RESET RIADIACEJ JEDNOTKY
Moderátor: Moderators
RESET RIADIACEJ JEDNOTKY
Zdravím, mám apriliu ditech sr 50 r. v. 2002 a chcel by som sa spýtať či má niekto skúsenosť z resetom riadiacej jednotky a či bi mi vedel poradiť ako to resetovať
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY
A je vôbec nutné ju resetovať? Ak máš nejaký problém tak ho popíš, možno stačí aj niečo iné ako hneď reset...
Ja mám s resetmi len nemdobré skúsenosti....
Ja mám s resetmi len nemdobré skúsenosti....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- lacosta
- st. skútrista
- Príspevky: 947
- Dátum registrácie: Ne Júl 26, 2009 10:34 am
- Skúter: Aprilia SR50 Factory only ...
- Bydlisko: Okres Skalica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY
Pokial viem neni tam co resetovat, ak teda nemyslis reset chyb ...
Hail to the king baby !
Utíkej foreste utíkej, honí te kocour divokej ...
Utíkej foreste utíkej, honí te kocour divokej ...
Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY
problém je v tom že nechce naštartovať, všetko ide vstreky, iskra proste všetko som už prešial asi 10 krát
áno myslel som reset chýb...vieš mi poradiť ako by som to mohol resetnúť ?
Zlucene prispevky. Precitaj si pravidla!! Bod c.5..
áno myslel som reset chýb...vieš mi poradiť ako by som to mohol resetnúť ?
Zlucene prispevky. Precitaj si pravidla!! Bod c.5..
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY
Si to nejak jednoducho predstavuješ...pamäť závad nemá vplyv na riadenie motora...ak aj vymažeš pamäť tak na chode motora nič nezmeníš...ak nesvieti kontrolka motora tak by malo byť akože všetko v poriadku ohľadom funkčnosti a pripojenia snímačov a pod vecí .... pri zapnutí zapalka si to počítač všetko kontroluje a ak zistí že je niekde dačo mimo toleranciu tak už hneď by svietila kontrolka....Síce môže blbnúť niektorý snímač že by dával signál nepresný - nezodpovedá nameraná hodnota realite , ale to zistíš len tak, že budeš snímať a logovať údaje a neviem či to aj vôbec je možné pri takýchto jednoduchších RJ jak sa používajú na scootroch. A ak sa jedná o údaj napríklad o teplote, tak ak je mimo toleranciu tak si zvyčajne RJ dosadí náhradnú hodnotu alebo skrátka sa snaží nejak ísť na núdzový režim . A vtedy síce motor ide ale kontrolka svieti napríklad trvalo a pri poruche vážnejšej že odíde signál zo snímača polohy kluky, svieti prerušovane a motor ani nenaštartuje. Lebo RJ vôbec netuší kde a kedy treba striekať palivo alebo iskriť. A ak nemáš zariadenie na čítanie chybových kódov tak ti môže byť úplne jedno či je v pamäti zapísaných 10 alebo 30 závad. A okrem toho nie každá RJ si resetne pamäť závad po odpojení baterky.....niektoré sa dajú vymazať len cez diagnostiku...aspoň teda pri autách.....
Nejde ti motor , a píšeš že benzín má , a iskru tiež.....takže je to divné ale môžeš mať benzínu málo alebo veľa, a iskru skoro alebo neskoro alebo vo valci pri kompresnom tlaku vôbec nie....Začalo to robiť od kedy ako prečo z ničoho nič len tak alebo sa v tom niekto rýpal ? kompresiu to má dobrú ventily sú v porádku ? a vôbec je xy možností čo tam je v neporádku....Začína sa riešiť a kontrolovať vždy od jednoduchého....A ak je to vstrekovanie riedené cez RJ tak by bolo dobre zohnať nejaký servisný manuál ak checeš ozaj dačo aj reálne skúšať a opravovať...pretože bez toho sa nepohneš ak neskontroluješ základné veci okolo snímačov a tie hodnoty z hlavy asi tiež nikto nevie. Skontroloval by som v prvom rade káblovačku konektory snímače a také tie jednoduché veci zatečený konektor a odhnitý kábel pod nejakou gumovou krytkou dokážu vytočiť, ak predtým človek rozoberie do šrúbky celý motor.
Inak nemá tá RJ nejaký systém na samodiagnostiku systémom, že prepojím v servisnom konektore nejaké dva piny a rovno na displeji alebo blikaním kontrolky mi RJ oznámi číslo závady a tú si v servisnom návode samoprečítam a mám aspoň odrazovú plochu na ďalšie hľadanie. Ale toto zväčša funguje ak kontrolka poruchy motora svieti a teda RJ už signalizuje že dačo nieje OK. A znova sme pri servisnom návode....
Niečo preberajú chlapci.... ale je to po Americky : http://www.apriliaforum.com/forums/show ... ng-to-fail
Nejde ti motor , a píšeš že benzín má , a iskru tiež.....takže je to divné ale môžeš mať benzínu málo alebo veľa, a iskru skoro alebo neskoro alebo vo valci pri kompresnom tlaku vôbec nie....Začalo to robiť od kedy ako prečo z ničoho nič len tak alebo sa v tom niekto rýpal ? kompresiu to má dobrú ventily sú v porádku ? a vôbec je xy možností čo tam je v neporádku....Začína sa riešiť a kontrolovať vždy od jednoduchého....A ak je to vstrekovanie riedené cez RJ tak by bolo dobre zohnať nejaký servisný manuál ak checeš ozaj dačo aj reálne skúšať a opravovať...pretože bez toho sa nepohneš ak neskontroluješ základné veci okolo snímačov a tie hodnoty z hlavy asi tiež nikto nevie. Skontroloval by som v prvom rade káblovačku konektory snímače a také tie jednoduché veci zatečený konektor a odhnitý kábel pod nejakou gumovou krytkou dokážu vytočiť, ak predtým človek rozoberie do šrúbky celý motor.
Inak nemá tá RJ nejaký systém na samodiagnostiku systémom, že prepojím v servisnom konektore nejaké dva piny a rovno na displeji alebo blikaním kontrolky mi RJ oznámi číslo závady a tú si v servisnom návode samoprečítam a mám aspoň odrazovú plochu na ďalšie hľadanie. Ale toto zväčša funguje ak kontrolka poruchy motora svieti a teda RJ už signalizuje že dačo nieje OK. A znova sme pri servisnom návode....
Niečo preberajú chlapci.... ale je to po Americky : http://www.apriliaforum.com/forums/show ... ng-to-fail
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- lacosta
- st. skútrista
- Príspevky: 947
- Dátum registrácie: Ne Júl 26, 2009 10:34 am
- Skúter: Aprilia SR50 Factory only ...
- Bydlisko: Okres Skalica
- Kontaktovať užívateľa:
RESET RIADIACEJ JEDNOTKY
Ja som to niekde uz pisal, iskru moze hodit, ale uz nie vo valci. Pri kompresii to vyzaduje vacsie napatie, treba overit tlak kompresoru a cerpadla cez manometer 60psi vzduch 120 psi benzin. Kompresor ostriekaj jarovou vodou az k vstreku a uvidis ci unika vzduch. Pozri stav o kruzkov ako je regulator. Pripadne ci tam nemas vyzrazanu vodu od kompresora s olejom. Pozri si TPS ci tam na med. plochach neni oxidacia.
Hail to the king baby !
Utíkej foreste utíkej, honí te kocour divokej ...
Utíkej foreste utíkej, honí te kocour divokej ...
-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY
A co toci a nechyta? Nema to imobilizer..
Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY
Všetko som prešiel už ani neviem koľko krát ... Skúter sa mi podarilo naštartovať no je du ďalší problém a to, že po pridaní mi skape ...Myslím si, že to bude škrtiacia klabka, alebo dávkovač vstrekovača a na to už bude treba asi značkový servis lebo ja už neviem
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY
Klapka je snáď len mechanika a ak ju otvoríš, tak pridáš vzduch a ak je málo paliva tak skape na chudobnú zmes najskorej. Tie tlaky si pomeral jak Ti to tu radili?
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.