Tym ju trocha zdrsníte,ale nie na tolko aby to velmi opotrebovavalo remen.Bolo by dobre vyskusat vypieskovat aj tie predne hlinikove disky varia.Podla toho co viem,tak na hlinik sa pouzíva jemnejsí piesok a tak je mozne vypieskovat hlinik bez toho,ze by bola na nom prilis velka zrnitost.Skor naberie taky matny vzhlad - to som mal moznost vidiet na vypieskovanom hlinikovom tlmici vyfuku.Potom by mal remen uz dost dobre drzat a nepresmykovat.
Keeway f-act 100ccm 2T LC - valec liatina 100ccm, karb Motoforce 21, variator MHR, valčeky 5.7 g, kontra malossi červená, fuk Yasuni C16, klapky Malossi MHR, OF...

Užívateľov profilový obrázok
Keejwak
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 838
Dátum registrácie: So Nov 23, 2013 7:39 pm
Skúter: -
Bydlisko: Košice

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#41 Príspevok od užívateľa Keejwak » Št Okt 09, 2014 11:47 am

Vario nema nic spolocne s tym ze ti visi nakopovacka.....treba to vycistit z vnutra dekla a namazat .....a presmykovala aj mne, tak som dal jednu podlozku pod ten ozubeny pastorok na startovanie (co je na zaciatku osky varia kde konci zavit)
Gilera Runner SP 70 - Valec Malossi Sport 70cc ,Tecnigas TREK vyfuk, Malossi multivar 2000 vario + 7,2gr, Malossi MHR klapky, Malossi red sponge filter, Malossi fly clutch spojka ,Stage6 "WingCooler" zvon, Malossi X-special belt lang remen ...

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#42 Príspevok od užívateľa alcatelko » Št Okt 09, 2014 12:25 pm

ze ostava vysiet...chyba udrzby...obcas to treba vycistit a premazat...ze smyka...vecsinou zodrate zuby pastorkov...alebo velka matica ktora nedovoli dosadnut uplne pastorkom (najme u minareliek a cinakov sa to stava)
pieskovanie varia...moc dobry napad nie...znicis si povlak na variu (nieco ako nicasil)...rovnako aj zadnu remenicu...rataj s tym ze remen vydrzi max 1000km kym bude uplne zodraty...(vid alu remenice s keramickym povrchom s6...jeden remen = jeden zavod co je cca 20-30km... co sa bezne robi nejaka 600ka smirgel a jemne sa zryhuju remenice aj vario...(nieco ako lapovanie)
kym nemas v motore cez 20k tak grip remenu na remenice je uplne dostacujuci so spravnou kontrastkou

podlozkovanie varia...tym myslim distancne podlozky medzi valcek varia a pevnu remenicu aby remen zliezol az k valceku...cize usposobenie roztece varia a pevnej remenice sirke remena
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
Jano
skútrista
skútrista
Príspevky: 296
Dátum registrácie: Št Jún 28, 2012 6:55 pm
Skúter: keeway f-act
Bydlisko: Zvolen

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#43 Príspevok od užívateľa Jano » Št Okt 09, 2014 6:43 pm

jasne to mas pravdu,pokial tam je povlak tak pieskovanie to len zhorsí.Ja mam tu zadnu remenicu celokovovu.
Keeway f-act 100ccm 2T LC - valec liatina 100ccm, karb Motoforce 21, variator MHR, valčeky 5.7 g, kontra malossi červená, fuk Yasuni C16, klapky Malossi MHR, OF...

Doktor56
chodec
chodec
Príspevky: 12
Dátum registrácie: St Okt 01, 2014 11:21 am
Skúter: CPI Aragon 50
Bydlisko: Nová Dedina (pri Leviciach)

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#44 Príspevok od užívateľa Doktor56 » Ut Okt 14, 2014 11:22 am

Včera som kontroloval polohu klinového remeňa na valčeku variátora podľa popisu alcatelka. Keď som stiahol variátor a zotrvačník, zistil som trochu zmesi na gufere. Nie je toho veľa 1-2 kvapky, vario je suché. Môže takáto malá netesnosť vadiť?
Ešte ma prekvapilo, že vario bez problémov pretočím prstami. Nemám skúsenosti s 50 ccm jednovalcami a asi som ovplyvnený skúsenosťami so 4-taktnou škodovkou :) , ale kompresiu pri pretáčaní citim len ozaj minimálnu.
CPI Aragon Malossi Sport 70 cc, vario Malossi Multivar valčeky 6g, výfuk Giannelli Extra Chrome, karb. DellOrto 17,5 tryska 92, otvorený filter Malossi.

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: CPI Aragon 50- vibrácie

#45 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Okt 14, 2014 11:34 am

Normálne ...poldeco 2T čo by si chcel. Si zober že dole ešte sú prefukové kanále takže piest ide do kompresie nie celkom od spodku dráhy. Ak to jazdí a nemáš pocit že nemá výkon tak to nerieš....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Napísať odpoveď

Návrat na "Motor"