ZIP SP 50
Moderátor: Moderators
-
- trojkolkár
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
- Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125
ZIP SP 50
Ahoj,
nevím do které kategorie to zařadit, protože je v tom víc možností. Před nějakou dobou jsem tu řešil mého Zipa v jiném vláknu, ale to už není aktuální - skútr pak jezdil perfektně, maximálku jsem měl dle GPS 97km/h a do 80km/h jsem ujížděl 4T 125ccm skútrům . Až se mi jednoho dne rozpadla klec ložiska na klice.
Přemýšlel jsem co s tím dál a dostal se mi pod ruku ZIP SP 50 2T z roku 1997 bez PP za pár korun. Takže jsem do svého rámu naskládal SPčko včetně vidle, plastů, atd..
Tak jak ten motor byl, tak jsem ho použil jako základ a přendal "vše" okolo z toho svého původního motoru, takže setup je následovný: Výfuk Gianelli Extra, Multivar s kontrastkou, válečky 7,2g, středně tvrdé pružinky, 17,5mm karbec s automatickým sytičem a tryskou 70, originál airbox i filtr, originál klapky i válec. Teď k problému:
Když jsem to celé složil, tak motor po chvíli chytnul, držel volnoběh, krásně letěl do otáček, ale tak od 1/3 až 1/2 plynu se dusil, vynechával a střílel do výfuku. Bádal jsem čím to je, karbec jsem měl přeskládaný několikrát, až jsem skončil u zapalování. Zkusil jsem tedy použít zapalování z toho mého původního motoru. A najednou to bylo zdánlivě v pořádku - motor přestal střílet do výfuku a funguje i pod plným plynem. Ale nyní je zas problém se startováním a volnoběhem - startuje jen s přidaným plynem a chcípá, ikdyž je volnoběžný šroub úplně zašroubovaný. Taky se mi zdá, že už neletí tak do otáček, jako předtím. Navíc je neustále mokrá svíčka.
Karbec je v pohodě, jehlák drží, automatický sytič zavírá a ten minulý motor (vzducháč) s těmito tryskami fungoval perfektně. Byla horší komprese (6,5), tak jsem sehnal 41,5mm pístní sadu a nechal udělat výbrus, ale nic se nezměnilo.
Jediné co mě napadá je to zapalování, ale na tom minulém motoru fungovalo do poslední chvíle perfektně, bez jediného zaváhání. Už jsem i ve firmě scooter-tuning.cz i u dovozce Piaggia zjišťoval, zda-li nemá SPčko jiné zapalování než vzducháč a všude mi potvrdili, že jsou stejné, takže v předstihu by to taky nemělo být. Už fakt nevím..
Předem díky za nějaké tipy a zkušenosti.
nevím do které kategorie to zařadit, protože je v tom víc možností. Před nějakou dobou jsem tu řešil mého Zipa v jiném vláknu, ale to už není aktuální - skútr pak jezdil perfektně, maximálku jsem měl dle GPS 97km/h a do 80km/h jsem ujížděl 4T 125ccm skútrům . Až se mi jednoho dne rozpadla klec ložiska na klice.
Přemýšlel jsem co s tím dál a dostal se mi pod ruku ZIP SP 50 2T z roku 1997 bez PP za pár korun. Takže jsem do svého rámu naskládal SPčko včetně vidle, plastů, atd..
Tak jak ten motor byl, tak jsem ho použil jako základ a přendal "vše" okolo z toho svého původního motoru, takže setup je následovný: Výfuk Gianelli Extra, Multivar s kontrastkou, válečky 7,2g, středně tvrdé pružinky, 17,5mm karbec s automatickým sytičem a tryskou 70, originál airbox i filtr, originál klapky i válec. Teď k problému:
Když jsem to celé složil, tak motor po chvíli chytnul, držel volnoběh, krásně letěl do otáček, ale tak od 1/3 až 1/2 plynu se dusil, vynechával a střílel do výfuku. Bádal jsem čím to je, karbec jsem měl přeskládaný několikrát, až jsem skončil u zapalování. Zkusil jsem tedy použít zapalování z toho mého původního motoru. A najednou to bylo zdánlivě v pořádku - motor přestal střílet do výfuku a funguje i pod plným plynem. Ale nyní je zas problém se startováním a volnoběhem - startuje jen s přidaným plynem a chcípá, ikdyž je volnoběžný šroub úplně zašroubovaný. Taky se mi zdá, že už neletí tak do otáček, jako předtím. Navíc je neustále mokrá svíčka.
Karbec je v pohodě, jehlák drží, automatický sytič zavírá a ten minulý motor (vzducháč) s těmito tryskami fungoval perfektně. Byla horší komprese (6,5), tak jsem sehnal 41,5mm pístní sadu a nechal udělat výbrus, ale nic se nezměnilo.
Jediné co mě napadá je to zapalování, ale na tom minulém motoru fungovalo do poslední chvíle perfektně, bez jediného zaváhání. Už jsem i ve firmě scooter-tuning.cz i u dovozce Piaggia zjišťoval, zda-li nemá SPčko jiné zapalování než vzducháč a všude mi potvrdili, že jsou stejné, takže v předstihu by to taky nemělo být. Už fakt nevím..
Předem díky za nějaké tipy a zkušenosti.
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ZIP SP 50
neni dovod aby ti to na vysokych otackach islo dobre a na volnobeh ne kvoli zapalovaniu. to bude skor zmes
tak skus otvorit airbox ci ti aj bez airboxu a bez filtru nepojde nastartovat a nebude drzat volnobeh
a ked bude drzat tak to nechaj bezat 5 minut a potom pozri na svicku jaku ma farbu
tak skus otvorit airbox ci ti aj bez airboxu a bez filtru nepojde nastartovat a nebude drzat volnobeh
a ked bude drzat tak to nechaj bezat 5 minut a potom pozri na svicku jaku ma farbu
-
- trojkolkár
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
- Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125
Re: ZIP SP 50
Tohle jsem už samozřejmě před nějakou dobou vyzkoušel a chovalo se to furt stejně, pořád nereaguje na volnoběžnej šroub, kterej je zašroubovanej úplně na max... Svíčka je neustále černá a mokrá.
Divná je ta změna chování po výměně zapalování, aniž by se sáhlo na cokoliv jinýho...
Divná je ta změna chování po výměně zapalování, aniž by se sáhlo na cokoliv jinýho...
-
- trojkolkár
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
- Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125
Re: ZIP SP 50
A co jsem koukal do Motodat, tak volnoběžnou trysku mám snad o 2 čísla menší, než je u SPčka originál. Navíc jsem v podstatě všechno přendal z toho vzduchem chlazenýho motoru, kterej mi s tim fungoval perfektně, než se mi rozpadlo to ložisko na klice..
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ZIP SP 50
zabudni na to co bolo a ries to co je.
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: ZIP SP 50
Neviem či myslím dobre, ale štelovací šroub dávkuje vzduch k palivu ktoré dávkuje tryska takže ak máš šroub celkom zatiahnutý tak tam žiaden vzduch moc nejde . Možno preto je problém .
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ZIP SP 50
on mysli ten co ti dviha supatko lebo co ine by myslel pod "volnobeznej sroub" ?
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: ZIP SP 50
Možné to je ....tak jak píšeš to je vlastne regulácia volnobežných otáčok. Ale ak píše že ho má zatočený nadoraz tak by mal šúpatko vlastne hore, a malo by to mať vysoké otáčky ten volnobeh. Ale to niektorý nevedia a štelujú len bohatosť prípadne volnobeh len štelovákom na lanko-bowden a potom im to mení otáčky podľa otočenia riadidiel...
Ťažko tu špekulovať ak to človek nemá pred sebou ....
Ťažko tu špekulovať ak to človek nemá pred sebou ....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
-
- trojkolkár
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
- Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125
Re: ZIP SP 50
Ať tu nevznikají zbytečné dohady - nejsem zrovna začátečník (ač si momentálně nevím rady s blbou 50tkou ) a fakt vím, kde se co na karburátorech nastavuje. Šroub bohatosti na volnoběh samozřejmě zcela zašroubovaný nemám (teď z hlavy nevím o kolik otáček ho mám povolený). Zcela zašroubovaný mám šroub nastavení volnoběžných otáček (ten, co zvedá šoupátko).