Strana 1 z 1

RESET RIADIACEJ JEDNOTKY

Napísané: Po Apr 14, 2014 9:03 pm
od užívateľa sprcho
Zdravím, mám apriliu ditech sr 50 r. v. 2002 a chcel by som sa spýtať či má niekto skúsenosť z resetom riadiacej jednotky a či bi mi vedel poradiť ako to resetovať :)

Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY

Napísané: Po Apr 14, 2014 9:22 pm
od užívateľa VLADY
A je vôbec nutné ju resetovať? Ak máš nejaký problém tak ho popíš, možno stačí aj niečo iné ako hneď reset...
Ja mám s resetmi len nemdobré skúsenosti.... :beer: :unknown:

Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY

Napísané: Po Apr 14, 2014 9:48 pm
od užívateľa lacosta
Pokial viem neni tam co resetovat, ak teda nemyslis reset chyb ...

Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY

Napísané: So Apr 26, 2014 12:27 pm
od užívateľa sprcho
problém je v tom že nechce naštartovať, všetko ide vstreky, iskra proste všetko som už prešial asi 10 krát
áno myslel som reset chýb...vieš mi poradiť ako by som to mohol resetnúť ? :)

Zlucene prispevky. Precitaj si pravidla!! Bod c.5..

Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY

Napísané: So Apr 26, 2014 2:05 pm
od užívateľa VLADY
Si to nejak jednoducho predstavuješ...pamäť závad nemá vplyv na riadenie motora...ak aj vymažeš pamäť tak na chode motora nič nezmeníš...ak nesvieti kontrolka motora tak by malo byť akože všetko v poriadku ohľadom funkčnosti a pripojenia snímačov a pod vecí .... pri zapnutí zapalka si to počítač všetko kontroluje a ak zistí že je niekde dačo mimo toleranciu tak už hneď by svietila kontrolka....Síce môže blbnúť niektorý snímač že by dával signál nepresný - nezodpovedá nameraná hodnota realite , ale to zistíš len tak, že budeš snímať a logovať údaje a neviem či to aj vôbec je možné pri takýchto jednoduchších RJ jak sa používajú na scootroch. A ak sa jedná o údaj napríklad o teplote, tak ak je mimo toleranciu tak si zvyčajne RJ dosadí náhradnú hodnotu alebo skrátka sa snaží nejak ísť na núdzový režim . A vtedy síce motor ide ale kontrolka svieti napríklad trvalo a pri poruche vážnejšej že odíde signál zo snímača polohy kluky, svieti prerušovane a motor ani nenaštartuje. Lebo RJ vôbec netuší kde a kedy treba striekať palivo alebo iskriť. A ak nemáš zariadenie na čítanie chybových kódov tak ti môže byť úplne jedno či je v pamäti zapísaných 10 alebo 30 závad. A okrem toho nie každá RJ si resetne pamäť závad po odpojení baterky.....niektoré sa dajú vymazať len cez diagnostiku...aspoň teda pri autách.....


Nejde ti motor , a píšeš že benzín má , a iskru tiež.....takže je to divné ale môžeš mať benzínu málo alebo veľa, a iskru skoro alebo neskoro alebo vo valci pri kompresnom tlaku vôbec nie....Začalo to robiť od kedy ako prečo z ničoho nič len tak alebo sa v tom niekto rýpal ? kompresiu to má dobrú ventily sú v porádku ? a vôbec je xy možností čo tam je v neporádku....Začína sa riešiť a kontrolovať vždy od jednoduchého....A ak je to vstrekovanie riedené cez RJ tak by bolo dobre zohnať nejaký servisný manuál ak checeš ozaj dačo aj reálne skúšať a opravovať...pretože bez toho sa nepohneš ak neskontroluješ základné veci okolo snímačov a tie hodnoty z hlavy asi tiež nikto nevie. Skontroloval by som v prvom rade káblovačku konektory snímače a také tie jednoduché veci zatečený konektor a odhnitý kábel pod nejakou gumovou krytkou dokážu vytočiť, ak predtým človek rozoberie do šrúbky celý motor. :ROFL:

Inak nemá tá RJ nejaký systém na samodiagnostiku systémom, že prepojím v servisnom konektore nejaké dva piny a rovno na displeji alebo blikaním kontrolky mi RJ oznámi číslo závady a tú si v servisnom návode samoprečítam a mám aspoň odrazovú plochu na ďalšie hľadanie. Ale toto zväčša funguje ak kontrolka poruchy motora svieti a teda RJ už signalizuje že dačo nieje OK. A znova sme pri servisnom návode....

Niečo preberajú chlapci.... ale je to po Americky :%) : http://www.apriliaforum.com/forums/show ... ng-to-fail

RESET RIADIACEJ JEDNOTKY

Napísané: Ne Apr 27, 2014 12:49 pm
od užívateľa lacosta
Ja som to niekde uz pisal, iskru moze hodit, ale uz nie vo valci. Pri kompresii to vyzaduje vacsie napatie, treba overit tlak kompresoru a cerpadla cez manometer 60psi vzduch 120 psi benzin. Kompresor ostriekaj jarovou vodou az k vstreku a uvidis ci unika vzduch. Pozri stav o kruzkov ako je regulator. Pripadne ci tam nemas vyzrazanu vodu od kompresora s olejom. Pozri si TPS ci tam na med. plochach neni oxidacia.

Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY

Napísané: Ne Apr 27, 2014 1:20 pm
od užívateľa dolar100
A co toci a nechyta? Nema to imobilizer..

Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY

Napísané: Ne Máj 04, 2014 8:01 pm
od užívateľa sprcho
Všetko som prešiel už ani neviem koľko krát ... Skúter sa mi podarilo naštartovať no je du ďalší problém a to, že po pridaní mi skape :( ...Myslím si, že to bude škrtiacia klabka, alebo dávkovač vstrekovača a na to už bude treba asi značkový servis lebo ja už neviem :unknown:

Re: RESET RIADIACEJ JEDNOTKY

Napísané: Ne Máj 04, 2014 9:22 pm
od užívateľa VLADY
Klapka je snáď len mechanika a ak ju otvoríš, tak pridáš vzduch a ak je málo paliva tak skape na chudobnú zmes najskorej. Tie tlaky si pomeral jak Ti to tu radili?