zaciatky
Moderátor: Moderators
-
- chodec
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: Št Nov 30, 2006 10:42 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Lc
zaciatky
V maji som si kupil scooter JL 125 T 12 , nabehal som 1700 km.všetko ok,keď ideme dvaja 80 km/h v pohode lenže aj ked idem sám tak max.80 - 85 km/h viac sa mu nechce.Tuning majstri poradte . diki
podpis som si este nenastavil
daj tam tento valec http://shop.racingplanet.de/catalog/bt1 ... _1034.html , vacsiu trysku, 30mm karbec, prekuchaj trochu výfuk, zo www.scootdawg.com objednaj vario a ostatné blbosti. Potom snaď pôjdeš o 10km/h rýchlejšie...
- marko358
- st. skútrista
- Príspevky: 549
- Dátum registrácie: Po Mar 19, 2007 7:42 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: utulne
no mam ten isty scooter
no ja sa nestazujem na maximalku len keby mal na starte lepsiu akceleraciu lebo mne od 50 slape jako dabel
- lil_b
- moderátor
- Príspevky: 824
- Dátum registrácie: So Feb 11, 2006 4:39 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Pezinok
- Kontaktovať užívateľa:
Re: no mam ten isty scooter
pohraj sa so spojkou a valčekmi vo variumarko358 napísal:no ja sa nestazujem na maximalku len keby mal na starte lepsiu akceleraciu lebo mne od 50 slape jako dabel
podpis som si este nenastavil
-
- motorkár
- Príspevky: 1835
- Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
- Skúter: Už zasa žiadny
- Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava
Mám podobný motor a môžeš sa postaviť na hlavu, potrebný výkon zmenou prevodov, vaľčekov, kontrasiek, remeňa a pod. nedostaneš. Ak Ti to teraz točí približne 7500ot a ideš tých 85km/k, tak po zmene prevodu pôjdeš 85km/h pri 7100ot. a viac ho nevytočíš, iba ak dolu kopcom. Pritom stratíš na sile. Ak pôjdeš do kopca, alebo zafúka vietor tak ideš max. na 6000-6500ot., lebo máš ťažký prevod. Najprv potrebuješ nabrať výkon.
Ja som zmenil (zvýšil) mierne prevod vo variu, vymenil som vzduchový filter, mierne väščiu trysku a rozdiel tak 3-4km/h. Zabralo, až keď som stiahol z hlavy valca -0,8mm. Do tých 75km/h to má zjavne väčšiu silu a po rozbehu dosiahne nejakých 98 tachometrových. Niekokokrát mi ruplo tesnenie pod hlavou, pokiaľ som nepridal na tesnenie aj silikón
. Teraz už konečne drží, 20-30 min plný kotol a maká stále na 7500-8000ot. Pohodových 80 ide okolo 6500ot., čo je teraz príjemná konštantná cestovná rýchlosť a ešte mi ostáva cca 20%plynu do rezervy.
No ak chceš zmeniť len rozbeh, možno pomôže o kúsok dlhší remeň, ale to by si najprv musel premerať pomery v Tvojom variu. Ak máš blbý rozbeh až do 50kh/h tak tam asi ani ľahšie vaľčeky moc nepomôžu, lebo pri tej rýchlosti ešte len začínajú zaberať. Môže to byť aj tým, že celá konštrukcia prevodov je určená na verziu s 10" kolesami a tie 13" kolesá to z počiatku nevie utiahnuť.
Teda môžeš buď zvýšiť výkon, alebo ZNÍŽIŤ prevod. Inak po znížení prevodu má lepší ťah odspodu a väčšinou aj maximálka ostane, lebo motor sa ľahšie vytočí.
Ja som zmenil (zvýšil) mierne prevod vo variu, vymenil som vzduchový filter, mierne väščiu trysku a rozdiel tak 3-4km/h. Zabralo, až keď som stiahol z hlavy valca -0,8mm. Do tých 75km/h to má zjavne väčšiu silu a po rozbehu dosiahne nejakých 98 tachometrových. Niekokokrát mi ruplo tesnenie pod hlavou, pokiaľ som nepridal na tesnenie aj silikón

No ak chceš zmeniť len rozbeh, možno pomôže o kúsok dlhší remeň, ale to by si najprv musel premerať pomery v Tvojom variu. Ak máš blbý rozbeh až do 50kh/h tak tam asi ani ľahšie vaľčeky moc nepomôžu, lebo pri tej rýchlosti ešte len začínajú zaberať. Môže to byť aj tým, že celá konštrukcia prevodov je určená na verziu s 10" kolesami a tie 13" kolesá to z počiatku nevie utiahnuť.
Teda môžeš buď zvýšiť výkon, alebo ZNÍŽIŤ prevod. Inak po znížení prevodu má lepší ťah odspodu a väčšinou aj maximálka ostane, lebo motor sa ľahšie vytočí.

Naposledy upravil/-a Bacil-BA v Po Mar 19, 2007 9:23 pm, upravené celkom 2 krát.
Tak už zasa nič.
-
- motorkár
- Príspevky: 1835
- Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
- Skúter: Už zasa žiadny
- Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava
Tesnenie vždy ruplo medzi valcom a priestorom pre rozvodovú reťaz, v tom najužšom mieste, takže zvonka nebolo nič vidno a ani moc počuť. Nastal min. o 20% pokles výkonu, max. menej ako 80km/h, cinkotanie z motora ako keď sú príliš voľné ventily, aj keď boli OK a hrubý zvuk motora. No čo bolo však najmerateľnešie, strašne to začalo žrať olej, viac ako 1dcl na 100km !!! Po rozobratí boli piest aj hlava zvnútra dosť zakarbonované a tiež to dosť "vyflusávalo" olej cez tú odvetrávaciu hadičku, čo ide z krytu ventilového rozvodu, lebo v motore v kartroch boli hodne vyššie tlaky ako pri normalnej prevádzke.
Naposledy upravil/-a Bacil-BA v Ut Mar 20, 2007 12:07 am, upravené celkom 1 krát.
Tak už zasa nič.