Karburator - volnobeh

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
Smolkye
chodec
chodec
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Št Mar 06, 2008 1:48 am
Skúter: jbw50 QT
Bydlisko: Stakcin

Karburator - volnobeh

#1 Príspevok od užívateľa Smolkye » Ut Mar 11, 2008 9:34 pm

Pozdravujem vsetkych skutristov. Super stanka, vela novych veci som sa dozvedel. Mam skuter cinan jbw 50qt. Uz viem, ze to bola zla volba. Trapim sa s nim vyse dvoch rokov. Pocas zaruky bol 4-krat reklamovany, vzdy na nom nieco odide. Momentalne mi blbne volnobeh. Ak ho natocim, ide asi 15 sekund(el. sitic) a potom zdochne. Vlastne mi to blblo uz od zakupenia. Potrebujem poradit co sa da s touto skrutkou( na obrazku) nastavit. Nie nahodou volnobeh? Mam ju asi na jeden a pol zavita od dorazu. Dik.
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
peter1029
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 423
Dátum registrácie: St Dec 26, 2007 8:27 pm
Skúter: Piaggio NRG50 MC3 - LC - DD
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Kontaktovať užívateľa:

#2 Príspevok od užívateľa peter1029 » Ut Mar 11, 2008 9:49 pm

no neviem presne, ja tam mám dve skrutky, jednu na bohatosť zmesi, tak asi tú maš rozstelovanu a druhú na voľnobeh. Tú tvoju tipujem na bohatosť zmesi, ja ju mám dovalenú naplno, skús aj ty dať naplno a ak pôjde tak ju trocha povoluj, ja ked ju povolim tak sice na volnobeh ide, ale potom sa nechce brať keď pridám plyn, dusí ho. Musíš nájsť správny pomer, ale môže tam byť aj iný problém, filter a tak....
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Smolkye
chodec
chodec
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Št Mar 06, 2008 1:48 am
Skúter: jbw50 QT
Bydlisko: Stakcin

#3 Príspevok od užívateľa Smolkye » Ut Mar 11, 2008 10:00 pm

Dik za radu, zajtra sa skusim s tym pohrat. Nemam co stratit. Inu skrutku som tam nenasiel. Filter-air mam teraz cisteny.

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

#4 Príspevok od užívateľa TomasARN » Ut Mar 11, 2008 10:11 pm

Smolkye napísal:Dik za radu, zajtra sa skusim s tym pohrat. Nemam co stratit. Inu skrutku som tam nenasiel. Filter-air mam teraz cisteny.
dalsiu mozes mat zaslepenu

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#5 Príspevok od užívateľa VLADY » St Mar 12, 2008 12:55 pm

JAJ to máš tuším 4takt.... tak tá skrutka je bohatosť zmesy a volnobežné otáčky sa štelujú dorazovým šroubom ako je klapka a od nej ide lanko do plynovej rukoväte.... to tam zbadáš ...a inak si naštuduj dakde aj tu na fore to bolo istotne postup nastavenia aby si vedel čo a ako lebo sa to ovplyvňuje ..a musíš mať dokonale zohriaty motor . a samozrejme vyčistený karbec airbox a hlavne nesmie byť žiadna tryska v karbeci upchatá a ak ti to nejde nastaviť tak to môže byť aj tým že volnobežná tryska je upchatá a ako zavre sytič tak to nemá potom na volnobeh odkial brať palivo a skape to. vyfúkať stlačeným vzduchom používať čisté prostredie na demontáž a handry na čistenie karbecu je samozrejmosť....a ešet pozri v akom stave je horná membrána čo zvíha ihlu...ak je prasknutá tak ihlu nezdvíha a potom tam nejde benzín po pridaní plynu ....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
Bobo
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 573
Dátum registrácie: Št Máj 03, 2007 2:29 pm
Skúter: BMW R 1200 RT
Bydlisko: MA (teda skôr okolie)

#6 Príspevok od užívateľa Bobo » St Mar 12, 2008 1:12 pm

Môže byť aj niekde cviknutá benzínová hadička, zasr*tý palivový filter, palivový kohút (alebo ventil),....... Je malý prietok paliva, pomaly natečie do karbeca a akonáhle naštartuješ, tak ho vycucne, nestačí dotiecť a skape. Pomaly dotečie, naštartuješ - skape. A tak stále dokola a dokola a dokola....... :wink:
KYMCO XC 250, SUZUKI Burgman 650, BMW R 1200 RT

Užívateľov profilový obrázok
Smolkye
chodec
chodec
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Št Mar 06, 2008 1:48 am
Skúter: jbw50 QT
Bydlisko: Stakcin

#7 Príspevok od užívateľa Smolkye » St Mar 12, 2008 9:02 pm

Dik za rady. Bobo, ak by som mal maly prietok paliva tak by mi to zdochynalo aj pri pridani plynu, aspon si myslim. Mne to zdochyna len pri volnobehu. Tou dorazovou skrutkou pre plinove lanko sa daju pridat otacky, ale za par sekund to aj tak zdochne. Este raz dik za rady.

Užívateľov profilový obrázok
Bobo
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 573
Dátum registrácie: Št Máj 03, 2007 2:29 pm
Skúter: BMW R 1200 RT
Bydlisko: MA (teda skôr okolie)

#8 Príspevok od užívateľa Bobo » St Mar 12, 2008 11:41 pm

Keď to držíš na plyne, tak to ide? Z prípevkov doteraz mi to až tak jasné nebolo :dontknow: . Ak to skapína len na volnobeh, potom je to vcelku jednoznačné - išiel by som cestou, ktorú naznačil VLADY - volnobežný okruh.
KYMCO XC 250, SUZUKI Burgman 650, BMW R 1200 RT

Užívateľov profilový obrázok
Smolkye
chodec
chodec
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Št Mar 06, 2008 1:48 am
Skúter: jbw50 QT
Bydlisko: Stakcin

#9 Príspevok od užívateľa Smolkye » St Mar 12, 2008 11:56 pm

Ano, ked to drzim na plyne , tak to ide. Skusim to cestou Vladyho.
Potom dam vediet.

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#10 Príspevok od užívateľa VLADY » Št Mar 13, 2008 8:06 pm

A KUKER sa nám istotne rehoce a vraví si ZLATÁ STRIEKAČKA!!!! :D
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
Smolkye
chodec
chodec
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Št Mar 06, 2008 1:48 am
Skúter: jbw50 QT
Bydlisko: Stakcin

#11 Príspevok od užívateľa Smolkye » Pi Mar 14, 2008 9:51 pm

Karburator mam vycisterny, este ho treba nastavit. Chcem sa len opytat, ci ten navod pre nastavenie karb. v sekcii ako na to plati pre moj 4-takt.
Lebo nerozumiem druhemu kroku-nastavenie ihly.

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#12 Príspevok od užívateľa VLADY » So Mar 15, 2008 2:30 pm

Ihlu nerieš ak si s ňou nehýbal tak nehaj tak jak je....nasatav len volnobeh pomocou toho šroubu čo je doraz na klapke ako ide lanko k plynu zdvihni otáčky na nejakú normálnu hodnotu aby akurát začala zaberať spojka a potom skús znižovať bohatosť zmesy povolovaním toho druhého šroubu až pokial motor nezačne bežať trhano a nerovnomerne potom troška nazad a znížiť volnobeh tým dorazom a tak postupne lebo sa to ovplyvňuje .V podstate karbec ja k karbec ale 2 takt je troška odlišný a ten návod je písaný asi na 2 takt práve.V podstate treba nastaviť tak aby motor na volnobeh bežal hladko a plynule s čo najchudobnejšou zmesou. A ten šroub bohatosti ak ho zaťahuješ tak škrtíš vzduch a tým obohacuješ zmes . Lebo zväčša benzín ide cez volnobežnú trysku a cez tžen štelovací šroub ide k nemu len vzduch. Ale na niektorých karbecoch to môže byť aj naopak. V návode od scootra to nemáš popisané? A ak som sa dakde pomýlil sorry opravte ma !
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
Smolkye
chodec
chodec
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Št Mar 06, 2008 1:48 am
Skúter: jbw50 QT
Bydlisko: Stakcin

#13 Príspevok od užívateľa Smolkye » So Mar 15, 2008 2:41 pm

Vlady, dakujem za velmi zrozumitelny navod. Zo ziadnou ihlou som nehybal. Tekze to skusim nastavit. Este raz dik.

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#14 Príspevok od užívateľa VLADY » So Mar 15, 2008 11:43 pm

Nemáš zatial za čo...dúfam že som to dobre napísal....držím palec :P
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
Smolkye
chodec
chodec
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Št Mar 06, 2008 1:48 am
Skúter: jbw50 QT
Bydlisko: Stakcin

#15 Príspevok od užívateľa Smolkye » Št Mar 27, 2008 2:56 am

Pohral som sa s tymi skrutkami, ked bol motor zohriaty, nastavil som to tak, ze po nastartovani bez pridavania plynu mi to konecne drzalo otacky. Uz som si myslel, ze je vsetko O.K. Lenze som zistil, ze ak pridam plyn a hned ho pustim, tak mi to zdochne. Ak budem uberat plyn pomali, tak nezdochne. Potom som sa previezol a tiez sa mi to stalo. Pri zastaveni mi motor zdochol. Ale ked som zastavoval tak, ze som postupne uberal plyn, tak som tie otacky udrzal. Teraz nechce tahat ak je studeny. Pridavam plyn mam ho naplno a ide 30. Az po case zacne tahat.
Co to moze byt?

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#16 Príspevok od užívateľa VLADY » Št Mar 27, 2008 7:20 pm

Asi si zle nastavil.... 8)
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
peter1029
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 423
Dátum registrácie: St Dec 26, 2007 8:27 pm
Skúter: Piaggio NRG50 MC3 - LC - DD
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Kontaktovať užívateľa:

#17 Príspevok od užívateľa peter1029 » Št Mar 27, 2008 9:53 pm

skús sa s tým ešte pohrať, napr. ja dneska som sa konečne vozil na uplne poskladanom skute a nechal som si 4 polotačky odskrutkovanú zmes a ked sa ohrial, tak sa pri startoch dusil, dal som 3 otáčky a ide dobre, ale este nebol uplne ohriaty, takže mozno este bude menej treba
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Smolkye
chodec
chodec
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Št Mar 06, 2008 1:48 am
Skúter: jbw50 QT
Bydlisko: Stakcin

#18 Príspevok od užívateľa Smolkye » Št Mar 27, 2008 11:31 pm

No asi som to zle nastavil. Este sa s tym musim pohrat. Inac sa sprava motor ked je zohriaty a ked je studeny. Ja mam teraz nastavenu bohatost asi na styri cele otacky, asi je to vela, skusim dat len na tri polotacky. Uvidim co to bube robit. Zatial dik.

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#19 Príspevok od užívateľa VLADY » Pi Mar 28, 2008 7:59 pm

Treba to štelovať na viackrát a hlavne plne zohriaty motor a poštelovať prebehnúť sa a tak dokola aj 2-3 krát...Ak tam samozrejme je všetko ostatné v poriadku svička filter a tak 8)
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
Smolkye
chodec
chodec
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Št Mar 06, 2008 1:48 am
Skúter: jbw50 QT
Bydlisko: Stakcin

#20 Príspevok od užívateľa Smolkye » So Mar 29, 2008 2:25 am

Tak som sa zase pohral so skrutkami. Je to tak ako vravite. Skusat a skusat. Zatial som spokojny. No nechcem to zakriknut, lebo v poslednej dobe sa mi vsetko kazi. Uvidim zajtra, ked bude motor studeny. A potom este pozriet na sviecku, ci dobre pali a odsledovat spotrebu. Natriet vyfuk a dalsie drobnosti. Zatial dakujem za rady.

Užívateľov profilový obrázok
peter1029
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 423
Dátum registrácie: St Dec 26, 2007 8:27 pm
Skúter: Piaggio NRG50 MC3 - LC - DD
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Kontaktovať užívateľa:

#21 Príspevok od užívateľa peter1029 » So Mar 29, 2008 4:00 pm

vidíš to, ja som to mal naopak, ja ked som ho kupil, tak sa mi všetko sr..., ale teraz, tuk, tuk, tuk, ide ako má, štartovanie nemá chybičku, ani najmenšiu, za studena len ťuknem na štarter a naskočí bez problemov :P
podpis som si este nenastavil

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"