Test závaží na ,,Focuse,,

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Test závaží na ,,Focuse,,

#1 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Pi Nov 07, 2008 2:23 pm

Publikujem tu malý testík,ktorý som spáchal na svojom Keeway Focuse. Bol vykonaný na takejto zostave:
odblokovaný variator (vyhodený reštrikčný krúžok)
výfuk Street od Top Performances
Variator Multivar Malossi
Hebo kevlar remeň
Biela kontrastná pružina Malossi
Modré spojkové pružinky Hebo

Test som vykonával na trati dlhej 500 m postupne som menil závažia vo variatore.Pri každom závaží som nameral 5 časov a spriemeroval som to. Taktiež som meral maximálnu rýchlosť do kopca stúpanie 7 percent,rovnako dole kopcom a na rovine.A ešte z rýchlenie z 0 na 65km/h
V druhej časti testu som upravil spojku odvrtaním pakien a tým ich odlahčením.

Namerané hodnoty:
1. Originál spojka neupravovaná 6x9 gr valčeky
Max.speed hore kopcom : 60 km/h
Max.speed rovina : 67,5 km/h
Max.speed dole kopcom : 78 km/h
Priemerný čas na 500 m : 27,21 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 16,56 s

2. Originál spojka neupravovaná 3x9 gr a 3x6 gr priemer 7,5 g valčeky
Max.speed hore kopcom : 56 km/h
Max.speed rovina : 68 km/h
Max.speed dole kopcom : 84 km/h
Priemerný čas na 500 m : 27,85 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 17,74 s

3. Originál spojka neupravovaná 6x6 gr valčeky
Max.speed hore kopcom : 52 km/h
Max.speed rovina : 65 km/h
Max.speed dole kopcom : 83 km/h
Priemerný čas na 500 m : 28,95 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 18,95 s

1. Originál spojka upravená 6x9 gr valčeky
Max.speed hore kopcom : 60 km/h
Max.speed rovina : 67,5 km/h
Max.speed dole kopcom : 78 km/h
Priemerný čas na 500 m : 26,73 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 14,71 s

2. Originál spojka upravená 3x9 gr a 3x6 gr priemer 7,5 g valčeky
Max.speed hore kopcom : 56 km/h
Max.speed rovina : 68 km/h
Max.speed dole kopcom : 84 km/h
Priemerný čas na 500 m : 27,25 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 15,74 s

3. Originál spojka upravená 6x6 gr valčeky
Max.speed hore kopcom : 52 km/h
Max.speed rovina : 65 km/h
Max.speed dole kopcom : 83 km/h
Priemerný čas na 500 m : 27,48 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 16,95 s

Záver k testu:
1. z testu jasne vyplynulo že pri použití street výfuku je výhodnejšie použiť ťahšie valčeky nakoľko motor má lepší ťah do kopca.Síce je tam menšia maximálna rýchlosť dole kopcom a po rovine ale na druhej strane skúter jazdí jednoznačne pružnejšie.
2. z testu taktiež vyplynulo že úprava spojky,ktorú na tomto fóre už niekto prezentoval pomôže k lepším štartom ( v mojom teste bolo zrýchlenie z 0-65 km/h v priemere o 2 sekundy rýchlejšie a na 500 m som získal v priemere 0,5 s. Samozrejme takáto úprava si vyžiada svoju daň v skrátení životnosti spojky ( tá moja sa zlomila po mesiaci jazdenia)

Dúfam že tento test pomôže pri ladení variatoru začínajúcim tunerom.
Poznámka: pri použití ladeného výfuku by malo byť použitie valčekov opačné čím lahšie tým lepšie
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Test závaží na ,,Focuse,,

#2 Príspevok od užívateľa alcatelko » Pi Nov 07, 2008 2:35 pm

z tvojho testu vyplinulo ze ked mas seriovy vyfuk (alebo street) su prilozene valceky k malossi variu idealne (9g)...su tam aj 6g ktore su idealne k ladenym vyfukom (napr.leo vince zx, laser x-pro,giannelli reverse)

k spojke...zalezi co mas nalozene v motore...idealne je ked spojka zaberie tesne pred vrcholom krutiaceho momentu...
a k tomu odvrtaniu si vrtal asi tam kde si nemal ked sa zlomila...rovnaky efekt dosiahnes tuhsimi spojkovimy pruzinkami (napr. pre peugeot 100ccm motory... su kusok tuhsie ako doporucene pre cinu na motor aerox/neos 100ccm)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
Looserqo
cyklista
cyklista
Príspevky: 185
Dátum registrácie: Ut Máj 20, 2008 1:08 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: TN, ZV
Kontaktovať užívateľa:

Re: Test závaží na ,,Focuse,,

#3 Príspevok od užívateľa Looserqo » Pi Nov 07, 2008 3:33 pm

tie peugeotacke tam mam aj ja ... vsak od alciho ... a spojka je fakt riadne tuha, skuter si najprv poriadne zreve, kym sa rozhodne, ze sa ideme pohnut.

napadlo mi ale, ci by sa prave pri takto tvrdej spojke nemali dat predsa len este lahsie valceky .. lebo ak spojka zabera sice pri vyssich otackach ale variator je viac otvoreny

teda vysledny efekt ako keby si v aute dupol na plyn, pustil spojku, ale pri zaradenej dvojke.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Test závaží na ,,Focuse,,

#4 Príspevok od užívateľa alcatelko » Pi Nov 07, 2008 3:42 pm

zrevanie je preklz spojky...potom otacky poklesnu...ak das lahsie valceky motor bude pracovat stale pri vyssich otackach...cize to co ziskas na rozbehu stratis inde...lahsie valceky uz nie je ono...skusal som uz aj 4.1g a bola to bieda
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
dr.snake
motorkár
motorkár
Príspevky: 3092
Dátum registrácie: Pi Jan 27, 2006 11:06 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: KE
Kontaktovať užívateľa:

Re: Test závaží na ,,Focuse,,

#5 Príspevok od užívateľa dr.snake » Pi Nov 07, 2008 10:26 pm

toto ja by som nemeraal ..ci mi ide skuter /+ - / 5perc tak to mam na haku :D
podpis som si este nenastavil

Napísať odpoveď

Návrat na "Variátor spojka a prevody"