Zníženie rozsahu variátora - spolocenstvo variatora

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#26 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 12:29 pm

Šak ja nevravím že to nedosahuje papierove výkony, má ísť 88 a 80 ide bez problémov, ale prečo by som nevyužil na maximálku celý vykon motora ale len jeho časť. Ja ho nedostanem cez 6500 min-1. Jednoducho je tam ťažký celkový prevod. Číňania serú na to. Takto je to aj pri adamsoch, ten s 10 palcovými kolesami má rovnaký prevod ako ten čo má 12 palcov. Takže ten 12 palčiak je preťažený v porovnaní s 10 palcovým.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#27 Príspevok od užívateľa theruck » St Júl 18, 2007 1:16 pm

jean prosim ta pekne uz to svinstvo neber alebo aspon zmen dodavatela

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#28 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Júl 18, 2007 1:21 pm

ved ho nechaj nech vyskusa...

inac...skus na zaciatok vyhodit 3 valceky a vyskusaj ist len na troch ze kolko ti je vobec schopny motor vytocit...aj moj favorit ma pisany vykon pri pri 5500otackach a pri 4000 sa uz ide rozpadnut motor :lol: (si to ani neviem predstavit ho tak vytocit...
alebo skus vyturovat na stojane (ale bacha aby si nepretocil motor lebo to uz bude drahsi spas :lol: )
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

ripper

#29 Príspevok od užívateľa ripper » St Júl 18, 2007 1:46 pm

ked som si to cele precital co napisal jean uplne sa mi vyvratili moje vedomosti o funkcnosti variatora :D tak tomu radsej nebudem verit

geetee

#30 Príspevok od užívateľa geetee » St Júl 18, 2007 1:47 pm

alcatelko napísal:(ale bacha aby si nepretocil motor lebo to uz bude drahsi spas :lol: )
na to nema silu, sa pretocit

pocuj, jean, vyber tie valceky vsetky a uvidis ako paradne sa ti znizi rozsah varia, ved ked podla teba to ma na starosti len kontrastka :D
si fakt nekompletny :gt1:

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#31 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 1:50 pm

Takže slovutný páni odborníci :roll: , tak som sa pýtal kolegu a ten mi potvrdil, že moja domnienka je správna. On je síce motorár, ale z prevodoviek robil dizertačku. Ak sa Vám nechce veriť inžinierovi, tak sa ešte môžem spýtať profesora, ten je špecialista na prevodovky. Nakoniec má kanceláriu vedľa mňa.

Ozaj a našiel som stránku na nete, kde to máte odfotené a napísané
http://www.scootland.sk/jaknato/Trestrikce/. Je tam ten krúžok, ktorý som spomínal. Včuľ už len zmerať priemery a vypočítať akú hrúbku potrebujem.
Naposledy upravil/-a jean v St Júl 18, 2007 1:53 pm, upravené celkom 1 krát.
podpis som si este nenastavil

geetee

#32 Príspevok od užívateľa geetee » St Júl 18, 2007 1:51 pm

jean napísal:Takže slovutný páni odborníci :roll: , tak som sa pýtal kolegu a ten mi potvrdil, že moja domnienka je správna. On je síce motorár, ale z prevodoviek robil dizertačku. Ak sa Vám nechce veriť inžinierovi, tak sa ešte môžem spýtať profesora, ten je špecialista na prevodovky. Nakoniec má kanceláriu vedľa mňa.
v JRD poznaju variatory?

ripper

#33 Príspevok od užívateľa ripper » St Júl 18, 2007 1:52 pm

ale prax byva niekedy ina ako na papiery

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#34 Príspevok od užívateľa theruck » St Júl 18, 2007 1:54 pm

jean napísal:Takže slovutný páni odborníci :roll: , tak som sa pýtal kolegu a ten mi potvrdil, že moja domnienka je správna. On je síce motorár, ale z prevodoviek robil dizertačku. Ak sa Vám nechce veriť inžinierovi, tak sa ešte môžem spýtať profesora, ten je špecialista na prevodovky. Nakoniec má kanceláriu vedľa mňa.

Ozaj a našiel som stránku na nete, kde to máte odfotené a napísané
http://www.scootland.sk/jaknato/Trestrikce/. Je tam ten krúžok, ktorý som spomínal. Včuľ už len zmerať priemery a vypočítať akú hrúbku potrebujem.
tak preco si mu neposlal rovno mail ako to mas spravit a pytas sa tu? to ze na tej stranke ten kruzok nieje nikto z nas netvrdil...
Naposledy upravil/-a theruck v St Júl 18, 2007 1:55 pm, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#35 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 1:55 pm

Prax nikdy nie je iná ako na papieri, len si ten papier treba správne formulovať :). No v JRD poznali variátory skôr, ako vznikla prvá Vespa ty chytrák :D . V každom staršom kombajne ich nájdeš niekoľko.
Naposledy upravil/-a jean v St Júl 18, 2007 1:57 pm, upravené celkom 1 krát.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#36 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 1:57 pm

Lebo ma to nenapadlo skôr :oops: . To bude z toho tepla. No čo zabi ma. A prosím admina, alebo moderátora, či kto to má na starosti, aby to celé zmazal.
Prajem Vám všetkým pekný deň.
podpis som si este nenastavil

geetee

#37 Príspevok od užívateľa geetee » St Júl 18, 2007 1:58 pm

jean napísal:Ozaj a našiel som stránku na nete, kde to máte odfotené a napísané
http://www.scootland.sk/jaknato/Trestrikce/. Je tam ten krúžok, ktorý som spomínal. Včuľ už len zmerať priemery a vypočítať akú hrúbku potrebujem.
pridi si ku mne, dam ti tych kruzkov za kibel tz inyinier, co tak napriklad to ye s tej 50ccm ti nepasne na tvoju kluku? sak nech ti to rozobere aj prodekan, mne u zadnice a pomeria ked je taky odborniik. pripadne nech mi vyrata ake mam dat momovi valceky do varia ked tam prastime vyfuk, nech nemusim celiden laborovat :(

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#38 Príspevok od užívateľa theruck » St Júl 18, 2007 1:58 pm

ne ne necham to tu pre vystrahu ostatnym
ale este stale si mi nevysvetlil co tou tvojou upravou dosiahnes
Naposledy upravil/-a theruck v St Júl 18, 2007 1:59 pm, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#39 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Júl 18, 2007 1:58 pm

jean napísal:Takže slovutný páni odborníci :roll: , tak som sa pýtal kolegu a ten mi potvrdil, že moja domnienka je správna. On je síce motorár, ale z prevodoviek robil dizertačku. Ak sa Vám nechce veriť inžinierovi, tak sa ešte môžem spýtať profesora, ten je špecialista na prevodovky. Nakoniec má kanceláriu vedľa mňa.
hej? ja som tiez ing motorar...takze ak neveris ing... :lol:
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#40 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 1:59 pm

The ruck prečo, aby všetci videli, že nepoznáte princíp funkcie variátora :lol: . Alcatelko, tak to by si mohol pochopiť čo som chcel. Môj kolega to pochopil na prvý pokus. A ja motorár nie som. Ozaj ten titul uvádzaš načo, mám ťa ním oslovovať? Nemám s tým pproblém ak chceš.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#41 Príspevok od užívateľa theruck » St Júl 18, 2007 2:02 pm

jean napísal:The ruck prečo, aby všetci videli, že nepoznáte princíp funkcie variátora :lol: . Alcatelko, tak to by si mohol pochopiť čo som chcel. Môj kolega to pochopil na prvý pokus. A ja motorár nie som. Ozaj ten titul uvádzaš načo, mám ťa ním oslovovať? Nemám s tým pproblém ak chceš.
ja to asi fakt neviem preto som vrazil do variatora tolko co ty do skutra a cuduj sa svete ono to funguje

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#42 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Júl 18, 2007 2:03 pm

vies tu nikto este nikdy neladil variator...tak su v tom totalne lamy...ale clovek sa stale uci...co by som dal za take vario ako mas ty...runero by bolo najvykonnejsie a daval by som si ondrovho joga na ranajky :lol:
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

ripper

#43 Príspevok od užívateľa ripper » St Júl 18, 2007 2:05 pm

preto aby videli ze su neni len ludia ktory chcu odblokovat skuter ale ze su aj taky co ho chcu silou mocou blokovat spat :lol:

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#44 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 2:14 pm

Ripper konečne pochopil. A už vážne zakopme zbrane
Obrázok

Takže na prvom obrázku je stav, ktorý je teraz, na druhom je to, čo chcem urobiť ja. Na treťom je počiatočný stav variátora. Tým krúžkom sa obmedzí najvyšší prevodový pomer variátora, pretože sa zníži činný polomer remenice. Ale pôvodný prevod na dolnom rozsahu (3) zostane bezo zmeny. A stane sa to, že do určitej rýchlosti variátor bude pracovať ako predtým a po jej dosiahnutí už začnú stúpať otáčky a motor bude mať vo vyššej rýchlosti viac sily.

Vy asi stále nechápete, že ten variátor nepracuje až do maximálnej rýchlosti, ale len do strednej, potom už rýchlosť narastá s otáčkami motora!
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#45 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Júl 18, 2007 2:25 pm

ano ale bezne ked mas toto vo variu a je blokovany sa tym znizuje maximalka aby motorka odpovedala predpisom...skratka ti to mozno bude mat viac sily ale pojde ti to 60...ved si sprav ako myslis...a potom nezabudni napisat vysledok...na co sa potom pytas ked uznavas len svoju pravdu? napisal si ci to tym vyriesis a ked ti kazdy povie ze je to blbost tak vsetkych presviecas ze je to spravna uvaha...tak to uz nerozoberaj ale bez to urobit...a opotom sa mozeme bavit dalej...ja tvrdim daj o dva gramy lahsie valceky
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#46 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 2:30 pm

Dobre berem tvoj názor tak mi odôvodni, prečo by ten skúter podľa teba po dosiahnutí max prevodu varia nemal ďalej ísť? Veď diskutujme. Ozaj a mám ti teda vykať a hovoriť inžinier, či netreba?
podpis som si este nenastavil

ripper

#47 Príspevok od užívateľa ripper » St Júl 18, 2007 2:30 pm

mal si si kupit lepsiu motorku a mohol si mat po probleme

ripper

#48 Príspevok od užívateľa ripper » St Júl 18, 2007 2:33 pm

inac takyto blud sa asi este na ziadnom fore neriesil ( jedine tam kde je jean zaregistrovany :D )

Užívateľov profilový obrázok
qyxza
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 459
Dátum registrácie: Po Mar 20, 2006 8:03 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

#49 Príspevok od užívateľa qyxza » St Júl 18, 2007 2:41 pm

jean napísal:Dobre berem tvoj názor tak mi odôvodni, prečo by ten skúter podľa teba po dosiahnutí max prevodu varia nemal ďalej ísť? Veď diskutujme. Ozaj a mám ti teda vykať a hovoriť inžinier, či netreba?
no ako alcatelka poznám nepotrpí si na oslovovanie pán inžinier... ani na vykanie myslím. on len chcel podotknúť že o motoroch niečo vie a má to vyštudované a tým pádom má aj titul z tejto oblasti. ak sa mýlim nech má sám ALCATELKO opráví. nič iné by som za tým nevidel. takže rozoberajte temu vario a ne to ako sa kto bude oslovovať a pod...

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#50 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 2:45 pm

v poriadku rád sa priučím. Ale chcem odôvodnenie, nie hlášky typu ripper. Ale hlavne by som chcel vedieť či Ste z toho obrázku niekto pochopil vo co go.
Naposledy upravil/-a jean v St Júl 18, 2007 2:45 pm, upravené celkom 1 krát.
podpis som si este nenastavil

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"