Strana 1 z 1
rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: Ne Jún 03, 2012 6:05 pm
od užívateľa chef_trance
Zdravim,mam taky problem , scooter mi nejde poriadne startovat,nedrzi poriadne volnobeh,po nastartovani ide celkom pekne tacho 70km/h...., je tam open filter co sa mi nepaci, vsetko ostatne je seriove... neviem ci bol nejak ladeny karb na ten filter pred tym ako som ho kupil.... nesedi mi tam to ze sviecka je cierna bez karbonu, pricom by mal dostavat viac vzduchu a mala by byt biela, spotrebu ma cez 4 litre, trisku 57 ,sitic je vporiadku..... chcel by som na neho kupit origo filter ale ta farba sviecky mi nesedi... ako by som mal postupovat? ... nechcem vyhodit peniaze za nieco co mi bude napokon na nic .... mam este jeden karbec ale s nim to startuje tiez naprd....scooter je aprilia sr 50 motor morini .... bolo by dobre ak je niekto v okoli michaloviec skuseny v ladeni karbu a pomohol by mi..... vdaka
Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: Ne Jún 03, 2012 8:12 pm
od užívateľa lukaskq888
Máš SS
Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: Ut Jún 05, 2012 5:48 am
od užívateľa pishtik
Zdravím. Ospravedlňujem sa, ale nechcel som zakladať novú tému, tak som to dal sem. Tiež by som sa chcel spýtať na filter. Ak sa použije open filter a karburátor sa pretryskuje, je to rovnaký efekt, ako keby sa použil o niečo väčší karburátor? Plánujem namontovať 50-ku nicasil, ktorý bude pracovať vo vyšších otáčkach ako séria a neviem, či stačí takto upraviť karb, alebo bude treba nový s väčším difúzorom. Otáčky pôjdu približne o 1500 - 2000 hore oproti sérii. Ďakujem.
Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: Ut Jún 05, 2012 11:42 am
od užívateľa theruck
rovnaky efekt to urcite nieje. ale je mozne ze ti ten seriovy karburator bude stacit. ak ti nebude stacit ani s najvacsou tryskou tak budes muset menit karburator. kedze nemenis objem valca je dost pravdepodobne ze ti to stacit bude. ale s vacsim karburatorom by si mal trochu lepsi spodok a stred.
open filter s velkosou karburatora moc suvis nema.
Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: Ut Jún 05, 2012 3:03 pm
od užívateľa pishtik
Lepšie som si prezrel môj karburátor a všimol som si označenie PHVA14. Tá 14-ka označuje priemer difúzora? Lebo je to trošku ťažké presne zmerať. A na väčšine skútrov je sériová 12-ka. Tak myslím, že by mi to malo v pohode stačiť na 50-ku.
Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: Ut Jún 05, 2012 3:19 pm
od užívateľa pishtik
Niekde na fóre som sa dočítal, že s open filtrom je problém nastaviť voľnobeh, tak či to nie je tým filtrom.
Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: Ut Jún 05, 2012 11:46 pm
od užívateľa theruck
kde si to tu cital? a co ci nieje tym filtrom?
Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: St Jún 06, 2012 12:51 am
od užívateľa chef_trance
Nemam moc skusenosti s ladenim ale na fore som toho precital dost, vacsina ludi ti tuna povie ze open filter nieje dobre davat , strasne to zvysuje spotrebu a nefiltruje ako ma, skus sa spytat ci by nebolo lepsie spravit do airboxu nejaku tu dierku...
Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: St Jún 06, 2012 1:34 am
od užívateľa pishtik
Myslel som to, že skúter nedrží voľnobeh. Údajne po po výmene filtra za otvorený, motor nedrží otáčky. Ale asi to neplatí pre všetky motory. Ja som počas nastavovania odpojil úplne airbox a žiadny rozdiel tam nebol.
Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: St Jún 06, 2012 2:33 pm
od užívateľa theruck
sam vidis po vyskusani ze to je blbost tak tomu prosim never.
o vyhodach a nevyhodach open filtra je tu toho ozaj dost aj ked je tu v tom taky bordel lebo kazdy kolotocar si prve kupi filter aj ked nechape jeho vyznam a vplyv na chod motora a potom tu vyplakava ako to ma vyladit, takze ak nepotrebujes lepsi pritok vzduchu do karburatora tak nepotrebujes ani open filter ani priepustnejsiu vlozku filtra do airboxu.
ak pouzijes nekryty open filter tak v dazdi si moc nezajazdis lebo miesto vzduchu budes nasavat vodu
Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: St Jún 06, 2012 6:45 pm
od užívateľa pishtik
Ja som len chcel dostať do valca viac zmesi, preto som sa pýtal aj na tú podobnosť väčšieho karburátora a upraveného sériového karbu. Aj keď je síce pravda, že je zbytočné pokúšať sa dať tam toho viac, ako si valec podtlakom sám zoberie. Jedine, žeby sa niekomu podarilo vyrobiť 2T turbo

Mimochodom dá sa nejak zistiť hranica, kedy si už motor berie maximálne množstvo zmesi? Nerád by som kupoval väčší karb, keby to už aj tak vac nezhltlo.
Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: St Jún 06, 2012 10:07 pm
od užívateľa VLADY
Karbec a filter je len jedna z mnohých vecí, ktoré majú vplyv na plnení valca zmesou...a nemenej dôležité je aj časovanie kanálov a potom aj také tie veci okolo klapiek a prierezy potrubia k nim a aj samotný tvar klukovej skrine kde ústia klapky...ten tvar tam ak je navrhnutý nejak s rezervou to môže tiež dosť brzdiť ...zvykne sa to tam tiež upravovať a frézovať ... Takže myslieť si že to brzdí len vzduchový filter je nesprávne .
Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: Št Jún 07, 2012 3:21 pm
od užívateľa theruck
pishtik napísal:Ja som len chcel dostať do valca viac zmesi, preto som sa pýtal aj na tú podobnosť väčšieho karburátora a upraveného sériového karbu. Aj keď je síce pravda, že je zbytočné pokúšať sa dať tam toho viac, ako si valec podtlakom sám zoberie. Jedine, žeby sa niekomu podarilo vyrobiť 2T turbo

Mimochodom dá sa nejak zistiť hranica, kedy si už motor berie maximálne množstvo zmesi? Nerád by som kupoval väčší karb, keby to už aj tak vac nezhltlo.
vo chvili ked budes schopny definovat pojem maximalne mnozstvo zmesi si sam odpovies na svoju hlupu otazku

Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: Št Jún 07, 2012 7:59 pm
od užívateľa pishtik
Je mi jasné, že to všetko ovplyvňuje aj konštrukcia valca a ostatných použitých dielov. Ale určite sa nechystám do valca vŕtať, či frézovať. Myslel som to tak, že je zbytočné dávať na 50-kový valec nejaký 28 karburátor, pokiaľ by zostal nevyužitý, aj keď prakticky sa tam namotovať dá. Chcel som vedieť, či sa nedá nejakým spôsobom zistiť, zmerať alebo vypočítať, aký najväčši karburátor sa dá na určitý motor použiť, tak aby bol využitý na maximum (ten karburátor). Príklad: pokiaľ motor dokáže nasať viac zmesi, ako je aktuálne nastavené (napríklad zmena objemu), stačí použiť karb. s väčším difúzorom a na dorovnanie správneho pomeru zmesi väčšiu trysku. Ja som síce objem nemenil, ale priebeh sa posunul do vyšších otáčok, takže asi najskôr bude v karbe silnejšie prúdenie vzduchu. A snažím sa zistiť, či treba nový karb., alebo stači upraviť pôvodný spomínaným open filtrom a väčšou tryskou. A s tým maximálnym množstvom zmesi som sa trochu sekol. Množstvo zostáva rovnaké, len ten nasávací proces sa mení pri zmene priebehu motora (alebo tak nejak).

Re: rozdielne parametre, ako vyladit?
Napísané: Št Júl 19, 2012 9:50 pm
od užívateľa chef_trance
takze vymenou filtra za original sa problemy vyriesili, cize neodporucam dovat otvoreny na 50ku... clovek si kupi scooter s namontovanymi somarinami.... este zistim spotrebu a zmes ale mala by byt ok, dufam a budem rad