Test závaží na ,,Focuse,,
Napísané: Pi Nov 07, 2008 2:23 pm
Publikujem tu malý testík,ktorý som spáchal na svojom Keeway Focuse. Bol vykonaný na takejto zostave:
odblokovaný variator (vyhodený reštrikčný krúžok)
výfuk Street od Top Performances
Variator Multivar Malossi
Hebo kevlar remeň
Biela kontrastná pružina Malossi
Modré spojkové pružinky Hebo
Test som vykonával na trati dlhej 500 m postupne som menil závažia vo variatore.Pri každom závaží som nameral 5 časov a spriemeroval som to. Taktiež som meral maximálnu rýchlosť do kopca stúpanie 7 percent,rovnako dole kopcom a na rovine.A ešte z rýchlenie z 0 na 65km/h
V druhej časti testu som upravil spojku odvrtaním pakien a tým ich odlahčením.
Namerané hodnoty:
1. Originál spojka neupravovaná 6x9 gr valčeky
Max.speed hore kopcom : 60 km/h
Max.speed rovina : 67,5 km/h
Max.speed dole kopcom : 78 km/h
Priemerný čas na 500 m : 27,21 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 16,56 s
2. Originál spojka neupravovaná 3x9 gr a 3x6 gr priemer 7,5 g valčeky
Max.speed hore kopcom : 56 km/h
Max.speed rovina : 68 km/h
Max.speed dole kopcom : 84 km/h
Priemerný čas na 500 m : 27,85 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 17,74 s
3. Originál spojka neupravovaná 6x6 gr valčeky
Max.speed hore kopcom : 52 km/h
Max.speed rovina : 65 km/h
Max.speed dole kopcom : 83 km/h
Priemerný čas na 500 m : 28,95 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 18,95 s
1. Originál spojka upravená 6x9 gr valčeky
Max.speed hore kopcom : 60 km/h
Max.speed rovina : 67,5 km/h
Max.speed dole kopcom : 78 km/h
Priemerný čas na 500 m : 26,73 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 14,71 s
2. Originál spojka upravená 3x9 gr a 3x6 gr priemer 7,5 g valčeky
Max.speed hore kopcom : 56 km/h
Max.speed rovina : 68 km/h
Max.speed dole kopcom : 84 km/h
Priemerný čas na 500 m : 27,25 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 15,74 s
3. Originál spojka upravená 6x6 gr valčeky
Max.speed hore kopcom : 52 km/h
Max.speed rovina : 65 km/h
Max.speed dole kopcom : 83 km/h
Priemerný čas na 500 m : 27,48 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 16,95 s
Záver k testu:
1. z testu jasne vyplynulo že pri použití street výfuku je výhodnejšie použiť ťahšie valčeky nakoľko motor má lepší ťah do kopca.Síce je tam menšia maximálna rýchlosť dole kopcom a po rovine ale na druhej strane skúter jazdí jednoznačne pružnejšie.
2. z testu taktiež vyplynulo že úprava spojky,ktorú na tomto fóre už niekto prezentoval pomôže k lepším štartom ( v mojom teste bolo zrýchlenie z 0-65 km/h v priemere o 2 sekundy rýchlejšie a na 500 m som získal v priemere 0,5 s. Samozrejme takáto úprava si vyžiada svoju daň v skrátení životnosti spojky ( tá moja sa zlomila po mesiaci jazdenia)
Dúfam že tento test pomôže pri ladení variatoru začínajúcim tunerom.
Poznámka: pri použití ladeného výfuku by malo byť použitie valčekov opačné čím lahšie tým lepšie
odblokovaný variator (vyhodený reštrikčný krúžok)
výfuk Street od Top Performances
Variator Multivar Malossi
Hebo kevlar remeň
Biela kontrastná pružina Malossi
Modré spojkové pružinky Hebo
Test som vykonával na trati dlhej 500 m postupne som menil závažia vo variatore.Pri každom závaží som nameral 5 časov a spriemeroval som to. Taktiež som meral maximálnu rýchlosť do kopca stúpanie 7 percent,rovnako dole kopcom a na rovine.A ešte z rýchlenie z 0 na 65km/h
V druhej časti testu som upravil spojku odvrtaním pakien a tým ich odlahčením.
Namerané hodnoty:
1. Originál spojka neupravovaná 6x9 gr valčeky
Max.speed hore kopcom : 60 km/h
Max.speed rovina : 67,5 km/h
Max.speed dole kopcom : 78 km/h
Priemerný čas na 500 m : 27,21 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 16,56 s
2. Originál spojka neupravovaná 3x9 gr a 3x6 gr priemer 7,5 g valčeky
Max.speed hore kopcom : 56 km/h
Max.speed rovina : 68 km/h
Max.speed dole kopcom : 84 km/h
Priemerný čas na 500 m : 27,85 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 17,74 s
3. Originál spojka neupravovaná 6x6 gr valčeky
Max.speed hore kopcom : 52 km/h
Max.speed rovina : 65 km/h
Max.speed dole kopcom : 83 km/h
Priemerný čas na 500 m : 28,95 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 18,95 s
1. Originál spojka upravená 6x9 gr valčeky
Max.speed hore kopcom : 60 km/h
Max.speed rovina : 67,5 km/h
Max.speed dole kopcom : 78 km/h
Priemerný čas na 500 m : 26,73 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 14,71 s
2. Originál spojka upravená 3x9 gr a 3x6 gr priemer 7,5 g valčeky
Max.speed hore kopcom : 56 km/h
Max.speed rovina : 68 km/h
Max.speed dole kopcom : 84 km/h
Priemerný čas na 500 m : 27,25 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 15,74 s
3. Originál spojka upravená 6x6 gr valčeky
Max.speed hore kopcom : 52 km/h
Max.speed rovina : 65 km/h
Max.speed dole kopcom : 83 km/h
Priemerný čas na 500 m : 27,48 s
Zrýchlenie z 0-65 km/h : 16,95 s
Záver k testu:
1. z testu jasne vyplynulo že pri použití street výfuku je výhodnejšie použiť ťahšie valčeky nakoľko motor má lepší ťah do kopca.Síce je tam menšia maximálna rýchlosť dole kopcom a po rovine ale na druhej strane skúter jazdí jednoznačne pružnejšie.
2. z testu taktiež vyplynulo že úprava spojky,ktorú na tomto fóre už niekto prezentoval pomôže k lepším štartom ( v mojom teste bolo zrýchlenie z 0-65 km/h v priemere o 2 sekundy rýchlejšie a na 500 m som získal v priemere 0,5 s. Samozrejme takáto úprava si vyžiada svoju daň v skrátení životnosti spojky ( tá moja sa zlomila po mesiaci jazdenia)
Dúfam že tento test pomôže pri ladení variatoru začínajúcim tunerom.
Poznámka: pri použití ladeného výfuku by malo byť použitie valčekov opačné čím lahšie tým lepšie