Zábeh alebo nie?
Moderátor: Moderators
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
moze...mohlo ti zlomit aj kruzok a seknut ho medzi piest a valec...alebo aj lozisko na kluke alebo na ojnici...
vela stastia

............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
chudobna zmes...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
to netusim...treba vydiet...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
problem? hod to na reklamaciu a mas po probleme...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
tak sa vrtaj sam a mas po zaruke...neviem co ti poradit...pud servis alebo to rozober a prides na to co sa deje...inac to nevidim...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
Zabeh
Tak pani, chcel by som este nieco dodat k povodnej teme, lebo toto forum sa hemzi OTckami jedna radost (moderatori na to zjavne zvysoka kaslu). Toto je vynatok z manualu k nikasilovemu valcu Stage 6 Sport Pro.
Zuallererst sollte die Spritversorgung geklärt sein. Es ist nur Kraftstoff mit über 96 ROZ sowie synthetisches Öl zu fahren. Der Motor sollte während der ersten 250-300 km nicht überlastet werden, d.h. er sollte nich mit maximaler Leistung und Drehzahl bewegt werden weil dies zu Schäden an Kolben und Zylinder führen kann. Der Motor wird seine maximale Leistung erst nach dem Ende des Einfahrens abgeben. Kolben, Zylinder und Kopf sollten nach 3000 km von Verbrennungsrückständen gereinigt werden. Bei dieser Gelegenheit sollten auch die Kolbenringe überprüft werden. Drehen sie sich noch frei in Nuten, sind sie verschlissen? Wenn die Leistung beim fahren schon spürbar nachgelassen hat ist es Zeit die Kolbenringe zu wechseln.
Kto chce, nech si to prelozi cele, podstatne je toto: Motor je nutne pocas prvych 250-300 kilometrov nepretazovat, to znamena nemal by sa pohybovat v oblasti maximalneho vykonu a otacok, pretoze toto moze viest k skodam na pieste a valci. Svoj maximalny vykon motor doda najskor pred koncom zabehu. Piest, valec a hlava by mali byt po 3000 kilometroch vycistene od zvyskov spalin. Pri tejto prilezitosti sa ma tiez preverit piestny kruzok. Kruti sa este volne v drazke, je opotrebovany? Ked vykon pri jazdet citelne poklesne, je cas vymenit piestny kruzok.
Zuallererst sollte die Spritversorgung geklärt sein. Es ist nur Kraftstoff mit über 96 ROZ sowie synthetisches Öl zu fahren. Der Motor sollte während der ersten 250-300 km nicht überlastet werden, d.h. er sollte nich mit maximaler Leistung und Drehzahl bewegt werden weil dies zu Schäden an Kolben und Zylinder führen kann. Der Motor wird seine maximale Leistung erst nach dem Ende des Einfahrens abgeben. Kolben, Zylinder und Kopf sollten nach 3000 km von Verbrennungsrückständen gereinigt werden. Bei dieser Gelegenheit sollten auch die Kolbenringe überprüft werden. Drehen sie sich noch frei in Nuten, sind sie verschlissen? Wenn die Leistung beim fahren schon spürbar nachgelassen hat ist es Zeit die Kolbenringe zu wechseln.
Kto chce, nech si to prelozi cele, podstatne je toto: Motor je nutne pocas prvych 250-300 kilometrov nepretazovat, to znamena nemal by sa pohybovat v oblasti maximalneho vykonu a otacok, pretoze toto moze viest k skodam na pieste a valci. Svoj maximalny vykon motor doda najskor pred koncom zabehu. Piest, valec a hlava by mali byt po 3000 kilometroch vycistene od zvyskov spalin. Pri tejto prilezitosti sa ma tiez preverit piestny kruzok. Kruti sa este volne v drazke, je opotrebovany? Ked vykon pri jazdet citelne poklesne, je cas vymenit piestny kruzok.
A co to je vlastne ten minachrom,neaka liatina s lepsimi vlastnostami?maxipayne napísal:tak ten stage6 nie je nejak moc trvanlivy na racing kite musis kazdych 2000 km menit piest A>B>C>a potom novy nikasil a dookolaVLADY napísal:Samozrejme že NICASIL je fantastický vynález, ale má len jednu zlú vlastnosť, že ak sa kúsne tak sa nedá urobiť výbrus , ale je to na výmenu.Ale ak sa nekúsne tak vydrží skoro doblba....
...najlepsie je zobrat minachrom od toperfomace a vydrzi ti aj 10000-20000km a mozes aj vybrusit /a nema ostre casovanie/
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zabeh
no ty si teda inzinier. co si cakal ze ti tam napisu ze za 30 minut to mozes kalit plny kotel? ked pojdes tych 250 km pri 6000 otackach a ked pojdes pri 9000 otackach nieje to nahodou rozdiel? preco tam teda nenapisu na kolko otacok to ma ist? ake nerovnosti toho valca a piestu sa tam asi maju vybehat pocas tych 250km ked ten nicasil ma tenulinku vrstvu a ked ho zoderes valec je v prdeli? tych 250km je ratanych na jeden krat alebo ako to mozem 10 dni po 25km zabehavat pekne vzdycky od studena?pompo777 napísal:Tak pani, chcel by som este nieco dodat k povodnej teme, lebo toto forum sa hemzi OTckami jedna radost (moderatori na to zjavne zvysoka kaslu). Toto je vynatok z manualu k nikasilovemu valcu Stage 6 Sport Pro.
Zuallererst sollte die Spritversorgung geklärt sein. Es ist nur Kraftstoff mit über 96 ROZ sowie synthetisches Öl zu fahren. Der Motor sollte während der ersten 250-300 km nicht überlastet werden, d.h. er sollte nich mit maximaler Leistung und Drehzahl bewegt werden weil dies zu Schäden an Kolben und Zylinder führen kann. Der Motor wird seine maximale Leistung erst nach dem Ende des Einfahrens abgeben. Kolben, Zylinder und Kopf sollten nach 3000 km von Verbrennungsrückständen gereinigt werden. Bei dieser Gelegenheit sollten auch die Kolbenringe überprüft werden. Drehen sie sich noch frei in Nuten, sind sie verschlissen? Wenn die Leistung beim fahren schon spürbar nachgelassen hat ist es Zeit die Kolbenringe zu wechseln.
Kto chce, nech si to prelozi cele, podstatne je toto: Motor je nutne pocas prvych 250-300 kilometrov nepretazovat, to znamena nemal by sa pohybovat v oblasti maximalneho vykonu a otacok, pretoze toto moze viest k skodam na pieste a valci. Svoj maximalny vykon motor doda najskor pred koncom zabehu. Piest, valec a hlava by mali byt po 3000 kilometroch vycistene od zvyskov spalin. Pri tejto prilezitosti sa ma tiez preverit piestny kruzok. Kruti sa este volne v drazke, je opotrebovany? Ked vykon pri jazdet citelne poklesne, je cas vymenit piestny kruzok.
Re: Zabeh
Prvu idiotsku poznamku nekomentujem, to mam hlboko v trubke .theruck napísal:no ty si teda inzinier. co si cakal ze ti tam napisu ze za 30 minut to mozes kalit plny kotel? ked pojdes tych 250 km pri 6000 otackach a ked pojdes pri 9000 otackach nieje to nahodou rozdiel? preco tam teda nenapisu na kolko otacok to ma ist? ake nerovnosti toho valca a piestu sa tam asi maju vybehat pocas tych 250km ked ten nicasil ma tenulinku vrstvu a ked ho zoderes valec je v prdeli? tych 250km je ratanych na jeden krat alebo ako to mozem 10 dni po 25km zabehavat pekne vzdycky od studena?

K tomu zbytku: To co som uviedol je vytazok z original Stage 6 manualu. Ak si nespokojny, adresuj staznost priamo na nich. Chcel som tym dosiahnut to, aby sa potrvrdil jeden fakt, teda ze vyrobca resp. objednavatel vyroby zabeh nikasilovych valcov odporuca. To, do akej miery su pokyny pre zabeh dostacujuce, nech si uz kazdy zodpovie sam. Zaroven tento text dost spochybnuje tvrdenia o tom, ze kazdych 3000 km je nutne menit (!!!) piestnu sadu.
Moja skusenost so zabehom je taka: Motor tocim spravidla okolo 8000ot., samozrejme ze kratkodobo pri rozbehu a pohynani sa je to viac. Cestovna rychlost je tachometrovych 80km/h. Teraz ku koncu 300km hranice si obcas dovolim rychlost zvysovat. Skuter nechavam pred vyjazdom par minut zohriat.
Takze asi tolko. Ide to perfektne, zatial z mojej strany s tymto valcekom maximalna spokojnost.
Naposledy upravil/-a pompo777 v Po Júl 16, 2007 2:55 pm, upravené celkom 1 krát.
Zabeh
Ak sa pyta na zohrievanie motora ten, kto s tym naozaj nema skusenosti, tak to je OK. Ale ak tu citam ironicke poznamky ludi, ktori to pisu len kvoli ironii a kvoli nicomu inemu, tak ma to nastve. Ale dobre, beriem spat, je to zmazane.
Moja rada sa tykala zabehu nikasiloveho 70cc valca Stage 6 Sport Pro, staci si pozriet jeden z predoslych prispevkov. Suvisela s tym, co niektori tvrdia, ze nikasil zabehavat netreba.
Odkial som si mozes najst pod avatarom, staci trochu otvorit oci. Podpis je updatovany.
PS: Mimochodom ani v tvojom podpise nevidim akeho mas skutra. Co tak ist nam ostatnym prikladom?
Moja rada sa tykala zabehu nikasiloveho 70cc valca Stage 6 Sport Pro, staci si pozriet jeden z predoslych prispevkov. Suvisela s tym, co niektori tvrdia, ze nikasil zabehavat netreba.
Odkial som si mozes najst pod avatarom, staci trochu otvorit oci. Podpis je updatovany.
PS: Mimochodom ani v tvojom podpise nevidim akeho mas skutra. Co tak ist nam ostatnym prikladom?

- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
ma tam napisane huricane driver...tekze keeway huricane...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zabeh
ved tymi otazkami som ti povedal ze v tom manuale je vlastne napisane ze zabehavat netreba. aby si to pochopil tak ti to este raz zhrniem:pompo777 napísal:Ak sa pyta na zohrievanie motora ten, kto s tym naozaj nema skusenosti, tak to je OK. Ale ak tu citam ironicke poznamky ludi, ktori to pisu len kvoli ironii a kvoli nicomu inemu, tak ma to nastve. Ale dobre, beriem spat, je to zmazane.
Moja rada sa tykala zabehu nikasiloveho 70cc valca Stage 6 Sport Pro, staci si pozriet jeden z predoslych prispevkov. Suvisela s tym, co niektori tvrdia, ze nikasil zabehavat netreba.
Odkial som si mozes najst pod avatarom, staci trochu otvorit oci. Podpis je updatovany.
PS: Mimochodom ani v tvojom podpise nevidim akeho mas skutra. Co tak ist nam ostatnym prikladom?
- nieje tam napisane ci mas zabehavat na jeden krat
- nieje tam napisane pri akych otackach mas zabehavat
- co chces na nicasile ktory je vyrobeny spresnostou jak svina zabehavat?
- sam si napisal ze na tom jazdis normalne a to je vlastne v tom tvojom manuale napisane - ze nemas byt idiot a netocit to rovno plny kotel ale to je tam napisane skor kvoli tomu aby ti sadlo tesnenie a namazala sa kluka jak kvoli tomu aby sa ti zabehol valec
- myslis ze pri liatine je iny navod ako ten co mas pri tom nicasile?
ty si asi jeden s tych co namontoval jeden valec a teraz vsetkym budes radit jak to maju spravit presne ako ty
hovor si co chces nicasil zabehavat netreba a ked to raz skusis tak uvidis ze som mal pravdu
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
NICASIL je niekolkonásobne tvrdší jak samotný AL piest a je tak isto tvrdší jak krúžky takže nový kus sa musí asi trocha šetriť zo začiatku a nenakladať mu hlavne nastudeno ale nie kvôli valcu ale skorej piestu a krúžkom.krúžky si musia sdadnúť alebo lepšie povedané sú namáhané keď chodia cez široký výfukový kanál hlavne hrana samotná .... A tak celkovo aj na zabehnutom motore je zverstvo nastudeno plný kotel....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
