Strana 1 z 1
Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: Ne Apr 14, 2013 5:10 pm
od užívateľa Alchemist
Zdar ludia mam skuter yamaha aerox komplet v malossi mhr, 70ccm, a mam tam open filter a dnes som sa rozhodol ze ho odmontujem a namontujem tam seriovy airbox s malossi vlozkou, tak som to namontoval pohol sa a zdochlo, skuter nemal vôbec výkon,nesiel do otáčok, je mi jasne ze dostaval malo vzduchu. chcem sa opytat ako by som to mas s karburatorom vyladit? alebo budem mat open filter navzdy? karburator mam dellorto 19ku,Ďdakujem

Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: Ne Apr 14, 2013 6:12 pm
od užívateľa Stanleey
Vyber kolienko z airboxu a podľa potreby zmenši veľkosť trysky.Motor si teraz s najväčšou pravdepodobnosťou saje veľa paliva a to ho dusí.
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: Po Apr 15, 2013 5:41 pm
od užívateľa Alchemist
Stanleey napísal:Vyber kolienko z airboxu a podľa potreby zmenši veľkosť trysky.Motor si teraz s najväčšou pravdepodobnosťou saje veľa paliva a to ho dusí.
to sa aj chystam urobit a ked zmensim trisku tak nestrati motor silu?
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: Po Apr 15, 2013 6:37 pm
od užívateľa Stanleey
Toho by som sa až tak neobával.
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: Po Apr 15, 2013 7:31 pm
od užívateľa gianmarco1
no logicky ked znizis privod vzduchu tak musis znizit aj privod paliva aby si dodrzal pomer vzduch/palivo na spravnej urovni. cize tak ako poradil stanley, vyber kolienko a postupne zmensuj trysku. ze si na tom dobre zistis podla jazdneho prejavu, ale hlavne podla farby sviecky !!! nezabudni ju kontrolovat, spravna farba je hneda.
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: Pi Máj 10, 2013 11:21 am
od užívateľa Alchemist
tak vcera som vymenil open filter za seriovy airbox s malossi vlozkou,pretryskoval som karburator predtym tam bola 91ka a dal som 86, isiel som sa odviest 40km usek a spotreba stale 5-5,5l, prosim poradte ako mam znizit spotrebu dakujem

Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: Pi Máj 10, 2013 11:38 am
od užívateľa Stanleey
Menej otáčať pravým zápästím ...

Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: Pi Máj 10, 2013 12:27 pm
od užívateľa gianmarco1
Alchemist napísal:tak vcera som vymenil open filter za seriovy airbox s malossi vlozkou,pretryskoval som karburator predtym tam bola 91ka a dal som 86, isiel som sa odviest 40km usek a spotreba stale 5-5,5l, prosim poradte ako mam znizit spotrebu dakujem

a uz vsetko ide tak ako ma? mam na mysli jazdne vlastnosti, farba sviecky?
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: Pi Máj 10, 2013 1:55 pm
od užívateľa Alchemist
Jazdne vlastnosti su super a farba svetlo cierna a ked som dal 84 tak sa mi zacinal hriat do kopcou
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: Pi Máj 10, 2013 2:08 pm
od užívateľa theruck
svetlocierna nie je nahodou siva?
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: Pi Máj 10, 2013 4:29 pm
od užívateľa Alchemist
proste taka uhlovo cierna a na kuskoch dookola tehlova, proste asi nemam ako znizit spotrebu
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: So Máj 11, 2013 1:50 am
od užívateľa dolar100
Zalezi aj na tom aky to je open filter. Hriat by sa to malo ak by si ochudobnil.
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: So Máj 11, 2013 6:51 am
od užívateľa Alchemist
ved teraz tam uz nemam open filter mam tam klasicky airbox s malossi vlozkou a vybral som nasavacie kolienko
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: So Máj 11, 2013 8:32 am
od užívateľa Stanleey
2T motor je chladený nielen vzduchom - AC, alebo vodou - LC, ale aj zvnútra samotnou nasávanou palivovou zmesou. Čím viacej je palivovej zmesi nasávané, tým je motor viac chladený. Pri hľadaní správnej palivovej zmesi a následným zmenšovaním trysky ti už do motora neprúdi toľko benzínu a tak pracovná teplota motora môže o niekoľko °C stúpnuť. Mne pri zmene trysky z 85 na 82 stúpla teplota z 65 - 68°C na 68 - 70°C.
Ďalšia vec je jazda do kopca, pri ktorej ti pracovné otáčky motora neklesnú (väčšinou ešte stúpnu, lebo zvykneme pridať plyn), ale klesá ti cestovná rýchlosť a tým aj množstvo vzduchu, ktorý ti "pretečie" chladičom. Tým pádom už nedochádza k optimálnemu odvodu tepla a pracovná teplota tak stúpne. V mojom prípade sa mi teplota vyšplhala zo 70°C na 75°C, ale to je obrazne povedané, pretože tu má len pár pomerne krátkych kopcov a po ich prekonaní sa mi teplota postupne zasa znížila.
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: So Máj 11, 2013 10:47 am
od užívateľa Alchemist
pozeram ze v popise tiez mas aeroxa a aku mas momentalne spotrebu?
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: So Máj 11, 2013 10:56 am
od užívateľa Stanleey
...cca 4 l/100 km, ale to je séria so základným stupňom úprav.
http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... 42&t=12684
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: So Máj 11, 2013 2:54 pm
od užívateľa Alchemist
pekne teda ja mam vsetko od malossi 70ccm a ostatne veci tiez a fakt spotreba teraz ked som dal seriu filter 5,3-5,5 l
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: So Máj 11, 2013 3:44 pm
od užívateľa Stanleey
Vyššia spotreba je daň za vyšší výkon.
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: So Máj 11, 2013 5:28 pm
od užívateľa wilili
Presne tak ako piše Stanleey. Ja mam činu . Ale ma to komplet motor z malaguti AC .Momentalne je na ňom 70- liatina stage6 . Spotrebu mam oklo 4 - 4,5 l/Km . Nemožeš chcieť vykom 2t pri nizkej spotrebe . Pre porovnanie mam teraz aj beverly 500 4t a je to striekačka. A spotreba pri dodržiavani rychlosti je 3,5 l/Km

. ked sme išli dvaja tak zatial moja najväčšia 4,2 l/Km .
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: So Máj 18, 2013 10:11 pm
od užívateľa Alchemist
este sa opytam dal som tam teda trisku 86ku a vedla co je ta triska co je na 1/3 plyn tak je 60ka neni to moc velka?
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: So Máj 18, 2013 11:47 pm
od užívateľa theruck
a co ti nevojde do garaze alebo preco sa pytas?
Re: Vymena tuning filtra na seriovy
Napísané: Ne Máj 19, 2013 1:19 am
od užívateľa dolar100
Ta 60tka je volnobezna tryska a doladuje sa vzdusnikom/srobikom