Zábeh alebo nie?

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Igor.G
cyklista
cyklista
Príspevky: 190
Dátum registrácie: Št Sep 07, 2006 3:02 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

#51 Príspevok od užívateľa Igor.G » Št Sep 07, 2006 7:15 pm

a tak by osm sa xcel spytat!!keby som mal ryhy na vaci abo pieste!!!preco je tuhy???!!!nemoze byt neco aj s klukou?
vdaka z aodpoved

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#52 Príspevok od užívateľa alcatelko » Št Sep 07, 2006 7:17 pm

moze...mohlo ti zlomit aj kruzok a seknut ho medzi piest a valec...alebo aj lozisko na kluke alebo na ojnici... :) vela stastia
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Igor.G
cyklista
cyklista
Príspevky: 190
Dátum registrácie: Št Sep 07, 2006 3:02 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

#53 Príspevok od užívateľa Igor.G » Pi Sep 08, 2006 3:46 pm

ale ten skuter ja nakopnem cize on ide!!!aj taha v pohode!!ale fcera som zazil problem v tom ze som pomaly pridaval az som ho dostal do polky !!a mu zacali klesat otacky aj skapal!!nexapem co s tym je!!

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#54 Príspevok od užívateľa alcatelko » Pi Sep 08, 2006 4:52 pm

chudobna zmes...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Igor.G
cyklista
cyklista
Príspevky: 190
Dátum registrácie: Št Sep 07, 2006 3:02 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

#55 Príspevok od užívateľa Igor.G » Pi Sep 08, 2006 5:00 pm

ale on je tuhy ked vyxladne!!a ked ho rozkopem ta ide

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#56 Príspevok od užívateľa alcatelko » Pi Sep 08, 2006 5:05 pm

to netusim...treba vydiet...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Igor.G
cyklista
cyklista
Príspevky: 190
Dátum registrácie: Št Sep 07, 2006 3:02 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

#57 Príspevok od užívateľa Igor.G » Pi Sep 08, 2006 5:06 pm

no a v tom je problem je este v zaruke

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#58 Príspevok od užívateľa alcatelko » Pi Sep 08, 2006 5:07 pm

problem? hod to na reklamaciu a mas po probleme...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Igor.G
cyklista
cyklista
Príspevky: 190
Dátum registrácie: Št Sep 07, 2006 3:02 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

#59 Príspevok od užívateľa Igor.G » Pi Sep 08, 2006 5:11 pm

len ti tak poviem ze uz som mal problem s guferom a prisiel taky xalan mi po skuter od servisu de siel ten skuter a tvrdil mi ze rameno kde je vario a spojka atd je plne oleja ta som mal dost!!! a ked ho dam opravit zase mi doj...bu nieco ine

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#60 Príspevok od užívateľa alcatelko » Pi Sep 08, 2006 5:40 pm

tak sa vrtaj sam a mas po zaruke...neviem co ti poradit...pud servis alebo to rozober a prides na to co sa deje...inac to nevidim...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Igor.G
cyklista
cyklista
Príspevky: 190
Dátum registrácie: Št Sep 07, 2006 3:02 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

#61 Príspevok od užívateľa Igor.G » Pi Sep 08, 2006 5:46 pm

no dam ho servisu a jak to bude na p... ta si idem to robit sam!!inak vdaka ti za informacie

pompo777

Zabeh

#62 Príspevok od užívateľa pompo777 » Ne Júl 15, 2007 11:49 am

Tak pani, chcel by som este nieco dodat k povodnej teme, lebo toto forum sa hemzi OTckami jedna radost (moderatori na to zjavne zvysoka kaslu). Toto je vynatok z manualu k nikasilovemu valcu Stage 6 Sport Pro.

Zuallererst sollte die Spritversorgung geklärt sein. Es ist nur Kraftstoff mit über 96 ROZ sowie synthetisches Öl zu fahren. Der Motor sollte während der ersten 250-300 km nicht überlastet werden, d.h. er sollte nich mit maximaler Leistung und Drehzahl bewegt werden weil dies zu Schäden an Kolben und Zylinder führen kann. Der Motor wird seine maximale Leistung erst nach dem Ende des Einfahrens abgeben. Kolben, Zylinder und Kopf sollten nach 3000 km von Verbrennungsrückständen gereinigt werden. Bei dieser Gelegenheit sollten auch die Kolbenringe überprüft werden. Drehen sie sich noch frei in Nuten, sind sie verschlissen? Wenn die Leistung beim fahren schon spürbar nachgelassen hat ist es Zeit die Kolbenringe zu wechseln.

Kto chce, nech si to prelozi cele, podstatne je toto: Motor je nutne pocas prvych 250-300 kilometrov nepretazovat, to znamena nemal by sa pohybovat v oblasti maximalneho vykonu a otacok, pretoze toto moze viest k skodam na pieste a valci. Svoj maximalny vykon motor doda najskor pred koncom zabehu. Piest, valec a hlava by mali byt po 3000 kilometroch vycistene od zvyskov spalin. Pri tejto prilezitosti sa ma tiez preverit piestny kruzok. Kruti sa este volne v drazke, je opotrebovany? Ked vykon pri jazdet citelne poklesne, je cas vymenit piestny kruzok.

Užívateľov profilový obrázok
Imro
cyklista
cyklista
Príspevky: 192
Dátum registrácie: Ne Máj 21, 2006 1:14 pm
Skúter: Derbi GP1 125

#63 Príspevok od užívateľa Imro » Ne Júl 15, 2007 12:15 pm

maxipayne napísal:
VLADY napísal:Samozrejme že NICASIL je fantastický vynález, ale má len jednu zlú vlastnosť, že ak sa kúsne tak sa nedá urobiť výbrus , ale je to na výmenu.Ale ak sa nekúsne tak vydrží skoro doblba....
tak ten stage6 nie je nejak moc trvanlivy na racing kite musis kazdych 2000 km menit piest A>B>C>a potom novy nikasil a dookola
...najlepsie je zobrat minachrom od toperfomace a vydrzi ti aj 10000-20000km a mozes aj vybrusit /a nema ostre casovanie/
A co to je vlastne ten minachrom,neaka liatina s lepsimi vlastnostami?

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Zabeh

#64 Príspevok od užívateľa theruck » Ne Júl 15, 2007 11:16 pm

pompo777 napísal:Tak pani, chcel by som este nieco dodat k povodnej teme, lebo toto forum sa hemzi OTckami jedna radost (moderatori na to zjavne zvysoka kaslu). Toto je vynatok z manualu k nikasilovemu valcu Stage 6 Sport Pro.

Zuallererst sollte die Spritversorgung geklärt sein. Es ist nur Kraftstoff mit über 96 ROZ sowie synthetisches Öl zu fahren. Der Motor sollte während der ersten 250-300 km nicht überlastet werden, d.h. er sollte nich mit maximaler Leistung und Drehzahl bewegt werden weil dies zu Schäden an Kolben und Zylinder führen kann. Der Motor wird seine maximale Leistung erst nach dem Ende des Einfahrens abgeben. Kolben, Zylinder und Kopf sollten nach 3000 km von Verbrennungsrückständen gereinigt werden. Bei dieser Gelegenheit sollten auch die Kolbenringe überprüft werden. Drehen sie sich noch frei in Nuten, sind sie verschlissen? Wenn die Leistung beim fahren schon spürbar nachgelassen hat ist es Zeit die Kolbenringe zu wechseln.

Kto chce, nech si to prelozi cele, podstatne je toto: Motor je nutne pocas prvych 250-300 kilometrov nepretazovat, to znamena nemal by sa pohybovat v oblasti maximalneho vykonu a otacok, pretoze toto moze viest k skodam na pieste a valci. Svoj maximalny vykon motor doda najskor pred koncom zabehu. Piest, valec a hlava by mali byt po 3000 kilometroch vycistene od zvyskov spalin. Pri tejto prilezitosti sa ma tiez preverit piestny kruzok. Kruti sa este volne v drazke, je opotrebovany? Ked vykon pri jazdet citelne poklesne, je cas vymenit piestny kruzok.
no ty si teda inzinier. co si cakal ze ti tam napisu ze za 30 minut to mozes kalit plny kotel? ked pojdes tych 250 km pri 6000 otackach a ked pojdes pri 9000 otackach nieje to nahodou rozdiel? preco tam teda nenapisu na kolko otacok to ma ist? ake nerovnosti toho valca a piestu sa tam asi maju vybehat pocas tych 250km ked ten nicasil ma tenulinku vrstvu a ked ho zoderes valec je v prdeli? tych 250km je ratanych na jeden krat alebo ako to mozem 10 dni po 25km zabehavat pekne vzdycky od studena?

pompo777

Re: Zabeh

#65 Príspevok od užívateľa pompo777 » Po Júl 16, 2007 1:56 pm

theruck napísal:no ty si teda inzinier. co si cakal ze ti tam napisu ze za 30 minut to mozes kalit plny kotel? ked pojdes tych 250 km pri 6000 otackach a ked pojdes pri 9000 otackach nieje to nahodou rozdiel? preco tam teda nenapisu na kolko otacok to ma ist? ake nerovnosti toho valca a piestu sa tam asi maju vybehat pocas tych 250km ked ten nicasil ma tenulinku vrstvu a ked ho zoderes valec je v prdeli? tych 250km je ratanych na jeden krat alebo ako to mozem 10 dni po 25km zabehavat pekne vzdycky od studena?
Prvu idiotsku poznamku nekomentujem, to mam hlboko v trubke . :D

K tomu zbytku: To co som uviedol je vytazok z original Stage 6 manualu. Ak si nespokojny, adresuj staznost priamo na nich. Chcel som tym dosiahnut to, aby sa potrvrdil jeden fakt, teda ze vyrobca resp. objednavatel vyroby zabeh nikasilovych valcov odporuca. To, do akej miery su pokyny pre zabeh dostacujuce, nech si uz kazdy zodpovie sam. Zaroven tento text dost spochybnuje tvrdenia o tom, ze kazdych 3000 km je nutne menit (!!!) piestnu sadu.

Moja skusenost so zabehom je taka: Motor tocim spravidla okolo 8000ot., samozrejme ze kratkodobo pri rozbehu a pohynani sa je to viac. Cestovna rychlost je tachometrovych 80km/h. Teraz ku koncu 300km hranice si obcas dovolim rychlost zvysovat. Skuter nechavam pred vyjazdom par minut zohriat.

Takze asi tolko. Ide to perfektne, zatial z mojej strany s tymto valcekom maximalna spokojnost.
Naposledy upravil/-a pompo777 v Po Júl 16, 2007 2:55 pm, upravené celkom 1 krát.

pompo777

Zabeh

#66 Príspevok od užívateľa pompo777 » Po Júl 16, 2007 3:29 pm

Ak sa pyta na zohrievanie motora ten, kto s tym naozaj nema skusenosti, tak to je OK. Ale ak tu citam ironicke poznamky ludi, ktori to pisu len kvoli ironii a kvoli nicomu inemu, tak ma to nastve. Ale dobre, beriem spat, je to zmazane.

Moja rada sa tykala zabehu nikasiloveho 70cc valca Stage 6 Sport Pro, staci si pozriet jeden z predoslych prispevkov. Suvisela s tym, co niektori tvrdia, ze nikasil zabehavat netreba.

Odkial som si mozes najst pod avatarom, staci trochu otvorit oci. Podpis je updatovany.

PS: Mimochodom ani v tvojom podpise nevidim akeho mas skutra. Co tak ist nam ostatnym prikladom? :D

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#67 Príspevok od užívateľa alcatelko » Po Júl 16, 2007 3:32 pm

ma tam napisane huricane driver...tekze keeway huricane...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

geetee

#68 Príspevok od užívateľa geetee » Po Júl 16, 2007 4:01 pm

alcatelko napísal:ma tam napisane huricane driver...tekze keeway huricane...
takisto TOILET USER :D

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Zabeh

#69 Príspevok od užívateľa theruck » Po Júl 16, 2007 5:12 pm

pompo777 napísal:Ak sa pyta na zohrievanie motora ten, kto s tym naozaj nema skusenosti, tak to je OK. Ale ak tu citam ironicke poznamky ludi, ktori to pisu len kvoli ironii a kvoli nicomu inemu, tak ma to nastve. Ale dobre, beriem spat, je to zmazane.

Moja rada sa tykala zabehu nikasiloveho 70cc valca Stage 6 Sport Pro, staci si pozriet jeden z predoslych prispevkov. Suvisela s tym, co niektori tvrdia, ze nikasil zabehavat netreba.

Odkial som si mozes najst pod avatarom, staci trochu otvorit oci. Podpis je updatovany.

PS: Mimochodom ani v tvojom podpise nevidim akeho mas skutra. Co tak ist nam ostatnym prikladom? :D
ved tymi otazkami som ti povedal ze v tom manuale je vlastne napisane ze zabehavat netreba. aby si to pochopil tak ti to este raz zhrniem:
- nieje tam napisane ci mas zabehavat na jeden krat
- nieje tam napisane pri akych otackach mas zabehavat
- co chces na nicasile ktory je vyrobeny spresnostou jak svina zabehavat?
- sam si napisal ze na tom jazdis normalne a to je vlastne v tom tvojom manuale napisane - ze nemas byt idiot a netocit to rovno plny kotel ale to je tam napisane skor kvoli tomu aby ti sadlo tesnenie a namazala sa kluka jak kvoli tomu aby sa ti zabehol valec
- myslis ze pri liatine je iny navod ako ten co mas pri tom nicasile?

ty si asi jeden s tych co namontoval jeden valec a teraz vsetkym budes radit jak to maju spravit presne ako ty
hovor si co chces nicasil zabehavat netreba a ked to raz skusis tak uvidis ze som mal pravdu

ripper

#70 Príspevok od užívateľa ripper » Po Júl 16, 2007 5:34 pm

no jeden chalan z cz fora zadrel valec motoforce ako mal snake a bol to tiez nicasil

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#71 Príspevok od užívateľa theruck » Po Júl 16, 2007 5:43 pm

ja som zadrel 2 a co

geetee

#72 Príspevok od užívateľa geetee » Po Júl 16, 2007 6:11 pm

mPershing napísal:Nuz veduci, si vitaz :D :lol:
tak to radsej nic nenapisem :oops: :roll:

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#73 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Júl 17, 2007 6:52 pm

NICASIL je niekolkonásobne tvrdší jak samotný AL piest a je tak isto tvrdší jak krúžky takže nový kus sa musí asi trocha šetriť zo začiatku a nenakladať mu hlavne nastudeno ale nie kvôli valcu ale skorej piestu a krúžkom.krúžky si musia sdadnúť alebo lepšie povedané sú namáhané keď chodia cez široký výfukový kanál hlavne hrana samotná .... A tak celkovo aj na zabehnutom motore je zverstvo nastudeno plný kotel....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"