ZIP SP 50

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
weebo
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 27
Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125

ZIP SP 50

#1 Príspevok od užívateľa weebo » So Máj 23, 2015 12:22 am

Ahoj,
nevím do které kategorie to zařadit, protože je v tom víc možností. Před nějakou dobou jsem tu řešil mého Zipa v jiném vláknu, ale to už není aktuální - skútr pak jezdil perfektně, maximálku jsem měl dle GPS 97km/h a do 80km/h jsem ujížděl 4T 125ccm skútrům :Yahoo!: . Až se mi jednoho dne rozpadla klec ložiska na klice.

Přemýšlel jsem co s tím dál a dostal se mi pod ruku ZIP SP 50 2T z roku 1997 bez PP za pár korun. Takže jsem do svého rámu naskládal SPčko včetně vidle, plastů, atd..

Tak jak ten motor byl, tak jsem ho použil jako základ a přendal "vše" okolo z toho svého původního motoru, takže setup je následovný: Výfuk Gianelli Extra, Multivar s kontrastkou, válečky 7,2g, středně tvrdé pružinky, 17,5mm karbec s automatickým sytičem a tryskou 70, originál airbox i filtr, originál klapky i válec. Teď k problému:

Když jsem to celé složil, tak motor po chvíli chytnul, držel volnoběh, krásně letěl do otáček, ale tak od 1/3 až 1/2 plynu se dusil, vynechával a střílel do výfuku. Bádal jsem čím to je, karbec jsem měl přeskládaný několikrát, až jsem skončil u zapalování. Zkusil jsem tedy použít zapalování z toho mého původního motoru. A najednou to bylo zdánlivě v pořádku - motor přestal střílet do výfuku a funguje i pod plným plynem. Ale nyní je zas problém se startováním a volnoběhem - startuje jen s přidaným plynem a chcípá, ikdyž je volnoběžný šroub úplně zašroubovaný. Taky se mi zdá, že už neletí tak do otáček, jako předtím. Navíc je neustále mokrá svíčka.

Karbec je v pohodě, jehlák drží, automatický sytič zavírá a ten minulý motor (vzducháč) s těmito tryskami fungoval perfektně. Byla horší komprese (6,5), tak jsem sehnal 41,5mm pístní sadu a nechal udělat výbrus, ale nic se nezměnilo.

Jediné co mě napadá je to zapalování, ale na tom minulém motoru fungovalo do poslední chvíle perfektně, bez jediného zaváhání. Už jsem i ve firmě scooter-tuning.cz i u dovozce Piaggia zjišťoval, zda-li nemá SPčko jiné zapalování než vzducháč a všude mi potvrdili, že jsou stejné, takže v předstihu by to taky nemělo být. Už fakt nevím.. :-(

Předem díky za nějaké tipy a zkušenosti.

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: ZIP SP 50

#2 Príspevok od užívateľa theruck » Po Máj 25, 2015 11:24 am

neni dovod aby ti to na vysokych otackach islo dobre a na volnobeh ne kvoli zapalovaniu. to bude skor zmes
tak skus otvorit airbox ci ti aj bez airboxu a bez filtru nepojde nastartovat a nebude drzat volnobeh
a ked bude drzat tak to nechaj bezat 5 minut a potom pozri na svicku jaku ma farbu

weebo
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 27
Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125

Re: ZIP SP 50

#3 Príspevok od užívateľa weebo » Po Máj 25, 2015 8:59 pm

Tohle jsem už samozřejmě před nějakou dobou vyzkoušel a chovalo se to furt stejně, pořád nereaguje na volnoběžnej šroub, kterej je zašroubovanej úplně na max... Svíčka je neustále černá a mokrá. :(

Divná je ta změna chování po výměně zapalování, aniž by se sáhlo na cokoliv jinýho...

weebo
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 27
Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125

Re: ZIP SP 50

#4 Príspevok od užívateľa weebo » Po Máj 25, 2015 9:05 pm

A co jsem koukal do Motodat, tak volnoběžnou trysku mám snad o 2 čísla menší, než je u SPčka originál. Navíc jsem v podstatě všechno přendal z toho vzduchem chlazenýho motoru, kterej mi s tim fungoval perfektně, než se mi rozpadlo to ložisko na klice..

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: ZIP SP 50

#5 Príspevok od užívateľa theruck » Ut Máj 26, 2015 11:32 am

zabudni na to co bolo a ries to co je.

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: ZIP SP 50

#6 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Máj 26, 2015 11:39 am

Neviem či myslím dobre, ale štelovací šroub dávkuje vzduch k palivu ktoré dávkuje tryska takže ak máš šroub celkom zatiahnutý tak tam žiaden vzduch moc nejde . Možno preto je problém .
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: ZIP SP 50

#7 Príspevok od užívateľa theruck » Ut Máj 26, 2015 11:45 am

on mysli ten co ti dviha supatko lebo co ine by myslel pod "volnobeznej sroub" ?

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: ZIP SP 50

#8 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Máj 26, 2015 1:34 pm

Možné to je ....tak jak píšeš to je vlastne regulácia volnobežných otáčok. Ale ak píše že ho má zatočený nadoraz tak by mal šúpatko vlastne hore, a malo by to mať vysoké otáčky ten volnobeh. Ale to niektorý nevedia a štelujú len bohatosť prípadne volnobeh len štelovákom na lanko-bowden a potom im to mení otáčky podľa otočenia riadidiel... :D
Ťažko tu špekulovať ak to človek nemá pred sebou .... :pardon:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

weebo
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 27
Dátum registrácie: So Feb 02, 2013 11:17 pm
Skúter: Piaggio ZIP SSL 25, Honda PCX 125

Re: ZIP SP 50

#9 Príspevok od užívateľa weebo » Ut Máj 26, 2015 3:52 pm

Ať tu nevznikají zbytečné dohady - nejsem zrovna začátečník (ač si momentálně nevím rady s blbou 50tkou :D ) a fakt vím, kde se co na karburátorech nastavuje. :wink: Šroub bohatosti na volnoběh samozřejmě zcela zašroubovaný nemám (teď z hlavy nevím o kolik otáček ho mám povolený). Zcela zašroubovaný mám šroub nastavení volnoběžných otáček (ten, co zvedá šoupátko). :wink:

Napísať odpoveď

Návrat na "Motor"