nastavenie bohatosti zmesi

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
armani
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Ut Júl 18, 2006 11:33 am
Skúter: Kymco Agility 125
Bydlisko: Trenčín
Kontaktovať užívateľa:

#26 Príspevok od užívateľa armani » Ut Sep 05, 2006 12:20 pm

Ty fakt nevieš čo chceš :!: Chceš jazdiť rýchlejšie za menej paliva. Ved to je absolutny technický nezmysel. :!: Ani tá C 1 nejde pri 130 za 4l. Na udávanie spotreby existuje norma podľa ktorej sa počíta. Postup ti nepoviem, ale niekde by si to zaručene našiel.

Ešte k tomu meraniu spotreby na tvojom stroji. Ako si meral. Odmeral si palivo ktoré si nalial do nádrže v presne ciachovanom valci? Išiel si až na doraz, teda až pokiaľ ti nezhasol motor? Meranie si absolvoval na tom istom úseku trate za tých istých poveternostných podmienok? Zaťaženie skútra bolo vždy presne rovnaké? Atd, atd,... To všetko sú veličiny ktoré sa berú do úvahy pri meraní spotreby ak ju chcem používať ako porovnateľnú veličinu.

Pokiaľ sa pýtaš čo je to účinnosť a podobné otázky tak to najdeš v učebnici fyziky tuším v 8. triede základnej školy. Poprípade potráp Googla a naštuduj si nejakú teoriu. Pokiaľ ta to nebav, nevyznáš sa v tom a nechce sa ti učiť niečo nové tak si najdi kamoša a za miernu úplatu si nechaj robiť údržbu. V konečnom dôsledku to budeš mať lacnejšie ako riešiť neodborné zásahy do skútra. Howg :wink:
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

#27 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ut Sep 05, 2006 1:46 pm

armani napísal:Ty fakt nevieš čo chceš :!: Chceš jazdiť rýchlejšie za menej paliva. Ved to je absolutny technický nezmysel. :!: Ani tá C 1 nejde pri 130 za 4l. Na udávanie spotreby existuje norma podľa ktorej sa počíta. Postup ti nepoviem, ale niekde by si to zaručene našiel.

Ešte k tomu meraniu spotreby na tvojom stroji. Ako si meral. Odmeral si palivo ktoré si nalial do nádrže v presne ciachovanom valci? Išiel si až na doraz, teda až pokiaľ ti nezhasol motor? Meranie si absolvoval na tom istom úseku trate za tých istých poveternostných podmienok? Zaťaženie skútra bolo vždy presne rovnaké? Atd, atd,... To všetko sú veličiny ktoré sa berú do úvahy pri meraní spotreby ak ju chcem používať ako porovnateľnú veličinu.

Pokiaľ sa pýtaš čo je to účinnosť a podobné otázky tak to najdeš v učebnici fyziky tuším v 8. triede základnej školy. Poprípade potráp Googla a naštuduj si nejakú teoriu. Pokiaľ ta to nebav, nevyznáš sa v tom a nechce sa ti učiť niečo nové tak si najdi kamoša a za miernu úplatu si nechaj robiť údržbu. V konečnom dôsledku to budeš mať lacnejšie ako riešiť neodborné zásahy do skútra. Howg :wink:
spotrebu meriam takto:
- mam prazdnu nadrz
- zabezpecil som si litrovu nadobu, ktora ma liter, to som si isty
- po litri lejem benzin do nadrze, az kym nemam absolutne plnu nadrz, to je po taky okraj s dierkami, vyslo mi, ze ma 5.2 litra, co presne sedi s manualom
- zaznacim kilometre na tachometri
- jazdim do zdochnutia motora
- zaznacim kilometre a trojclenkou vyratam priemernu spotrebu
(presnejsi sposob, ak neratam laboratorne podmienky, nepoznam)

a pozri sa na to z mojej strany:

kupil som si cistonovy skuter, spotreba 2.5 litra, blokovany na 45km/h
odblokovali mi ho v servise v ramci zaruky, spotreba 3.0-3.2 litra, 55km/h
zobral som raz spolujazdca, skuter sa zadrel (dole kopcom pri tej 55km/h, sviecka krasna hneda, oleja dostatok)
a po oprave mi to sice ide 65km/h, ale zerie 3.8 litra a vidi sa mi, ze spotreba stupa...

Podla vas sa s tym mam uspokojit? Ja tu nechcem robit ziadne vojny, theruck mi sprvu pekne poradil a teraz nechce prezradit, co mi vlastne z toho grafu vyplyva...

Ty, armani, tu do mna vrtas, ze som lama, ze neviem, co chcem, ze sa do toho nerozumiem... ja nechcem jazdit rychlejsie za menej paliva, ja sa snazim prist na to, preco mam spotrebu o 0.8 litra vyssiu nez pred opravou, ked skuter aj tak nie je ziadne zihadlo... len sa dokinka na vyssiu maximalku nez pred opravou.

Ja sa snazim najst odpovede na jednoduche laicke otazky skor, nez s tym vyrukujem na mechanika, do motorky JA ziadne zasahy robit nebudem, nechcem prist o zaruku...

Ja vravim, ze moj skuter po oprave zerie jak male auto a nic moc to vzhladom na tu spotrebu nejazdi...

peace
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#28 Príspevok od užívateľa theruck » Ut Sep 05, 2006 1:54 pm

na tom grafe vidis policko ktore patri skrutke od 0 do 1/2 plynu tak enviem ako si prisiel na to ze to ma zmysel len na volnobehu
ak jazdis iba 0 plyn a plny plyn tak potom ano

na co sa vlastne stazujes? mal si si ho nechat blokovany na 45 km/h s 2,5 litrovou spotrebou pravdepodobne by si nezadrel a jazdil by si este dnes

spotreba ti stale stupa... dofukal si si niekedy gumy clovece?

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

#29 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ut Sep 05, 2006 2:41 pm

theruck napísal:na tom grafe vidis policko ktore patri skrutke od 0 do 1/2 plynu tak enviem ako si prisiel na to ze to ma zmysel len na volnobehu
ak jazdis iba 0 plyn a plny plyn tak potom ano

na co sa vlastne stazujes? mal si si ho nechat blokovany na 45 km/h s 2,5 litrovou spotrebou pravdepodobne by si nezadrel a jazdil by si este dnes

spotreba ti stale stupa... dofukal si si niekedy gumy clovece?
ano, dakujem, gumy mam stale na predpisany tlak... 8)

Ze spotreba stupa, som myslel tak, ze po prvom natankovani po oprave mi vysla 3.5, potom po dalsom dotankovani cca 3.5 litra benzinu vysla spotreba 3.65 litra na 100km, a teraz po uplnom vyjazdeni plnej doprazdna vychadza 3.8...

Necham, nech sa to ustali... este pobeham, a ked to bude stale tych 3.8, alebo nedajboze pojde nad 4 litre, tak nech do toho cumi mechanik...

a ako jazdim?

- 40% na 3/4 plyn, to mi to ide takych 50-55km/h
- 35% na plny plyn (rovinka 65km/h, alebo do kopca 45-50km/h, prudky kopec 35km/h)
- 15% na 1/2 plyn (z kopca)
- 10% na nulovy plyn (pri prudkom kopci smerom dole, ci pri dojazde na cervenu...)

Skusim znova vycistit vzduchovy filter, mozno som ho prilis nastriekal tym olejovym sprejom... aj ked som sa snazil to neprestriekat... ale mozno bolo treba este menej striekat. Alebo so vzduchovym filtrom spotreba tiez nic nemoze mat?
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#30 Príspevok od užívateľa theruck » Ut Sep 05, 2006 2:49 pm

ty si strateny pripad budes sa tu natahovat za pol deci benzinu
co si myslis ze ti ten mechanik s tym spravi? bud rad ze ti to ide a jazdi

Užívateľov profilový obrázok
lil_b
moderátor
moderátor
Príspevky: 824
Dátum registrácie: So Feb 11, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Pezinok
Kontaktovať užívateľa:

#31 Príspevok od užívateľa lil_b » Ut Sep 05, 2006 3:06 pm

si si mal kúpiť INJECTION :)
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#32 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Sep 05, 2006 3:08 pm

Ja som jazdil na 2takte plný kotel po meste aj mimo išlo to tacho cez 70 a žralo 4L a bol som spokojný... ak sa Ti to zdá pomalé a lenivé tak si treba kúpiť väčší objem a hlavne 4takt a budeš jazdiť za takú istú spotrebu aj rýchlejšie aj to bude živšie na rozjazdoch. Ale mať poldecák 2takt bez tuningu a mysleť si že to bude žihadlo je naivné. A že sa Ti zdvihla spotreba na to má vplyv skoro všetko na scootri a nielen volnobeh. :P
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

#33 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ut Sep 05, 2006 4:11 pm

konecne sa tu znova vyjadrili aj ini... :)

skusim to menej kotlit a uvidim, ci to spravi nieco so spotrebou... (a ak mi este aj na toto napise niekto, ze furt vymyslam, tak :!: )

a opakujem, predtym mi to chodilo 55km/h za 3.0l ale nechajme to :D
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#34 Príspevok od užívateľa theruck » Ut Sep 05, 2006 4:16 pm

nejazdi budes mat nulovu spotrebu

scrat

#35 Príspevok od užívateľa scrat » Ut Sep 05, 2006 4:51 pm

podla, mna mu pri výmene kružkov pretryskovali karbec aby mali istotu. Niekt. výrobcovia dávaju do odblokovacieho kitu okrem kolena aj lahšie valčeky alebo vacsiu trysku.

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#36 Príspevok od užívateľa theruck » Ut Sep 05, 2006 5:01 pm

hehe ze vyrobcovia :)

scrat

#37 Príspevok od užívateľa scrat » Ut Sep 05, 2006 5:13 pm

theruck napísal:hehe ze vyrobcovia :)
máš pravdu, výrobca je len jeden, ostatok sú skladači :D

Užívateľov profilový obrázok
Stando
cyklista
cyklista
Príspevky: 198
Dátum registrácie: St Júl 19, 2006 2:57 pm
Skúter: Honda NC700 Integra
Bydlisko: Banska Bystrica

#38 Príspevok od užívateľa Stando » St Sep 06, 2006 8:59 am

Ked sa bavime o bohatosti zmesy, pouzivate benzin 95 alebo 98 oktanovy? Oplati sa chodit na viac oktanov? Nebude sa opotrebovavat viac kluka?
Yamaha NMAX 125 -2018 ->
HONDA NC700 Integra -2016 ->
Gilera Nexus 500i MK1 - 2010 -2016
Keeway Focus 50 - 2006-2013

scrat

#39 Príspevok od užívateľa scrat » St Sep 06, 2006 9:08 am

Stando napísal:Ked sa bavime o bohatosti zmesy, pouzivate benzin 95 alebo 98 oktanovy? Oplati sa chodit na viac oktanov? Nebude sa opotrebovavat viac kluka?
Ty už teraz tankuješ na viac oktanov lebo v azii maju zvyčajne 89 oktan. benzín. Ale aby som bol presnejší, rozdiel menzi 95 a viac okt. benz. nepocítiš. Snad len keby si zvyšoval kompresiu vo valci ubratím z hlavy valca, vtedy možno vyšší okt. zmysel má.
Naposledy upravil/-a scrat v St Sep 06, 2006 3:20 pm, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#40 Príspevok od užívateľa theruck » St Sep 06, 2006 9:16 am

taktiez to tu bolo rozoberane takze si to vyhladaj

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#41 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Sep 06, 2006 11:17 am

na dvojtakt bohate staci 91ka...ide to s nim dokonca na plny plyn lepsie lebo 95ka ma dlhsiu dobu horenia pri nizkom komp.pomere...t.j. hory este aj vo vyfuku a zbytocne ho prehrieva...ja mam rozdiel medzi 91kou a 95kou skoro 5 km/h
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

scrat

#42 Príspevok od užívateľa scrat » St Sep 06, 2006 3:21 pm

alcatelko napísal:na dvojtakt bohate staci 91ka...ide to s nim dokonca na plny plyn lepsie lebo 95ka ma dlhsiu dobu horenia pri nizkom komp.pomere...t.j. hory este aj vo vyfuku a zbytocne ho prehrieva...ja mam rozdiel medzi 91kou a 95kou skoro 5 km/h
a ako je to pri 4T s katalizátorom?

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#43 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Sep 06, 2006 4:57 pm

95 bezolovnaty...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

scrat

#44 Príspevok od užívateľa scrat » St Sep 06, 2006 5:20 pm

alcatelko napísal:95 bezolovnaty...
a 91 nie je náhodou tiež bezolovnatá? Viem, že v cene neni skoro žiaden rozdiel, iba zo zvedavosti....

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#45 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Sep 06, 2006 5:41 pm

nie je uz...slovnaft prestava s vyrobou 91ky uplne :cry: jetka a ine este maju ale bohvie do kedy...asi si urobim zasoby :)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

#46 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Št Sep 07, 2006 6:57 pm

alcatelko napísal:nie je uz...slovnaft prestava s vyrobou 91ky uplne :cry: jetka a ine este maju ale bohvie do kedy...asi si urobim zasoby :)
nemal som este moznost kuknut do navodov k skutru, ci tam mozem liat aj 91-tku... takze vravis, ze tou 91-tkou nic neposeriem, skor naopak? :D
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#47 Príspevok od užívateľa alcatelko » Št Sep 07, 2006 7:05 pm

ak nemas katalizator tak hej...sak vyskusaj porovnaj a rozhodni sa sam :)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
lil_b
moderátor
moderátor
Príspevky: 824
Dátum registrácie: So Feb 11, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Pezinok
Kontaktovať užívateľa:

#48 Príspevok od užívateľa lil_b » Št Sep 07, 2006 7:09 pm

do scoota 95!!!! majú katalyzatory a je to aj v manuale!!!
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#49 Príspevok od užívateľa alcatelko » Št Sep 07, 2006 7:13 pm

do 2T??? a kera cina ma katalizator? ale mne je to jedno lejte si tam co chcete aj vodu... :) u mne robi rozdiel medzi 91 a 95okt. 5km/h....v navode mam aj to ze tam mam liat olej mobil racing za 600sk/l a tiez ho tam nelejem...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

scrat

#50 Príspevok od užívateľa scrat » Št Sep 07, 2006 7:34 pm

lil_B napísal:do scoota 95!!!! majú katalyzatory a je to aj v manuale!!!
Jo ten kat. bude prvé čo pôjde cez zimu do prdele. Chováme sa predsa ekologicky :D

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"