Benelli Quattronove x49 2T (2008-2009) - problémový chod motora

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Benelli
Príspevky: 1
Dátum registrácie: Po Júl 04, 2022 9:33 pm
Skúter: Benelli Quattronove x49 2T (2008-2009)

Benelli Quattronove x49 2T (2008-2009) - problémový chod motora

#1 Príspevok od užívateľa Benelli » Ut Júl 05, 2022 6:04 pm

Zdravím všetkých,
na úvod chcem poznamenať, že som si prezrel príspevky vo fóre s problémami podobnými môjmu, ale uvedené návrhy mi nepomohli.
Mám Benelli Quattronove x49 2T (2008-2009) prerobené na 70ccm. Prerábka sa oplatila, skúter mal parádnu akceleráciu a motor od Naraku má ohromný krútiaci moment. Bol som veľmi spokojný. Jedného dňa potom, čo som natankoval asi 100m do kopca od benzínky zrazu prestal ísť motor. Udialo sa to náhle bez varovných príznakov (bez nepravidelného chodu motora, trhania, či kolísania rýchlosti). Po pokuse o naštartovanie bolo potrebné dať plný plyn, aby si motor udržal aspoň nízke otáčky. Po ubratí sa zadusil. Výfuk pritom veľmi dymil (biely dym). Neskôr ani naštartovať nešiel. Skúsil som, či funguje palivové podtlakové čerpadlo. Dávalo minimum paliva (štartér a vytiahol som z karburátora hadičku na prívod paliva). Napojil som karburátor na fľašu s benzínom a hadičkou. Motor naštartoval a vozil som sa po parkovisku a nastavoval voľnobeh. Prehodil som fľašu znova na palivové čerpadlo a motor išiel. Nasadol som a po 200m s problematckými otáčkami znova prestal ísť.
Symptómy:
- motor nejde naštartovať
- ak motor naštartuje, tak iba na nízkych otáčkach pri plnom plyne
- výfuk veľmi dymí, biely dym
Konfigurácia skútra:
- nová kompletná sada motora od Naraku 70ccm (Minarelli horizontal)
- nová hlava valca
- nový karburátor 17,5 mm s automatickým sytičom pre čínske skútre (hlavná tryska 83, vzdušník nastavený na 1,5 otáčky)
- nový airbox pre čínske skútre s novým vzduchovým filtrom (na starom zdeformovaná, tvrdá guma smerom ku karburátoru)
- nová príruba s novým tesnením na klapky sania (stará popraskaná)
- nové klapky sania (obyčajné, v domčeku sa nesvieti)
- nová pravá polovica kľukovej skrine (na pôvodnej bola ulomená časť so závitom na šteft)
- nová kľuka (obyčajná, štandart)
- nové ložiská kľukového hriadeľa aj s guferami
- nové ložisko piestneho čapu
- nové palivové podtlakové čerpadlo
- nové hadičky do palivového čerpadla (benzínové aj podtlakové so sponami)
- olejové čerpadlo zostalo, ale bez funkcie (miešam olej s benzínom 1:33 ručne, prívod do karburátora zaslepený)
- nový street výfuk Stage6 TRK
- iné nové komponenty(nesúvisiace s daným problémom multivar od malossi, nová polremenica, nový remeň variátora)
Pokusy o riešenie problému:
- vyčistenie pôvodného karburátora - nepomohlo
- nahradenie karburátora iným identickým (mal som v zálohe) - nepomohlo
- kontrola polohy karburátora (hladiny v plavákovej komore) - karburátor sadol do zárezu na prírube ku klapkám sania - nepomohlo
- kontrola nasadenia airboxu na karburátor (falošný vzduch) - nepomohlo
- kontrola nasadenia a tesnosti karburátora na prírubu ku klapkám sania (poriadne zasunuté a stiahnuté páskou) - nepomohlo
- kontrola utiahnutia príruby na klapky sania k kľukovej skrini (dobre utiahnuté, tesnenie je nové) - nepomohlo
- kontrola klapiek sania (v domčeku sa nesvieti, klapky priliehajú, nenájdené cudzie predmety, či nečistoty) - nepomohlo
- utiahnutie skrutiek zvierajúcich polovice kľukovej skrine (utiahnuté dobre, povolilo ešte dotiahnúť tak 1/8 otáčky skrutky) - neoverené (skúter je rozobratý)
- kontrola gufier (vizuálne sú obe guferá od variátora aj od magneta suché a nepoškodené, dva mesiace dozadu boli osadené aj s ložiskami) - viď obrázky (prosím o komentár, môžem sa mýliť)
- výmena palivového podtlakového čerpadla - nepomohlo
- výmena starých stvrdnutých palivových hadičiek za nové a pružné - nepomohlo
- nasadenie spon na hadičky - nepomohlo
- očistenie hlavy valca - nepomohlo
- kontrola piestu (na úrovni, kde je tesniaci krúžok rozdelený, je malé zrkadielko vzadu na pieste)
- kontrola piestnych krúžkov (žiaden nie je prasknutý)
- kontrola vzhľadu piesta (piest nie je prepálený, ani natavený na okrajoch, mierne zakarbónovaný)
- kontrola hlavy valca - hlava bola dobre utiahnutá - 16 Nm na skrutku
- kontrola tesnení pod hlavou valca a pod valcom (nepoškodené)
- kontrola zapaľovania (sviečka hádže modrú silnú iskru pravidelne - pri pretočení štartérom s vymontovanou sviečkou z hlavy)
- kontrola vnútorného povrchu valca (žiadne väčšie ryhy, množstvo malých, jemných križujúcich sa rýh hmatom nerozoznateľných, štruktúra pripomínajúca valec po honovaní - zrejme potrebných na udržanie oleja kapilaritou) - viď obrázok (naživo som pridretý, či zadretý valec nevidel, iba extrémne prípady cez google na nete) prosím o komentár
- vizuálna kontrola sviečky - sviečka je čierna a mokrá
- kontrola výfuku (je nový a neupchatý, na konci je mokrý od oleja) - skúšal som aj na pôvodnom sériovom naštartovať - tie isté príznaky

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Napísať odpoveď

Návrat na "Motor"