Zníženie rozsahu variátora - spolocenstvo variatora
Moderátor: Moderators
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Šak ja nevravím že to nedosahuje papierove výkony, má ísť 88 a 80 ide bez problémov, ale prečo by som nevyužil na maximálku celý vykon motora ale len jeho časť. Ja ho nedostanem cez 6500 min-1. Jednoducho je tam ťažký celkový prevod. Číňania serú na to. Takto je to aj pri adamsoch, ten s 10 palcovými kolesami má rovnaký prevod ako ten čo má 12 palcov. Takže ten 12 palčiak je preťažený v porovnaní s 10 palcovým.
podpis som si este nenastavil
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
ved ho nechaj nech vyskusa...
inac...skus na zaciatok vyhodit 3 valceky a vyskusaj ist len na troch ze kolko ti je vobec schopny motor vytocit...aj moj favorit ma pisany vykon pri pri 5500otackach a pri 4000 sa uz ide rozpadnut motor
(si to ani neviem predstavit ho tak vytocit...
alebo skus vyturovat na stojane (ale bacha aby si nepretocil motor lebo to uz bude drahsi spas
)
inac...skus na zaciatok vyhodit 3 valceky a vyskusaj ist len na troch ze kolko ti je vobec schopny motor vytocit...aj moj favorit ma pisany vykon pri pri 5500otackach a pri 4000 sa uz ide rozpadnut motor

alebo skus vyturovat na stojane (ale bacha aby si nepretocil motor lebo to uz bude drahsi spas

............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Takže slovutný páni odborníci
, tak som sa pýtal kolegu a ten mi potvrdil, že moja domnienka je správna. On je síce motorár, ale z prevodoviek robil dizertačku. Ak sa Vám nechce veriť inžinierovi, tak sa ešte môžem spýtať profesora, ten je špecialista na prevodovky. Nakoniec má kanceláriu vedľa mňa.
Ozaj a našiel som stránku na nete, kde to máte odfotené a napísané
http://www.scootland.sk/jaknato/Trestrikce/. Je tam ten krúžok, ktorý som spomínal. Včuľ už len zmerať priemery a vypočítať akú hrúbku potrebujem.

Ozaj a našiel som stránku na nete, kde to máte odfotené a napísané
http://www.scootland.sk/jaknato/Trestrikce/. Je tam ten krúžok, ktorý som spomínal. Včuľ už len zmerať priemery a vypočítať akú hrúbku potrebujem.
Naposledy upravil/-a jean v St Júl 18, 2007 1:53 pm, upravené celkom 1 krát.
podpis som si este nenastavil
v JRD poznaju variatory?jean napísal:Takže slovutný páni odborníci, tak som sa pýtal kolegu a ten mi potvrdil, že moja domnienka je správna. On je síce motorár, ale z prevodoviek robil dizertačku. Ak sa Vám nechce veriť inžinierovi, tak sa ešte môžem spýtať profesora, ten je špecialista na prevodovky. Nakoniec má kanceláriu vedľa mňa.
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
tak preco si mu neposlal rovno mail ako to mas spravit a pytas sa tu? to ze na tej stranke ten kruzok nieje nikto z nas netvrdil...jean napísal:Takže slovutný páni odborníci, tak som sa pýtal kolegu a ten mi potvrdil, že moja domnienka je správna. On je síce motorár, ale z prevodoviek robil dizertačku. Ak sa Vám nechce veriť inžinierovi, tak sa ešte môžem spýtať profesora, ten je špecialista na prevodovky. Nakoniec má kanceláriu vedľa mňa.
Ozaj a našiel som stránku na nete, kde to máte odfotené a napísané
http://www.scootland.sk/jaknato/Trestrikce/. Je tam ten krúžok, ktorý som spomínal. Včuľ už len zmerať priemery a vypočítať akú hrúbku potrebujem.
Naposledy upravil/-a theruck v St Júl 18, 2007 1:55 pm, upravené celkom 1 krát.
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Prax nikdy nie je iná ako na papieri, len si ten papier treba správne formulovať
. No v JRD poznali variátory skôr, ako vznikla prvá Vespa ty chytrák
. V každom staršom kombajne ich nájdeš niekoľko.


Naposledy upravil/-a jean v St Júl 18, 2007 1:57 pm, upravené celkom 1 krát.
podpis som si este nenastavil
pridi si ku mne, dam ti tych kruzkov za kibel tz inyinier, co tak napriklad to ye s tej 50ccm ti nepasne na tvoju kluku? sak nech ti to rozobere aj prodekan, mne u zadnice a pomeria ked je taky odborniik. pripadne nech mi vyrata ake mam dat momovi valceky do varia ked tam prastime vyfuk, nech nemusim celiden laborovatjean napísal:Ozaj a našiel som stránku na nete, kde to máte odfotené a napísané
http://www.scootland.sk/jaknato/Trestrikce/. Je tam ten krúžok, ktorý som spomínal. Včuľ už len zmerať priemery a vypočítať akú hrúbku potrebujem.

- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
ne ne necham to tu pre vystrahu ostatnym
ale este stale si mi nevysvetlil co tou tvojou upravou dosiahnes
ale este stale si mi nevysvetlil co tou tvojou upravou dosiahnes
Naposledy upravil/-a theruck v St Júl 18, 2007 1:59 pm, upravené celkom 1 krát.
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
hej? ja som tiez ing motorar...takze ak neveris ing...jean napísal:Takže slovutný páni odborníci, tak som sa pýtal kolegu a ten mi potvrdil, že moja domnienka je správna. On je síce motorár, ale z prevodoviek robil dizertačku. Ak sa Vám nechce veriť inžinierovi, tak sa ešte môžem spýtať profesora, ten je špecialista na prevodovky. Nakoniec má kanceláriu vedľa mňa.

............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
The ruck prečo, aby všetci videli, že nepoznáte princíp funkcie variátora
. Alcatelko, tak to by si mohol pochopiť čo som chcel. Môj kolega to pochopil na prvý pokus. A ja motorár nie som. Ozaj ten titul uvádzaš načo, mám ťa ním oslovovať? Nemám s tým pproblém ak chceš.

podpis som si este nenastavil
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
ja to asi fakt neviem preto som vrazil do variatora tolko co ty do skutra a cuduj sa svete ono to fungujejean napísal:The ruck prečo, aby všetci videli, že nepoznáte princíp funkcie variátora. Alcatelko, tak to by si mohol pochopiť čo som chcel. Môj kolega to pochopil na prvý pokus. A ja motorár nie som. Ozaj ten titul uvádzaš načo, mám ťa ním oslovovať? Nemám s tým pproblém ak chceš.
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
vies tu nikto este nikdy neladil variator...tak su v tom totalne lamy...ale clovek sa stale uci...co by som dal za take vario ako mas ty...runero by bolo najvykonnejsie a daval by som si ondrovho joga na ranajky 

............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Ripper konečne pochopil. A už vážne zakopme zbrane

Takže na prvom obrázku je stav, ktorý je teraz, na druhom je to, čo chcem urobiť ja. Na treťom je počiatočný stav variátora. Tým krúžkom sa obmedzí najvyšší prevodový pomer variátora, pretože sa zníži činný polomer remenice. Ale pôvodný prevod na dolnom rozsahu (3) zostane bezo zmeny. A stane sa to, že do určitej rýchlosti variátor bude pracovať ako predtým a po jej dosiahnutí už začnú stúpať otáčky a motor bude mať vo vyššej rýchlosti viac sily.
Vy asi stále nechápete, že ten variátor nepracuje až do maximálnej rýchlosti, ale len do strednej, potom už rýchlosť narastá s otáčkami motora!

Takže na prvom obrázku je stav, ktorý je teraz, na druhom je to, čo chcem urobiť ja. Na treťom je počiatočný stav variátora. Tým krúžkom sa obmedzí najvyšší prevodový pomer variátora, pretože sa zníži činný polomer remenice. Ale pôvodný prevod na dolnom rozsahu (3) zostane bezo zmeny. A stane sa to, že do určitej rýchlosti variátor bude pracovať ako predtým a po jej dosiahnutí už začnú stúpať otáčky a motor bude mať vo vyššej rýchlosti viac sily.
Vy asi stále nechápete, že ten variátor nepracuje až do maximálnej rýchlosti, ale len do strednej, potom už rýchlosť narastá s otáčkami motora!
podpis som si este nenastavil
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
ano ale bezne ked mas toto vo variu a je blokovany sa tym znizuje maximalka aby motorka odpovedala predpisom...skratka ti to mozno bude mat viac sily ale pojde ti to 60...ved si sprav ako myslis...a potom nezabudni napisat vysledok...na co sa potom pytas ked uznavas len svoju pravdu? napisal si ci to tym vyriesis a ked ti kazdy povie ze je to blbost tak vsetkych presviecas ze je to spravna uvaha...tak to uz nerozoberaj ale bez to urobit...a opotom sa mozeme bavit dalej...ja tvrdim daj o dva gramy lahsie valceky
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- qyxza
- st. skútrista
- Príspevky: 459
- Dátum registrácie: Po Mar 20, 2006 8:03 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať užívateľa:
no ako alcatelka poznám nepotrpí si na oslovovanie pán inžinier... ani na vykanie myslím. on len chcel podotknúť že o motoroch niečo vie a má to vyštudované a tým pádom má aj titul z tejto oblasti. ak sa mýlim nech má sám ALCATELKO opráví. nič iné by som za tým nevidel. takže rozoberajte temu vario a ne to ako sa kto bude oslovovať a pod...jean napísal:Dobre berem tvoj názor tak mi odôvodni, prečo by ten skúter podľa teba po dosiahnutí max prevodu varia nemal ďalej ísť? Veď diskutujme. Ozaj a mám ti teda vykať a hovoriť inžinier, či netreba?
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
v poriadku rád sa priučím. Ale chcem odôvodnenie, nie hlášky typu ripper. Ale hlavne by som chcel vedieť či Ste z toho obrázku niekto pochopil vo co go.
Naposledy upravil/-a jean v St Júl 18, 2007 2:45 pm, upravené celkom 1 krát.
podpis som si este nenastavil