nastavenie bohatosti zmesi
Moderátor: Moderators
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
nastavenie bohatosti zmesi
Mam iba par zakladnych otazok ohladom nastavenia bohatosti zmesi a jej naslednej kontroly:
Bohatost zmesi sa nastavuje pri zahriatom motore, navod sa tu kdesi vala, ten si najdem, ale:
1.) treba sviecku pred nastavenim bohatosti zmesi nejako cistit, alebo sa po x kilometroch jej farba prirodzene zmeni?
2.) po kolkych kilometroch mam okontrolovat farbu sviecky?
3.) je mozne, ze zvysenie bohatosti zmesi mi sposobilo, ze mi spotreba stupla z 3.0 na 3.5 litra na 100km?
4.) je nejaky specialny postup, ked nemam otackomer?
(totiz ked sa mi zadrel motor, a mechanik to este nechcel priznat, pri ozivovani motora skusil aj pridat na bohatosti zmesi, samozrejme ani to nepomohlo, tak siel skuter do servisu, kde dostal nove piestne kruzky, ale predpokladam, ze bohatost zmesi resp. karburator tam nenastavovali, kedze skuter mal v servise nabehanych slabych 7km. No a po prevzati z opravy mi vychadza spotreba 3.5, co je uz oproti povodnym 3.0 na mna privela... Sviecka pred zadretim krasna tehlovohneda, teraz taka akasi vlhka hneda a akoby s nabehom do cierna, EDIT: na druhu stranu to vsak urcite nie je taka absolutne cierna zahadzana, ako som tu kdesi videl jeden obrazok, od prevzatia z opravy som nabehal 400km)
Prosim vas, vyjadrite sa niekto k tymto mojim 4 otazkam, nech sa mozem do toho pustit...
Bohatost zmesi sa nastavuje pri zahriatom motore, navod sa tu kdesi vala, ten si najdem, ale:
1.) treba sviecku pred nastavenim bohatosti zmesi nejako cistit, alebo sa po x kilometroch jej farba prirodzene zmeni?
2.) po kolkych kilometroch mam okontrolovat farbu sviecky?
3.) je mozne, ze zvysenie bohatosti zmesi mi sposobilo, ze mi spotreba stupla z 3.0 na 3.5 litra na 100km?
4.) je nejaky specialny postup, ked nemam otackomer?
(totiz ked sa mi zadrel motor, a mechanik to este nechcel priznat, pri ozivovani motora skusil aj pridat na bohatosti zmesi, samozrejme ani to nepomohlo, tak siel skuter do servisu, kde dostal nove piestne kruzky, ale predpokladam, ze bohatost zmesi resp. karburator tam nenastavovali, kedze skuter mal v servise nabehanych slabych 7km. No a po prevzati z opravy mi vychadza spotreba 3.5, co je uz oproti povodnym 3.0 na mna privela... Sviecka pred zadretim krasna tehlovohneda, teraz taka akasi vlhka hneda a akoby s nabehom do cierna, EDIT: na druhu stranu to vsak urcite nie je taka absolutne cierna zahadzana, ako som tu kdesi videl jeden obrazok, od prevzatia z opravy som nabehal 400km)
Prosim vas, vyjadrite sa niekto k tymto mojim 4 otazkam, nech sa mozem do toho pustit...
- armani
- trojkolkár
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: Ut Júl 18, 2006 11:33 am
- Skúter: Kymco Agility 125
- Bydlisko: Trenčín
- Kontaktovať užívateľa:
Chlapci pozor, drôtená kefa na moderné sviečky zásadne nepatrí, &taktiež vypalovanie je blbosť. T o je stará motorárska latina ktorá už dávno neplati. Celý efekt bude len v tom, že poškodíte elektrodu a iskrište. prejaví sa to tak, že motor bude mať problémy naštartovať , vytiahneš sviečku, pozrieš. aha iskru dává. Figu dáva, hádže ju všade len nie v strede iskrišta. Iskra nemá dostatočný náboj a zmes nezapáli.
Takže z uvedeného vypíva, že sviečka je úplne normálny spotrebák a nemá prežiť motor.
Pri správnom chode motora by som sa nezaťažoval každych 5 až 10km kontrolou sviečkytak ako to tu niekto doporučoval. Bud je v knižke uvedený interval výmeny, alebo je to súčasťou servisnej prehliadky.
Ak chceš mať istotu, že motor má bohatšiu zmes tak je najspolahlivejším znakom, že pri pridaní plynu ti motor mierne zadymí.
Takže z uvedeného vypíva, že sviečka je úplne normálny spotrebák a nemá prežiť motor.
Pri správnom chode motora by som sa nezaťažoval každych 5 až 10km kontrolou sviečkytak ako to tu niekto doporučoval. Bud je v knižke uvedený interval výmeny, alebo je to súčasťou servisnej prehliadky.
Ak chceš mať istotu, že motor má bohatšiu zmes tak je najspolahlivejším znakom, že pri pridaní plynu ti motor mierne zadymí.
podpis som si este nenastavil
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
to co pises plati na seriovom scoote...ale ked zmenis komponenty a hladas vhodnu trysku plati postup lila...az na to kefovanie...nie je moc potrebne iba ak mas zahadzanu sviecku...a drotena kefa je mäksia ako mat sviecky tak by mala odrat iba usadeniny....
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Mne prave ide o to trosku tu zmes ochudobnit... trosku vyssi vykon a nizsia spotreba (aj ked to mi nikto z vas nepotvrdil).armani napísal:Ak chceš mať istotu, že motor má bohatšiu zmes tak je najspolahlivejším znakom, že pri pridaní plynu ti motor mierne zadymí.
Ako som uz pisal, pred opravou mi mechanik pokrutil aj tou skrutkou na bohatost zmesi... a po prevzati z opravy mam spotrebu o pol litra vyssiu (podrobnejsie som to rozpisal v prvom prispevku).
Oprava sa tykala zadretia - boli vymenene piestne kruzky.
neviem neviem ci po piatich kilometroch daco zistis na svieckelil_B napísal:cca kontroluj každých 3-10KM i ked vtedy ešte není až tak vypálená, ale lepšie než zadreť
návod si nájdi, je v OZNAMOCH,
a po každej kontrole ju vyčisti drotenou kefou
GOODLUCK
a tiez si nemysli ze ked mate trysku o 5-10 cisel mensiu ze zadres len tak raz dva/vela citas blbosti/
- armani
- trojkolkár
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: Ut Júl 18, 2006 11:33 am
- Skúter: Kymco Agility 125
- Bydlisko: Trenčín
- Kontaktovať užívateľa:
Tak veľmi stručne. Chudobná zmes : nižšia spotreba, vyššia teplota, chudobnejšie mazanie = veľká možnosť zadretia alebo predčasného opotrebenia motora.
Bohatá zmes: tie isté body len v opačnom garde.
Takže fakt neviem o čo ti ide. Či o nízku spotrebu a trhanie asfaltu alebo o bezporuchovú prevádzku. Ale tebe to asi nevadí, ved raz si už pridrel a prežil si to.
Ešte malý dovetok. V zábehu zásadne bohatšiu zmes Byť servisným technikom tak ti opravu zadretého motora na záruku neuznám. Totižto ked nič iné tak piestny čap ťa vždy prezradí.
Bohatá zmes: tie isté body len v opačnom garde.
Takže fakt neviem o čo ti ide. Či o nízku spotrebu a trhanie asfaltu alebo o bezporuchovú prevádzku. Ale tebe to asi nevadí, ved raz si už pridrel a prežil si to.
Ešte malý dovetok. V zábehu zásadne bohatšiu zmes Byť servisným technikom tak ti opravu zadretého motora na záruku neuznám. Totižto ked nič iné tak piestny čap ťa vždy prezradí.
podpis som si este nenastavil
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
no ale ked dodrzis zarucne podmienky a nevrtas sa v motore skus to neuznat...obchodna inspekcia ti to potom vysvetli...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Ide o to že drôtená kefa nepatrí na sviečku preto ,lebo necháva kovový oter na izolátore a ten má potom menší izolačný odpor a môže tade sťahovať VN napätie bez toho že by skočila iskra.Ale aj tak sa to kefuje a jazdí to.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
ked ladis karb a sledujes sviecku tak ju vzdy menit nie je chytre...zvlast ked dam 400 za jednu...to by som mal spotrebu aj 10 za tyzden...(aj ked som uz dokazal upiect 2 za 6 hod )
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
vzdy ked je to potreba...ked som dal filter trysku som menil asi 10krat...kazda vymena cca 5krat kontrola sviecky...a doteraz priebezne kontrolujem kedze ladim sanie...lenze je rozdiel vozit sa a vozit sa...s origo setupom to nevyslo ziadny kopec a teraz nemam problem vybehnut kopec do stiavnice a na ostrej luke to spravy vyse 20 sekund...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- armani
- trojkolkár
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: Ut Júl 18, 2006 11:33 am
- Skúter: Kymco Agility 125
- Bydlisko: Trenčín
- Kontaktovať užívateľa:
Ono nám je to jasné len podľa otázky a popisu problému je pôvodný tazatel obyčajný uživateľ čo len jazdí a servis prenecháva odborníkom. Tomu som sa aj snažil prispôsobovať moje odpovede. Podľa mňa je dôležité pri odpovedi na akýkoľvek problém brať do úvahy aj vedomosti a skúsenosti človeka ktorý sa pýta. Častokrát dobre mienená rada sa minie cieľa, ked ju realizuje LAMA. Naopak, môže spôsobiť viacej škody ako užitku.
podpis som si este nenastavil
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
vdaka vsetkym za rady, ocenujem...armani napísal:Ono nám je to jasné len podľa otázky a popisu problému je pôvodný tazatel obyčajný uživateľ čo len jazdí a servis prenecháva odborníkom. Tomu som sa aj snažil prispôsobovať moje odpovede. Podľa mňa je dôležité pri odpovedi na akýkoľvek problém brať do úvahy aj vedomosti a skúsenosti človeka ktorý sa pýta. Častokrát dobre mienená rada sa minie cieľa, ked ju realizuje LAMA. Naopak, môže spôsobiť viacej škody ako užitku.
armani, kdesi vyssie si pisal, ze (citujem)
(koniec citatu)armani napísal:Takže fakt neviem o čo ti ide. Či o nízku spotrebu a trhanie asfaltu alebo o bezporuchovú prevádzku. Ale tebe to asi nevadí, ved raz si už pridrel a prežil si to.
Mne ide o to, aby skuter jazdil spolahlivo a so spotrebou, aku mal pred zadretim... to, ze sa zadrel, nebola moja vina, ja som do neho vobec nebabral, a je v zaruke.
novy blokovany - spotreba 2.5 litra (papierovych 2.5)
po odblokovani - 3.0 litra (a to mechanik povedal, ze to po odblokovani pojde na 2 litre)
po zadreti a oprave - 3.5 litra
Neviem, ako vy, ale mne sa vidi 3.5 litra privela na to, ze to nie je ziadne zihadlo (a ja mam 65kg, co by to robilo, keby som mal 80-90kg, alebo nedajboze niekoho viezol?), ledva to vytlaci na 65km/h, a ked to predtym jazdilo za 3 a videl som, ako s tou bohatostou zmesi hybal...
Aby som to zhrnul, pojazdim este nejakych 500km bez zasahu do bohatosti zmesi a uvidim, ci sa ta spotreba pohybe (a akym smerom). Aj sviecka sa za ten cas vyfarbi a uvidime, ako to s tou bohatostou zmesi je...
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
ja bych povedal ze tych 3,5 je este v norme...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nastavenie bohatosti zmesi
1. farba sa zmeni samaTHeBaNDiT napísal:Mam iba par zakladnych otazok ohladom nastavenia bohatosti zmesi a jej naslednej kontroly:
Bohatost zmesi sa nastavuje pri zahriatom motore, navod sa tu kdesi vala, ten si najdem, ale:
1.) treba sviecku pred nastavenim bohatosti zmesi nejako cistit, alebo sa po x kilometroch jej farba prirodzene zmeni?
2.) po kolkych kilometroch mam okontrolovat farbu sviecky?
3.) je mozne, ze zvysenie bohatosti zmesi mi sposobilo, ze mi spotreba stupla z 3.0 na 3.5 litra na 100km?
4.) je nejaky specialny postup, ked nemam otackomer?
(totiz ked sa mi zadrel motor, a mechanik to este nechcel priznat, pri ozivovani motora skusil aj pridat na bohatosti zmesi, samozrejme ani to nepomohlo, tak siel skuter do servisu, kde dostal nove piestne kruzky, ale predpokladam, ze bohatost zmesi resp. karburator tam nenastavovali, kedze skuter mal v servise nabehanych slabych 7km. No a po prevzati z opravy mi vychadza spotreba 3.5, co je uz oproti povodnym 3.0 na mna privela... Sviecka pred zadretim krasna tehlovohneda, teraz taka akasi vlhka hneda a akoby s nabehom do cierna, EDIT: na druhu stranu to vsak urcite nie je taka absolutne cierna zahadzana, ako som tu kdesi videl jeden obrazok, od prevzatia z opravy som nabehal 400km)
Prosim vas, vyjadrite sa niekto k tymto mojim 4 otazkam, nech sa mozem do toho pustit...
2. 3-5 km by malo stacit
3. podla toho ako zvysil tu bohatost a) srobom - nie b) ihlou - ano c) tryskou - ano
4. nie otackomer ti netreba na to vobec treba ti len chut a systematicke nastavovanie a seriozny pristup ziadnu fuserinu
precitaj si clanky o svieckach a o nastaveni karburatora na nasom webe podla mna podla toho nastavis uplne v pohode a ak sa toho nebojis tak si to sam nastavis lepsie ako v servise
inac uvedom si ze pred zadretim ti to islo o 10km/h menej a to moze byt presne ten pol liter na 100 km
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nastavenie bohatosti zmesi
vdaka, theruck, takuto presnu odpoved som cakaltheruck napísal:1. farba sa zmeni samaTHeBaNDiT napísal:
...
1.) treba sviecku pred nastavenim bohatosti zmesi nejako cistit, alebo sa po x kilometroch jej farba prirodzene zmeni?
2.) po kolkych kilometroch mam okontrolovat farbu sviecky?
3.) je mozne, ze zvysenie bohatosti zmesi mi sposobilo, ze mi spotreba stupla z 3.0 na 3.5 litra na 100km?
4.) je nejaky specialny postup, ked nemam otackomer?
...
2. 3-5 km by malo stacit
3. podla toho ako zvysil tu bohatost a) srobom - nie b) ihlou - ano c) tryskou - ano
4. nie otackomer ti netreba na to vobec treba ti len chut a systematicke nastavovanie a seriozny pristup ziadnu fuserinu
precitaj si clanky o svieckach a o nastaveni karburatora na nasom webe podla mna podla toho nastavis uplne v pohode a ak sa toho nebojis tak si to sam nastavis lepsie ako v servise
inac uvedom si ze pred zadretim ti to islo o 10km/h menej a to moze byt presne ten pol liter na 100 km
mechanik hybal iba tym "srobom", ci sa s tym robilo nieco potom v servise, kam to poslal, to neviem...
otazka: na co je potom ten nastavovaci "srob" na bohatost zmesi dobry? Vari iba pre volnobezne otacky? Alebo pre startovanie?
Tiez mi napadlo, ze teraz to jazdi 65km/h, predtym 55km/h, co moze byt ten polliter, len neviem, co ten mechanik/predajca taral, ze spotreba po odblokovani pojde na 2 litre, ked mi to jazdi za 3.5 litra. Clovek aby sa bal niekam vyrazit, ked palivomer ukazuje plnu a potom v priebehu 50km zbehne na prazdnu... (naozaj plati iba vyratavat si prejdene kilometre)
P.S.: este raz vdaka vsetkym za vase nazory a postrehy, nemam sa s kym inac poradit, mechanik na take debaty nema cas a mam pocit, ze ani do toho velmi nevidi... (to, ze motorka moze "nemat kompresiu" pocul prvykrat odo mna a mojej zadretej motorky )
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
takze: aby bola spravne bohata zmes pri nulovom plyne? Napr. ked idem dole kopcom bez plynu? Nema to teda ziaden vplyv na spotrebu? (jazdim v kopcoch)theruck napísal:pozri si ten obrazok este raz a urcite pochopis naco ti je dobraTHeBaNDiT napísal:takze nech mam bohatost zmesi tou skrutkou nastavenu hocijako, spotrebu to neovplyvni? Na co je vlastne ta skrutka dobra? Aby som mal rozbeh resp. nezadrel pri malom plyne?
Po premerani spotreby (vyjazdenie plnej nadrze do poslednej kvapky) mi aktualne vyslo 3.80 litra na 100km, pred opravou motora 3.0, to je podla mna na povazenie...
Asi oklepem tu spotrebu predajcovi o hlavu, za 4 litre uz jazdi Citroen C1.
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
radsej budem jazdit 55km/h za 3.0 litra, ako 65km/h za 3.8 litratheruck napísal:ty si snad slepy
a predajcovi povedz nech ti to naspat pridrie a nech ti to ide iba 40 aby si mal sptorebu 2,3l potom ze budes uplne spokojny
a k tomu grafu, neviem, to som z neho vycital... a sorry, ale keby som ja ucil deti v skole sposobom, ze vyvolam ziaka k tabuli, ukazem mu graf a budem ho tam drzat, kym mi z tych x moznosti nepovie tu spravnu, veru by sa mu to nepacilo...
co je tam na y-ovej osi? Co je ucinnost? Ucinnost na co?