Peugeot Speedfight 100cc upgrade na 120cc Airsal / Malossi

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
Look
moderátor
moderátor
Príspevky: 1161
Dátum registrácie: Ut Jan 10, 2006 12:12 am
Skúter: -TUNING.SK
Bydlisko: Banská Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

Peugeot Speedfight 100cc upgrade na 120cc Airsal / Malossi

#1 Príspevok od užívateľa Look » Po Sep 07, 2015 9:31 pm

V rámci vnútornej potreby, osvety sa chcem pre budúce generácie podeliť o poznatky pri úprave Peugeota SF 1/2 100cc a montáži valca na 120cc, keďže na internete som k tomu všetkému našiel strašne málo konkretných údajov a žiaden opis setupu, a veci naúčene z 50->70cc pri tomto francuzskom zázraku skratka neplatia.

Na úvod treba povedať že na moj vkus ten peugeot chodil dobre už v sérii a odblokovaný. Zrejme je to vyladené na hranice toho motora. Seria má 100cc liatinový valec AC -vzduchom chladeny, a 17,5mm dellorto karb s dákou 75-80tryskou. Skúter ako taký má silu, no jeho hranice v sérii po odblokovaní sú tak 80km tacho, povedzme si na rovinu, ísť na SF viac je už rýdzo adrenalinový zážitok. Už v sérii treba rátať s 4L spotrebou, zrejme daň za malý karb a velký valec.
Keďže diely na peugeot 100cc motory su celkovo dost obmedzené a jediné čo na to človek kupi je možno laďák a valec a vario, dosť sa čerpá z 50cc motorov.

Skúter začal ako každá úprava, najprv multivar - mierne živší no treba povedať že dáke zázraky v maximalne sa nekonali, predsa len tie remenice su tam dost obmedzené na priestor a lepšie to už asi v živote nebude.
Neskór prišiel laďák Next-R ktory priniesol vyššie otáčky a hluk no tiež nič razantné, akurát si to žiadalo najtvrdšie pružinky do spojky ktore ponúka malossi pre maxiskútre, aj to mu je málo.

Ako posledná požiadavka majitela po čase prišiel valec, na výber trh momentalne ponuka Malossi 120cc a Airsal 120cc (niekde uvadzany 125cc) avšak v reale je to 120cc. Oba sú nicasili takže vyhráva cena, a výber padá na airsal.

Výrobca udáva že stačí doladiť karburátor, avšak v realite ta 17,5cc sice dáva čo môže, tušim ze na dákej 88 hlavnej tryske sa snaží, no za teplého počasia má skúter tendenciu sa prehriať a výkon upadá, aj keď si drží hodnoty z lambdy 14,5:1 zrejme mu nestačí množstvo ( ideal je 14,7:1 vzduchu k benzínu ). Riešenie ponúka malossi so sadou karburátora 21mm, jedná sa o PHBG BS ktorý je vybavený ihlou W16, a tryskou 72. Pri tej tryske sa zastavím, je nedostatočná a tí , ktorí to tam hodili ako hotovú vec časom prepálilo piesty (foto dole) .

Karburátor
Ja som použil najskor kaburator 21mm PHBG Black edition - motoforce + otvorený filter TNT OBUS (povodny filter - Airbox sa pri povodnom saní dať nedá, nieje tam priestor vopchať ho medzi karburátor a tlmič). Trysky sa pohybovali 84-94 pričom lambda stále vykazovala bohatú zmes cca 12:1, no keď prišiel skúter od záťaže ked potreboval veľa paliva (v kopci) mal na plny plyn tendenciu vypnúť, nasledne otacky klesli zase sa schytil a dokola, takto ma trapil niekolko dní.

Sanie
Keďže trysky v tom už nemali rolu a pri plnom plyne je to zvačša o tryske a plavaku v karburatore, prišli sme s dedukciou že treba väčšie sanie, chce to skratka objem zmesi, ideálne tu vychádza sanie Stage6 ktoré je ale pre 50cc verziu a zvládne karburátor 21-28mm. Podla Alčiho rady, tam však pasuje, žiadalo si to ale sfrézovať 2 spodné rebrá valca, a zväčšiť dieru v plastovom kryte chladenia motora, aby sa tam toto sanie vošlo žiadna veľká veda. Už veľkost vraví že je to o niečom inom, viď foto dole, staré v ľavo , nové v pravo. Po nahodení avšak problém ostal, v kopci a záťaži vypínanie.

Zase prišlo podozrenie na karburátor, plavak je ok - kaburator je uložený vodorovne, nieje naklonený, plavak nema prečo zatvárať skorej ako je komora plná, tryska bola veľká a aj tak ho to vypínalo , do ruky som teda zobral PHBG 19mm ktora je až na veľkosť to isté čo 21mm, nahodila sa tryska, filter, a test, opäť to isté, avšak lambda začala ukazovať problémový efekt presnejšie, z povodnych bohatých 12:1, sa pomer v zátaži menil na 14, 16,17, až po kritických 20:1 keď vypínalo motor, pri plnom plyne - šupátko otvorené na max, pomaly klesal objem paliva až do prišlo k extrémne chudobnej zmesi, stráca sa podtlak ktorý saje palivo.

Keďže motor je tesný , ostáva straty hladať iba v karburátore. Otvorený filter vyzera byť najväčší problém, keďže som hore písal že povodný airbox sa pre veľkosť namontovať nedal, viac sa sním už neexperimentovalo, no nové sanie Stage6 prinieslo zmenu v polohe karburátora, karburátor bol teraz viac k predku skútra a ostávalo miesto aj na osadenie airboxu. Airbox sa osadil, nahodila sa 90 tryska ( jediný setup z Polskeho fora) , a skuter ožil, pomer síce lambda udavala do plného otvorenia plynu pod 10:1 čo je extremne bohaté, no pri maximálnom zaťažení či už dosahovaní maximálky alebo pri jazde v kopci na plný plyn dosahoval hodnotu max 11,6:1 čo je síce bohatá no nemalo to tendenciu stúpať už k chudobnej zmesi. Podtlak potrebný na sanie paliva v záťaži sa teda strácal v otvorenom filtri.



Skúter dosahuje 100km/h (tacho),treba však povedať ze má veľkú silu, strmý kopec ide bez problémov 80-85km/tacho , otačky 7800-8000tis , pri vonkajsej teplote 15°C maximálne zahriate v kopci 112°C (stupanie cca 3-4km plny plyn)

pri setupe

Valec Airsal 120cc Peugeot AC
Karburator PHBG 21mm Black (motoforce, stage6 , naraku ) a tryska veľ 88, ihla W16 ( a momentálne mierne bohatá zmes) sériovom Airboxe
Saní stage6 s klapkami
variatore Multivare 11gr
výfuku Tecnigas next R
Iridiova sviečka BR8EIX (Pri tejto sviečke skúter začal viac pracovať v otáčkach, z predošlích 7400 sa začal skor dostávať k 7800-8000)

Výber trysky: 84 mala na rovine ideálny pomer 14,6-7 bolo cítít že je to slabšie, aj maximálka išla na 90km/h, no v kopci už zmes chudobnela a išlo to nad 15-16

Vo výslednom setupe teda ostáva tryska veľ 88, jazdné vlasnosti ako s vel 90, no v extrémnej záťaži bol pomer 13,8. vrámci rezervy a dobrých jazdných vlastností teda ostáva 88. Segerka ihly tretia zarážka od vrchu (stred)
Prílohy
piest.JPG
prepaleny škaredy piest
sanie.jpg
porovnanie otvoru klapiek stare vs nové
DSC_0134.jpg
Napojenie lambda sondy + otáčkomera
DSC_0132.jpg
budiky
DSC_0173[1].jpg

Užívateľov profilový obrázok
nenusss
skútrista
skútrista
Príspevky: 340
Dátum registrácie: St Jún 15, 2011 7:27 pm
Skúter: Gilera runner st125 ST200

Re: Peugeot Speedfight 100cc upgrade na 120cc Airsal / Malo

#2 Príspevok od užívateľa nenusss » Po Sep 07, 2015 10:14 pm

To je popis!!!! bomba
SportAsAlifeStyle
Life is a moment...this is one

Gilera runner ST125 black, silvera

mareksss
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 30
Dátum registrácie: Ut Júl 10, 2012 8:31 pm
Skúter: nemam

Re: Peugeot Speedfight 100cc upgrade na 120cc Airsal / Malo

#3 Príspevok od užívateľa mareksss » St Sep 09, 2015 2:48 pm

ako je na tom teraz spotreba? :D ale inak pekne napisane :good:

Užívateľov profilový obrázok
Look
moderátor
moderátor
Príspevky: 1161
Dátum registrácie: Ut Jan 10, 2006 12:12 am
Skúter: -TUNING.SK
Bydlisko: Banská Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Peugeot Speedfight 100cc upgrade na 120cc Airsal / Malo

#4 Príspevok od užívateľa Look » St Sep 09, 2015 10:47 pm

Vobec netusim, skuter je uz u majitela ale zo zvedavosti prezistím

Napísať odpoveď

Návrat na "Motor"