Zníženie rozsahu variátora - spolocenstvo variatora

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#51 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Júl 18, 2007 2:45 pm

jean napísal:Dobre berem tvoj názor tak mi odôvodni, prečo by ten skúter podľa teba po dosiahnutí max prevodu varia nemal ďalej ísť? Veď diskutujme. Ozaj a mám ti teda vykať a hovoriť inžinier, či netreba?
dalej ist moze...ale tak isto ako pred tym...skratka kked nema silu tak nepojde...preto sa davaju lahsie valceky aby motor pracoval v otackach kde ma viac sily...ked ides dole kopcom ide to na vyssie otacky? (ked sa dostanes na najtahsi prevod...)

(preco by si mi mal vykat? co som iny clovek tym ze som skoncil skolu? myslis ze si zakladam na nejakom titule? (neuvadzam si to nikde))
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#52 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 2:48 pm

Áno samozrejme že dolu kopcom ide na vyššie otáčky, veď píšem že má ešte 3000 do konca. Ale veď tebe musí byť predsa jasné, že keď bude kratší celkový prevod, tak motor prenesie viac sily na koleso, pretože bude točiť viac otáčok. Lenže ja mám ten celkový prevod veľmi veľký, je to celé sprevodované do rýchla. Takže ak obmedzím ten rozsah variátoru zhora, celkový prevod bude kratší
Naposledy upravil/-a jean v St Júl 18, 2007 2:51 pm, upravené celkom 1 krát.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#53 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Júl 18, 2007 2:51 pm

tak by som to riesil lahsimi valcekmi...pomohlo to zatial kazdemu s takymto problemom tak preco nie aj tebe?
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#54 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 2:55 pm

Ale veď ja som netvrdil, že sa to tak nedá. Ale musel by som ich nastaviť skoro na maximálne otáčky.Lenže to by som ten skúter používal stále pri vysokých otáčkach aj pri malej rýchlosti. A to nechcem
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#55 Príspevok od užívateľa theruck » St Júl 18, 2007 3:00 pm

jean napísal:Áno samozrejme že dolu kopcom ide na vyššie otáčky, veď píšem že má ešte 3000 do konca. Ale veď tebe musí byť predsa jasné, že keď bude kratší celkový prevod, tak motor prenesie viac sily na koleso, pretože bude točiť viac otáčok. Lenže ja mám ten celkový prevod veľmi veľký, je to celé sprevodované do rýchla. Takže ak obmedzím ten rozsah variátoru zhora, celkový prevod bude kratší
to by si ale nesmel mat ten prevod variabilny a ty ho stale variabilny mas lebo mas vzadu remenicu s kontrastkou
ked zacnes tocit viac tak sa ti to zacne viacej "zarezavat" ale je vysoko pravdepodobne ze pri 60 km/h si uz zarezany na samom kraji takze uz dalej nepojdes a rychlost sa ti teda nezvysi

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#56 Príspevok od užívateľa VLADY » St Júl 18, 2007 3:13 pm

Ja som to pochopil o čo mu ide. ale problém je že asi to bude tým že ten motor je slabý a preto nejde na tom najťašom prevode do otáčok a ak bude mať prevod lahší tak tam možno pôjde ....treba vyskúšať a ja by som to asi tiež spravil tak že by som vybral polovicu valčekov na skúšku.... inak ja mám zas opačný problém idem na plný a cítim ako mi začína otáčky obmedzovať samotné zapalovanie max mám asi 8000. takže mne by bolo treba zas buď ťažší prevod v kolesovej prevodovke alebo vario z väčšou remnicou ..... skrátka kúpil si si scooter ktorý má slabý motor...klasická čína vzducháč 150ka cca 6,5Kw....myslím...a teraz sa snažíš aby to išlo lepšie . skús napísať chalaňom čomajú podobné scootre napr. BACIL kolko to točí nemu....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#57 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 3:14 pm

áno ten prevod je variabilný. Ale kontrastka potiahne len koľko predok dovolí. Veď ten krúžok to obmedzí v používanom rozsahu, na ktorom ten variátor bežne funguje. Len sa mu obmedzí variabilita.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#58 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 3:17 pm

Vlady ty si to konečne pochopil. Áno skúter má slabý motor, ale keď ten variátor bude mať menší rozsah, tak sa dostane do otáčok. Vidieť, že ty máš tiež skúter, ktorý neťahá vario až po maximum, ale iba v určitej časti. Ale ty máš presne opačný problém ako ja tebe rozsah pre zmenu dali malý :)
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#59 Príspevok od užívateľa theruck » St Júl 18, 2007 3:32 pm

jean napísal:áno ten prevod je variabilný. Ale kontrastka potiahne len koľko predok dovolí. Veď ten krúžok to obmedzí v používanom rozsahu, na ktorom ten variátor bežne funguje. Len sa mu obmedzí variabilita.
tak to ti drzim palce aby si to trafil presne tak ze budes mat dostatocny tlak na variatore zaroven rychlost 60 km/h a zaroven remen bude v zadu uz na oske. je to chujovina lebo mas na to prilis dlhy remen. ty sa snazis z toho nasilu urobit babetu a nechces verit tomu ze to nepojde
to si mohol radsej skusit rovno s kratsim remenom ale to sa ti zas bude nadmerne opotrebovavat. vies tenvariator fakt neni somarina a je to dobre vymyslene

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#60 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 3:39 pm

Ale veď ja nebudem meniť nič na tom variátore, len mu obmedzím maximálnu polohu, jednoducho remeň nebude môcť vybehnúť až hore. Veď v tej polohe on pri 60 beží. Ide o to, že musím prepočítať, v ktorej polohe to je. Čo našťastie nie je taký problém. Maximálne by teoreticky prichádzalo do úvahy, že v tej polohe nebude stíhať kontrastná pružina a remeň bude pri vyššej záťaži šmýkať, čo nepredpokladám, pretože na plný potiahol bez problémov 220kg (mňa a otca). Dobrý zábeh čo?

Vlastne by som skôr potreboval, či niekto nevie, aký priemer má ten hriadeľ, na ktorom to je.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#61 Príspevok od užívateľa theruck » St Júl 18, 2007 3:43 pm

jean napísal:Ale veď ja nebudem meniť nič na tom variátore, len mu obmedzím maximálnu polohu, jednoducho remeň nebude môcť vybehnúť až hore. Veď v tej polohe on pri 60 beží. Ide o to, že musím prepočítať, v ktorej polohe to je. Čo našťastie nie je taký problém. Maximálne by teoreticky prichádzalo do úvahy, že v tej polohe nebude stíhať kontrastná pružina a remeň bude pri vyššej záťaži šmýkať, čo nepredpokladám, pretože na plný potiahol bez problémov 220kg (mňa a otca). Dobrý zábeh čo?

Vlastne by som skôr potreboval, či niekto nevie, aký priemer má ten hriadeľ, na ktorom to je.
sak to budes mat rozobrate tak ci tak tak si to odmeraj
stale som vsak nepochopil preco tam nedas lahsie valceky :)

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#62 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 4:01 pm

Ale asi dám. No pretože to do 70 ide pekne živo, lepšie ako čínska 125 s odľahčenými valčekmi, tak to nie je treba. Keby tí blbí číňania, spravili kratší prevod tak to ide ako švela aj nad 70.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#63 Príspevok od užívateľa theruck » St Júl 18, 2007 4:11 pm

sak prevod tam mas s 50tky a iba motor mas 150
ale ked ti to teraz po rovinke neda viac ale dole kopcom da to znamena ze pri tych otackach pri ktorych mas maximalku na rovinke konci tvoj vykon.

scrat

#64 Príspevok od užívateľa scrat » St Júl 18, 2007 4:30 pm

este ma tak napadlo, že ak výrobca nerátal s použiťím vymedzovacieho kružku a ty ho použiješ tak sa velmi lahko môže stať, že priblížiš maticu variatora tak blizsko ku nakopávačke, že bude o nu zachytávať...

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#65 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Júl 18, 2007 4:34 pm

scrat napísal:este ma tak napadlo, že ak výrobca nerátal s použiťím vymedzovacieho kružku a ty ho použiješ tak sa velmi lahko môže stať, že priblížiš maticu variatora tak blizsko ku nakopávačke, že bude o nu zachytávať...
skor by som sa bal ze tisichran na pevnej remenici (alebo nakopavackovy) bude drzat len na kuse a ty strhnes tisichran z kluky...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#66 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 18, 2007 5:10 pm

To sa stať nemôže, pretože ten variátor bude mať chod taký ako aj predtým, akurát že nie po celej dráhe :roll:. Veď ten krúžok môže mať rúbku tak 1-2mm. Neviete náhodou akú hmotnosť majú valčeky v ňom? Dal by som trošku ľahšie, nech sa točí o tých 500 vyššie. Z hlavy označenie motora neviem, ale je tam číslo 157 myslím. 125 majú tuším 152.
podpis som si este nenastavil

scrat

#67 Príspevok od užívateľa scrat » St Júl 18, 2007 5:15 pm

jean napísal:To sa stať nemôže, pretože ten variátor bude mať chod taký ako aj predtým, akurát že nie po celej dráhe :roll:. Veď ten krúžok môže mať rúbku tak 1-2mm. Neviete náhodou akú hmotnosť majú valčeky v ňom? Dal by som trošku ľahšie, nech sa točí o tých 500 vyššie. Z hlavy označenie motora neviem, ale je tam číslo 157 myslím. 125 majú tuším 152.
tušim 157QMI, valčeky si odvaž, voditko varia si zmeraj, aj tak to musiš cele rozobrať

ripper

#68 Príspevok od užívateľa ripper » St Júl 18, 2007 5:16 pm

a aj tak ides dat lahsie valceky

Užívateľov profilový obrázok
Imro
cyklista
cyklista
Príspevky: 192
Dátum registrácie: Ne Máj 21, 2006 1:14 pm
Skúter: Derbi GP1 125

#69 Príspevok od užívateľa Imro » St Júl 18, 2007 5:47 pm

:D , :D , :D , :D , :D , :D , :D ,

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#70 Príspevok od užívateľa VLADY » St Júl 18, 2007 6:35 pm

nič sa mu tam neposunie šak dá podložku medzi remenice navleče ju na rozpernú trubku tak jak na keewayoch nie? to bude zložené nazad jak predtým....veľa šťastia...to je takýto scooter? Ak áno, tak to je motor jak na YUKI HAWK alebo YAMASAKI....a plasty sú neviem či okopčené alebo totožné ako starý KYMCO DINK alebo ako sa to volalo YAGER...inak spracovanie toho čo som ja videl v TESCO bolo hrúza a neštěstí...
Obrázok
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
citajuci
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 112
Dátum registrácie: So Jún 09, 2007 11:10 am
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Hlohovec

#71 Príspevok od užívateľa citajuci » St Júl 18, 2007 6:44 pm

tento skúter som si chcel pôvodne kúpit aj ja... jednak kubaturu ničím nenahradíš :-) , a jednak JM su moje iniciály... ale vyhral u mna adams, jediný "retro cruiser" v mojej "penaženkoréžii" ...a ešte aj nový. ale vidím ich tu v okolí Hlohovca lietat dost...niesi odtialto?

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

#72 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » St Júl 18, 2007 7:07 pm

Hmm, ako si na to prišiel, že z toho dostaneš 8.000ot? :roll:
Radí mi to podobne ako Tebe. Môj otáčkomer je do 14.000 a keď je ručička v polovici, tak motor má akurát tak dosť. Keďže nie som na scoot fajnový, hodil som ho na stojan a dal som plný knedlík so zadným kolesom v lufte. Točil do 10.000 naprázdno a bolo mi jasné, že pri záťaži je tých papierových 7.500 fakt maximum. Teraz mi ide aj cez 8.000, ale to som dosiahol zvýšením kompresie. Ufikol som z hlavy valca 0,8mm. :D
Tak už zasa nič.

scrat

#73 Príspevok od užívateľa scrat » St Júl 18, 2007 7:11 pm

10.000rpm su maximálne otáčky motora. 7500rpm je oblasť otáčok s najvyšším výkonom na zadnom kolese. Mám nabehané 3000km na motore kt. točí 8000rpm vkuse a no problem...

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#74 Príspevok od užívateľa jean » Št Júl 19, 2007 7:28 am

Nie ja mám iné plasty toto oni volajú doctor. A dám tam trošku ľahšie valčeky, len tak z prdele. Ale asi už počkám do konca záruky. Neviem. Včera som sa bol voziť a k 70 sa to škriabe veľmi pekne, k 80 potom už tak vlažne. Kua kua žere mi to cez 3,5 litra, to je normálne?
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#75 Príspevok od užívateľa theruck » Št Júl 19, 2007 8:25 am

mne to zere 5 ale zas je pravda ze mi to ide o 20 km/h viac s polovicnym motorom

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"