Vymena tuning filtra na seriovy

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
Alchemist
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: Št Apr 21, 2011 8:35 am
Skúter: Yamaha x max 125 r.v2006
Bydlisko: Banská Štiavnica, SVK

Vymena tuning filtra na seriovy

#1 Príspevok od užívateľa Alchemist » Ne Apr 14, 2013 5:10 pm

Zdar ludia mam skuter yamaha aerox komplet v malossi mhr, 70ccm, a mam tam open filter a dnes som sa rozhodol ze ho odmontujem a namontujem tam seriovy airbox s malossi vlozkou, tak som to namontoval pohol sa a zdochlo, skuter nemal vôbec výkon,nesiel do otáčok, je mi jasne ze dostaval malo vzduchu. chcem sa opytat ako by som to mas s karburatorom vyladit? alebo budem mat open filter navzdy? karburator mam dellorto 19ku,Ďdakujem :)
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Stanleey
motorkár
motorkár
Príspevky: 1037
Dátum registrácie: Ut Sep 11, 2012 4:29 pm
Skúter: Yamaha Aerox R YQ50 & Husqvarna SMR 511
Bydlisko: Okres Skalica

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#2 Príspevok od užívateľa Stanleey » Ne Apr 14, 2013 6:12 pm

Vyber kolienko z airboxu a podľa potreby zmenši veľkosť trysky.Motor si teraz s najväčšou pravdepodobnosťou saje veľa paliva a to ho dusí.
Yamaha Aerox R YQ50
S6 Sport PRO vario
S6 Sport PRO spojka, S6 R/T zvon
S6 PRO Replica
Dellorto PHVB 22, S6 V-Force3, S6 OF

Užívateľov profilový obrázok
Alchemist
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: Št Apr 21, 2011 8:35 am
Skúter: Yamaha x max 125 r.v2006
Bydlisko: Banská Štiavnica, SVK

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#3 Príspevok od užívateľa Alchemist » Po Apr 15, 2013 5:41 pm

Stanleey napísal:Vyber kolienko z airboxu a podľa potreby zmenši veľkosť trysky.Motor si teraz s najväčšou pravdepodobnosťou saje veľa paliva a to ho dusí.
to sa aj chystam urobit a ked zmensim trisku tak nestrati motor silu?
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Stanleey
motorkár
motorkár
Príspevky: 1037
Dátum registrácie: Ut Sep 11, 2012 4:29 pm
Skúter: Yamaha Aerox R YQ50 & Husqvarna SMR 511
Bydlisko: Okres Skalica

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#4 Príspevok od užívateľa Stanleey » Po Apr 15, 2013 6:37 pm

Toho by som sa až tak neobával.
Yamaha Aerox R YQ50
S6 Sport PRO vario
S6 Sport PRO spojka, S6 R/T zvon
S6 PRO Replica
Dellorto PHVB 22, S6 V-Force3, S6 OF

Užívateľov profilový obrázok
gianmarco1
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 922
Dátum registrácie: So Dec 27, 2008 3:28 am
Skúter: Bianchi
Bydlisko: Košice - Staré Mesto

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#5 Príspevok od užívateľa gianmarco1 » Po Apr 15, 2013 7:31 pm

no logicky ked znizis privod vzduchu tak musis znizit aj privod paliva aby si dodrzal pomer vzduch/palivo na spravnej urovni. cize tak ako poradil stanley, vyber kolienko a postupne zmensuj trysku. ze si na tom dobre zistis podla jazdneho prejavu, ale hlavne podla farby sviecky !!! nezabudni ju kontrolovat, spravna farba je hneda.
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Alchemist
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: Št Apr 21, 2011 8:35 am
Skúter: Yamaha x max 125 r.v2006
Bydlisko: Banská Štiavnica, SVK

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#6 Príspevok od užívateľa Alchemist » Pi Máj 10, 2013 11:21 am

tak vcera som vymenil open filter za seriovy airbox s malossi vlozkou,pretryskoval som karburator predtym tam bola 91ka a dal som 86, isiel som sa odviest 40km usek a spotreba stale 5-5,5l, prosim poradte ako mam znizit spotrebu dakujem :)
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Stanleey
motorkár
motorkár
Príspevky: 1037
Dátum registrácie: Ut Sep 11, 2012 4:29 pm
Skúter: Yamaha Aerox R YQ50 & Husqvarna SMR 511
Bydlisko: Okres Skalica

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#7 Príspevok od užívateľa Stanleey » Pi Máj 10, 2013 11:38 am

Menej otáčať pravým zápästím ... :roll:
Yamaha Aerox R YQ50
S6 Sport PRO vario
S6 Sport PRO spojka, S6 R/T zvon
S6 PRO Replica
Dellorto PHVB 22, S6 V-Force3, S6 OF

Užívateľov profilový obrázok
gianmarco1
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 922
Dátum registrácie: So Dec 27, 2008 3:28 am
Skúter: Bianchi
Bydlisko: Košice - Staré Mesto

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#8 Príspevok od užívateľa gianmarco1 » Pi Máj 10, 2013 12:27 pm

Alchemist napísal:tak vcera som vymenil open filter za seriovy airbox s malossi vlozkou,pretryskoval som karburator predtym tam bola 91ka a dal som 86, isiel som sa odviest 40km usek a spotreba stale 5-5,5l, prosim poradte ako mam znizit spotrebu dakujem :)
a uz vsetko ide tak ako ma? mam na mysli jazdne vlastnosti, farba sviecky?
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Alchemist
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: Št Apr 21, 2011 8:35 am
Skúter: Yamaha x max 125 r.v2006
Bydlisko: Banská Štiavnica, SVK

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#9 Príspevok od užívateľa Alchemist » Pi Máj 10, 2013 1:55 pm

Jazdne vlastnosti su super a farba svetlo cierna a ked som dal 84 tak sa mi zacinal hriat do kopcou
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#10 Príspevok od užívateľa theruck » Pi Máj 10, 2013 2:08 pm

svetlocierna nie je nahodou siva?

Užívateľov profilový obrázok
Alchemist
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: Št Apr 21, 2011 8:35 am
Skúter: Yamaha x max 125 r.v2006
Bydlisko: Banská Štiavnica, SVK

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#11 Príspevok od užívateľa Alchemist » Pi Máj 10, 2013 4:29 pm

proste taka uhlovo cierna a na kuskoch dookola tehlova, proste asi nemam ako znizit spotrebu
podpis som si este nenastavil

dolar100
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
Bydlisko: Bratislava

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#12 Príspevok od užívateľa dolar100 » So Máj 11, 2013 1:50 am

Zalezi aj na tom aky to je open filter. Hriat by sa to malo ak by si ochudobnil.

Užívateľov profilový obrázok
Alchemist
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: Št Apr 21, 2011 8:35 am
Skúter: Yamaha x max 125 r.v2006
Bydlisko: Banská Štiavnica, SVK

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#13 Príspevok od užívateľa Alchemist » So Máj 11, 2013 6:51 am

ved teraz tam uz nemam open filter mam tam klasicky airbox s malossi vlozkou a vybral som nasavacie kolienko
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Stanleey
motorkár
motorkár
Príspevky: 1037
Dátum registrácie: Ut Sep 11, 2012 4:29 pm
Skúter: Yamaha Aerox R YQ50 & Husqvarna SMR 511
Bydlisko: Okres Skalica

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#14 Príspevok od užívateľa Stanleey » So Máj 11, 2013 8:32 am

2T motor je chladený nielen vzduchom - AC, alebo vodou - LC, ale aj zvnútra samotnou nasávanou palivovou zmesou. Čím viacej je palivovej zmesi nasávané, tým je motor viac chladený. Pri hľadaní správnej palivovej zmesi a následným zmenšovaním trysky ti už do motora neprúdi toľko benzínu a tak pracovná teplota motora môže o niekoľko °C stúpnuť. Mne pri zmene trysky z 85 na 82 stúpla teplota z 65 - 68°C na 68 - 70°C.
Ďalšia vec je jazda do kopca, pri ktorej ti pracovné otáčky motora neklesnú (väčšinou ešte stúpnu, lebo zvykneme pridať plyn), ale klesá ti cestovná rýchlosť a tým aj množstvo vzduchu, ktorý ti "pretečie" chladičom. Tým pádom už nedochádza k optimálnemu odvodu tepla a pracovná teplota tak stúpne. V mojom prípade sa mi teplota vyšplhala zo 70°C na 75°C, ale to je obrazne povedané, pretože tu má len pár pomerne krátkych kopcov a po ich prekonaní sa mi teplota postupne zasa znížila.
Yamaha Aerox R YQ50
S6 Sport PRO vario
S6 Sport PRO spojka, S6 R/T zvon
S6 PRO Replica
Dellorto PHVB 22, S6 V-Force3, S6 OF

Užívateľov profilový obrázok
Alchemist
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: Št Apr 21, 2011 8:35 am
Skúter: Yamaha x max 125 r.v2006
Bydlisko: Banská Štiavnica, SVK

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#15 Príspevok od užívateľa Alchemist » So Máj 11, 2013 10:47 am

pozeram ze v popise tiez mas aeroxa a aku mas momentalne spotrebu?
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Stanleey
motorkár
motorkár
Príspevky: 1037
Dátum registrácie: Ut Sep 11, 2012 4:29 pm
Skúter: Yamaha Aerox R YQ50 & Husqvarna SMR 511
Bydlisko: Okres Skalica

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#16 Príspevok od užívateľa Stanleey » So Máj 11, 2013 10:56 am

...cca 4 l/100 km, ale to je séria so základným stupňom úprav.

http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... 42&t=12684
Yamaha Aerox R YQ50
S6 Sport PRO vario
S6 Sport PRO spojka, S6 R/T zvon
S6 PRO Replica
Dellorto PHVB 22, S6 V-Force3, S6 OF

Užívateľov profilový obrázok
Alchemist
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: Št Apr 21, 2011 8:35 am
Skúter: Yamaha x max 125 r.v2006
Bydlisko: Banská Štiavnica, SVK

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#17 Príspevok od užívateľa Alchemist » So Máj 11, 2013 2:54 pm

pekne teda ja mam vsetko od malossi 70ccm a ostatne veci tiez a fakt spotreba teraz ked som dal seriu filter 5,3-5,5 l
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Stanleey
motorkár
motorkár
Príspevky: 1037
Dátum registrácie: Ut Sep 11, 2012 4:29 pm
Skúter: Yamaha Aerox R YQ50 & Husqvarna SMR 511
Bydlisko: Okres Skalica

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#18 Príspevok od užívateľa Stanleey » So Máj 11, 2013 3:44 pm

Vyššia spotreba je daň za vyšší výkon.
Yamaha Aerox R YQ50
S6 Sport PRO vario
S6 Sport PRO spojka, S6 R/T zvon
S6 PRO Replica
Dellorto PHVB 22, S6 V-Force3, S6 OF

Užívateľov profilový obrázok
wilili
skútrista
skútrista
Príspevky: 279
Dátum registrácie: Pi Júl 27, 2007 1:09 pm
Skúter: keeway focus , piaggio beverly 500
Bydlisko: košice kvp

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#19 Príspevok od užívateľa wilili » So Máj 11, 2013 5:28 pm

Presne tak ako piše Stanleey. Ja mam činu . Ale ma to komplet motor z malaguti AC .Momentalne je na ňom 70- liatina stage6 . Spotrebu mam oklo 4 - 4,5 l/Km . Nemožeš chcieť vykom 2t pri nizkej spotrebe . Pre porovnanie mam teraz aj beverly 500 4t a je to striekačka. A spotreba pri dodržiavani rychlosti je 3,5 l/Km :) . ked sme išli dvaja tak zatial moja najväčšia 4,2 l/Km .
Piagio Beverlly 500

Užívateľov profilový obrázok
Alchemist
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: Št Apr 21, 2011 8:35 am
Skúter: Yamaha x max 125 r.v2006
Bydlisko: Banská Štiavnica, SVK

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#20 Príspevok od užívateľa Alchemist » So Máj 18, 2013 10:11 pm

este sa opytam dal som tam teda trisku 86ku a vedla co je ta triska co je na 1/3 plyn tak je 60ka neni to moc velka?
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#21 Príspevok od užívateľa theruck » So Máj 18, 2013 11:47 pm

a co ti nevojde do garaze alebo preco sa pytas?

dolar100
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
Bydlisko: Bratislava

Re: Vymena tuning filtra na seriovy

#22 Príspevok od užívateľa dolar100 » Ne Máj 19, 2013 1:19 am

Ta 60tka je volnobezna tryska a doladuje sa vzdusnikom/srobikom

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"