Keeway Matrix 50-demontáž

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
mark
chodec
chodec
Príspevky: 22
Dátum registrácie: Ne Aug 07, 2011 3:56 pm
Skúter: KEEWAY MATRIX 50

Keeway Matrix 50-demontáž

#1 Príspevok od užívateľa mark » Ut Júl 07, 2015 11:31 am

Zdravím všetkých na fóre. Potrebujem vyčistiť karburátor na Matrix 50. Prosím o radu,čo všetko demontovať pre voľný prístup.
Plastový kryt nebude problém, zavadzia mi podbeh.Hľadal som obrázky,ani podobnú tému som tu nenašiel. Ďakujem vopred
za radu!
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Keejwak
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 838
Dátum registrácie: So Nov 23, 2013 7:39 pm
Skúter: -
Bydlisko: Košice

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#2 Príspevok od užívateľa Keejwak » Ut Júl 07, 2015 11:48 am

Vyber sedadlo aj s vanou (4 sruby) a mas pristup ...
Gilera Runner SP 70 - Valec Malossi Sport 70cc ,Tecnigas TREK vyfuk, Malossi multivar 2000 vario + 7,2gr, Malossi MHR klapky, Malossi red sponge filter, Malossi fly clutch spojka ,Stage6 "WingCooler" zvon, Malossi X-special belt lang remen ...

mark
chodec
chodec
Príspevky: 22
Dátum registrácie: Ne Aug 07, 2011 3:56 pm
Skúter: KEEWAY MATRIX 50

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#3 Príspevok od užívateľa mark » Ut Júl 07, 2015 2:37 pm

Keejwak napísal:Vyber sedadlo aj s vanou (4 sruby) a mas pristup ...
Keejwak,ďakujem Ti za radu,bolo to vcelku jednoduché,ale radosť sa nekoná. Karburátor /po zime/ som vyčistil,skontroloval prívodnú aj podtlakovú hadičku, dlho som to "rozpumpovával" ,nakoniec naskočil,reagoval na plyn, potom skapal. Musím vždy počkať cca 5 minút, potom pár sekúnd pobrčí a skape. A tak dokola. Nechápem to,lebo nádrž nie je spádová- že by tam benzín
pomaly dotekal. Nakopávam aj nohou, zdá sa,že stále má snahu,akoby dostával " výpary",ale naskočí až po tej prestávke.
Ak vieš poradiť , rád vyskúšam všetko, prípadne prosím skúsenosti všetkých,čo toto čítajú. Môže to byť karburátor,alebo nejaká
netesnosť,ktorá mi ušla? Vďaka za pomoc!
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Keejwak
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 838
Dátum registrácie: So Nov 23, 2013 7:39 pm
Skúter: -
Bydlisko: Košice

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#4 Príspevok od užívateľa Keejwak » Ut Júl 07, 2015 2:40 pm

Pripojil si poriadne hadicky? Ide ti do karbutora benzin? Z nadrze ti idu 2 hadicky (benzin, podtlak) tak ich skontroluj popripade natahaj cez podtlakovu hadicku benzin do karburatora ...vyzera to tak ze ho ma malo....moze byt stary benzin aj zla sviecka no treba ist nato postupne :)
Gilera Runner SP 70 - Valec Malossi Sport 70cc ,Tecnigas TREK vyfuk, Malossi multivar 2000 vario + 7,2gr, Malossi MHR klapky, Malossi red sponge filter, Malossi fly clutch spojka ,Stage6 "WingCooler" zvon, Malossi X-special belt lang remen ...

mark
chodec
chodec
Príspevky: 22
Dátum registrácie: Ne Aug 07, 2011 3:56 pm
Skúter: KEEWAY MATRIX 50

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#5 Príspevok od užívateľa mark » Ut Júl 07, 2015 4:07 pm

Keejwak napísal:Pripojil si poriadne hadicky? Ide ti do karbutora benzin? Z nadrze ti idu 2 hadicky (benzin, podtlak) tak ich skontroluj popripade natahaj cez podtlakovu hadicku benzin do karburatora ...vyzera to tak ze ho ma malo....moze byt stary benzin aj zla sviecka no treba ist nato postupne :)
Hadičky sú v poriadku,benzin do karburátora riadne doteká. Keď strieknem priamo do valca naskočí,takže sviečka to nebude.
Paliva má cez pol nádrže,čerstvý benzín. Napadá ma už len jedna vec- znova vyhodiť karburátor a ešte raz prečistiť. Tu mám
prosbu-sú tam dve skrutky- vľavo mosadzná zapustená, vpredu vysunutá so spružinou,asi regulačná na voľnobeh. Tie som predtým nevyberal, otvory pod nimi môžu byť upchaté. Prosím spôsob ako ich vyčistiť- benzín asi nestačí, pomôže prefúkať?
Ďakujem za radu a trpezlivosť so mnou v tejto horúčave.
Môj predbežný záver: aj keď sa karburátor naplní, palivo sa nedostáva do valca. Tento typ karburátora neovládam,už dávno som
mal skúter Tatran,to bolo iné. Motor do šroubu rozhodený v stane na Orave, za tri hodiny znova frčal...
Prajem Ti pekný deň !
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#6 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Júl 07, 2015 6:11 pm

Ak je v karbe musí isť aj do valca, ak je hlavná tryska OK, a že nieje zo šúpatka vypadnutá ihla do emulznej trubice a teda upchatý tým pádom prívod paliva ale aj tak by mal ísť nakoľko pri volnobehu ide palivo skoro celé cez volnobeh a plus sytič. Takže do valca sa dostáva je sviečka mokrá? lebo ak nie môžu netesniť klapky už len alebo je prdlé gufero na kluke....Alebo je to pridreté a nemá to kompresiu a ani silu sať palivo pod valec ....No a potom už len iskra v pravý čas...
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

mark
chodec
chodec
Príspevky: 22
Dátum registrácie: Ne Aug 07, 2011 3:56 pm
Skúter: KEEWAY MATRIX 50

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#7 Príspevok od užívateľa mark » Ut Júl 07, 2015 8:54 pm

VLADY napísal:Ak je v karbe musí isť aj do valca, ak je hlavná tryska OK, a že nieje zo šúpatka vypadnutá ihla do emulznej trubice a teda upchatý tým pádom prívod paliva ale aj tak by mal ísť nakoľko pri volnobehu ide palivo skoro celé cez volnobeh a plus sytič. Takže do valca sa dostáva je sviečka mokrá? lebo ak nie môžu netesniť klapky už len alebo je prdlé gufero na kluke....Alebo je to pridreté a nemá to kompresiu a ani silu sať palivo pod valec ....No a potom už len iskra v pravý čas...
Ahoj VLADY,asi Ti budem pripadať ako neandertálec,ale radšej sa spýtam. Ak je šupátko,to čo je na konci plynového lanka,tak ihla nevypadla. Neviem kde sa nachádza sytič,ale všetky otvory som pred zložením a namontovaním karburátora riadne prefúkal.
Benzín sa dostáva do karburátora,/pri pretáčaní vyteká z hadičky/ Či ide až po sviečku zajtra dôkladne preverím,ale sviečka nebola celkom suchá. Neviem čo sú netesniace klapky,ale na prasknuté guffero to nevyzerá. Skúter ukončil sezónu bez závad.
Pri dennom štartovaní naskočil bez problémov, po dlhších prestávkach štart trval dlhšie a po sezóne 2014 sa jednoducho nezobudil. Osobne vylučujem slabú kompresiu,to by sa prejavilo už v sezóne. Skúter nabehal cca 2000 km,zábehovým tempom.
Ako píšem vyššie vo vlákne,dávkou paliva do valca naskočí, dnes som vstrekol palivo do šupátkovej komory a bežal asi asi 20 sekúnd. Niekedy naštartuje po krátkej prestávke,ale hneď skape. Stále si myslím,že v karburátore ešte zostala hrdza. / bola v nádrži,benzín som vymenil a všetko vyčistil,vrátane filtra a hadíc/. Zajtra všetko ešte raz prekontrolujem.

Nedá sa celkom vylúčiť slabá kompresia ako typuješ,ale dovolím si ešte otázku. Ak vstreknem palivo do valca a motor naštartuje, nevylučuje to možnosť prasknutého guffera, alebo netesných klapiek,naskočil by aj pri týchto poruchách?
Ak sa dostáva benzín do plavákovej komory,čo okrem vyššie popisovaného mu ešte môže zastaviť cestu do valca? Môže to
byť nejaká netesnosť ,ktorú som vyrobil pri skladaní karburátora? /nič nevypadlo,nič som nestratil/,mohol som tam vyrobiť tú
netesnosť klapiek?
Dnes len tipujem,zajtra odskúšam, predtým vopred ďakujem za každú radu.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#8 Príspevok od užívateľa VLADY » St Júl 08, 2015 8:43 am

Veľakrát môže byť na tryske niečo čo nevyfúkaš. A tiež je rozdiel fúkať a fúkať priamo fúknuť do trysky stlačeným vzduchom z kompresora je iné ako vyfúkať ústami len tak akože fuk sem fuk tam. A ak je aj tak problém naďalej , možno je istejšie a lepšie skúsiť prepchať ,ono síce sa to v múdrych knihách zakazuje , ale ak má diera v tryske napríklad 0,7mm tak asi sotva ju zväčším a poškodím ak tam strčím 0,6 mm mäkký medený drôtik alebo kus silonu alebo skrátka niečo podobné, (nie tvrdý ocelový priemerom väčší ako dierka v tryske.) Ak naštartuje ak strekneš palivo pod klapky alebo priamo do valca tak by mali byť mechanické veci v poriadku klapky gufero a aj krúžky na pieste a tým aj kompresia.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

mark
chodec
chodec
Príspevky: 22
Dátum registrácie: Ne Aug 07, 2011 3:56 pm
Skúter: KEEWAY MATRIX 50

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#9 Príspevok od užívateľa mark » St Júl 08, 2015 9:20 am

VLADY napísal:Veľakrát môže byť na tryske niečo čo nevyfúkaš. A tiež je rozdiel fúkať a fúkať priamo fúknuť do trysky stlačeným vzduchom z kompresora je iné ako vyfúkať ústami len tak akože fuk sem fuk tam. A ak je aj tak problém naďalej , možno je istejšie a lepšie skúsiť prepchať ,ono síce sa to v múdrych knihách zakazuje , ale ak má diera v tryske napríklad 0,7mm tak asi sotva ju zväčším a poškodím ak tam strčím 0,6 mm mäkký medený drôtik alebo kus silonu alebo skrátka niečo podobné, (nie tvrdý ocelový priemerom väčší ako dierka v tryske.) Ak naštartuje ak strekneš palivo pod klapky alebo priamo do valca tak by mali byť mechanické veci v poriadku klapky gufero a aj krúžky na pieste a tým aj kompresia.
Ďakujem za správu ,táto rada potešila. Nasadzujem hodinársku lupu a pripravujem medený drôt 0,6 mm. Dúfam,že trysku som správne identifikoval,teda že je to tá "deravá" mozadzná skrutka v plavákovej komore-tá je O.K. ,ale na jej pokračovanie do sacieho potrubia som doteraz akosi zabudol. Tam by to mohlo byť ...
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
mira58
kolobežkár
kolobežkár
Príspevky: 83
Dátum registrácie: So Feb 08, 2014 7:50 pm
Skúter: CPI Oliver Sport 70 LC

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#10 Príspevok od užívateľa mira58 » St Júl 08, 2015 10:10 am

Vím, že jsi psal, že benzín do karbce teče, ale pořád mi vrtá v hlavě podtlakový ventil... Jak je skútr starý? (resp. ventil)
A to, že tam benzín teče jsi poznal jak? Nejlépe to jde poznat, když máš na palivové hadici obyčejný průhledný palivový filtr - podle hladiny (předpokládám, že ho nemáš) .
Může se stát, že je ventil vadný a benzín neteče jak by měl - nemá dostatečný průtok (nebo naopak protéká - to není tvůj případ).
meglio pazzo che perfettino del cazzo

mark
chodec
chodec
Príspevky: 22
Dátum registrácie: Ne Aug 07, 2011 3:56 pm
Skúter: KEEWAY MATRIX 50

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#11 Príspevok od užívateľa mark » St Júl 08, 2015 11:27 am

mira58 napísal:Vím, že jsi psal, že benzín do karbce teče, ale pořád mi vrtá v hlavě podtlakový ventil... Jak je skútr starý? (resp. ventil)
A to, že tam benzín teče jsi poznal jak? Nejlépe to jde poznat, když máš na palivové hadici obyčejný průhledný palivový filtr - podle hladiny (předpokládám, že ho nemáš) .
Může se stát, že je ventil vadný a benzín neteče jak by měl - nemá dostatečný průtok (nebo naopak protéká - to není tvůj případ).
Skúter je ročník 2009 /2000 km/, ventil pôvodný. Keď vyberiem z karbu prívodnú hadicu a pretočím motor -vyteká z nej palivo.
Keď hadicu zapojím na karburátor zaplní plavákovú komoru /to zistím keď karburátor vyberiem a prevrátim-vytečie benzín/ To je ale koniec stopy. Zrovna som doskúšal -štart neúspešný ani cuk, sviečka je suchá. Tryska prečistená. Palivový filter som pred opravou demontoval-bol čistý,ale z matného materiálu, takže tam palivo nebolo vidieť. Momentálne nie je zapojený. Skúšal som štart aj bez vzd.filtra. Mám pocit,že nenasaje až do valca. Podľa mastného šupátka a ihly predpokladám,že zmes sa dostane aj do sacieho hrdla. Ale sviečka je suchá. Viem,že píšem skoro nezmyselnú vec,nemá to logiku,ale tak to je. Už som s toho magor -a to teplo k tomu... Ďakujem Ti za rady.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#12 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Júl 08, 2015 12:01 pm

zhod airbox a pri startovani zapchaj rukou karburator...maly by si cucnut paliva az ti ostane ruka od benzinu...ak nie tak je problem v karbe...castejsie ako hlavan tryska sa zanasa volnobezna (taka malicka vedla hlavnej... byva to casto srobovacia trubicka alebo mini tryska)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

mark
chodec
chodec
Príspevky: 22
Dátum registrácie: Ne Aug 07, 2011 3:56 pm
Skúter: KEEWAY MATRIX 50

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#13 Príspevok od užívateľa mark » St Júl 08, 2015 1:31 pm

alcatelko napísal:zhod airbox a pri startovani zapchaj rukou karburator...maly by si cucnut paliva az ti ostane ruka od benzinu...ak nie tak je problem v karbe...castejsie ako hlavan tryska sa zanasa volnobezna (taka malicka vedla hlavnej... byva to casto srobovacia trubicka alebo mini tryska)
Ďakujem,vyskúšam- rozumiem tak,že zapchať od strany vzd.filra. Tá tyčka- voľnobežná sa teraz dá prefúknuť,ale nie prepchať drôtikom, akoby odbočovala- vychádza zo dna spodnej komory karburátora. Na spodu karbu je zvonku mosadz. matička, drží ako čert,bojím sa násilia, krížový šroubovák ju neberie,plochý má snahu strhnúť hranu. Skúsim WD, alebo veľmi opatrne nahriať. Je to jediná vec,ktorou som doteraz nepohol ,mosadz zakúsnutá do hliníka,omlúvam sa ,neviem jej funkciu. Vedľa tej skrutky vychádza cca 15 cm plastová hadička- voľne vypustená pod skúter.
Možno mylný názor- ak sa ucpá voľnobežná tryska,motor by mal bežať,alebo zdochne ? Už od včera začínam rozmýšľať nad výmenou karburátora,možno sa podarí zohnať.
Ďakujem všetkým doterajším diskutérom za trpezlivosť a užitočné rady. Výsledok tu oznámim!
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#14 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Júl 08, 2015 2:18 pm

ta sroba na spodku karbu je vypustacia...nemusis povolovat...ked je upchata volnobezna tryska tak nenastartujes bez podliatia motora a potom nedrzi volnobeh len ked drzis pridany plny plyn tak ma snahu ist...po ubrati zdochne...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

mark
chodec
chodec
Príspevky: 22
Dátum registrácie: Ne Aug 07, 2011 3:56 pm
Skúter: KEEWAY MATRIX 50

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#15 Príspevok od užívateľa mark » St Júl 08, 2015 3:20 pm

alcatelko napísal:ta sroba na spodku karbu je vypustacia...nemusis povolovat...ked je upchata volnobezna tryska tak nenastartujes bez podliatia motora a potom nedrzi volnobeh len ked drzis pridany plny plyn tak ma snahu ist...po ubrati zdochne...

Pridržal som ruku na sacej strane, mám pocit,že benzín to nenasálo,alebo iba slabo. Ruka nebola od benzínu. Ale po čase/ už bez ruky to nakoplo/,držal som plyn v otáčkach aj tak skapal. Už som to písal vyššie, chvíľu odstavený naštartuje ,po 2-3 sekundách skape. Keby karburátor fungoval na princípe samospádu chápal by som- palivo nestačí dotekať.
Opatrne som vybral prívodnú hadicu za chodu- benzín takmer striekal. Keď ňou kvapnem do sacieho hrdla, vcucne ho a štartuje. Ten karburátor bude asi nutné vymeniť. /alebo vynechať , hadicu rovno do valca a keeway sa rozbehne...
Takže záver-iskrí, saje do hrdla a dodáva palivo z nádrže,sem-tam naštartuje ale skape zvukom nedostatku paliva. Na pár
dní to musím prerušiť,kvôli iným povinnostiam. Mám iné hobby,ale vďaka tomuto fóru som vzdelanejší aj v oblasti MM
/moderných motorov/ Staré boli jednoduchšie, ale často tiež neposlušné.
Ešte raz všetkým vďaka !
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Dusan
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 595
Dátum registrácie: Pi Feb 21, 2014 2:16 pm
Skúter: TGB Bullet 125 RS
Bydlisko: KE

Re: Keeway Matrix 50-demontáž

#16 Príspevok od užívateľa Dusan » St Júl 08, 2015 4:24 pm

Uz si blizko len vydrzat

Napísať odpoveď

Návrat na "Motor"