Strana 1 z 5
valceky a kontrastna pruzina
Napísané: Po Feb 20, 2006 9:31 pm
od užívateľa Nepo
idem menit valceky vo variatore oprti tym co tam boli 15,5g chcem dat nejake 13-13,5g no a chel by som vymenit aj kontrastnu pruzinu,poradte aku ???
Napísané: Ut Feb 21, 2006 2:31 pm
od užívateľa Iworry
kde je vlastne ta kontrasna pruzina a naco sluzi
Napísané: Ut Feb 21, 2006 3:27 pm
od užívateľa Look
Iworry napísal:kde je vlastne ta kontrasna pruzina a naco sluzi
1.Kontrastná pružina
2.Spojka
3.Remeň (v remenici)
Úryvok z textu AKO NA TO - FUNKCIA VARIATORA
http://www.scooter-tuning.sk/f_variatora.htm
Ďalšiu silu je treba vynaložiť na prenos sily z remenice na remenicu. Tá musí byť pod dostatočným tlakom, ktorý sa zvyšuje silou vyvinutou variátorom. Tento tlak spôsobuje kontrastná pružina medzi spojkovou sústavou a remenicou. Takže v zhrnutí ,vpredu sa za pomoci odstredivej a valčekov (závaží) tlačí na remenicu, ktorá tlačí remeň von na obvod zatiaľ čo
vzadu je obdobný proces zaisťovaný pružinou umiestnenou v telese spojky.
Napísané: Ut Feb 21, 2006 3:44 pm
od užívateľa Iworry
a treba mi kupit tu pruzinu na tie veci co som si obj...?
Napísané: Ut Feb 21, 2006 3:56 pm
od užívateľa Look
Iworry napísal:a treba mi kupit tu pruzinu na tie veci co som si obj...?
Pri vymene valcekov nieje podmienkov menit kontrastnu pruzinu
Napísané: Ut Feb 21, 2006 3:58 pm
od užívateľa Iworry
a poznat nieco pri akcelaracii alebo pri max keby som to tam mal???
Napísané: Ut Feb 21, 2006 4:07 pm
od užívateľa Look
tam to treba urcovat podla valcekov, a od valcekov zavisi akceleracia a maximalka a podla toho ake su valceky sa da pruzina
Napísané: Ut Feb 21, 2006 6:20 pm
od užívateľa Nepo
menia sa aj pruziny v spojke ked sa meni kontrastna pruzina??
Napísané: Št Mar 02, 2006 12:19 pm
od užívateľa andrej
Co nam pomôže pri výmene kontrastnej pružiny a valčekov ak sa môžem spýtať???

Napísané: Št Mar 02, 2006 2:12 pm
od užívateľa Vlado01
Podľa môjho názoru by sa pružiny v spojke mali meniť vždy pri výmene valčekov. Výmenou valčekov sa mení krivka otáčok, ich plynulosť a túto nerovnosť je možné kompenzovať práve tvrdosťou spojkových pružniek. Toť názor laika.
Napísané: Št Mar 02, 2006 2:13 pm
od užívateľa Vlado01
Myslím že pružinky v spojke a valčeky nemajú moc veľký súvis s kontrastnou pružinou.
Napísané: Št Mar 02, 2006 2:52 pm
od užívateľa theruck
zmena vacekov za lahsie ti urychli akceleraciu, tak to potom doladis tymi pruzinkami v spojke aby ti to neutrhlo ruky ked pridas plyn alebo anopak aby ti ich utrhlo

Napísané: Po Mar 06, 2006 11:59 am
od užívateľa Poncho
Takže sa môže stať že ak mám ťažké valčeky a pružinu od výroby a dám lahšie valčeky a tvrdšiu vyrovnávaciu pružinu tak dostanem taký istý efekt ako som mal na začiatku len o približne 7000,- lahšiu peňaženku???

:cussing:
Napísané: Po Mar 06, 2006 12:14 pm
od užívateľa theruck
tu sa miesaju ale 2 temy - kontrastna pruzina a pruziny v spojke
kontrastna pruzina by sa mala menit za silnejsiu (z vacsim tlakom na remenicu) ak zvysis vykon motora lebo ten motor ti bude tahat remen vacsou silou takze by ti mohol pri starej pruzine presmykovat na remenici takze by doslo k strate vykonu (asi aj opotrebeniu remena). na druhej strane ak pouzijes kontrastnu pruzinu prilis silnu tak ti sposobi opotrebenie remena lebo to trenie tam bude zase prilis velke.
kedze spojka je automaticka odstrediva tak vymenou spojkovych pruziniek za tvrdsie posunieme rozovretie spojky pri vacsej odsredivej sile (vyssich otackach). logicky je vyhodnejsie ked ti spojka zacne zaberat az v tedy ked ma motor nejaky vykon. vacsinou pri 50 ccm valcoch staci dat na zlepsenie startu lahsie valceky. treba to cele zladit s variatorom lebo ak das ale prilis tvrde pruzinky tak sa spojka bude otvarat dlhsie, bude presmykovat a teda aj slabsie zaberat takze treba si uvedomit ci mas na to vobec vykon alebo jednoducho skusat

Napísané: Po Mar 06, 2006 2:19 pm
od užívateľa Poncho
OK. A ak nezvyšujem výkon motora a nemením vyrovnávaciu pružinu ale dám lahšie valčeky dosiahnem to že motor sa dostane do vyšších otáčok kým sa spojí spojka tým pádom má scooter vyššiu razanciu a na max rýchlosti sa nič nezmení?
Preto potom mám pocit že ked pridám zo stoja full tak to zaberie až o niečo neskôr ale vyštartuje ako raketa? A to je zlé alebo by som mal ešte niečo zameniť. (vyrovnávaciu pružinu alebo niečo) ?

Napísané: Po Mar 06, 2006 3:35 pm
od užívateľa theruck
ked das lahsie valceky tak motor pri tych istych otackach (v porovnani so seriovymi valcekmi) bude tlacit na remen mensou silou.
z toho treba vychadzat.
takze na dosiahnutie vacsej sily na variatore potrebujes vacsie otacky => pri maximalnych otackach motora mas "predny prevod" mensi => maximalka ti s lahsimi valcekmi klesne
to sa ale stale bavime o variatore. spojka a kontrastna pruzina je zas volaco ine (to co som popisoval predtym)
ale aby som ti odpovedal:
vykon skutra (nie motora ten da zo seba skratka vzdy to iste ide o to ci ho dostanes vobec na ten maximalny vykon) zmenis aj lahsimi valcekmi.
zober si situaciu ze mas motor ktory ma najvacsi vykon pri 6000 otackach ale ty tam mas tak tazke valceky ze uz pri 5000 otackach mas remen na variatore uplne na okraji a motor uz moze tocit aj do 10000 ale uz to nikam dalej ten variator nepotlaci (v tomto pripade sa skuter na maximalku stvera strasne pomaly) das tam lahsie valceky a cudujes sa ze jak to taha jak svina. a to preto lebo ty si to cele posunul na vyssie otacky cize sa ti dostavuje vacsieho vykonu takze mozes s lahsimi vlacekmi dosiahnut lepsiu akceleraciu a maximalka ti vobec neklesne a moze ti aj stupnut (moj pripad z 6,6g na 4,8g ) ked das moc lahke valceky tak budes mat 6000 otacok ale pojdes 40 km/h a kazde zvysenie otacok uz smeruje na vykonovej kivke motora smerom nadol. ono ide o to trafit sa na variatore a kontrastnej pruzine (spojka ked uz raz zapne tak ta nezaujima s tou iba ladis rozbehy) tak aby to stale drzalo blizko najvyssieho vykonu/krutiaceho momentu a vtedy ti to pojde jak raketa

teda aspon najlepsie ako ti to dokaze ist s tym motorom.
od vyroby je to cele dimenzovane na jazdu 45 km/h a ziadnu udrzbu takze je mozne ze zrovna ten tvoj motor ma najvyssi vykon volakde kde sa ten motor v serii nikdy ani nedostane.
ano, ak si dal lahsie valceky tak musis viac pridat na to aby sa ti zopla spojka( lebo mas mensi prevod v predu pri tom istom plyne a ako je zname z bicykla mensi prevod v predu=menej otacok vzadu takze na ziskanie tej istej odstredivej sily musis tocit viac). v podstate to nieje zle pokial ti to nieje nepohodlne. ja som teraz vymenil pruzinky za tvrdsie takze cakam ze to bude este viac sekat jak to sekalo

Napísané: Po Mar 06, 2006 4:22 pm
od užívateľa Poncho
Kokos na mňa je ten variátor veda jak na domorodca vypínač.

Kebyže rozoberiem variátor kukám do neho jak pedofil do kočára.
Ked som mal rozobrať kryt na baterku pozeral som hodinu jak bager na tvrdú zem. Ten chlapčisko čo som to od neho kúpil menil celý variátor.
A spomínal aj nejaké stúpanie na valčeky. To čo. že menšie stúpanie tam je pre tie lahšie valčeky a to čo znamená.

Budem musieť porovnať čo to robí s jedným chlapčiskom čo má ten istý scoot len sériovka.
Napísané: Po Mar 06, 2006 4:29 pm
od užívateľa theruck
no ja som na variator pozeral tez jak bager ale skor preto ze som nechapal jak to moze byt tak jednoduche a fungovat to
stupanie drahy valcekov je ine na tuningovych variatoroch alebo to potom robia fuseri doma na sustruhu

v principe ti to ma zmenit priebeh toho vytlacania remena na variatore ale ja osobne si myslim ze je to jedno ajtak to ide vzdy az po okraj
:happy7:
Napísané: Po Mar 06, 2006 4:38 pm
od užívateľa Poncho
Hmm... stúpanie valčekov nespravýš na sústruhu. Tak asi myslíme niečo iné každý. Možno myslíš taký ten kužel po čom ide remeň. to sa dá na sústruhu spraviť ale to stúpanie valčekov sa dá len na fréze pretože tam sa tá časť variátora nedá uchytiť aby sa to točilo okolo nejakej osi ako to vyžaduje sústruh. Alebo sa pletiem? Lebo tá prvá časť toho príspevku mi sedí ale ten sústruh nie. Tak neviem či hovoríme o tom istom stúpaní.

Napísané: Po Mar 06, 2006 4:46 pm
od užívateľa theruck
ano o tom istom len ja nerozlisujem frezu a sustruh mne je jedno ci to toci alebo taha skratka robi to piliny tak je to sustruh

Napísané: Po Mar 06, 2006 5:03 pm
od užívateľa Poncho
muheh

tak ok. Ja si teraz po tvojom výklade (za ktorý som ti povdačný) myslím že variátor nikdy nepochopím.

vidím tam milión vecí ktoré káždá s každou súvisia kde niečo sa popletie a už celý efekt zmizne. Váha valčekov ich stúpanie pružina vyrovnávacia prevody tam pružiny tam a kade čo.

A teda prečo v scoot vo výrobe nespravia ten variátor tak aby využil maximum z motora??

Napísané: Po Mar 06, 2006 5:13 pm
od užívateľa theruck
lebo si sa skus nadychat toho co ide zo serioveho a toho co ide z tunovaneho a skus posadit 14 rocneho mladika na skutra co ide 90 km/h
inac ten variator je jednoduchy a v podstate ti to pojde stale ide o to ci sa s tym uspokojis alebo to chces dostat niekam dalej (nemyslim poctom led diod alebo tekutym tuningom v podobe tankovana v-poweru

)
Napísané: Po Mar 06, 2006 5:37 pm
od užívateľa Poncho
Tak pri tých 50 to je pravda. A pri 125... tam treba už vodičák takže nad 18 rokov celkom uvedomelí ludia a predsa sa nájde tuning vo forme variátora od napr polini-ho konkrétne pre nejakú 125 4T a prsia sa že to zlepší výkon. Takže je to už len marketingový ťah myslíš?
Lebo v podstate som sa nejak presvedčil že 50ccm vyššie a najmä 4T nikdy nestuníš. Tam originál je originál. či nie? táram?

Napísané: Po Mar 06, 2006 5:43 pm
od užívateľa theruck
no tak na 4t mas jedine ten variator co tam mozes natunit v podstate takze ak ma pozmenene to stupanie moze ti to nieco priniest ak to je otestovane preco ne...
hmm
Napísané: St Mar 08, 2006 2:24 pm
od užívateľa george
dobre a ak vymenim variator seriovku za napr.poliny zvysi sa aj maximalka nejak alebo nie???
Ci sa to oplati alebo sa vlastne zmeni iba akceleracia ze scootrik bude sviznejsi??
Dakujem za odpovede...