
Karburator - volnobeh
Moderátor: Moderators
- Smolkye
- chodec
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: Št Mar 06, 2008 1:48 am
- Skúter: jbw50 QT
- Bydlisko: Stakcin
Karburator - volnobeh
Pozdravujem vsetkych skutristov. Super stanka, vela novych veci som sa dozvedel. Mam skuter cinan jbw 50qt. Uz viem, ze to bola zla volba. Trapim sa s nim vyse dvoch rokov. Pocas zaruky bol 4-krat reklamovany, vzdy na nom nieco odide. Momentalne mi blbne volnobeh. Ak ho natocim, ide asi 15 sekund(el. sitic) a potom zdochne. Vlastne mi to blblo uz od zakupenia. Potrebujem poradit co sa da s touto skrutkou( na obrazku) nastavit. Nie nahodou volnobeh? Mam ju asi na jeden a pol zavita od dorazu. Dik.


- peter1029
- st. skútrista
- Príspevky: 423
- Dátum registrácie: St Dec 26, 2007 8:27 pm
- Skúter: Piaggio NRG50 MC3 - LC - DD
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Kontaktovať užívateľa:
no neviem presne, ja tam mám dve skrutky, jednu na bohatosť zmesi, tak asi tú maš rozstelovanu a druhú na voľnobeh. Tú tvoju tipujem na bohatosť zmesi, ja ju mám dovalenú naplno, skús aj ty dať naplno a ak pôjde tak ju trocha povoluj, ja ked ju povolim tak sice na volnobeh ide, ale potom sa nechce brať keď pridám plyn, dusí ho. Musíš nájsť správny pomer, ale môže tam byť aj iný problém, filter a tak....
podpis som si este nenastavil
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
JAJ to máš tuším 4takt.... tak tá skrutka je bohatosť zmesy a volnobežné otáčky sa štelujú dorazovým šroubom ako je klapka a od nej ide lanko do plynovej rukoväte.... to tam zbadáš ...a inak si naštuduj dakde aj tu na fore to bolo istotne postup nastavenia aby si vedel čo a ako lebo sa to ovplyvňuje ..a musíš mať dokonale zohriaty motor . a samozrejme vyčistený karbec airbox a hlavne nesmie byť žiadna tryska v karbeci upchatá a ak ti to nejde nastaviť tak to môže byť aj tým že volnobežná tryska je upchatá a ako zavre sytič tak to nemá potom na volnobeh odkial brať palivo a skape to. vyfúkať stlačeným vzduchom používať čisté prostredie na demontáž a handry na čistenie karbecu je samozrejmosť....a ešet pozri v akom stave je horná membrána čo zvíha ihlu...ak je prasknutá tak ihlu nezdvíha a potom tam nejde benzín po pridaní plynu ....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- Bobo
- st. skútrista
- Príspevky: 573
- Dátum registrácie: Št Máj 03, 2007 2:29 pm
- Skúter: BMW R 1200 RT
- Bydlisko: MA (teda skôr okolie)
Môže byť aj niekde cviknutá benzínová hadička, zasr*tý palivový filter, palivový kohút (alebo ventil),....... Je malý prietok paliva, pomaly natečie do karbeca a akonáhle naštartuješ, tak ho vycucne, nestačí dotiecť a skape. Pomaly dotečie, naštartuješ - skape. A tak stále dokola a dokola a dokola....... 

KYMCO XC 250, SUZUKI Burgman 650, BMW R 1200 RT
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Ihlu nerieš ak si s ňou nehýbal tak nehaj tak jak je....nasatav len volnobeh pomocou toho šroubu čo je doraz na klapke ako ide lanko k plynu zdvihni otáčky na nejakú normálnu hodnotu aby akurát začala zaberať spojka a potom skús znižovať bohatosť zmesy povolovaním toho druhého šroubu až pokial motor nezačne bežať trhano a nerovnomerne potom troška nazad a znížiť volnobeh tým dorazom a tak postupne lebo sa to ovplyvňuje .V podstate karbec ja k karbec ale 2 takt je troška odlišný a ten návod je písaný asi na 2 takt práve.V podstate treba nastaviť tak aby motor na volnobeh bežal hladko a plynule s čo najchudobnejšou zmesou. A ten šroub bohatosti ak ho zaťahuješ tak škrtíš vzduch a tým obohacuješ zmes . Lebo zväčša benzín ide cez volnobežnú trysku a cez tžen štelovací šroub ide k nemu len vzduch. Ale na niektorých karbecoch to môže byť aj naopak. V návode od scootra to nemáš popisané? A ak som sa dakde pomýlil sorry opravte ma !
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- Smolkye
- chodec
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: Št Mar 06, 2008 1:48 am
- Skúter: jbw50 QT
- Bydlisko: Stakcin
Pohral som sa s tymi skrutkami, ked bol motor zohriaty, nastavil som to tak, ze po nastartovani bez pridavania plynu mi to konecne drzalo otacky. Uz som si myslel, ze je vsetko O.K. Lenze som zistil, ze ak pridam plyn a hned ho pustim, tak mi to zdochne. Ak budem uberat plyn pomali, tak nezdochne. Potom som sa previezol a tiez sa mi to stalo. Pri zastaveni mi motor zdochol. Ale ked som zastavoval tak, ze som postupne uberal plyn, tak som tie otacky udrzal. Teraz nechce tahat ak je studeny. Pridavam plyn mam ho naplno a ide 30. Az po case zacne tahat.
Co to moze byt?
Co to moze byt?
- peter1029
- st. skútrista
- Príspevky: 423
- Dátum registrácie: St Dec 26, 2007 8:27 pm
- Skúter: Piaggio NRG50 MC3 - LC - DD
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Kontaktovať užívateľa:
skús sa s tým ešte pohrať, napr. ja dneska som sa konečne vozil na uplne poskladanom skute a nechal som si 4 polotačky odskrutkovanú zmes a ked sa ohrial, tak sa pri startoch dusil, dal som 3 otáčky a ide dobre, ale este nebol uplne ohriaty, takže mozno este bude menej treba
podpis som si este nenastavil
- Smolkye
- chodec
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: Št Mar 06, 2008 1:48 am
- Skúter: jbw50 QT
- Bydlisko: Stakcin
Tak som sa zase pohral so skrutkami. Je to tak ako vravite. Skusat a skusat. Zatial som spokojny. No nechcem to zakriknut, lebo v poslednej dobe sa mi vsetko kazi. Uvidim zajtra, ked bude motor studeny. A potom este pozriet na sviecku, ci dobre pali a odsledovat spotrebu. Natriet vyfuk a dalsie drobnosti. Zatial dakujem za rady.