100 oktanov

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

tankovali ste uz 100 okt.

ano
36
40%
nie
55
60%
 
Celkom hlasov: 91

Správa
Autor
TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#76 Príspevok od užívateľa TomasARN » Po Apr 05, 2010 4:12 pm

kymco ani mne nestrielalo, pisal som, ze moto. Ale aj tak som nic tym 100 oktanovym neziskal, akurat menej penazi v penazenke

denoo
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Pi Apr 10, 2009 8:57 am
Skúter: Kymco downtown 300i ABS 2015
Bydlisko: Dubnica nad Vahom

Re: 100 oktanov

#77 Príspevok od užívateľa denoo » Po Apr 05, 2010 4:48 pm

jaj, ja som myslel ze kymco strielalo, preto mi to neslo do hlavy.
Piagio vespa 80, aeon 125 r.v. 1999, kymco dink 150lx r.v. 2000, kymco grand dink 250 r.v. 2007, suzuki burgman 400 r.v. 2009, yuki bug 125 r.v. 2012 - spolu s piagio 80 a aeon 125 to najhorsie co sa da kupit :) , a sucasnost kymco downtown 300i r.v. 2015.

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#78 Príspevok od užívateľa alcatelko » Št Apr 08, 2010 10:27 am

matrixko napísal:
viper napísal: Nesuhlasim a Alci mi to potvrdi.Po vymene CDI na Matrixe za odblokovane bol narast maximalky a zrychlenia.Pri tom istom setupe.
Konecne som spokojny ako ten skuter ide.
viper zle som to asi napisal sory ale myslel som to iba v tom ze cdi ti neurobi rozdiel o 4000 otacok ja som si s alcatelkom uz pisal a s toho co mi povedal som si isty ze lepsie cdi tam ide inak ak nebudes namietat budem mat na teba potom este par otazok ohladom matrixa neva?:D
rec bola povodne o cdi na 4t...a u 4t je cdi obmedzene koli ventlom...ak sa napr pri jazde dole kopcom pretoci motor tak pruziny nestihnu zatvarat ventily a mozu sa stretnut s piestom...cize 12tis rpm na cine je prakticky nemozne bez vymeny minimalne pruzin...napr racingova hlava na pitbike od polini je stavana na 13tis otacok a racing cdi pitbikove ma nastavitelny limiter otacok...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

denoo
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Pi Apr 10, 2009 8:57 am
Skúter: Kymco downtown 300i ABS 2015
Bydlisko: Dubnica nad Vahom

Re: 100 oktanov

#79 Príspevok od užívateľa denoo » So Apr 10, 2010 1:05 pm

tak mi pisali z Shell centraly , je najvhodnejsi tento benzin pre motory z priamym vstrekovanim

V-Power Racing je vysokooktanový benzin ( oktanové číslo 100 ), který je vyráběn podle licencí chráněné receptury pouze v rafineriích plně vlastněných spol. Shell.

Zvýšení oktanového čísla se dosahuje přidáním aromatických uhlovodíků jako např. MTBE ( methyl-terc.-butyl ether ) nebo ETBE ( ethyl-terc.-butyl ether ) nebo alkylátů, obsah těchto látek nesmí překročit 35,0 objemových % ve finálním výrobku.

Další odlišnosti ve složení oproti ostatním druhům benzinů Vám bohužel vzhledem k pravidlům společnosti Shell týkající se obchodního tajemství nemohu sdělit.

Palivo Shell V-power Racing lze nejlépe využít v automobilech nebo motocyklech s motory, které mají přímé vstřikování paliva, protože ty mívají současně elektronicky řízený předstih zážehu směsi ve válcích. Tyto motory dovedou operativně tento předstih upravit podle oktanového čísla benzínu a tím ho tak optimálně využít.

Bylo by nanejvýš vhodné vznést obdobný dotaz na výrobce Vašeho skutru, který má nejpřesnější technické údaje.

Společnost Shell, nemůže převzít a nepřevezme zodpovědnost za případné poškození Vašeho motoru.
Piagio vespa 80, aeon 125 r.v. 1999, kymco dink 150lx r.v. 2000, kymco grand dink 250 r.v. 2007, suzuki burgman 400 r.v. 2009, yuki bug 125 r.v. 2012 - spolu s piagio 80 a aeon 125 to najhorsie co sa da kupit :) , a sucasnost kymco downtown 300i r.v. 2015.

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#80 Príspevok od užívateľa TomasARN » Ne Apr 11, 2010 8:06 am

to znamena, ze pre teba nie je vhodny

Užívateľov profilový obrázok
ŠAKUL
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 457
Dátum registrácie: Po Dec 04, 2006 11:13 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#81 Príspevok od užívateľa ŠAKUL » St Apr 14, 2010 6:18 pm

Ja tankujem V-Power Shell 95 má to v sebe ich aditíva a prospievaju aspon na vstrekovu jednotku a ventily ... :good:
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Damo555
motorkár
motorkár
Príspevky: 3825
Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#82 Príspevok od užívateľa Damo555 » St Sep 15, 2010 5:03 pm

K tej 91. Jeden starší ujko od nás predáva benzín keď súrne potrebuješ a minule som mal iba 2€ a pošiel som do neho a mal ešte 91 po 1 € liter tak som kúpil 91 v nádrži už nebolo skoro nič :D šupol som tam tu 91 a skúter tahal ako besny ja že sa mi to iba zdá a teraz keď som už šupol 95 tak skúter je lenivejší ako z 91 tak tomu teraz nechápem ...vysvetli mi to veď predsa čim viac oktánov tým lepši výkon nie ???
Obrázok
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad

Užívateľov profilový obrázok
Rips.
motorkár
motorkár
Príspevky: 1043
Dátum registrácie: Po Jan 26, 2009 3:21 pm
Skúter: Kawasaki er6n 2010

Re: 100 oktanov

#83 Príspevok od užívateľa Rips. » St Sep 15, 2010 7:03 pm

Zaleží aj od motoru viac oktanov neznamena hned vetčí výkon
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
capitan94
skútrista
skútrista
Príspevky: 313
Dátum registrácie: Št Apr 22, 2010 4:50 pm
Skúter: Aprilia Atlantic 250
Bydlisko: Gbely

Re: 100 oktanov

#84 Príspevok od užívateľa capitan94 » St Sep 15, 2010 10:42 pm

damo ? :D a ty máš len 15 rokov? lebo ty si fakt tuším zažil všetko :D alebo máš len takú bujnú fantáziu?
Keeway Arn 125 :-) 24 5000Km - No Problem (r.v. 2008) Maximálna spokojnosť PREDANÉ

Aprilia Atlantic 250

m@jlo
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 544
Dátum registrácie: Po Júl 27, 2009 9:49 am
Skúter: Yamaha yzf-r125
Bydlisko: Žilina

Re: 100 oktanov

#85 Príspevok od užívateľa m@jlo » Št Sep 16, 2010 2:22 pm

mozno mal ten ujko este olovnaty benzin a ten ma vecsi vykon ak sa nemylim

Užívateľov profilový obrázok
Damo555
motorkár
motorkár
Príspevky: 3825
Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#86 Príspevok od užívateľa Damo555 » Št Sep 16, 2010 4:24 pm

capitan94 napísal:damo ? :D a ty máš len 15 rokov? lebo ty si fakt tuším zažil všetko :D alebo máš len takú bujnú fantáziu?
Prečo ??? ja viem že na benzinke už 91tku nekupiš...Ale u nas jeden ujko ma 91tky ešte polovicu suda tušim je to 200 litrovy sud....
Obrázok
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad

Užívateľov profilový obrázok
11erzo11
motorkár
motorkár
Príspevky: 2773
Dátum registrácie: Ne Aug 23, 2009 3:07 pm
Skúter: Aprilia SR 50 LC Light Tuning 2004
Bydlisko: Rišňovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#87 Príspevok od užívateľa 11erzo11 » Št Sep 16, 2010 4:35 pm

napriklad kamaradovi na skodovke klepotali ventily pritom ich mal uplne na chlp nastavene.nevedeli co tomu je nas ucitel mu poradil ze nech tankuje 98 natural lebo 95 ma ale 92 oktanov a 98 ma 95 oktanov.A on tomu neveril ale tak vyskusal to .ta skodovka isla tak tichucko.bola cesrtvo po generalke...kokos vis jaka ticha
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: 100 oktanov

#88 Príspevok od užívateľa duky5 » Št Sep 16, 2010 5:24 pm

Damo555 napísal: Prečo ??? ja viem že na benzinke už 91tku nekupiš...Ale u nas jeden ujko ma 91tky ešte polovicu suda tušim je to 200 litrovy sud....
preco nie? je plno pump, kde maju 91tku...
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Užívateľov profilový obrázok
Damo555
motorkár
motorkár
Príspevky: 3825
Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#89 Príspevok od užívateľa Damo555 » Št Sep 16, 2010 5:30 pm

hej??? tak tu nás na východe som už dávno 91tku na benzinkach nevidel ale bolo bi dobre keby som našiel nieaku kde ešte maju lebo z 91tkou mam ovela živší motor...
Obrázok
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#90 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Št Sep 16, 2010 9:41 pm

91 tku majú snáď na každej jednej pumpe. Rozdiel oproti tej z pred niekoľkých rokov je v tom že už neobsahuje olovo ale nejaké náhrady. A práve tá stará s olovom bola pre 2 takt najlepšia.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#91 Príspevok od užívateľa alcatelko » Št Sep 16, 2010 10:32 pm

91ka sa uz vecsinou nerobi...slovnaft ju stiahol asi pred dvoma rokmi...aj jetka chvilu na to...ma ju sa mi zda ze jurky este...

erzo...neklepali mu ventili ked natankoval zelenu 95ku miesto modrej? pretoze skodovka ma tvrde sedla ventilov prave na olovnaty benzin (teraz s nahradou olova)...ked sa da bezolovnaty tak odskakuju ventili a preto sa dava bud anabex alebo sa preraba motor
skodovka ma kompresny okolo 8.5:1 co 98cku ledva predycha...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

m@jlo
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 544
Dátum registrácie: Po Júl 27, 2009 9:49 am
Skúter: Yamaha yzf-r125
Bydlisko: Žilina

Re: 100 oktanov

#92 Príspevok od užívateľa m@jlo » Pi Sep 17, 2010 9:57 pm

Aj mne cosika klepe v motore ale neviem ci to tukaju ventile alebo nieco v strekovani :( lebo segrin chalan ma auto na plyn a tiez mu tam nieco tak tika ako ked na elektrickom sporaku zapinate iskru :)

Užívateľov profilový obrázok
Jaro
st. cyklista
st. cyklista
Príspevky: 218
Dátum registrácie: Ne Aug 08, 2010 2:31 pm
Skúter: JOYMAX NEW 300i ABS START/STOP
Bydlisko: Poprad

Re: 100 oktanov

#93 Príspevok od užívateľa Jaro » Pi Sep 17, 2010 10:44 pm

Výrobcovia motorov predpisujú oktánové čislo podľa kompresného pomeru. Zjednodušene - vyžší kompresný pomer - vyžšie oktánové číslo. Olovnaté benzíny sa používali u motorov s mäkkými sedlami ventilov. Po natankovani bezolovnatého benzínu u týchto motorov sa sedlá ventilov vyklepali a došlo k poškodeniu hlavy valcov. U nových motorov sú sedlá ventilov z tvrdokovu a nedochádza k ich poškodeniu vplivom bezolovnatého ventilu. Alkatelko, so Škodou 120 som bol pred mnohými rokmi vTaliansku, a tam mali len benzín 98 oktánový s olovom, alebo 98 oktánový bezolovnatý. Ja som na ten ich 98 oktánový olovnatý jazdil úplne v pohode.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#94 Príspevok od užívateľa alcatelko » Po Sep 20, 2010 4:57 pm

aj 2t ide kludne aj so 100otanovym benzinom aj ked to ma realnu kompresiu 7:1...len to nejde tak dobre ako s 91...
nedavno som cital zaujmavy pokec o palivach do 2t a bolo tam od cisteho acetonu po letecke paliva skusane snad vsetko a s roznymi vysledkami...najlepsie vyslo mix nitrometanu alkoholu acetonu a benzinu...kompresia 18:1...len nechapem ako to mazali :D
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"